سبد خرید 0

روش های اندازه گیری پیش از خرید موکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 12 آبان 1400 در ساعت 15 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از انواع پوشش های پرکاربرد برای کف منزل موکت است. موکت یکی از رایج ترین انواع پوشش ها برای کف است  و در مناطق مختلف از منزل شما گرفته تا هتل‌ها و مناطق عمومی استفاده می‌شود. موکت های ارائه‌شده در این بازار در طرح‌های مختلف, رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند.برای انتخاب بهترین نمونه، کافی است که مکان مورد نظر و ابعاد آن را به درستی اندازه‌گیری کنیم؛ چون اندازه‌گیری دقیق ومکان مورد نظر می‌تواند منجر به کاهش احتمال قطع هر نوع موکت به صفر شود. اما شما باید با این روش آشنا باشید. به همین دلیل در ادامه ی مقاله قصد داریم تا روش های اندازه گیری مکان مورد از نظر پیش از خرید موکت را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد خرید موکت دارید در ادامه ی مقاله برای اندازه گیری موکت همراه ما باشید.

برای خرید موکت ظریف مصور با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

نکات پیش از اندازه گیری موکت

بهتر است اندازه و ابعاد مکان مورد نظر قبل از انتخاب فرش مورد نظر اندازه‌گیری شود. محاسبه کف محل کار آسان است و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد, اما شما باید ابتدا نکات را دنبال کنید. هنگام فرش کردن کف یک محیط باید ساختار آن را در نظر بگیرید. بدون توجه به ستون‌ها, بخاری‌های یا سکوهای در وسط خانه, ممکن است فقط طول و عرض آن مکان را اندازه‌گیری کرده و خرید نهایی را انجام دهید, از اینکه در طول نصب با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. تمام این مشکلات ناشی از توجه نکردن به ابعاد دقیق محیط است.

برای خرید انواع پوشش کف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

شکل محیط نیز باید در نظر گرفته شود:

اگر ناحیه‌ای که در نظر دارید مربعی یا مستطیلی باشد, محاسبه مساحت آن مشکل نیست و به راحتی انجام خواهد شد. تمام کاری که باید بکنید این است که طول و عرض محل را با یک متر اندازه‌گیری و آن‌ها را با هم ضرب کنید.

اگر محیط مورد نظر شما شامل چندین اتاق و سالن است, باید هر اتاق یا سالن را اندازه‌گیری کنید و در نهایت همه اعداد اندازه‌گیری شده را با هم جمع کنید تا به منطقه نهایی برسید.اما یک نکته مهم وجود دارد و آن عدم پایداری این نظم در حوزه محیط‌زیست است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اندازه‌گیری درست موکت

به یاد داشته باشید که کار شما به سطح خانه محدود نمی‌شود, اما یکی از قدم‌هایی برای نصب موکت, اندازه‌گیری موکت است. شما باید بدانید که عرض ثابت بیشتر فرش‌ها در بازار دو یا چند متر است, در این مورد, عرض فرش باید با عرض محل مورد نظر اندازه‌گیری شود.فرض کنید عرض یکی از اتاق‌ها ۱۰ متر باشد و طول آن دو متر باشد.

برای خرید موکت پالاز با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

در واقع رایج‌ترین و ساده‌ترین فرمول برای محاسبه مساحت یک خانه, حاصل‌ضرب طول و عرض آن است. اما اگر محیط هدف شما به صورت لانه‌ای یا با مناطق مختلف باشد, کار شما کمی مشکل خواهد بود.

طبق این برنامه, در محیط‌هایی که بخش‌های نامتوازن دارند و هیچ خبری از یکنواختی وجود ندارد, اندازه کافی است تا هر بخش از محیط کار یا محیط کار خود را اندازه‌گیری کرده و آن‌ها را با هم محاسبه کرده و همان مقدار فرش را خریداری کنید. این عمل مانع از هرگونه شکاف و کاهش در فرش خواهد شد.

هزینه نصب یک عامل مهم قبل از نهایی کردن انتخاب است.

 هزینه نصب موکت در منزل به ابعاد و اندازه منزلتان بستگی دارد. واضح است که هر چه محل بزرگ‌تر باشد, هزینه نصب بالاتر است. در واقع, زمانی که اتاق بزرگ فرش می‌شود, باید انتظار هزینه بالاتری را داشته باشید.

البته بهتر است توجه داشته باشیم که کیفیت موکت بدون شک در هزینه نصب آن موثر است. هرچه کیفیت و ساخت موکت بهتر باشد طبیعی است که به خاطر استفاده از ریزه‌کاری‌های برنامه نصب کننده, هزینه‌های نصب کمی افزایش می‌یابد.

بدون شک موکت را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین پوشش‌های کف در نظر گرفت. این روکش تزیینی که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و از مواد با کیفیت بالاتر نسبت به مدل‌های قبلی تولید می‌شود, به راحتی در بازار یافت می‌شود. موکت یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشاندن کف زمین به ویژه در مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها و دفاتر هاست. یک موکت با کیفیت خوب انتخاب کنید تا سال‌ها برای شما کار کند.

برای خرید موکت پارس با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید

بیشتر اندازه‌گیری‌ها به راحتی با یک متر نواری و با کمک دو نفر انجام می‌شوند. اگر مجرد هستید، می‌توانید به راحتی از یک نورسنج استفاده کنید. سر نوار را در انتهای یک طرف اتاق قرار دهید و آن را به سمت دیوار مقابل بکشید. همچنین می‌توانید از یک نورسنج برای تعیین فاصله میان دو دیوار استفاده کنید. شماره را به عنوان طول یادداشت کنید.همان کار را برای دو دیوار که در جهت مخالف قرار دارند انجام دهید و عدد را به عنوان عرض یادداشت بنویسید.

اگر اتاق شما L شکل است، آن را به عنوان دو اتاق جداگانه اندازه‌گیری کنید. ابتدا قسمت طولانی L را به عنوان یک اتاق و سپس بخش کوتاهی از آن به عنوان اتاق دیگر اندازه‌گیری کنید.

راهرو را اندازه‌گیری کنید

بجز اتاق هایی که دارای پله هستند، همه اتاق‌ها یک سالن ورودی دارند. بعضی اتاق‌ها نیز راهروهای اضافی دارند که به کمد یا حمام منتهی می‌شود. هنگام اندازه‌گیری باید وسط راهرو را در نظر بگیرید. این کار ۸ تا ۱۰ سانتیمتر به اندازه‌گیری کلی اضافه می‌کند. اگر هر دو طرف اتاق دارای یک راهرو باشند، ممکن است نیاز داشته باشید که ۲۰ سانتی متر به ابعاد کلی اتاق اضافه کنید

سطح چارچوب در را اندازه‌گیری کنید.

فرض کنید دیواری در ورودی و کمد وجود دارد. اندازه‌گیری در وسط هر کدام از این درها پنج سانتی متر به کل محوطه ورودی و تقریباً چهار سانتی متر برای در کمد اضافه می‌کند. دیوار مقابل هیچ دری ندارد. بنابراین، پنج سانتی متر به اندازه‌گیری دیوار اضافه کنید و یا فرض کنید که یک دیوار در ورودی و دیوار مقابل در کمد وجود دارد.دقت کنید که پنج سانتی متر به وسط در ورودی هر کدام اضافه کنید. از آنجا که این دو اندازه‌گیری دیگر مخالف یکدیگر هستند، باید به هر دو اندازه‌گیری دیوار اضافه کنید، یعنی باید ده سانتی متر آن را اضافه کنید.

برای خرید سقف کاذب کناف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله نکات اندازه گیری برای خرید موکت در فضای مختلف را بررسی کردیم.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()