سبد خرید 0

کاغذ دیواری های منزلمان را چگونه تعمیر کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 31 تير 1400 در ساعت 18 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه محصولات متنوعی برای زیبا کردن دکور داخل خانه وجود دارند که هر کدام از آنها نقشی را بر عهده دارند.یکی از انها کاغذ دیواری است که با نصب آن روی دیوار، دیوارها زیبا می شود. کاغذ دیواری ها با طرح های زیبای خود باعث می شوند تا دیوارها جلوه ای زیبا پیدا کنند. مانند همه محصولات ، کاغذ دیواری ها هم دچار مشکل می شوند و نیاز به تعمیر و ترمیم دارند. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که چگونه باید کاغذ دیواری های منزلمان را تعمیر کنیم.

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری همان طور که از نامش پیداست محصولی است که روی دیوار چسبانده می شود و باعث زیبا شدن دیوار می شود. نباید کاغذ دیواری را با پوستر اشتباه گرفت. جنس و ضخامت این دو با هم فرق دارند هر چند هدف هر دو زیباتر کردن دیوار خانه شماست.

امروزه کاغذ دیواری ها در انواع مختلف در بازار وجود دارند و هر کدام از آنها برای دکور خاصی مناسب هستند. برخی از کاغذ دیواری ها گران تر از بقیه هستند چون طرح خاص تری دارند و یا جنس بهتری دارند. شما می توانید با توجه به نوع دکوراسیون خانه یا دیگر مکان خود، کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید و مکان خود را به جای زیباتری تبدیل کنید. یادتان باشد که در انتخاب این محصول دقت کنید.

کاغذ دیواری های منزلمان را چگونه تعمیر کنیم؟

اما یکی از سوالاتی که وجود دارد این است که چگونه کاغذ دیواری را تعمیر و ترمیم کنیم. بهرحال کاغذ دیواری بر اثر عوامل مختلفی مانند رطوبت، فشار، ضربه ، اشیاء تیز و گذر زمان دچار آسیب می شود و به تعمیر و ترمیم نیاز پیدا می کند. نمی شود که هر بار با مشکل پیدا کردن کاغذ دیواری کل ان را تعویض کرد. باید یاد گرفت که کاغذ دیواری را چگونه تعمیر کرد.

در زبر به مواردی پرداخته شده است تا شما یاد بگیرید که چگونه می توان کاغذدیواری های منزل خود را تعمیر کرد.

1.ترمیم خراشیدگی کاغذ دیواری:

خراش روی کاغذ دیواری را می توان با یک رنگ مشابه پوشش داد. زمانی که شما یک خراش را روی کاغذ دیواری مشاهده کردید اگر خراش کوچک باشد با یک ماژیک دارای رنگ مشابه آن قسمت را پر کنید و اگر خراش بزرگ باشد باید کار دیگری انجام دهید. باید قسمتی از همان کاغذ دیواری با همان را پیدا کنید و ان روی روی خراش بچسبانید.

2.ترمیم لکه های روی کاغذ دیواری:

برای از بین بردن لکه های کاغذ دیواری اگر هنوز خیس هستند باید آنها را با دقت تمیز کنید( می توانید با زدن آرد به آن قسمت از کاغذ دیواری به خوب یان را خشک کنید). زمانی که خشک شد اگر اثرات لکه را روی کاغذ دیواری دیدید می توانید با رنگ کردن آن قسمت، رنگ لکه را از بین ببرید.

3.کاغذ دیواری کنده شده است:

زمانی وجود دارد که شما مشاهده می کنید که لبه کاغذ دیواری یا بخش هایی از آن از دیوار جدا شده اند و فاصله گرفته اند. در چنین شرایطی شما با مقداری چسب می توانید به راحتی کاغذ دیواری را به شکل اول برگردانید. دقت داشته باشید که از مقدار چسب کافی و مناسب استفاده کنید تا کاغذ دیواری به خوبی به دیوار چسبیده شود.

دقت داشته باشید که برای انجام این کار باید مراحلی را به خوبی سپری کنید. در ابتدا لبه را مرطوب کنید تا بالا بیاید و چسب آن نرم شود. پس از آن که لبه حسابی جدا شد ، چسب را روی آن اعمال کنید(به مقدار کافی ) و در اخر ان را بچسبانید. پس از انجام کار اگر توانستید با غلطک یا هر چیز دیگر، کاغذ دیواری را محکم فشار دهید تا به خوبی به سطح زیرینش چسبیده شود.

4.آسیب دیدن بخشی از کاغذ دیواری :

گاهی اوقات است که به جای خراش یا درز، شما مشاهده می کنید که بخش قابل توجهی از کاغذ دیواری دچار آسیب شده است. برای مثال فرض کنید رنگ روی بخش قابل توجهی از کاغذ دیواری شما ریخته شده است. در چنین شرایطی حتما لازم نیست کل کاغذ دیواری را تعویض کنید. برای این کار فقط کافی است که همان بخش دچار آسیب را تعویض کنید. این کار با رول های کاغذ دیواری از همان طرح به خوبی امکان پذیر است. با دقت و به شکلی مناسب، کاغذ دیواری را ببرید و بعد در همان ابعاد از کاغذ دیواری با همان طرح ببرید و ان را جایگزین کنید. کار چندان سختی نیست و شما می توانید به راحتی ان را انجام دهید.

نکاتی چند درباره نگهداری از کاغذ دیواری

خیلی اوقات اشکال از جنس و کیفیت کاغذ دیواری نیست و این نحوه نگهداری ماست که باعث آسیب به آن می شود. در زیر به چند نکته درباره نگهداری کاغذ دیواری می پردازیم:

1.تهویه هوای مناسب:

کاغذ دیواری بر اثر رطوبیت آسیب می بیند و درزها و لبه های ان بلند می شود. شما نباید بگذاید که رطوبت به محصول شما آسیب بزند. یک تهویه هوای مناسب می تواند به خوبی از مشکلات ناشی از رطوبت جلوگیری کند. پنکه یا فن هم می تواند به خوبی به حل مشکل ناشی از رطوبت کمک کند.

2.نشت کردن آب :

خیلی اوقات است که نشت آب از دیوار باعث آسیب به کاغذ دیواری می شود. شما باید نسبت به این مسئله حساس باشید و به خوبی منبع نشت را پیدا کرده و ان را تعمیر کنید تا به محصول شما آسیب وارد نکند.

3.نصب نکردن مناسب :

اگر شما نتوانید به خوبی یک کاغذ دیواری را نصب کنید مطمئنا بعدا محصول شما دچار آسیب خواهد شد. شما در هنگام نصب یک کاغذ دیواری باید سطح زیرین را اماده کنید(اثرات چربی و دوده را از روی دیوار پاک کنید و آن را سمباده بزنید) ، روی دیوار تازه رنگ خورده نباید کاغذ دیواری بزنید، به شکل مناسب کاغذ دیواری را ببرید، از چسب مناسب و از مقدار چسب کافی استفاده کنید و به طور کلی این که کار نصب را به درستی انجام دهید.

دقت نکردن در نصب درست کاغذ دیواری می تواند بعدا باعث هزینه کردن شما جهت تعمیر و ترمیم شود. پس یادتان باشد که پیشگیری بهتر از درمان است.

4.موریانه ها:

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث آسیب به کاغذ دیواری شود، موریانه است. مطمئن شوید که موریانه روی دیواری که می خواهید کاغذ دیواری نصب کنید وجود ندارد و اگر وجود دارد سعی کنید به هر صورت از شر آن خلاص شوید.

نییجه گیری

امروزه از کاغذ دیواری ها برای زیباتر کردن دیوارهای مکان های مختلف استفاده می شود. این محصول در طرح ها و رنگ های متنوعی وجود دارد و می تواند دکوراسیون شما را به خوبی زیبا کند. مانند هر محصول دیگری، کاغذ دیواری هم دچار مشکل می شود و ممکن است دچار مشکل شود. این مشکلات را می توان رفع کردو به خوبی کاغذ دیواری را تعمیر و ترمیم کرد.

در این مقاله به این موضوع پرداخته شد که در موارد مختلف باید چه کاری انجام داد و چگونه کار کرد تا ترمیم به خوبی انجام شود. اگر کاغذ دیواری درز و شکاف پیدا کنید، اگر کاعذ دیواری دچار لکه شود، اگر لبه کاغذ دیواری بلند شود، اگر بخشی از کاغذ دیواری آسیب ببیند و دیگر موارد در این مقاله ذکر شد که می تواند به شما کمک کند. البته یادتان باشد در هر شرایطی از افراد آگاه کمک بگیرید.

در کنار این ها همیشه یادتان باشد که اگر از کاغذ دیواری مراقبت بهتری داشته باشید کمتر نیار به تعمیر یا تعویض آن خواهید داشت. مواردی چون نصب درست، تهویه مناسب و زیرسازی خوب همگی می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات کمتری با کاغذ دیورای ها داشته باشید.

مای دکوری

اگر دنبال کاغذ دیواری زیبایی هستید که با آن دیوار منزل خود را زیبا کنید پس مای دکوری گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. فروشگاه مای دکوری، سالهاست که در زمینه فروش انواع محصولات دکوراسیون داخلی فعال است و می تواند نیاز شما را به خوبی مرتفع کند.

مای دکوری به خوبی انواع محصولات دکوراسیون داخلی را با کیفیتی مناسب به شما می فروشد و خیال شما را راحت می کند. انواع کفپوش ها، کاغذ دیورای ها، موکت ها ،پوسترها  و دیگر موارد را شما می توانید در این فروشگاه آنلاین بیابید و به راحتی از طریق اینترنت آن را خریداری کنید.

مای دکوری تخفیف های ویژه ای را برای مشتریان خود قرار داده است و این باعث می شود تا هزینه ها کمتر شود. مای دکوری به مکان های مختلف در ایران محصول ارسال می کند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید محصول خود را دریافت کنید. محصول پس از چند روز کاری به دست شما خواهد رسید.

مای دکوری در کنار این ها همواره سعی کرده است تا خدمات پس از فروش مناسبی را عرضه کند و از این طریق خیال مشتریانش را راحت کند. در صورتی که برای محصول شما مشکلی پیش بیاید شما می توانید به راحتی با یک تماس برای رفع آن اقدام کنید.

مای دکوری خود را موظف می داند تا بهترین خدمات را به مشتریان عرضه کند. اولویت اصلی مای دکوری، خدمت رسانی مناسب به مشتریان است.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()