سبد خرید 0

راهنمای جامع خرید موکت ظریف مصور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 7 تير 1399 در ساعت 15 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت ظریف مصور یکی از برندهای نام آشنا در زمینه تولید انواع موکت است. کارخانه ظریف مصور در دهه شصت تأسیس شد و هم اکنون نیز با حداکثر ظرفیت خود انواع مختلفی از پوشش‌های کف مانند موکت ، چمن مصنوعی و ... را تولید می‌کند. به جرئت می‌توان گفت که تمامی فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور که در زمینه فروش موکت فعالیت می‌کنند، بخشی از فروشگاه خود را به عرضه محصولات تولیدی کارخانجات ظریف مصور اختصاص داده‌‍‌اند. به همین دلیل در این مطلب از وب‌سایت مای دکوری قصد داریم تا شما را با انواع موکت‌های ظریف مصور و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع موکت ظریف مصور

ظریف مصور از برندهای معتبر تولیدکننده انواع موکت است که محصولات آن از طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلفی برای پوشش دادن سلیقه اکثر مشتریانش برخوردار است. موکت‌های این برند برای مصارف گوناگونی طراحی و تولید شده‌اند. به عنوان مثال برخی از موکت‌های آن قابل استفاده در منازل هستند و برخی دیگر را می‌توان به عنوان پوشش مناسبی برای مکان‌های اداری استفاده کرد. انواع موکت ظریف مصور به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

موکت ولور

به موکت‌هایی که بدون طرح و فاقد هر گونه برجستگی هستند موکت ولور می‌گویند. این موکت‌ها ظاهری صاف و کاملا یکدست دارد البته برخی از مدل‌های آن دارای طرح‌هایی با عنوان نقش‌های داغی هستند که این طرح‌ها با استفاده از دستگاه پرس گرم ایجاد می‌شوند و ظاهر موکت را سادگی خارج می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز موکت ولور تراکم کم آن است که این مسئله باعث شده از عمر کمی برخوردار باشد بنابراین بهتر است از این مدل برای پوشاندن کف مکان‌های پر رفت و آمد استفاده نکنید. در میان تمام کارخانه‌های تولیدکننده موکت ولور یا داغی، موکت‌های ظریف مصور از کیفیت بالاتری برخوردارند به همین دلیل اگر قصد خرید این نوع موکت را دارید به شما توصیه می‌کنیم موکت‌های ولور ظریف مصور را انتخاب کنید.

موکت سوزنی

موکت‌های سوزنی به موکت‌هایی گفته می‌شود که بافت و طرح‌ آن اندکی برجسته‌تر است. این نوع موکت ظریف مصور مدل‌های مختلفی دارد به نحوی که در برخی از مدل‌ها، پرزهای موکت کوتاه است یا اصطلاحا دارای بافت سوزنی هستند؛ مانند موکت‌های کبریتی و در برخی دیگر بافت زمینه موکت مشابه موکت ولور است اما طرح‌های سوزنی بر روی آن ایجاد شده است. موکت‌های سوزنی نسبت به موکت‌های داغی یا ولور بیشتر عمر می‌کنند که دلیل آن نیز جنس الیاف استفاده شده در این مدل و همین‌طور تراکم بالای آن است.

موکت ظریف مصور چاپی

موکت‌های چاپی در واقع نوعی از موکت‌های ولور هستند با این تفاوت که تراکم بالاتری دارند و از لحاظ طرح‌بندی‌ دارای تنوع بیشتری هستند. این نوع موکت‌ها نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر عمر می‌کنند و مقاومت بالاتری دارند به همین دلیل جزو مدل‌های بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. تنوع رنگ و طرح‌های موکت‌های چاپی بسیار زیاد است بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ و دکوراسیون منزل یا محیط کارتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

موکت‌های تافتینگ

تفاوت اصلی موکت‌های تافتینگ با سایر مدل‌هایی که در بخش‌های قبلی معرفی کردیم در وجود یک لایه اضافی زیر موکت است که مانند یک عایق عمل می‌کند. موکت‌های تافتینگ با نام موکت‌های پرز بلند نیز در بازار شناخته می‌شوند که دلیل آن ضخامت بیشتر این مدل موکت نسبت به موکت‌های نمدی است. این نوع موکت‌ها برای پوشاندن کف اتاق خواب بسیار مناسب هستند زیرا علاوه بر رنگ‌بندی جذاب، احساس نرمی و لطافت را نیز به شما القا می‌کنند. البته بهتر است بدانید که موکت‌های تافتینگ به دو دسته موکت‌های قابل استفاده در منازل مسکونی و موکت‌های مناسب برای محیط‌های اداری تقسیم‌بندی می‌شوند که شما با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

  • موکت تافتینگ مناسب برای پوشش کف منزل: الیاف به کار رفته در این مدل بلندتر و بین یک تا چهار سانتی‌متر متغیر است. این ویژگی باعث می‌شود که دست شما برای انتخاب اندازه پرزهای موکت باز باشد و بتوانید راحت‌تر موکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین همانند دیگر انواع موکت ظریف مصور این نوع موکت تافتینگ نیز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود.
  • موکت تافتینگ مناسب برای محیط‌های اداری:این مدل موکت تافتینگ نیز دارای پرزهای نسبتا بلندی است با این تفاوت که برخلاف مدل قبلی، الیاف به کار رفته در موکت دوباره به سطح موکت بازمی‌گردند که این ویژگی باعث شده مقاومت موکت بیشتر شود بنابراین بهترین انتخاب برای پوشش کف محیط‌های اداری و پر رفت و آمد این مدل از موکت تافتینگ است.

 

در هنگام خرید موکت باید به چه نکاتی دقت کنید؟

انواع مختلفی از موکت ظریف مصور در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند اما در هنگام خرید موکت باید به چه نکاتی توجه کنید تا بتوانید از میان صدها رنگ و طرح مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید؟

  • رنگ: انتخاب رنگ موکت یکی از سخت‌ترین مراحل قبل از خرید است زیرا باید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ‌های استفاده شده در اتاق باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از موکت‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری استفاده کنند و برخی دیگر نیز طرح‌های شلوغ و رنگارنگ را می‌پسندند. با این حال مهم‌ترین معیار برای انتخاب رنگ موکت سلیقه شما در چیدمان دکوراسیون منزل یا محیط کارتان است.
  • طرح: موکت‌های ساده‌تر با رنگ‌های روشن فضای اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند بنابراین انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک‌تر هستند البته انتخاب موکت‌های طرح‌دار نیز می‌تواند فضای محیط را از یکنواختی خارج کند با این حال به شما پیشنهاد می‌کنیم از موکت‌هایی با طرح‌های شلوغ برای اتاق خواب و از موکت‌های ساده‌تر برای پذیرایی منزلتان استفاده کنید.
  • دوام: با بررسی ضخامت و تراکم موکت تا حدود زیادی می‌توانید طول عمر موکت را حدس بزنید. موکت‌هایی که تراکم بالاتر و ضخامت بیشتری دارند از طول عمر بیشتری نیز برخوردارند بنابراین بهترین انتخاب برای پوشش کف محیط‌های پر رفت و آمد مانند ادارات هستند.
  • تراکم: تراکم بالاتر به معنای دوام بیشتر موکت است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه تراکم موکت بالاتر باشد، لطافت و نرمی موکت نیز کمتر می‌شود بنابراین اگر می‌خواهید برای اتاق کودکانتان موکت خریداری کنید بهتر است موکت ظریف مصور با تراکم کمتر و پرزهای بلندتر را انتخاب کنید.

شما میتوانید تمامی محصولات موکت ظریف مصور را در فروشگاه مای دکوری ثبت سفارش نمایید

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()