سبد خرید 0

روش باز و بست سقف های کاذب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 17 مهر 1400 در ساعت 16 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه از سقف کاذب در منازل مسکونی و همچنین مراکز تجاری، استفاده های زیادی می شود. به همین دلیل آشنایی با روش باز و بست سقف کاذب برای بسیاری مهم است. سقف های کاذب باید به گونه ایی انتخاب شوند که دسترسی راحت به تاسیسات را برآورده کنند و همچنین در زمان بروز حوادث و سقوط، کمترین آسیب را به افراد وارد کنند.

در ادامه این مقاله به روش باز و بست سقف کاذب می پردازیم.

 

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب، پوششی است که هیچگونه باری را تحمل نمی کند. هدف از استفاده از سقف کاذب، ایجاد یک لایه جدا کننده است که یک نمای زیبا داشته باشد و همچنین سقف و سایر تاسیسات استفاده شده را در زیر خود پنهان کند. یکی از مهمترین نکات در اجرا و انتخاب سقف های کاذب، سبک بودن آن ها است.

از سقف های کاذب می توان برای ایجاد یک فضای زیبا، محلی برای قرار دادن روشنایی، نورپردازی، سنسورهای حرارتی و همچنین آلارم ها استفاده کرد.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

برخی از انواع سقف های کاذب؟

سقف های کاذب دارای تنوع و گوناگونی زیادی هستند و به رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند. برخی از انواع سقف کاذب شامل موارد زیر است:

  • سقف کاذب از جنس چوب
  • سقف کاذب از جنس آلومینیوم یا ورق های گالوانیزه با ضخامت کم. این نوع از سقف های کاذب در مقایسه با سایر سقف های کاذب، گران قیمت تر هستند و زمان ساخت طولانی تری نیز دارند.
  • سقف کاذب کناف. این نوع از سقف کاذب دارای هزینه پایین و سرعت نصب بالایی است.
  • سقف کاذب از جنس گچ و سیمان. این نوع از سقف کاذب به میزان زیادی در دسترس است ولی امروزه دارای کاربرد کمی است.
  • سقف کاذب از جنس پی وی سی که از جنس مواد پلاستیکی می باشد.

سقف کاذب پی وی سی چیست؟

سقف کاذب پی وی سی به جهت زیبایی و قیمت مناسب از سوی افراد بسیاری مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع سقف به وسیله پروفیل های آلومینیومی و یا گالوانیزه به رنگ های طلایی، نقره ایی یا مسی به فروش می رسد.

مهمترین قسمت سقف های کاذب پی وی سی داشتن زیرسازی مناسب است، به این شکل که با یک زیرسازی مناسب می توان دسترسی بهتری به سقف پیدا کرد که این کار برای دسترسی به لوله های تاسیسات و نیز شبکه کشی و کابل های برق بسیار عالی خواهد بود.

پانل پی وی سی، تنها سقف کاذبی است که می تواند هم روی دیوار و هم روی سقف نصب شود. پانل های پی وی سی دارای طول شش متر و عرض بیست سانتی متر هستند و هر بسته آن می تواند فضایی در حدود 12 متر مربع را پوشش دهد.

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

از مزایای سقف کاذب پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان و حمل راحت توسط شرکت و نصاب تا رسیدن به ‌اتمام پروژه
  • دسترسی بسیار آسان ‌به تاسیسات
  • پانل های پی وی سی، آنتی باکتریال و ضد جرم هستند
  • تایل 60*60 پی وی سی کاملا ضد آب هستند و در مناطق رطوبتی قابل استفاده هستند
  • پانل های پی وی سی دارای تنوع رنگ و محصول می باشند
  • پانل های پی وی سی مساحت مناسبی دارند، بنابراین فضای مناسبی ازسقف را پوشش می دهند
  • پانل های پی وی سی بسیار اقتصادی و به صرفه هستند

سقف کاذب گچی چیست؟

در واقع سقف کاذب گچی یکی از قدیمی ترین و منحصر به فرد ترین سقف های کاذبی است که در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود. سقف کاذب گچی دارای قیمت های بسیار مناسبی است.

از سقف کاذب گچی در محیط های مسکونی، اداری، فروشگاهی و همچنین مغازه ها استفاده می شود.

تایل های گچی در انواع مختلف ساده و آکوستیک مورد استفاده قرار می گیرند. تایل های آکوستیک به جهت عایق صوتی بسیار مناسب هستند. در واقع سقف کاذب گچی آکوستیک نوعی از سقف کاذب است که بهترین عایق صوتی را در بین سقف های دیگر دارد.

تایل های گچی ساده مناسب فضاهای اداری و بانک ها هستند. این تایل های گچی معمولی، ساده و زیبا هستند و بدون رنگ آمیزی نیز فضای مناسبی را ایجاد می کنند.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

روش باز و بست سقف های کاذب

سقف های کاذب دارای مزایای بسیار زیادی هستند. در مواردی نیاز است که سقف های کاذب را باز کرده و سپس دوباره آن ها را ببندیم. هدف باز و بست سقف های کاذب می تواند انجام تعمیرات باشد. باز و بست سقف های کاذب به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از سقف های کاذب می توان یک فضای مجزا در سقف ساختمان ایجاد کرد، تا سایر تاسیسات را بدون اینکه که در معرض دید باشند در زیر آن قرار داد.

به صورت کلی می توان گفت هدف از باز و بست سقف کاذب می تواند انجام تعمیرات و یا اجرای دوباره یک سری از تاسیسات باشد. برای باز و بست سقف های کاذبی که از جنس های گوناگونی ساخته شده اند، می توان آن ها را به راحتی از محل خود خارج کرد و دوباره در جای مناسب خود قرار داد. پنل های سقف کاذب بر روی چهارچوبی از جنس آلومینیوم قرار گرفته اند و برای باز کردن آن ها، اگر آن ها را با کمک دو دست به سمت بالا فشار دهیم، از محل خود خارج شده و بعد می توان آن ها را در محل دیگری قرار داد تا تعمیرات و یا بررسی مورد نیاز را انجام دهیم و سپس برای بستن آن، دوباره پنل ها را سر جای خود می گذاریم.

برای خرید قرنیز MDF با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

سخن آخر:

سقف کاذب، پوششی است که هیچگونه باری را تحمل نمی کند. از سقف های کاذب می توان برای ایجاد یک فضای زیبا، محلی برای قرار دادن روشنایی، نورپردازی، سنسورهای حرارتی و همچنین آلارم ها استفاده کرد.

برخی از انواع سقف کاذب شامل موارد زیر است: سقف کاذب از جنس چوب، سقف کاذب از جنس آلومینیوم یا ورق های گالوانیزه با ضخامت کم، سقف کاذب از جنس گچ و سیمان، سقف کاذب از جنس پی وی سی و ... .

به صورت کلی می توان گفت هدف از باز و بست سقف کاذب می تواند انجام تعمیرات و یا اجرای دوباره یک سری از تاسیسات باشد. برای باز و بست سقف های کاذبی که از جنس های گوناگونی ساخته شده اند، می توان آن ها را به راحتی از محل خود خارج کرد و دوباره در جای مناسب خود قرار داد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()