سبد خرید 0

منظور از روغن کاری پارکت لمینت چیست؟ چه کاربردی دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 18 بهمن 1399 در ساعت 14 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مسلما کسانی که به فکر خرید پارکت لمینت هستند ممکن است با اینگونه سوالات روبرو شوند. شاید برایتان سوال باشد که مگر این نوع کفپوش ها هم به روغن کاری نیاز دارند؟

**تا انتها با مای دکوری همراه باشید تا به تک تک سوال ها پاسخ دهیم**

در جواب باید بگوییم یکی از اصول و نکات مهم نگهداری پارکت لمینت در واقع تمیز و براق نگه داشتن آن میباشد، اما جهت تمیز نگه داشتن کفپوش های پارکت لمینت خوشبختانه نیاز به لوازم مختلفی نیست و تنها نظافت سطح رویه پارکت به حفظ و زیبایی آن کمک می کند و از طرف دیگر هر چند سال یکبار به دلیل گرد و خاک و غبار موجود در هوا و عوامل دیگر ممکن است به مرور رنگ کفپوش پارکت لمینت کمی تیره شود و با روغن کاری می توان براحتی سطح لایه بیرونی این کفپوش را هر چند سال یکبار جلا داده و همانند روز اول، براق و زیبا کرد.

بخصوص در مناطقی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت که گرد و غبار در آنها زیاد است و یا مکان هایی که در آنها تردد زیاد میباشد، میزان سایش پارکت لمینت نسبتا زیاد است، بنابراین پارکت لمینت ها نیاز بیشتری به روغن کاری دارند، در نتیجه پس از چند سال راه رفتن و قدم گذاشتن بر روی سطح کفپوش، طبیعتا نمی توانید انتظار داشته باشید که رنگ آن مانند روز اول باقی بماند. اما در صورتی که جهت جلا دادن سطح آن و در نهایت براق کردن آن اقدام کنید، می توانید آنرا مانند روز اول، بصورت زیبا و چشم نواز درآورید. اینجاست که روغن کاری پارکت لمینت به کمک شما می آید. این کار به خصوص برای پارکت های چوبی کاربرد زیادی دارد چرا که به طور معمول پس از نصب، از روغن جهت پولیش زدن و براق ساختن پارکت استفاده میشود.

این روغن ها در واقع نوعی از روغن های صنعتی میباشند که جهت پولیش پارکت لمینت استفاده می شوند. البته یکی از مزایای پارکت لمینت نسبت به دیگر کفپوش ها اینست که استفاده از این روغن ها برای آنها اجباری نیست در صورتی که برای پارکت های چوبی، استفاده از آنها به شدت توصیه می شود.

نکته قابل ذکر اینست که در واقع جهت تمیز کردن و سپس براق کردن سطح کفپوش های دو روش مورد استفاده قرار می گیرد:

 

• لاک زدن پارکت

• روغن زدن پارکت

 

، این دو روش برخلاف تصور بسیاری از مردم با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند و هر کدام مزایا و معایب خاصی نسبت به دیگری دارد. هرچند پیش از آغاز کار باید بدانید که کفپوش را تا حد امکان از هر گونه آلودگی و یا گرد و خاک با استفاده از وسایل و لوازمی مانند تی آغشته به آب ولرم و یا شوینده پارکت لمینت، به دقت تمیز کرده و برای برق انداختن آماده کنید.

در نهایت پس از اتمام نظافت های اولیه، کفپوش آماده روغن زدن و یا لاک زدن می شود. به این ترتیب لازم نیست پیش از خرید پارکت لمینت و یا خرید پارکت چوبی از فروشگاه ها و یا مراکز معتبر، نگران براق کردن و جلا دادن آن در سالهای آینده باشید.

مزایای روغن کاری پارکت لمینت از چندین جهت بررسی میشود ازجمله:

ماندگاری:

در ابتدا باید گفت، روغن کاری کف پوش چوبی و پارکت لیمنت به ماندگاری آن کمک بسیاری میکند. روغن ظاهر کف را جلا میدهد و روحی تازه به آن میبخشد. روغن کاری پارکت لمینت میتواند از سطح کف محافظت کند تا مدت­ها زیبایی خود را حفظ کند.

بدون محافظت روغن از سطح، چوب شما هر آب و رطوبتی را به خودش جذب میکند. اگر آب و رطوبت وارد چوب شود، می تواند باعث ایجاد آسیب دیدگی در طولانی مدت شود. از طرفی، با یک پوشش محافظ روغن از پارکت لمینت شما محافظت می کند.

عوامل ماندگاری و دوام روغن کاری پارکت لمینت، آن را برای حیوانات خانگی نیز مناسب کرده است چرا که با روغن کاری میتوانید کف پوش خود را از هر گونه خراش ناشی از چنگال یا دندان حیوان خانگی مصون و محفوظ بدارید.

 

کفپوش های روغن کاری شده جزئیات هر تخته را به طرز شگفت انگیزی به نمایش می گذارد. بنابراین، بسته به روغنی که استفاده می کنید طیف گسترده ای از تن و رنگ را فراهم میکند.

از بین برنده لکه

پارکت لمینت های خشک در برابر آسیب دیدن و لکه ها مصون نیستند اما دیگر نیازی نیست نگران لکه ها باشید چرا که یک روکش ساده روغنی از لکه های ناخواسته جلوگیری می کند. روغن خود به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند، به طوری که نمی توان مایعات را به الیاف و لایه­های آن جذب کرد، همچنین روغن کاری کفپوش باعث میشود از خشک شدن و ترک خوردن کف خود جلوگیری کنید. در مای دکوری میتوانید قیمت انواع پارکت لمینت را مشاهده و خریداری نمایید.

جلوگیری از ترک

توجه داشته باشید به دلیل کمبود روغن در موارد شدید، کف شما می تواند دچار ترک خوردگی شود. اگرچه این مورد فقط در شرایط خاصی دیده می شود اما ضرورت مراقبت با روغن کاری منظم کفپوش خود بسیار حائز اهمیت میباشد.

در رابطه با روغن کاری پارکت لمینت، شما باید بخشی از برنامه معمول نگهداری را به آن اختصاص دهید.

همان گونه که قبلا گفته شد روغن کاری پارکت لمینت به طول عمر کفپوش کمک بسزایی می کند.

    روش روغن کاری پارکت لمینت

اگر کف یا پارکت لمینت های شما قبلا روغن کاری شده باشد، می توانید روغن را مستقیماً روی آن بمالید. برای کف هایی که دارای روکش های مختلف هستند، مانند لاک الکل، باید سطح آن را سنباده بزنید تا به چوب خالص برسید. اگر بعد از دریافت کف جدید روغنی، یک لایه لمسی اضافه می کنید، نیازی نیست که آن را سنباده بزنید.

ظرف روغن را کاملاً هم بزنید تا مطمئن شوید همه اجزا به خوبی مخلوط شده اند. از برس یا غلتک سفت استفاده کنید و روغن را به طور یکنواخت و با دانه چوب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن به طور نازک پخش شده است تا لایه های شما یکنواخت شود. قبل از استفاده از لایه های بیشتر ، روغن را بگذارید تا خشک شود. بسته به نوع روغن ، هر کجا بین 1 تا 3 لایه استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که هر لایه قبل از استفاده یک لایه جدید خشک است.

برای اطمینان از بهترین نتیجه برای کف خود، همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. این دستورالعمل معولا روی ظرف روغن نوشته شده است.

زمان مناسب روغنکاری چه زمانیست؟

برای مصارف خانگی، ما توصیه می کنیم هر 2 سال یکبار کف روغن کاری شود، ممکن است بسته به میزان استفاده از کفپوش خود ، زودتر این کار را انجام دهید.

اگر طیف وسیعی از کفپوش های روغنی را خریداری می کنید، توصیه می کنیم پس از خریداری کفپوش کف آن را دوباره روغن کاری کنید به این دلیل که کفپوش شما ممکن است چند ماه نگهداری شده باشد و شاید کمی خشک باشد. رنگ آمیزی مجدد کف جدید خود رطوبت اندکی را که نیاز دارد افزایش می دهد. با این کار می توانید رنگ بیشتری به کفپوش ببخشید و ماندگاری آن را افزایش دهید.

برا نمونه ما دستور العمل رغن گانتر را در زیر برای شما مهیا کرده ایم:

دستور العمل مصرف

1) قبل از شروع واکس، کف باید عاری از هرگونه واکس قبلی ، گرد و غبار ، لکه یا چربی باشد.

2) باقیمانده مواد جامد کاملا از سطح تمیز شود.

3) در صورت شستشوی کف، باید اجازه دهید پارکت یا کفپوش کاملا خشک شود.

4) در این مرحله کفپوش آماده واکس می باشد، بهترین وسیله برای این کار، تی جاروی اسفنجی می باشد.

5) قبل از مصرف گالن را تکان دهید و واکس را درون سطح ریخته و با تی روی سطح اعمال کنید.

6) کفپوش یا پارکت مورد نظر را با کشیدن طی حاوی واکس در یک جهت به واکس پارکت آغشته کنید.

7) پس از پایان لایه اول 15 تا 30 دقیقه زمان دهید تا واکس پارکت خشک شود، سپس تا 3 الی 5 لایه اعمال شود.

8) پس از اتمام لایه آخر تا یک ساعت روی کفپوش یا پارکت تردد نکنید.

9) اکنون کفپوش یا پارکت شما براق شده و بدلیل داشتن پوششی چند لایه از خراش و تخریب در امان است.

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که می‌توانید با خیال راحت کف‌پوش خود را از بین طرح و رنگ‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می‌توانید سؤالات خود را از طریق شماره درج شده در سایت با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان ما دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()