سبد خرید 0

بررسی تخصصی انواع پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 18 خرداد 1399 در ساعت 15 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت و انواع آن

یکی از اساسی ترین عواملی که در دکوراسیون داخلی منازل اثر گذار است عوض کردن پوشش کف می باشد که اگر به درستی و هماهنگ با منزل و دکوراسیون آن انتخاب شود تاثیر شگفتی از نظر زیبایی خواهد داشت. این پوشش می تواند هماهنگ با رنگ دیوار ها، مبلمان و نورپردازی منزل انتخاب شوند و تاثیری دوچندان و خیره کننده داشته باشند. تاریخچه پارکت لمینت به اواخر دهه 1970 میلادی بر می گردد که در این سالها و در سوئد تولید شده و به دنیای زیبا و دوست داشتنی فعالان صنعت چوب و طرفداران متریالهای طبیعی معرفی و عرضه گردید و بعدها در اوایل دهه 1980 میلادی به کشورهای دیگر اروپایی نیز صادر کند. در حال حاضر یکی از پر مصرف ترین متریالها برای کف فضاهای مختلف که توسط معماران، طراحان داخلی و قشرهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و درواقع محبوبیت لمینت کف امروزه به جایی رسیده که در بسیاری از کشورهای جهان، شرکت ها و برندهای مختلفی دست به تولید و عرضه گسترده پارکت لمینت می زنند.

پارکت لمینت چیست؟

لمینت از کفپوش های دکوراتیو و زیبا در دکوراسیون داخلی است که در بازار به پارکت لمینت معروف است. در واقع پارکت لمینت همان کفپوش های طرح چوب است که با رنگ ها و جنس های متفاوت در بازار عرضه می شود و عمدتا هم جنس اصلی این محصول HDF می باشد.HDF نوعی فیبر با چگالی بالا است که مغز لمینت را می سازد و روی این هسته فیبری یک لایه عکس با رزلوشن بسیار بالا قرار می گیرد به همین خاطر لمینت می تواند شکل هر ماده ای از قبیل چوب، سنگ، سرامیک و … را به خود بگیردالبته در بعضی مواقع علاوه بر عکس، بافت هایی واقعی هم بروی بالاترین لایه قرار می گیرد تا به طرح عمق لازم را بدهد، درواقع این کف پوش یا پارکت لمینت نوعی کفپوش چندلایه مصنوعی است که در آن پوشش چندلایه از جنس الیاف فشرده چوب یاHDFساخته می شود. بنابراین با وجود اینکه شکل این پارکت ها از نظر ظاهری شبیه به چوب است اما مستقیما از چوب تهیه نمی شوند و روکش طرح چوب ، لایه محافظ رویه و زیرین ساخته شده است.

اجزای پارکت لمینت

  • لایه ضد خش: لایه رویی یا لایه ضد خش و مقاوم در برابر سوختگی ، که این لایه از لایه های زیرین محافظت کرده و مانع سوختن کفپوش می شود.این لایه را اصطلاحا با ترکیب عدد و حروف لاتین نشان میدهند که قسمت حروف آن به صورت   AC  و قسمت عدد آن نشان گر کیفیت محصول میباشد که هرچقدر این عدد بالاتر باشد مقاومت محصول بالاتر است. مثال: AC5
  • لایه دکور: لایه دکور یا طرح بعد از لایه رویی قرار دارد که طراحی در این لایه از پارکت قرار میگیرد که معمولا طرحی از سنگ و یا چوب و یا هر طرح دیگری می باشد.
  • لایه مرکزی: لایه مرکزی که از جنس HDF است که میزان مقاومت پارکت در این لایه مشخص می شود و این موضوع به این معناست که هر چه دانسیته یا چگالی چوب فشرده تر و بیشتر باشد مقاومت پارکت لمینت هم بالا تر می رود.
  •  لایه تعادل: آخرین لایه که در زیر همه لایه ها قرار می گیرد لایه تعادل پارکت لمینت می باشد که وظیفه حفظ تعادل و جلوگیری از قوس پذیری تخته را به عهده دارد. این لایه در بسیاری از تولیدات ایرانی وجود ندارد و اندک برندهای ایرانی این استاندارد را رعایت میکنند.

 

انواع پارکت لمینت

انواع لمینت بر اساس فرآیند ساخت

همان طور که گفتیم مقاومت پارکت لمینت در لایه مرکزی پدیدار می شود و هر چه که فشار بیشتر یا چگالی چوب فشرده بیشتر باشد مقاومت پارکت لمینت هم بالا تر می رود. بر همین اساس پارکت ها را می توان به دو نوع طبقه بندی کرد.

  • HPL: پارکت لمینت با فشار بالا که به آن  HPL هم می گویند با یک فشار بالایی در حدود هزار پوند بر هر متر مربع ساخته می شوند . کاربرد این کف پوش ها اغلب برای مکان هایی است که رفت و آمد در آن جا به نسبت زیاد است .
  • DPL:   پارکت لمینت با فشار پایین که به آن DPL هم می گویند از فشار های به نسبت کم تری ساخته می شوند. حدود این فشار ها اغلب سی صد تا پانصد پوند بر متر مربع می باشد . کاربرد این لمینت ها اغلب برای مکان هایی می باشد که رفت و امد زیادی در آن جا صورت نگیرد، به طور مثال منازل گزینه ی خوبی برای این نوع از پارکت لمینت ها به شمار می روند.

انواع پارکت لمینت از نظر مقاومت سایشی

اگر بخواهیم پارکت لمینت را از نظر مقاومت در برابر ضربه، حرارت، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی تقسیم کنیم ، ان را با درجه AC می سنجیم. در واقع پارکت لمینت از نظر مقاومت در برابر عوامل یاد شده در انواع و طبقه بندی خاصی قرار می گرند که به شرح زیر است:

  • درجه AC-1 : این درجه از کف پوش ها دارای مقاومت بسیار ضعیفی بوده  و به راحتی دچار خش خوردگی می شوند. این نوع از کفپوش لمینت بیشتر برای پوشش کمد و یا اتاق خواب استفاده می شود.
  • درجه AC-2: این دسته از پارکت های لمینت نیز مانند درجه AC-1 از مقاومت کم تری برخوردارند و اغلب برای جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که رفت و امد در ان جا کم باشد. اتاق کودک و نشیمنگاه های کم رفت و امد از موارد استفاده ی این نوع از پارکت ها می باشد .
  • درجه AC-3 : این درجه به دلیل برخورداری از کیفیت مطلوب و بالا مورد استقبال اکثریت افراد قرار می گیرند و اغلب برای منازل مسکونی و مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد دارند. اما با پیشرفت تکنولوژی این مورد هم کاربری کمتری پیدا کرده است.
  • درجه AC-4 : این درجه مقاومت سایشی از مقاومت بسیار بالای برخوردارند و اغلب برای ساختمان‌های مسکونی پر جمعیت و فضاهای تجاری مانند، دفتر‌ها، مغازه‌ها، کافه‌ها کاربرد دارند.
  • درجه AC-5 : این درجه سایشی پارکت لمینت ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در در فروشگاه‌های بزرگ و فضاهای عمومی مورد استفاده می باشند.

انواع مدل پارکت لمینت براساس طرح

  • پارکت لمینت شبه سنگ: پارکت لیمنت های نوع شبه سنگ غالبا به رنگ روشن عرضه می شوند. طرح این پارکت ها به شکل سنگ مرمر می باشد.
  • پارکت لمینیت شبه سرامیک: این لمینت ها شبیه طرح های سرامیکی هستند و اغلب به رنگ روشن تولید می شوند و از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند.
  • پارکت لمینت شبه چوب: پارکت های طرح چوب دارای انواع طرح های چوبی می باشند که افراد طبق سلیقه و علاقه مندی خود می تواندد آنها را انتخاب کنند.


 انواع پارکت لمینت براساس بافت

  • پارکت لمینت صاف: همان طور که نام این نوع از پارکت های لمینت بر می اید سطح این نوع از لمینت ها صاف و صیقل خورده و براق می باشند و دارای درجه براقیت و شفافیت متفاوتی می باشند.
  • پارکت لمینت برجسته: این نوع از پارکت های لمینت روی سطح خود برجستگی ها و فرو رفتگی هایی دارند که باعث شده جلوه ویژه ای داشته باشد.
  • پارکت لمینت دست ساز: با توجه به این که این نوع از پارکت ها با دست ساخته می شوند، از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشند. این پارکت ها از نوع طرح دار و برجسته می باشند.

انواع پارکت  لمینت بر اساس نوع اتصالات

  • پارکت لمینت چسبی: این لمینت ها با چسب مخصوص به کف اتاق چسبانده می شوند. بعد از چسبانده شدن ان ها به کف اتاق و منزل، باید به آن ها اجازه خشک شدن داده و اغلب بعد از چهل و هشت ساعت می توان چیدمان وسایل را روی آن ها آغاز کرد. این کف پوش ها بعد از خشک شده بسیار محکم اند و ماندگاری بالایی نیز داند. این نوع پارکت لمینت در ایران یافت نمیشود.
  • لمینت های قفل و کلیکی یا بدون چسباین نوع از پارکت لمینت ها به وفور در بازار یافت می شوند و به این گونه اند که به وسیله ی یک قفل و کلیک و یا نر و مادگی به هم متصل می شوند. این پارکت ها با سرعت عمل بالایی به هم متصل می شوند و حتی بعد از نصب هم قابل جدا شدن و استفاده در مکان دیگری می باشند. نصب این پارکت ها نیاز به تخصص خاصی ندارد و به راحتی می توانید آن را انجام دهید.

قیمت پارکت لمینت

پارکت لمینت ها با توجه به میزان کیفیت و نوع مقاوت و ماندگاریشان دارای قیمت های مختلفی می باشند. همچنین متریال به کاربرده شده در پارکت های لمینت تاثیر به سزایی در کیفیت و به دنبال آن در  قیمت این نوع کابینت ها دارند. هر چه پارکت های لمینت در برابر عواملی محیطی و خارجی از خود مقاومت بیشتری نشان دهند ، طبیعتا دارای قیمت بالا تری نیز می باشند و هر چه که این پارکت ها آسیب پذیر تر باشند، به نسبت آسیب پذیریشان دارای قیمت کم تری نیز هستند.

جمع بندی

      در انتخاب پارکت لمینت متناسب با محل مورد نظرتان دقت لازم را داشته باشید تا هارمونی و هماهنگی را با دکوراسیون داخلی منزلتان داشته باشد، زیرا تاثیر به سزایی در زیبایی منزلتان خواهد داشت.

      پارکت لمینت همان کفپوش های طرح چوب است که با رنگ ها و جنس های متفاوت در بازار عرضه می شود و عمدتا هم جنس اصلی این محصول HDF می باشد.

      پارکت های لمینت از چهار لایه ی مختلف ضد خش، دکور، مرکزی، تعادل ساخته شده اند.

      لمینت ها بر اساس فرایند ساخت، مقاومت سایشی، طرح، باف و نوع اتصالات دارای انواع مختلفی می باشند.

      قیمت پارکت های لمینت با توجه به متریال های به کار برده شده در آن ها ، مقاومت و طول عمرشان تخمین زده می شوند  هر چه مقاومتشان بالاتر باشد ، دارای قیمت بیشتری نیز هستند.

 

درباره ما

این مجموعه با عرضه‌ی طیف گسترده‌ای از بهترین و معتبرترین برندها در زمینه ی پارکت لمینت و همکاری نزدیک با واردکنندگان و تولید کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‌کند تا نیازهای متنوع مشتریان با کاربری‌‌های متفاوت را برآورده سازد. اولویت این مجموعه ارائه‌ی کالاهای درجه یک با بالاترین کیفیت خدمات پس از فروش، به همراه مناسب‌ترین قیمت‌ها در بازار رقابتی است.

پارکت آرتا، پارکت ایزوفام، پارکت دکو، پارکت مکس فلور، پارکت دنیز، پارکت z4  از جمله محصولاتی هستند که از کیفیتی و مقاومت در سطح بالایی قرار داشته  و از اصالت محصولات برخوردار می باشند .

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()