سبد خرید 0

نحوه ی تمیز کردن موکت با شامپو فرش

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 28 ارديبهشت 1400 در ساعت 0 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شستن موکت با شامپو راهی عالی برای تمیز شدن عمیق تر از جاروبرقی است و باعث افزایش عمر موکت شما می شود. قبل از شامپو کردن ، مبلمان را از اتاق جدا کرده ، با دقت جارو برقی بکشید و لکه ها را تا حد ممکن ضدعفونی کنید و از بین ببرید دستگاه را با مقدار مناسب آب و صابون پر کنید. شامپو را در فضای اتاق بریزید ، مطمئن شوید که به آرامی پیش می روید. به پر بودن مخزن آب کثیف توجه کنید. بعد از شامپو زدن ، خوب است که دستگاه را یک بار دیگر با آب سرد پر کنید و بدون صابون کار کنید. همیشه قبل از گذاشتن وسایل و راه رفتن روی آن ، بگذارید موکت کاملا خشک شود.


شستشوی موکت اتاق با شامپو


همه مبلمان را جابجا کنید و خارج کنید. هر زمان موکت خود را شامپو می زنید، در صورت امکان تمام وسایل را کاملاً از اتاق خارج کنید. اگر نمی توانید آن را از اتاق خارج کنید ، همه را به یک طرف اتاق منتقل کنید. حداقل مبلمان کوچک را جابجا کنید و هرگونه شلوغی و آشفتگی دیگر را از اتاق خارج کنید.
اگر مبلمان بزرگی دارید که جابجایی آنها دشوار است و تصمیم شما این است که مبلمان را در اتاق بگذارید ، شامپو زدن برای شما دشوارتر خواهد بود زیرا مجبورید فقط اطراف آن را شامپو بزنید.
اگر نمی توانید مبلمان بزرگ را جابجا کنید ، می توانید مربع هایی از فویل آلومینیوم ، بلوک های چوبی ، یا اجسام پلاستیکی را در زیر پایه قرار دهید تا از آنها در هنگام شستن با آب محافظت شود.
اتاق را کاملاً جاروبرقی کنید. شامپوهای فرش می توانند کار جاروبرقی را انجام دهند ، اما هدف آنها مکش آب و ذرات ریز خاک است. با جاروبرقی کردن اتاق ، آلودگی ها ، موها و گلوله های گرد و غبار بیشتری پاک می شود و فرش آماده برای شستشو با شامپو می شود. همچنین فرش را از کرک عاری می کند ، که باعث می شود شامپو موثرتر باشد.
از آنجایی که شما به دنبال تلاش اضافی برای شستن موکت هستید ، کمی بیشتر از حد معمول جارو برقی بکشید. در خطوط مستقیم بالا و پایین اتاق بروید و سپس برای یک فضای دیگر این کار را انجام دهید که فضای اول را قطع کند این طرز کشیدن جاروبرقی صحیح است.
همزمان با جاروبرقی ، قبل از استفاده از شامپو به دنبال لکه هایی باشید که نیاز به ازبین رفتن دارند. نوعی چسب یا نشانگر چسبناک را درجای لکه ها تنظیم کنید تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.
لکه های خاصی را که پیدا می کنید از بین ببرید. با یک ماده پاک کننده اساسی موکت ، هر لکه ای را اسپری کنید و اجازه دهید نظافت طبق یک روال عادی انجام شود. اگر لازم است آن را با حوله مرطوب لکه بری کنید .برخی از لکه ها ممکن است به غیر از مواد پاک کننده لکه بر نیز نیاز داشته باشند.
برخی از شامپوهای موکت برای لکه های سخت طراحی شده اند ، بنابراین ممکن است نیازی به استفاده از پاک کننده لکه بر نباشد.
حتماً از نحوه کارکرد دستگاه اطلاع دارید. اگر دستگاه جدید است یا آن را اجاره می کنید ، دستورالعمل استفاده را بخوانید. در صورت عدم وجود دستورالعمل ، حداقل دستگاه را بررسی کنید تا قسمتهای مختلف ، دکمه ها و تنظیمات را مشاهده کنید. پاک کننده های موکت انواع مختلفی دارند و از طرق مختلف کار می کنند. مهم است که بدانید نحوه ی کار آن چگونه است.
از آموزش آنلاین استفاده کنید تا موثرترین روش استفاده از شامپوی مخصوص خود را بیاموزید.
قبل از اجاره یا خرید ماشین ، تحقیق کنید تا بفهمید آیا توسط موسسه موکت و فرش سی آر ال تأیید شده است ، که اطمینان حاصل کنید دستگاه به خوبی کار می کند و به طور موثر موکت را تمیز می کند. استفاده از دستگاهی که بخوبی کار کند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا احتمالاً بیشتر قسمت های موکت را تمیز می کند.
دستگاه را با مقدار معینی آب پر کنید. برخی از دستگاه ها دارای یک مخزن آب تمیز قابل جابجایی و برخی دیگر دارای یک مخزن آب ثابت هستند. به خط پر کردن حداکثر توجه کنید و بیش از آنچه که گفته شده آب اضافه نکنید. خط برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه وجود دارد.
هرگونه دستورالعمل مربوط به آب سرد یا گرم را دنبال کنید. آب گرم صابون را بهتر فعال می کند ، بنابراین معمولاً بهترین گزینه است.
صابون موکت را اضافه کنید. صابونی را انتخاب کنید که برای کار با دستگاه شستشو طراحی شده باشد زیرا هر صابونی با هر دستگاهی کار نمی کند. فقط مقدار صابونی را که لازم است بریزید ، زیرا استفاده بیشتر می تواند دستگاه را مسدود کند یا کف صابون را روی فرش شما بگذارد.
درباره ی بهترین شامپوهای فرش را بخوانید و با دستورالعمل های موجود در مورد دستگاه شستشو ارتباط برقرار کنید تا صابون خاصی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد.
بیشتر شامپوها بدون صابون کار می کنند و می توانند موکت هارا را تا حدی تمیز می کنند ، بنابراین بهتر است مقدار صابون کمتر از مقدار شامپو باشد.
از گوشه ای شروع کنید و نوار درست کنید. برای شروع ، گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید و شامپو را تا جایی که ممکن است به دیوارها نزدیک کنید. از آن گوشه تا دیوار سمت دیگر اتاق بروید. سپس به عقب برگردید ، شامپو را به خط جدیدی برسانید که کمی با اولین نوار همپوشانی داشته باشد و به سمت دیواری که از آن شروع کرده اید بروید. این روند را در کل اتاق تکرار کنید.
قرار نیست شامپوها به صورت تصادفی مانند جاروبرقی به عقب و جلو کشیده شوند. ایجاد خطوط مستقیم در سراسر اتاق موثرترین روش تمیز کردن است.
دستگاه را به آرامی بکشید. زمان کار شامپوها بیشتر از جاروبرقی است. آنها باید آب صابون را به پایین موکت شلیک کنند و بلافاصله آن را مکش کنند. اگر شامپو را خیلی سریع بکشید ، تمام آب کثیف را نمی مکد و موکت های شما را خیس و کثیف می شود. صبور باشید و شامپو را با سرعت یک مرحله در ثانیه استفاده کنید.
ممکن است احساس کنید خیلی آهسته پیش می روید و طولانی تر می شود ، اما هرچه سرعت کمتری داشته باشید ، دستگاه عمیق تر می تواند موکت شما را تمیز کند.
به صدای موتور توجه کنید. بیشتر شامپوها یک شیر شناور در مخزن آب کثیف دارند تا بعد از پر شدن مخزن به شما هشدار دهند. هنگامی که سوپاپ شناور درگیر می شود موتور به وضوح صداها را تغییر می دهد. در صورت پر شدن مخزن بلافاصله متوقف شوید وگرنه می توانید به دستگاه آسیب برسانید. این دستگاه ممکن است دارای یک نور مرئی باشد که به شما نشان دهد مخزن پر از آب کثیف است.
همچنین می توانید دستگاه را تماشا کنید و متوجه سطح آب مخازن تمیز و کثیف شوید. اگر متوجه شدید که آب تمیز تقریباً کم است ، کار را متوقف کنید.
پس از هر بار استفاده ، هر دو مخزن دستگاه را بشویید و خالی کنید. بعد از مرحله ی نهایی ، آب باقیمانده را از هر دو مخزن خارج کنید. مخزن آب کثیف را کاملاً شستشو دهید تا هیچ کثیفی در آن باقی نماند. تخلیه مخازن در تمام طول مسیر باعث رشد کپک نمی شود و دستگاه را در نظم عملکرد عالی نگه می دارد.
اگر مخزن از نوع درپوش دار باشد ، آن را برای یکی دو روز کنار بگذارید تا آب اضافی آن کاملاً بخار شود.



جمع بندی:


در این مقاله مای دکوری سعی داشت که طریقه ی شستن موکت با شامپو را به شما آموزش دهد تا بتوانید موکتی تمیز و بدون داشتن ذره ای لک و کثیفی داشته باشید.مای دکوری در این مقاله نحوه ی شستشوی موکت مرحله به مرحله برای شما بازگو کرده است. نکته ی مهم این است که شما حتما و حتما باید دفترچه ی راهنمای دستگاه شستشو موکت را مطالعه کنید زیرا کمک به سزایی به شما خواهد کرد برای اینکه روند مناسبی را برای شستن موکت با شامپو پیش بگیرید.

مای دکوری :

فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کنونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()