سبد خرید 0

تفاوت پارتیشن، دیوار و دیوار کاذب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 27 شهریور 1400 در ساعت 11 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان فرآیند تغییر دکوراسیون یا نوسازی دیوارها است. در واقع, شاید اولین عنصری که چشم هر بیننده ای  را به سمت طراحی دکوراسیون در هر نوع جذب می‌کند, چه در ماکن های اداری و چه در مکان های مسکونی دیوار است. در واحدهای مسکونی و تجاری, استفاده از یک دیوار به عنوان یک دیوار کاذب و یا به عنوان دیوار کاذب, و در واحدهای اداری, نصب انواع مختلف پارتیشن‌های کار را مشاهده می‌کنیم. در این مقاله ما قصد داریم تفاوت‌های بین پارتیشن‌ه دیوار و دیواره‌ای کاذب را بررسی کنیم و ببینیم بین این سه مدل مختلف کدام مناسب است؟

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

مقایسه دیوارها، دیواره‌ای کاذب و پارتیشن های اداری

دیوار به طور سنتی از ستون‌ها ساخته شده‌است و موادی که آن را می‌سازند مانند آجر و گچ هستند. این نوع دیوار سخت است و نمی‌تواند حرکت کند و وزن سنگینی دارد، اما از طرف دیگر، اگر اصول ساخته شوند، برای استحکام سازه مهم است. با این حال، در بحث تزیین داخلی، تمرکز بیشتر بر روی دیواره‌ای کاذب یا کنافی است.

دیوار کناف را می‌توان به راحتی قبل و بعد از اتمام کار ساخت نصب کرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. این دیوارها، که مانند پارتیشن‌ها، دیواره‌ای بدون بار هستند و اغلب برای جدا کردن تقسیم یک محیط به بخش‌های مختلف استفاده می‌شوند، اولین بار توسط دو برادر آلمانی تحت نام کناف معرفی شدند.

برای خرید دیوارپوش پی وی سی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

برخی از ویژگی‌های دیوار های کنافی شامل موارد زیر هستند:

وزن کم‌تر از دیواره‌ای سخت

انعطاف‌پذیری بالا و عدم محدودیت در طراحی و اجرا

مقاومت در برابر زلزله و تحمل فشار بیشتر

عایق حرارتی و صوتی

نصب راحت سرعت بالا در نصب

توانایی استفاده از تاسیسات در قسمت پشت کناف

دسترسی آسان به امکانات مانند سیم‌کشی

دیوار کنافی را می توان با انواع پوستر و دیوار پوش ها در اندازه های مختلف تزئین کرد

برای خرید موکت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

دیوار کاذب در مقایسه با پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری نیز برای تقسیم فضا به بخش‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند. این دیواره‌ای حایل از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و انواع مختلفی دارند که طبق نیازهای کاربران یک محیط سفارش داده می‌شوند. مانند دیواره‌ای کاذب، پارتیشن ها دارای ویژگی‌های مثبتی هستند که آن‌ها را به ویژه در شرکت‌ها و ادارات، محبوب کرده‌است.

این ویژگی های پارتیشن ها عبارتند از:

وزن پایین

نصب آسان

عایق ضدا

سهولت حرکت

تاثیری در نورپردازی فضا نخواهد داشت

 

تنوع مواد (چوب - شیشه، فلز و غیره)

توانایی تکان دادن آن‌ها (با انعطاف‌پذیری بسیار بالا)

تامین حریم خصوصی که افراد به آن نیاز دارند،

 

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

علاوه بر این ویژگی‌های مثبت، پارتیشن  نیز می‌توانند در انواع مختلف دیوار و دو جداره سفارش داده شوند. مدل‌های دو جداره بیشتر به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که در یک دفتر سکوت کامل ایجاد می‌کنند و به دلیل قدرت بالای آن‌ها. آن‌ها عمر بیشتری خواهند داشت.از آنجا که انعطاف‌پذیری پارتیشن های اداری، به ویژه انواع متحرک، که گاهی چرخ‌های مخصوص دارند، برای فضای اداری مهم‌تر است، ما اغلب آن‌ها را در این واحدها می‌بینیم، اما از طرف دیگر، پارتیشن ها یا دیوار کاذب در واحدهای مسکونی و استفاده از واحدهای تجاری برای بهبود دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

برای خرید کاغذدیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

انتخاب بین دیوار کناف و پارتیشن اداری

هدف و استفاده از این دو بسیار متفاوت است، اگرچه آن‌ها جنبه‌های مشترکی دارند. دیواره‌ای کناف معمولاً برای زیباسازی محیط نصب می‌شوند و تزیین یک محیط را زیبا می‌سازند و هزینه زیادی برای آن دارند، و از طرف دیگر،پارتیشن ها را می توان برای تقسیم بندی فضا در یک محیط استفاده کرد.با این حال برخی از مردم تلاش می‌کنند که پارتیشن ها را با یک طراحی خاص طراحی کنند. کار تقسیم فضا را انجام دهید و زیبایی بیشتری را به محیط کار خود بدهید.بسته به اندازه و مساحت محیط، یک یا هر دو از این دیوارها را می‌توان مورد استفاده قرار داد. برای مثال، اگر شما یک دفتر با یک منطقه بسیار بزرگ دارید، می‌توانید بخشی از آن را به لابی و بخش دیگر در محیط کارکنان تبدیل کنید. در لابی، از طرح‌های زیبای دیوار کاذب و ایجاد پارتیشن ها در محیط کارکنان استفاده کنید. اما اگر فضای محدودی داشته باشید، بهترین گزینه مدیریت آن فضا با انواع افرازها است.

با شروع دوره زیبایی‌شناسی و پیشرفت به سمت مسایل عملی و فنی، بسیاری از مسائل مطرح شدند که باید در نظر گرفته شود. ممکن است دیواره‌ای کاذب در ابتدا بهترین گزینه باشند، اما باید ذکر شود که این دیوارها باید در طول زمان حفظ شوند.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

برای کمک به انتخاب بین دیوارها یا پارتیشن‌های کاذب فهرستی از ویژگی‌های هر دو سیستم را شرح داده‌ایم که شامل تفاوت‌ها و مزایای هر دو سیستم می‌باشد:

پارتیشن شیشه‌ای

امروزه، برای بسیاری، شفافیت و قابلیت دید این دفتر به یک عنصر اساسی تبدیل شده‌است، چنین فضایی نه تنها نور طبیعی را در سراسر دفتر منعکس می‌کند، بلکه دقت داخل اتاق را تایید می‌کند و یک نمای کلی از داخل اتاق ایجاد می‌کند.در مورد پارتیشن های اداری، شما می‌توانید از شیشه یا ترکیبی از پنل‌های جامد و شیشه‌ای استفاده کنید. شفافیت می‌تواند به تنهایی برای افزایش حریم خصوصی اداره شود. از سوی دیگر، دیواره‌ای کاذب می‌توانند ویژگی‌های مشابهی از یک دیوار سنگی، ثابت و تزیینی داشته باشند. همچنین ایجاد حفره‌ها و شکاف در دیواره‌ای کاذب ممکن است، اما این فرآیند نیازمند ساختار گسترده است. همچنین ایجاد تغییرات در این دیوارها نیازمند تخریب و بازسازی است.

برای خرید پارکت لمینت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

انعطاف‌پذیری در برابر ایستایی

نیاز دیگر در دفاتر امروزی انعطاف‌پذیر و سازگار است، زیرا روش‌های کاری دائماً در حال تحول هستند و محیط کار باید همراه با آن‌ها تغییر کند.

پارتیشن ها چندین طرف در مقایسه با دیواره‌ای کاذب دارند، مناسب تر هستند. زیرا آن‌ها می‌توانند با راحتی نسبی تغییر کرده و مرتب شوند، و ابعاد آن‌ها را می‌توان مطابق با عملکرد آن‌ها تغییر داد. علاوه بر این، از آنجا که دیواره‌ای این نوع دیوار بر روی زمین نصب شده‌اند، می‌توانند به راحتی بدون از بین بردن کف یا جوشکاری جابجا شوند. با این حال، اگر دیواره‌ای کاذب وجود داشته باشند، برای ایجاد تغییر باید کل دیوار را تغییر دهید، نه فقط پارتیشن را تغییر دهید.

برای خرید سقف کاذب با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

فضای ذخیره‌سازی

داشتن فضای ذخیره‌سازی یکی دیگر از جنبه‌های مهم دفتر است: اگر فضای کافی برای ذخیره تجهیزات، اسناد و اشیا بزرگ وجود نداشته باشد، به سرعت فرسوده خواهند شد. بهترین راه‌حل این است که قفسه‌های ذخیره‌سازی با افرازها را ادغام کنید، که به سادگی با حذف بخشی از افراز انجام می‌شود و به هیچ تخریب نیاز ندارد، این فرآیند نیز می‌تواند نسبتاً سریع باشد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()