سبد خرید 0

استفاده از رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 17 شهریور 1400 در ساعت 17 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ یا کاغذ دیواری

حتما برای شما هم پیش آمده است که بین رنگ کردن منزل یا استفاده از کاغذ دیواری گیر کرده اید و دچار شک شده اید.  در گذشته, مردم اغلب رنگ را به کاغذدیواری ترجیح می‌دادند؛ اما امروزه با وجود انواع کاغذ دیواری های قابل شستشو، بسیاری از مردم کاغذ دیواری را برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند .برای انتخاب بین این دو، بهتر است از مزایا و معایب آن‌ها و تفاوت های کاغذ دیواری و رنگ آگاه باشید تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید. در این مقاله، ما سعی می‌کنیم که شما را با ویژگی‌های کاغذدیواری و رنگ‌ دیوار آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

تفاوت در رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری

آماده‌سازی دیوار: قبل از تصمیم‌گیری درباره کاغذ دیواری و یا نقاشی، بهتر است وضعیت فعلی دیواره‌ای اتاق را در نظر بگیرید. اتاق نقاشی شده یا کاغذ دیواری دارد؟ با چه سطحی سر و کار دارید؟ مراقب باشید، هرگز روی کاغذ دیواری نقاشی نکنید، چون کیفیت رنگ را از بین می‌برد.

اگر دیوار شما قبلاً کاغذ دیواری دارد یا رنگ شده است، برای کاغذ دیواری جدید، باید ابتدا آن را تمیز کرده و طراحی آن را پاک کنید. این بسیار حساس و زمان بر است و باید انجام شود تا به دیوار آسیب نرسد. این کار را می‌توان با ابزارها و یا مواد شیمیایی انجام داد. این مواد ممکن است به دیوار آسیب برسانند. اما اگر می‌خواهید دیوار را رنگ کنید، تنها کاری که باید بکنید این است که نقص‌های دیوار را تعمیر کنید و اگر دارای پستی یا بلندی است، آن را صاف کنید. آماده‌سازی دیوار برای رنگ آسان‌تر از آماده‌سازی دیوار برای کاغذدیواری است.

برای خرید انواع پوستر دیواری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دوام : هم رنگ و هم کاغذ دیواری در طیف وسیعی از رنگ‌ها و رنگ‌های نامحدود موجود هستند. رنگ روشن‌تر از کاغذ است, به دلیل بافت آن. انتخاب این دو به سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد.هر دو بادوام و قابل شستشو هستند، اما کاغذ دیواری با دوام تر و آسان‌تر است. طول عمر کاغذ دیواری معمولاً ۱۰ تا ۱۵ سال است. البته، چون کاغذ دیواری چسبیده می شود در مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه مناسب نیست مگر انواع خاصی از آن که مناسب مکان های مرطوب هستند و عمدتا قیمت بالایی هم دارند.

رنگ، نسبت به کاغذ دیواری دوام پایین تری دارد و ممکن است در طول زمان، رنگ خود را به علت شستن تغییر دهد. برای تزیین، درها و نوارهای خارجی اطراف آن، بهتر است از رنگ‌های نیمه براق و براق استفاده کنید که بسیار بادوام هستند. تنها عیب آن این است که به راحتی تراشیده و آسیب‌دیده است و باید دیوار را مجدد رنگ و تعمیر کنید.

زمان نصب: نصب کاغذ دیواری سریع‌تر از نقاشی کردن دیوار است. نقاشی دیوار طولانی است و همچنین بوی رنگ ممکن است برای مدتی طولانی شما را اذیت کند. هم چنین برای رنگ کردن در و دیوار باید تمام اسباب و اثاثیه را جمع کنید و یا آن‌ها را بپوشانید به طوری که آن‌ها لک نشوند، اما نیازی نیست این کار را برای نصب کاغذ دیواری انجام دهید.

برای خرید انواع چمن مصنوعی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه: انواع مختلفی از رنگ و کاغذ دیواری در بازار به قیمت متفاوتی وجود دارد، اما به طور کلی، هزینه نقاشی معمولاً کم‌تر از کاغذ و نصب آن است. همچنین یک آماتور می‌تواند دیوار را رنگ کند، اما برای نصب کاغذ دیواری به یک متخصص نیاز دارید. توجه داشته باشید که هزینه کاغذ دیواری بالاتر است، اما به دلیل عمر طولانی‌تر آن، هزینه شما در طول زمان بازپرداخت خواهد شد.

سهولت تغییر: نقاشی دیوار راحت‌تر از نصب کاغذ دیواری است. حتی می‌توانید خود دیوار را نقاشی کنید. اما جایگزین کردن کاغذ دیواری بسیار گران‌تر و دشوار است و شما نمی‌توانید به راحتی دیوار را تغییر دهید.

شخصی‌سازی: کاغذ دیواری تنوع زیادی دارد و گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. شما می‌توانید طرحی را که می‌خواهید با هر نوع سلیقه انتخاب کنید. شما حتی می‌توانید طراحی سفارشی و یا عکس خود را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید. به طور کلی، کاغذ دیواری از تنوع رنگی بیشتری برخوردار است. شما می‌توانید کاغذ و طراحی مناسب را مطابق با سلیقه و حالت خود انتخاب کنید. در رنگ‌آمیزی تنها می‌توانید رنگ و نوع رنگ را تغییر دهید.

برای خرید انواع سقف کاذب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سازگاری محیطی: از آنجا که مواد شیمیایی در ساخت رنگ‌ها استفاده می‌شوند، خطر بزرگ‌تری از آلودگی هوا و نابوی لایه ازن به وجود آمده‌است. اما امروزه، بافت کاغذدیواری از مواد سازگار با محیط‌زیست و فیبرها استفاده می‌کنند و تهدید کمتری نسبت به سیاره دارند.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا, شما می‌توانید از ترکیبی از رنگ و کاغذ دیواری در منزل خود استفاده کنید. چند دیوار را رنگ و چند دیوار را نقاشی کنید. به این ترتیب شما یک خانه هیجان‌انگیز خواهید داشت. به طور کلی بهتر است از رنگ برای پوشاندن دیواره‌ای حمام, توالت, آشپزخانه, و نیز اتاق‌خواب استفاده کنید. از کاغذ دیواری برای اتاق نشیمن استفاده کنید که معمولاً نمی‌خواهید برای سال‌ها  آن تغییر دهید.دقت کنید که تمام این عوامل را در ذهن داشته باشید. کاغذ دیواری امکان شخصی سازی بیشتر و دوام بیشتر را دارد. نقاشی بسیار ارزان‌تر و ساده‌تر است, اما نیاز به نگهداری بیشتری دارد.انتخاب شما بستگی به چیزی دارد که می‌خواهید به آن برسید. زمان را برای تصمیم‌گیری براساس آنچه می‌خواهید انتخاب کنید نه آنچه دیگران توصیه می‌کنند. چون این خانه شما خواهد بود و باید با آن زندگی کنید!

برای خرید انواع پارکت لمینت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رنگ ارزان‌تر  است یا کاغذ دیواری است؟

معمولاً هزینه نقاشی از کاغذ دیواری و نصب آن پایین‌تر است. یک آماتور می‌تواند دیوار را رنگ بزند, اما برای نصب کاغذ دیواری به یک متخصص نیاز دارید. توجه داشته باشید که اگرچه هزینه کاغذ دیواری بیشتر است اما به دلیل عمر طولانی‌تر آن, هزینه شما در طول زمان بازپرداخت خواهد شد.

کاغذ دیواری پایدارتر است یا رنگ ؟

هر دو پایدار و قابل دوام هستند, اما کاغذ دیواری پایدارتر و تمیز است. طول عمر کاغذ دیواری معمولاً تا ده سال طول می‌کشد.

برای خرید انواع دیوارپوش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تفاوت نصب کاغذ دیواری با رنگ؟

رنگ کردن دیوار آسان‌تر از نصب کاغذ دیواری است. حتی می‌توانید خود دیوار را رنگ کنید. اما جایگزین کردن کاغذ دیواری بسیار گران و مشکل است و شما نمی‌توانید به راحتی دیوار را تغییر دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله مزایا و معایب رنگ کردن و کاغذ دیواری برای منازل را بررسی کردیم .شما می توانید پس از خواندن مقاله با توجه به موارد ذکر شده در بالا یکی از انواع کاغذ دیواری یا رنگ را برای استفاده در منزل خود استفاده کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()