سبد خرید 0

تا خوردگی موکت چگونه برطرف می شود

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مطمئن هستم که وقتی می گویم لبه های موکت دچار تاخوردگی شده است ذهن شما درگیر خواهد شد که چگونه این نقص را برطرف کنید. به نظر می رسد هر کس دیگری در خانه ممکن است با این صحنه رو به رو شود. حیوانات خانگی بسیار به لبه های موکت شما را دوست دارند و با آن بازی می کنند در نتیجه باعث تا خوردگی موکت می شود.. لبه های موکت برای آن ها حکم بازی و سرگرمی را دارد . و اما در مورد بچه ها ، آنها نیز آنها را دوست دارند. آنها عاشق کشیدن لبه های موکت و تاخوردگی آنها هستند. آنها همیشه انگار اسباب بازی های کافی در اتاق های خود ندارند که بتوانند خود را با آنها سرگرم کنند.
اگرشما موکتی را برای خانه ی خود انتخاب کنید که اندازه ی آن متناسب با اندازه اتاق یا سالن پذیرایی شما نباشد یعنی اندازه اش بیشتر باشد در این صورت شما مجبور هستید که موکت خود را تا کنید.اما اگر از همان اول در خرید موکت دقت کنید دیگر لازم نیست که دوباره موکت خود را تا کنید. بعضی اوقات هم موکت خود را جهت شستشو به دست قالیشویی می سپارید زمانی که فرش تان را تحویل می گیرید متوجه می شوید که موکت شما دچار تا خوردگی و لول شدگی شده است. این تا خوردگی ها و لول شدگی ها به دلیل این است که موکت شما متحمل فشار های زیادی شده است. و این تا خوردگی ها باعث می شود که موکت فضای بدی به خانه ی شما بدهد. پس شما باید این تا خوردگی ها را برطرف کنید تا موکت به حالت اولیه ی خود برگردد.
ناامید نشوید زیرا دیگر مجبور نیستید تاخوردگی های موکت را تحمل کنید! تعمیر تاخوردگی موکت کار ساده ای است. با استفاده از ابزارهای مناسب و کمی تامل، دوباره موکت های خود را کاملاً نو خواهید دید.
آیا شما آماده اید که ببینید چگونه می توانید لبه های تاخورده ی موکت را اصلاح کنید؟ پس راهنمای گام به گام زیر را بررسی کنید!


چگونه تا خوردگی های موکت خود را صاف کنیم؟


اولین کاری که برای برطرف کردن این تا خوردگی ها باید انجام دهید این است که موکت را وسط اتاق پهن کنید و رهایش کنید تا 24 الی 48 ساعت همان طور که هست بماند. این که چقدر زمان لازم است که آن تا خوردگی ها باز شود به جنس موکت شما هم بستگی دارد. بعضی موقع ها ممکن است جنس موکت شما طوری باشد که در اثر پهن کردن آن در اتاق و همین طور راه رفتن مکرر روی آن این تا خوردگی ها از بین برود. اما شاید شما فردی باشید که زمان کافی برای انجام دادن این کار را ندارید. در آن صورت شما باید از روش های دیگری برای برطرف کردن این تاخوردگی ها استفاده کنید که به شما معرفی خواهیم کرد.
شما می توانید از اشیای سنگین برای برطرف کردن تا خوردگی هایتان استفاده کنید به این صورت که شما باید آن جسم سنگین را در قسمت تا خوردگی موکت قرار دهید و رهایش کنید تا چند دقیقه یا حتی چند ساعت روی آن تا خوردگی ها باقی بماند.البته نکته ی ایمنی که در این قسمت باید رعایت کنید این است که جسم نوک تیز را روی آن قرار ندهید تا موکت شما دچار پاره شدن و خرابی نشود. روش بعدی استفاده از نوار چسب است شما می توانید نوار چسب را در قسمت تاخورده و لول شده بچسبانید و سپس برای مدتی به حال خود رها کنید تا آن تاخوردگی ها از بین برود. برای تاثیر گذاری بهتر شما می توانید به همراه نوار چسب یک جسم سنگین را روی آن قرار دهید. این وسیله ی سنگین می تواند یک گلدان باشد فقط باید توجه کنید که آن وسیله ی سنگین عرضش باید متناسب با قسمت تاخورده ی موکت باشد. روش بعدی این است که موکت را در معرض نور خورشید قرار دهیم زیرا نور خورشید باعث می شود که موکت تار و پود خورد را رها کند در نتیجه موکت ما تاخوردگی اش برطرف می شود و صاف می شود.
اگرمی بینید که تا خوردگی ها خیلی زیاد است شما باید از ترفند رول برعکس استفاده کنید به این صورت که موکت را در جهت برعکس تا خوردگی لول کنید. البته هنگام انجام این کار باید خیلی دقت داشته باشید که صدایی از طرف موکت به گوش شما نرسد چون این خبر از شکستگی موکت به ما می دهد. بنابراین اگر صدایی به گوش شما رسید فورا کار را متوقف کنید و دیگر ادامه ندهید.
اگر دیدید که تاخوردگی خیلی شدید است شما می توانید از دستگاه بخارشوی استفاده کنید. شاید تعجب کنید که چرا بخارشوی اما الان برایتان نحوه ی استفاده ی آن را توضیح خواهم داد. برای این کار باید جاروی بخار شوی خود را در قسمت تاخورده قرار دهید و سپس محل تا خورده را بخار دهید. و بعد از انجام این کار باید روی موکت خود راه بروید تا آن تا خوردگی ها برطرف شود و موکت مورد نظر صاف شود.
اگر هم میزان تا خوردگی زیاد نباشد شما می توانید از اتو استفاده کنید به این روش که اول موکت خود را بشویید و سپس بعد از خشک شدن کامل آن آن را اتو کنید و با استفاده از اتو کردن تاخوردگی های آن را برطرف کنید. برای ایمنی بیشتر شما می توانید پارچه ای روی موکت خود قرار دهید و سپس اتو کنید تا موکت شما نسوزد و آسیبی نبیند.
داشتن حیوانات خانگی در خانه بسیار عالی است. به خصوص هنگامی که آنها زیاد رشد نکرده اند هستند بازیگوش هستند و بانمک. البته تا زمانی بانمک هستند که آنها شروع به تاکردن موکت شما نکنند. و شما می دانید که چگونه است به محض اینکه دوست پشمالوی شما  موکت شما را در بین پنجه های خود گرفت ، ممکن است موکت شمارا دچار تاخورگی و پارگی کند.
شما باید در طول زندگی روزمره سعی کنید که از موکت خود به درستی مراقبت کنید که دچار آسیب نشود. اگر حیوان خانگی دارید سعی کنید که آن را در محل مخصوصی نگه دارید. اگر می خواهید موکت خود را به دست قالیشویی بسپارید باید بهترین قالیشویی آن منطقه را که قابل اعتماد است پیدا کنید تا موکت شما دچار تا خوردگی نشود.


جمع بندی:


در این مقاله سعی داشتیم که به شما آموزش دهیم تاخوردگی های موکت چگونه برطرف می شود. ما چندین راه حل را به شما پیشنهاد دادیم و حالا زمان آن رسیده که شما خودتان با توجه به جنس موکت و هم چنین میزان تا خوردگی یکی از این راه حل هارا انتخاب کنید. برای مثال ممکن است تاخوردگی شما زیاد نباشد در این صورت شما می توانید موکت را در فضای اتاق یا سالن پهن کنید و روی آن به صورت مکرر راه بروید تا نهایتا آن تا خوردگی برطرف شود. روش بعدی این است که موکت را در ابتدا بشویید سپس بگذارید خشک شود و بعد با استفاده از اتو روی آن را حرارت دهید تا تاخوردگی برطرف شود البته باید دقت کنید که می توانید روی موکت یک پارچه بگذارید و سپس اتو کنید تا موکت شما دچار سوختگی نشود. در روش بعد اگر میزان تاخوردگی زیاد است شما می توانید موکت را در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید تا موکت تار و پود خود را ول دهد و تا خوردگی از بین برود. در قسمت بعد یاد گرفتیم که می توانیم در قسمت تاخوردگی موکت اجسام سنگین قرار دهیم تا آن تا خوردگی برطرف شود نهایتا می توانید از نوار چسب استفاده کنید به این صورت که ابتدا قسمت تاخورده را نوار چسب می زنیم و سپس جسم سنگینی را روی آن قرار می دهیم تا بهتر عمل کند نهایتا مشاهده خواهیم کرد که تاخوردگی از بین رفته است.
امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و شما بتوانید تاخوردگی موکت خود را با خواندن این مقاله برطرف کنید. تمام سعی و تلاش مای دکوری هم همین است که در راستای کمک به شما حرکت کند.
تلاش مای دکوری این است که شما بتوانید دکوراسیون بهتر و جذابی را در محیط کار و منزل خود تجربه کنید.

مای دکوری



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()