سبد خرید 0

بهترین کفپوش برای صندلی های چرخدار

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 4 بهمن 1399 در ساعت 15 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهترین کفپوش برای صندلی های چرخدار: گزینه های کفپوش سازگار با ADA

هنگام استفاده از ویلچر، داشتن کفپوشی مناسب برای آن در واقع یک امر ضروری است. ما برای کمک به شما در یافتن بهترین کفپوش برای صندلی های چرخدار اینجا هستیم.

با مطالعه این مقاله، در مورد جوانب مثبت و منفی انواع مختلف کفپوش، اهمیت جابجایی روی کفپوش و موارد دیگر اطلاعات کسب خواهید کرد. شما می توانید با شناخت نیاز به کفپوش مطابق با ADA شروع کنید. بیایید در مورد آن صحبت کنیم!

ADA چیست؟

قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) قانونی است که در دهه 90 به تصویب رسید و امکانات مناسب برای افراد معلول را تضمین می کند.

    از جمله این قوانین می توان به «دسترسی افراد معلول به محیط ساخته شده» را بیان کرد. استانداردهای ADA الزامات طراحی را برای ساخت و تغییر تأسیسات تعیین می کند.

این استانداردها در مورد کفپوش نیز صدق می کند. به طور خاص، ADA اظهار می دارد که «سطح کف و زمین باید پایدار، محکم و مقاوم در برابر لغزش باشد» تا مطابق با الزامات باشد.

این به شما ایده خوبی می دهد که در انتخاب کفپوش مناسب برای صندلی های چرخدار دنبال چه چیزی باشید.

    مقاومت در برابر لغزش: باید حالت ارتجاعی کافی وجود داشته باشد تا چرخ ها بتوانند بدون لغزش، محکم روی زمین جابجا شوند. یک سطح دارای بافت یا مقاوم در برابر لغزش لازم است؛ به ویژه اگر کف ممکن است با رطوبت مواجه شود، مانند حمام.

    استحکام: کفپوش نباید زیر وزن ویلچر فرورفته یا فشرده شود. این مورد در دوام کفپوش نیز نقش زیادی دارد.

    پایداری: کفپوش باید به سطح زیرین متصل شود، بدون این که خطر چرخیدن، جدا شدن یا جمع شدن کفپوش وجود داشته باشد، زیرا ویلچر بر روی آن حرکت می کند.

    صافی: در حالی که کفپوش برای ایجاد حالت ارتجاعی به میزان معینی از بافت روی سطح نیاز دارد، اما نباید خیلی ناهموار یا دارای برآمدگی باشد، زیرا این امر پیمایش در آن را دشوار می کند. به عنوان مثال، یک سطح سنگفرش مناسب صندلی چرخدار نیست.

اکنون شما در مورد آنچه باید جستجو کنید و آنچه که به طور قانونی مورد نیاز است، دیدگاهی پیدا کردید. در اینجا بهترین گزینه های کفپوش برای صندلی های چرخدار را به شما معرفی می کنیم.

بهترین کفپوش برای صندلی های چرخدار چیست؟

بهترین کفپوش برای استفاده کنندگان از ویلچر باید پایدار، تراز و با دوام باشد. زیرا زیر چرخش چرخ ها نباید به راحتی جدا شده یا فرورفته شود. در اینجا چند گزینه مناسب، قابل اعتماد و بدون لغزش برای کف وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

کاشی

به دلایل زیادی، کاشی و سرامیک یا پرسلن بهترین کفپوش موجود برای ویلچر است. اول، کفپوش کاشی با دوام است، بنابراین قرار نیست زیر دندانه های چرخ ویلچر کنده شود. همچنین آنها دارای گزینه های متنوعی از اندازه و بافت هستند، بنابراین می توانید به آنها برای ایجاد حالت ارتجاعی بهتر خوش بین باشید.

کاشی ایده آل دارای یک سطح بافت مانند شبیه دانه چوب یا بافت سنگ است که مقاومت بیشتری در برابر لغزش نسبت به یک کاشی کاملاً صاف دارد. علاوه بر این، کاشی های کوچکتر ترجیح داده می شوند، زیرا به خطوط دوغاب بیشتری نیاز دارند و دوغاب چسبندگی بهتری برای چرخ ها ارائه می دهد.

به خاطر داشته باشید که کاشی های قدیمی با خطوط دوغاب گسترده و عمیق ممکن است چالش ایجاد کنند، زیرا کف در آن شرایط ممکن است بسیار ناهموار باشد. برای حل این مسئله، باید سطوح را برای ایجاد سطحی صاف و یکدست با دوغاب جدید پر کنید.

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

جنبه های مثبت:

    کاشی با دوام، دچار فرسودگی یا خراش نمی شود

    شامل بسیاری از الگوها، رنگ ها و شکل های شیک

    نیازمند نگهداری کم و تمیز کردن آن آسان است

جنبه های منفی:

    نصب دشوار

    سطوح سخت، هیچگونه سطح برخوردی ایجاد نمی کنند

کفپوش کاشی پیشنهاد شده برای صندلی های چرخدار:

  • RevoTile - Stone Visual
  • دره اقاقیای دالتیل
  • چوب فصل Daltile

وینیل

کفپوش وینیل، به ویژه نوع SPC ، WPC و ورق وینیل، یک سطح مقاوم و یکنواخت برای صندلی های چرخدار ارائه می دهد. همچنین نیاز به نگهداری کمی دارد، بنابراین مراقبت از آن آسان تر است. وینیل تجاری برای اماکن تجاری توصیه می شود زیرا برای ماندگاری بیشتر طراحی شده است.

مطمئن شوید که یک گزینه تجاری با لایه سایشی به اندازه کافی ضخیم برای سایش و پارگی توسط صندلی چرخدار انتخاب کرده اید. یک لایه سایشی نازک تر و دارای درجه مسکونی ممکن است به مرور آسیب ببیند، بنابراین در نهایت باید کفپوش تعویض شود. حتی اگر وینیل سرانجام با گذشت زمان فرسوده شود، این یک گزینه کفپوش مقرون به صرفه است، بنابراین جایگزینی آن آسان تر خواهد بود.

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

جنبه های مثبت:

    حالت ارتجاعی بهینه برای سطح

    در رنگ ها و الگوهای مختلف از چوب تا کاشی موجود است

    گزینه های تجاری می توانند ساییدگی را کنترل کنند

جنبه های منفی:

    نوع با درجه مسکونی ممکن است مناسب نباشد

کفپوش وینیل پیشنهادی برتر ما برای صندلی های چرخدار:

  • تخته وینیل COREtec Pro Plus Rigid Core
  • تخته ضد آب Adura Max Apex 16 اینچ
  • سنگ بنای 12 اینچ تخته های لوکس وینیل

لمینت

از آنجا که لمینت سطح سخت و پایداری را فراهم می کند، گزینه مناسبی برای استفاده در مورد صندلی های چرخدار است. لمینت از یک لایه تصویری کاملاً واقع گرایانه چوب و بافت دانه چوب برای ظاهر ایجاد قانع کننده تر برخوردار است. همچنین فوق العاده مقرون به صرفه است. بنابراین وقتی کفپوش خود را ارتقا می دهید پس انداز خود را به طور کامل هدر نمی دهید.

لمینت نیز بسیار مقاوم نیز هست و برای تعیین میزان ساییدگی و پارگی از فاکتور Abrasion Class (AC) (درجه ساییدگی) استفاده می کند. شما باید لمینت با حداقل امتیاز AC3 انتخاب کنید، این بدان معنی است که برای استفاده در مناطق مسکونی سنگین یا اماکن تجاری با ترافیک متوسط ​​رتبه بندی شده است و در برابر خراشیدن و سایش مقاومت خواهد کرد.

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

جنبه های مثبت:

    مانند چوب واقع گرایانه است

    سطح بافت مانند دانه چوب

    درجه بندی AC بالا، ترافیک را کنترل می کند

جنبه های منفی:

    گزینه های مسکونی مناسب نیستند

کفپوش لمینت برتر پیشنهادی ما برای صندلی های چرخدار:

  • لمینت ضد آب Hillside Hickory
  • لمینت ضد آب Mohawk Crest Haven
  • کفپوش چند لایه لمینت Bel-Air

چوب سخت مهندسی شده

چوب مهندسی شده دارای روکش چوب سخت است، بنابراین همانطور که می دانید آنقدر جامد است که از عهده سایش های صندلی چرخدار برآید. بافت دانه چوب آن همچنین مقداری مقاومت در برابر کشش و لغزش ایجاد می کند.

هنگام انتخاب یک گونه چوبی، به دنبال چیزی با درجه بالاتر Janka باشید. این درجه بندی به سختی گونه های چوب اشاره دارد و چوب سخت تر مانند بلوط، گردو آمریکایی یا افرا دوام بیشتری خواهد داشت. چوب های نرم مانند کاج و صنوبر توصیه نمی شود زیرا راحت تر خرد شده و از بین می روند.

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

جنبه های مثبت:

     روکش چوب واقعی

     سطح بافت چسبناک آن مناسب چرخ است

     گونه های چوبی با دوام می توانند وزن و فشار را تحمل کنند

جنبه های منفی:

     نباید از چوب های نرم استفاده کنید

کفپوش چوبی مهندسی شده پیشنهادی ما برای صندلی های چرخدار:

  • Shaw Brushed Suede مهندسی چوب
  • چوب مهندسی جانسون هارد وود توسکانا هیکوری
  • چوب مهندسی بلوط ضد آب ریو گراند

لاستیک

لاستیک یک کفپوش محبوب ضد لغزش است زیرا حتی در حالت خیس نیز در برابر لغزش مقاوم است. علاوه بر این، کفپوش های لاستیکی با دوام بوده و تا حدی جاذب ضربه اند و در صورت سقوط یک فرد ایمن تر هستند.

💡 نکته مثبت: کفپوش لاستیکی یک گزینه مناسب برای کف سازی برای صندلی های چرخدار در داخل و خارج است. از آنجا که بسیار مقاوم در برابر لغزش است، مردم اغلب سطوح شیب دار مخصوص صندلی چرخدار را در فضای باز با رول لاستیکی می پوشانند تا هنگام خیس شدن، حالت ارتجاعی بیشتری داشته باشند.

این گزینه کفپوش به چند شکل وجود دارد: تایل، رول و تشک. تایل ها و رول های لاستیکی پوشش کاملی برای کف ارائه می دهند و نصب آنها بسیار آسان است، بنابراین می توانید در هزینه ای که ممکن است برای استخدام یک متخصص حرفه ای نیاز باشد صرفه جویی کنید. تا زمانی که کفپوش به درستی نصب شده باشد، زیر صندلی حرکت نخواهد کرد.

یک اشکال قدیمی در کفپوش لاستیکی بوی آن است. در حالی که لاستیک ایمن است، برخی از محصولات بوی مشخصی دارند. می توانید چند بار با کف و محلول آب و صابون ملایم کفپوش را بشویید و اطمینان حاصل کنید که اتاق از تهویه خوبی برخوردار است.

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

جنبه های مثبت:

    مقاوم در برابر لغزش حتی در حالت خیس

    جذب ضربه می کند

    با دوام بوده و تمیز کردن آن آسان است

جنبه های منفی:

    بوی ناشی از خارج شدن گاز

کفپوش لاستیکی توصیه شده برای صندلی های چرخدار:

  • 8/3 اینچ رول لاستیک سنگین
  • کاشی های لاستیکی قوی 8 میلی متر
    • Impact Rolls - سری چوب

موکت با تراکم پایین

بعضی مواقع استفاده از موکت برای ویلچر مناسب است، اما باید در انتخاب نوع موکت دقت کنید. اگر نوع اشتباهی را انتخاب کنید، می تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

خوبی موکت در این است که در برابر لغزش مقاوم است، بنابراین جاذبه مناسبی پیدا خواهید کرد. با این حال، موکت های بیش از حد ضخیم نرم و براق هستند و در اثر چرخش چرخ ها الیاف با تراکم بالا را خراب خواهد شد.

از انتخاب موکت های ضخیم تر از 2/1 اینچ خودداری کنید و به جای آن به دنبال نوعی با الیاف فشرده و کوتاه باشید. موکت با درجه تجاری بهترین انتخاب شما خواهد بود. از خرید موکت ضخیم نیز خودداری کنید، زیرا چرخ های ویلچر می توانند شکل بالشتک آن را تغییر شکل دهند.

اگر اصرار به داشتن موکت دارید، مطمئن شوید که آن را به زمین چسبانده اید تا زیر ویلچر جمع نشود. شما نباید از تایل های موکت پوسته و چسب استفاده کنید، زیرا نگهدارنده آن ها ممکن است به اندازه کافی محکم نباشد.

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

جنبه های مثبت:

    نرم و راحت

    الگوها و رنگ های مطابق با مد روز موجود است

    دارای سطح مقاوم در برابر لغزش

جنبه های منفی:

    فقط موکت هایی با انبوه کم با حداقل بالشتک مناسبند

    باید آن را بچسبانید

موکت های برتر پیشنهادی ما برای صندلی های چرخدار:

  • تایل موکت Shaw Intellect
  • تایل موکت طرح کلی Mannington
  • تایل های موکت Fast Break Pentz
  • موکت Pentz Scenic Route
  • موکت اصلاح شو
  • موکت عملکردی شاو

ایجاد محل انتقال مناسب برای ویلچر

کفپوش برای صندلی های چرخ دار

قسمت های انتقالی به اندازه خود کفپوش مهم اند، بنابراین با در نظر گرفتن اختلاف ارتفاع بین انواع کفپوش، این الزامات ADA را در ذهن داشته باشید.

    اختلاف ارتفاع عمودی: تغییرات در سطح عمودی حداکثر 4/1 اینچ می تواند باشد.

    اختلاف ارتفاع اریب: هر اختلاف سطحی بین حداکثر 4/1 - 2/1اینچ باید شیب دار شود اما نه بیشتر از میزان 1:2.

    اختلاف ارتفاع رمپ: اختلاف ارتفاع بیشتر از 2/1 اینچ باید شیب دار شود.

بسته به ضخامت کفپوش، ممکن است لازم باشد قبل از خرید از وجود لبه های مورب در آن اطمینان حاصل کنید. حتی ممکن است لازم باشد برای ایجاد یک سطح شیب دار کوچک سرمایه گذاری کنید تا امکان دسترسی بهتر برای صندلی چرخدار فراهم شود.

چه کفپوش هایی نباید برای صندلی های چرخدار استفاده شود؟

بعضی از سطوح وجود دارد که برای ویلچر مناسب نیستند و شما باید از آنها آگاه باشید. اینها گزینه هایی است که باید از آنها اجتناب کنید زیرا ممکن است آسیب ببینند یا مانع تحرک صندلی چرخدار شوند.

فرش

فرش های عریض مستعد کشیدن و جمع شدن در زیر چرخ های صندلی چرخدار هستند. مانند ممکن است با یک فرش با تراکم پایین، اینگونه مسائل کاهش یابند. برای داشتن بهترین نتیجه و عملکرد بهینه، باید فرش در کف ثابت شود و این معمولاً کاری نیست که افراد بخواهند با فرش بکنند.

کفپوش لایه ای و چسبی

کفپوش پوستی و چسبی برای صندلی های چرخدار مناسب نیست زیرا ممکن است چسب به اندازه کافی محکم نباشد تا ویلچر روی آن غلت بخورد. تایل وینیل یا تایل موکت ممکن است برای عبور و مرور خوب باشد، اما می توانند با عبور ویلچر از روی کفپوش آسیب ببیند یا شل شود. این امر می تواند باعث گیر افتادن صندلی چرخدار شود.

اگر کفپوش پوسته و چسبی پیدا کرده اید که کاملاً عاشق آن هستید، ممکن است بتوانید با افزودن چسب تجاری محکم تر، این مسئله را حل کنید و پیوند بهتری بین کفپوش و سطح زیرین ایجاد کنید.

تایل های فومی

دقیقاً مانند اینکه چگونه بالشتک موکت در معرض فشرده شدن و آسیب دیدن توسط چرخ های باریک صندلی چرخدار است، تایل های فومی هم بسیار ظریف و آسیب پذیرند. با وجود اینکه فوم کفپوشی نرم و راحت است، به راحتی خرد می شود. علاوه بر این، اگر کسی پیچ و تاب های تندی ایجاد کند، باعث گیر افتادن صندلی چرخدار شده و تایل های بهم پیوسته از هم جدا می شوند.

نتیجه

یافتن بهترین کفپوش برای ویلچر بسیار ساده است. اگر متوجه شده باشید ADA شرایط اساسی کارکرد کفپوش را تعیین کرده است؛ بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب یک کفپوش با دوام، پایدار و شیک نیز دارید! اکنون شما در راه تبدیل فضای خود به محلی مناسب برای صندلی های چرخدار هستید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()