سبد خرید 0

دکورها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 24 تير 1398 در ساعت 10 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خلاقیت در اجرای مدرن­‌ترین دکوراسیون­‌ها

در تمام حوزه‌های طراحی دکوراسیون داخلی که شامل دکوراسیون اداری، تجاری و مسکونی است، خلاقیت در کار، جذابیت و اصالت وجود دارد. تیم­‌های مختلفی در بازار این کار وجود دارند که با این هنر حاصل از دانش تجربی کار دکوراسیون، آثار ماندگاری از خود به جای گذاشته­‌اند. شاید در ابتدا، خلاقیت در دکوراسیون کار آسانی به نظر برسد، اما در حقیقت این کار نیاز به یک سری مهارت‌ها و تجربه‌ها در زمینه دکوراسیون دارد.
طراح نیازمند تفکری خلاق است که با استفاده از المان‌های مختلف مثل نصب کاشی، ترکیب المان­‌های مدرن و سنتی، نصب سرامیک، نصب سقف کاذب کنافی، نقاشی، ایجاد طرح­‌های مفهومی و ... به خلق آثار ماندگار بپردازد. یکی از تیم­‌های حرفه‌­ای خلاق، برای دکوراسیون و همچنین بازسازی ساختمان، گروه طراحان پرگاس نامداراست که می‌توان در پیاده­‌سازی و اجرای مدرن­‌ترین دکوراسیون‌­ها از مشاوره رایگان این گروه بهره­‌مند شد.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

باوجود این که رنگ‌­ها وجود خارجی ندارند و فقط به نحوه درک ما از امواج مغناطیسی مربوط می‌­شوند، در زندگی، نقش پرمایه­‌ای ایفا می­‌کنند. در بسیاری از اوقات افراد بدون این که متوجه شوند، با استفاده اشتباه از رنگ­‌ها دچار مشکلاتی می­‌شوند یا حداقل این که کار خود را از شریط بهینه بسیار دور می­‌کنند.

جدای از علایق شخصی افراد به رنگ­‌های متفاوت، تئوری رنگ می­‌گویند. رنگ‌ها اثر قابل توجهی بر احساسات و خلق و خوی انسان دارند. این تأثیر موجب آن شده­ که کار طراحانی که از دانش بکارگیری رنگ در طرح­‌های خود استفاده می­‌کنند، در نهایت به دکوراسیون بسیار مطلوب‌تری منجر شود. طراحان پرگاس نامدار، با دانش تخصصی تئوری رنگ، دکوراسیون داخلی مورد نیاز افراد را به بهترین شکل، طراحی می­‌کنند.

رنگ قرمز رنگ آتش، اشتیاق، خطر و قدرت است که موجب تحریک و تهییج م‌ی­شود. به همین دلیل در بسیاری از باشگا‌ه­های بدنسازی از این رنگ استفاده می‌شود. این رنگ، اشتها را نیز زیاد می‌­کند. به همین دلیل، بسیاری از طراحان دکوراسیون، از این رنگ در داخل رستوران­‌ها استفاده می­‌کنند.

رنگ نارنجی دارای نشاط و انرژی است و حس دوستی را بیشتر کرده روابط را استحکام می‌­دهد. رنگ هشدارگونه زرد برای اثرگذاری روی اذهان عمومی استفاده م‌ی­شود. اما اغلب افراد نمی‌­دانند که فضای پوشیده شده با رنگ زرد، محیطی شاد و دوستانه ایجاد می‌­کند. البته استفاده افراطی از این رنگ هم توصیه نمی‌شود زیرا به سرعت موجب تحریک می­‌شود.

رنگ آبی تأثیر عمیقی بر ذهن دارد. به همین دلیل از آن برای اتاق خواب استفاده می­‌کنند. رنگ آبی، صلح طلبی را به همراه دارد و آرامش‌­بخش است. رنگ‌­های دیگری نیز وجود دارند که هرکدام در طراحی دکوراسیون، جایگاه خود را دارند.

انواع طراحی دکوراسیون

انواع طراحی دکوراسیون اداری، تجاری و مسکونی را می­‌توان به­ عنوان پرکاربردترین­‌ها نام برد. هرکدام از این­ها خود انواعی دارند برای مثال در طراحی دکوراسیون مسکونی می­‌توان به دکوراسیون پذیرایی، دکوراسیون آشپزخانه، دکوراسیون اتاق خواب، دکوراسیون حمام، دکوراسیون اتاق کودک و امثال آن اشاره کرد. تمامی انواع خدمات طراحی و دکوراسیون توسط گروه طراحان پرگاس نامدار به مشتریان ارائه می­‌شوند.

در طراحی دکوراسیون داخلی، طراح کارایی یک فضا، نظیر منزل، دفتر کار و …، را با ایجاد تغییراتی بهبود می­‌دهد. بدین ترتیب بر جلوه ظاهری و هنری فضا افزوده شده و از حالت یکنواخت و تکراری خارج می‌شود. از آنجایی که سلیقه‌­ها بسیار تغییر کرده است و همچنین ابزارهای زیادی هم در دسترس هستند، کیفیت بهتر و رنج وسیع‌­تری از کارهای طراحی دکوراسیون را می­‌توان مشاهده کرد.

البته کل هدف طراحی دکوراسیون داخلی، زیبایی نیست و ترکیب کارایی و زیبایی مورد هدف هستند. سبک­‌های ­مختلفی در این زمینه وجود دارد که مینیمال، سنتی، روستیک، ژاپنی و پست مدرن ازجمله مشهورترین­‌های آن­ها هستند.

در دکوراسیون اداری، دو کاربرد طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت و طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس از جمله خدمات مهم هستند. برای این منظور، هم از سبک‌های کلاسیک و هم مدرن استفاده می‌­شود. توصیه می‌­شود که دکوراسیون اتاق مدیریت از طراحی و چیدمان سایر بخش‌­ها زیباتر و شیک‌تر باشد.

انتخاب رنگ، مبلمان و تم اصلی اتاق مدیریت در انطباق با مدل میز مدیریت از جمله موارد اصلی هستند. در هر شرکت و اداره‌­ای، جلسات مهمی در اتاق کنفرانس برگزار می­‌شود. طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس باید با هدف زیبایی و جذابیت به منظور نفوذپذیری و اثرگذاری در مخاطب اجرا شود. مهمترین ویژگی در انطباق دکوراسیون اتاق کنفرانس، متراژ است. انتخاب میز و صندلی­‌ها باید به گونه‌­ای انجام شود که صندلی­‌ها به راحتی جابجا شوند. نورپردازی، رنگ و چیدمان وسایل نیز از دیگر المان­‌های تأثیرگذار هستند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()