سبد خرید 0

خرید پارکت لمینت ضد آب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 14 دی 1399 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از زمان معرفی اولین محصولات کفپوش لمینت، اکثر مالکان به دنبال انواع لمینیت های مناسب برای مکان های مرطوب مانند حمام و زیرزمین بوده اند. کفپوشهای لمینت به لطف هزینه نسبتاً کم، ظاهر جذاب و نصب آسان، مورد علاقه بسیاری قرار گرفته اند، بخصوص زمانی که محصولات پارکت لمینت با محیط های مرطوب سازگاری پیدا کرده، شهرت زیادی کسب کرده اند. در گذشته پارکت لمینت به راحتی اب را جذب خود میکرد و تورم در انها ایجاد میشد. اما فناوری خاص ساخت و ساز لایه اصلی پارکت لمینت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است و برخی از تولیدکنندگان در حال حاضر کفپوش لمینت با ویژگی های ضد آب را تولید می کنند تا کفپوشهای لمینت را به یک گزینه ایده آل برای پوشش کف منازل و ساختمان­ها تبدیل کنند. این نوع از کفپوشها به عنوان پارکت لمینت ضد آب مناسب برای مکان های مرطوب" به بازار عرضه می شوند. بنابراین، این کفپوشها چگونه کار می کنند؟ آیا می توانید به آن اعتماد کنید؟ و چگونه با دیگر کفپوش های ضد آب مانند وینیل، سرامیک و غیره مقایسه می شود؟ بیایید نگاه عمیق تری بر روی این موضوعات داشته باشیم.

پارکت لمینت ضد آب شرکت مای دکوری بدون نگرانی از آسیب دیدگی یا ایجاد لکه در اثر آب و رطوبت، به شما ضمانت یک کفپوش خاص را میدهد. این نوع کفپوش ها فقط یک کفپوش معمولی مقاوم در برابر آب نیستند بلکه کفپوش 100٪ ضد آب برای هر اتاق در خانه شماست. شما میتوانید با خیال اسوده فضای خود را با پارکت لمینت ضد آب، حتی در اتاق های مستعد رطوبت (مانند حمام ، اشپزخانه و زیرزمین)، مبله کنید.

کفپوش های ضد آب چوبی دیگر یک رویا نیستند بلکه آنها استاندارد جدیدی برای کفپوش های راحت تر و تمیزتر هستند.

طراحی

الگوها و رنگ های پارکت لمینت ضد آب در مقایسه با لمینت های استاندارد کاملاً محدود هستند و تنوع انها نسبت به سایر کفپوش های لمینت کم تر میباشد.

پارکت لمینت ضدآب به همان روش لمینت استاندارد حفظ می شود. جارو کشیدن ساده و پاک کردن گرد و غبار باید به طور منظم انجام شود و تمیز کردن آن  باید با یک دستمال مرطوب یا پارچه مرطوب با یک محصول تمیز کننده لمینت تایید شده و مخصوص انجام شود. اگر در شرایط آب و هوایی رطوبت بالا زندگی می کنید یا در اتاقی که به طور منظم مرطوب می شود (مانند حمام یا آشپزخانه) ، ضد آب قرار دادن پوشش کف، ممکن است لازم باشد. شما باید مراقب وجود رطوبت و تجمع آب در کفپوش لمینت خود باشید تا بتوانید از آسیب دیدن کفپوش خود جلوگیری کنید که به نوبه خود به معنای صرفه جویی در هزینه و زمان لازم برای تعویض آن میباشد.

این خطوط جدید از ساخت لمینت های ضد آب، از بالا به پایین طراحی شده اند، این بدان معنی است که لایه سایش پلاستیکی بالا برای جلوگیری از خیس شدن لایه زیرین چوبی حساس به آب طراحی شده است.

برخی از برند ها از اصطلاح "ضد آب" برای توصیف محصولات خود استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر می گویند "مقاوم در برابر آب" ، بنابراین تفاوت آنها چیست؟

**ضد آب بودن و مقاوم در برابر آب معنای متفاوتی از هم را در زمینه پوشش کف دارند.

مقاومت در برابر آب به این معنی است که عنصر خاصی از کفپوش برای مقاومت در برابر آب بهتر از حد نرمال طراحی شده است. این به طور معمول به این معنی است که می توانید برای مدتی مقداری آب روی سطح آب داشته باشید تا قبل از آنکه اب کاملا به سطح زیرین نفوذ کند.

ضد آب به معنای آن است که هر چقدر هم زمان بگذرد، آب هرگز نمی تواند در کفپوش نفوذ کند.

این تعاریف ممکن است در هر برند نیز متفاوت باشد. برای اطمینان از سطح مقاومت در برابر آب در محصول، توضیحات پارکت لمینت مورد نظر خود را کاملاً بخوانید.

پارکت لمینت ضد آب و مقاوم در برابر اب از چندین لایه تشکیل شده است که عبارتند از:

لایه بالایی: لایه بالایی که از کفپوش در برابر خراش ، ساییدگی و لک محافظت می کند. این همان لایه محافظتی کفپوش شماست. این لایه های بالایی مقاوم در برابر آب باعث می شود تا آب از کف نفوذ نکند و به آن آسیب نرساند.

لایه تصویر: درست در زیر لایه سایش قرار دارد که این لایه الگو یا چاپ کفپوش شما را نگه می دارد. این لایه به کف شما جلوه زیبایی از چوب یا سنگ می بخشد که مطمئناً میتواند بسیار گول زننده باشد.

لایه اصلی: درست در زیر لایه تصویر قرار دارد، لایه اصلی به کفپوش، دوام و ثبات می بخشد. این لایه معمولاً از تخته فیبر فشرده با تراکم بالا (aka HDF) ساخته می شود که در آن نقش ضد اب بودن یا مقاومت در برابر اب را بازی میکند. تخته های فیبر در کفپوش های لمینت مقاوم در برابر آب ممکن است رزین بیشتری داشته باشند، که باعث می‌شود کم‌تر مستعد تورم در آب شود.

Backing یا لایه پشتی: این لایه همچنین به ایجاد ثبات کفپوش کمک می کند و می تواند از نفوذ و رفتن آب به زیر کفپوش جلوگیری کند.

جوانب مثبت پارکت لمینت ضد آب

این نوع کفپوش ها، مقاوم در برابر رطوبت هستند بنابراین بهتر از کفپوش های لمینت معمولی یا کفپوش های چوبی (پارکت ها) در برابر آب حفظ می شوند. این بدان معنی است که می توان آنها را در زیرزمین ، حمام ، آشپزخانه و هر اتاق دیگری نصب کرد.

جلوه های واقعی و چوبی و سنگی: کفپوش های پارکت لمینت  ضد آب اغلب دارای جزئیات سطحی نسبت به  کفپوش های چوبی طبیعی هستند اما می توانند همان حس و حال را داشته باشند.

نصب ، تمیز کردن و نگهداری آسان: پارکت لمینت ضدآب به گونه ای طراحی شده است که به عنوان کفپوش شناور نصب می شود، به این معنی که زیر آن به زمین محکم نیست، بلکه به وسیله یک طرح بهم پیوسته "شناور" می شود که پروسه نصب بسیار راحتی را در پیش دارد.

مقاومت بیشتر در برابر خراش نسبت به کفپوش های وینیل یا PVC: پارکت لمینت ضد آب دارای یک لایه سایشی قوی است که از کف در برابر خراش، ساییدگی و لکه محافظت می کند.

مقرون‌به‌صرفه : پارکت لمینت ضد آب، جایگزینی ارزان برای کفپوش های چوبی سخت میباشد. قیمت پایین و نگهداری پایین‌تر ؟ صد در صد !

جوانب منفی پارکت لمینت ضد آب

میتوان گفت به اندازه کفپوش وینیل ضد آب مقاوم در برابر آب نیست: در حالی که کفپوش های لمینت از قابلیت های مقاوم در برابر آب پیشرفت زیادی کرده اند ، اما هنوز هم نمی توانند استخرهای پر از آب را تحمل کنند. برخلاف وینیل، مقاومت ان در برابر آب از بالا به پایین میباشد و نه از پایین به بالا.

صدا: در صورت نصب ضعیف و بی کیفیت، پارکت  لمینت ضد اب می توانند صدای تو خالی ایجاد کنند. اگر واقعاً نگران این موضوع هستید، می توانید از یک متخصص استفاده کنید. بعلاوه، یک زیرانداز خوب روی این نوع از کفپوش ها می تواند محیط ساکت تری را در هنگام تردد ایجاد کند.

به طور کلی آیا لمینت ضد آب برای شما مناسب است؟

پاسخ کوتاه این است که اگر شما به یک کفپوش کاملا ضد آب نیاز دارید ، پارکت لمینت ضد آب بهترین انتخاب نیست. کفپوش وینیل لوکس یا همان پارکت های قابل شستشو تمام مزایای پارکت لمینت را ارائه می دهد و به طوری که می توان آن را کاملا ضد آب نامید. وینیل لوکس اکنون بسیار رایج شده است و همان روش های نصب آسان کفپوش پارکت لمینت را دارد. تفاوت این دو دقیقا میتوان در این حوز خلاصه شود که لمینت های ضد آب در مقابل شستشوهای ملایم و حجم قابل قبولی از آب توانایی مقاومت داشته و عنوان ضد آب بودن، آن ها را به طور قطعی در مقابل تبعات ناشی از آب فراوان و شوینده های قوی و یا شستشوهای مکرر بیمه نمی کند. چرا که خصوصیت ضد آب بودن آنها در پاسخ نیاز جامعه برای کاربرد آن ها در مناطق مرطوب و مکان های ویژه ای همچون آشپزخانه و سرویس های بهداشتی بوده است. این در حالیست که پارکت های قابل شستشو، در پاسخ به کاربرد پارکت ها در فضاهای خاص همچون استخرها و یا مکان هایی که احتیاج به شستشو با شوینده های بسیار قوی دارند، همچون بیمارستان ها تولید شدند.

همچنین پارکت های قابل شستشو چندان مقرون به صرفه نبوده و اصولا منازل مسکونی احتیاج چندانی به استفاده از این نوع کفپوش ها نداشته و پارکت لمینت ها کفایت می کنند و به زبان ساده تر می توان گفت پارکت لمینت ها توانسته اند پاسخگوی جامعه کنونی در خصوص یک کفپوش مناسب از حیث جنس، طرح و کاربرد در منازل و اغلب محیط های کاری باشند.

**نکته:

با توجه به مسائل و مشکلات مربوط به خرید حضوری پارکت لمینت فروشگاه اینترنتی مای دکوری با در نظر گرفتن شرایط ویژه ای برای مشتریان اقدام به فروش پارکت با قیمت بسیار مناسب نموده است که می توانید همینک با مراجعه به بخش پوشش کف موجود در منو این فروشگاه از کفپوش و پارکت های قرار داده شده بر روی این فروشگاه بازدید و نسبت به خرید اینترنتی و یا تلفنی کف پوش مورد نظر خود اقدام نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()