سبد خرید 0

با روش های نصب انواع قرنیز آشنا شوید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 7 مهر 1400 در ساعت 14 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از قرنیزها برای محافظت از دیوار در برابر ضربه، رطوبت و ... در فضای بین دیوار و کفپوش استفاده می شود. همچنین قرنیزها امروزه به یکی از جنبه‌ های زیبایی ساختمان ها تبدیل شده اند.

قرنیزها در ضخامت، اندازه‌ و جنس ‌های متفاوتی مانند پلاستیک، پی وی سی، چوب، سنگ و ... تولید می ‌شوند. بعد از خرید قرنیز، نوبت به نصب آن می رسد. در ادامه این مقاله به روش های نصب انواع قرنیز اشاره خواهیم کرد.

 

آشنایی با قرنیز چوبی

قرنیز چوبی یکی از انواع قرنیزها است. استفاده از قرنیز سنگی معمولا برای پارکت ‌ها متداول نیست و به جای آن از قرنیز چوبی و پی وی سی استفاده می‌ شود.

یکی از کاربردهای قرنیز چوبی، پر کردن فضای خالی پارکت و لمینت با دیوار است. به دلیل اینکه پارکت و لمینت دچار انبساط و انقباض می شوند، معمولا طراحان این فضا را خالی می گذارند و قرنیز این فضا را پر می کند.

معمولا بهتر است رنگ قرنیز چوبی یا پی وی سی، یک درجه سیر تر یا یک درجه روشن ‌تر از کفپوش انتخاب شود تا به جهت تضاد رنگی حاشیه کار، زیباتر به‌ چشم بیاید.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

آشنایی با روش های نصب انواع قرنیز

قبل از نصب هر کدام از انواع قرنیز، لازم است که سطح دیوار و کف را از وجود هرگونه آلودگی و گرد و خاک پاک کرده و همچنین آن قسمت ها را کاملا خشک کنید. همچنین باید نصب قرنیز را از یک طرف شروع کرد و از بی نظمی پرهیز کنید.

در زیر به روش های نصب انواع قرنیز اشاره خواهیم کرد:

روش نصب قرنیز پی وی سی و چوبی

  • قبل از نصب قرنیز پی وی سی و چوبی باید آن ها را برش داد. برای برش قرنیز پی وی سی در اتاق ‌های دارای زاویه ۹۰ درجه، از روش برش متداول استفاده می ‌کنند. ولی در اتاق‌ هایی که گوشه ‌های آن ۹۰ درجه نیست از روشی به نام ‌بُر کردن استفاده می کنند، در این روش نیاز به ابزاری به نام گونیای واشو است.
  • با استفاده از گونیا واشو، زاویه دو قطعه چوب می ‌تواند از صفر تا ۱۸۰ درجه متفاوت شود. برای دور ستون‌ ها هم از قطعات کوچک قرنیز و ‌بُر کردن لبه ‌های آن ها استفاده می شود، با اتصال این قرنیزها به هم می ‌توان حالت منحنی یا گرد را به دست آورد. بعد از اینکه قرنیزها را برش زدید، نوبت به نصب آن ها می ‌رسد.
  • قرنیز MDF و یا پی وی سی را با کمک چسب به راحتی به دیوار می چسبانند و برای محکم چسبیدن قرنیز به دیوار، لبه بالا و پایین آن را چسب دیواری می زنند.
  • سپس با کمک یک کارد، چسب را مماس با لبه بالا و پایین قرنیز می کشند. در انتها، قرنیز را با کمک دستگاه میخ کوب روی دیوار محکم می کنند تا حتی در صورت شل شدن چسب‌ ها در اثر رطوبت از دیوار کنده نشود.

 

روش نصب قرنیز پلاستیکی

نصب قرنیز پلاستیکی به شرح زیر است:

  • برای نصب قرنیز پلاستیکی ابتدا قرنیز را با خط کش اندازه می گیرند و سپس با کمک تراز و یک مداد، اندازه آن را در سراسر دیوار می کشند.
  • در مرحله بعد، پایین دیوار تا سطح خط کشی شده را چسب یا سریش می زنند.
  • قرنیز پلاستیکی را از پشت آن، چسب مالی کرده و آرام آرام روی سطح می چسبانند.
  • سپس باید یک کاردک نرم را روی سطح بکشند تا هر گونه حبابی از آن خارج شود.
  • برای گوشه ‌های دیوار یا بیرون رفتگی ‌ها باید از یک سشوار استفاده کنند تا سطح قرنیز پلاستیکی را نرم کرده و بتوان آن را با شکل دادن داخل گوشه ‌ها یا روی بیرون رفتگی ‌ها کشید و همین مراحل را تا پایان ادامه داد.

برای خرید دیوارپوش پی وی سی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

روش نصب قرنیز آب بندی کابینت

 از قرنیز آب بندی کابینت برای آب بندی انتهای صفحه کابینت بین کف و کاشی دیوار استفاده می کنند. نصب قرنیز آب بندی کابینت به شرح زیر است:

  • ابتدا قرنیز را با اَره به اندازه مناسب با کابینت برش می دهند.
  • شاسی زیر قرنیز را جدا کرده و آن را با چسب آکواریوم در سراسر محل مورد نیاز می چسبانند.
  • در قسمت‌ های دارای زاویه از روش ‌بُر کردن، استفاده می کنند.
  • از روش بالا نه تنها برای کابینت سینک ظرفشویی، بلکه برای کابینت ‌های دیگری که به کاشی متصل هستند نیز استفاده می کنند تا اگر آب روی صفحه کابینت برسد، رطوبت به پشت کابینت‌ ها نرود.

 

روش نصب قرنیز سنگی

 روش نصب قرنیز سنگی معمولا با قرنیزهای بالا تفاوت دارد. معمولا از سیمان به جای چسب برای نصب قرنیزهای سنگی استفاده می کنند. اما اگر می خواهید به هر ترتیبی که شده، قرنیز سنگی خود را با چسب نصب کنید، می ‌توانید از چسب ‌های محکمی مانند چسب آکواریوم استفاده کنید. روش اصولی و متداول نصب قرنیز سنگی شامل موارد زیر است:

  • برای نصب قرنیز سنگی باید ابتدا قرنیز را جلوی دیوار سر جای خود قرار دهند، به شکلی که زیاد عقب و جلو نباشد و با دیوار فاصله چندانی نداشته باشد.
  • بعد از مرحله بالا، باید پشت قرنیز را ملات ماسه یا سیمان بریزند.
  • بعد از اینکه سیمان گرفت، باید کف کار را آماده کرد. مزیت این کار این است که کف، دو سانتی متر و یا حتی بیشتر در جای خود تنظیم می شود و می ‌تواند بالاتر برود.

برای خرید سقف کاذب پی وی سی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

سخن آخر:

از قرنیزها برای محافظت از دیوار در برابر ضربه، رطوبت و ... در فضای بین دیوار و کفپوش استفاده می شود. قرنیزها در ضخامت، اندازه‌ و جنس ‌های متفاوتی مانند پلاستیک، پی وی سی، چوب، سنگ و ... تولید می ‌شوند.

قبل از نصب قرنیز پی وی سی و چوبی باید آن ها را برش داد. قرنیز چوبی و یا پی وی سی را با کمک چسب به راحتی به دیوار می چسبانند و در انتها، قرنیز را با کمک دستگاه میخ کوب روی دیوار محکم می کنند.

برای نصب قرنیز پلاستیکی از چسب یا سریش استفاده می کنند.

برای نصب قرنیز آب بندی کابینت از چسب آکواریون استفاده می کنند.

معمولا از سیمان به جای چسب برای نصب قرنیزهای سنگی استفاده می کنند. اما اگر می خواهید به هر ترتیبی که شده، قرنیز سنگی خود را با چسب نصب کنید، می ‌توانید از چسب ‌های محکمی مانند چسب آکواریوم استفاده کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()