سبد خرید 0

علت باد کردن پارکت لمینت چیست

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 14 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بدون شک خیلی از شما تا به حال نام پارکت لمینت را شنیده اید و می دانید که پارکت لیمت نوعی کفپوش است. این کفپوش مزیت های زیادی دارد و بنابراین در انوع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. پارکت لمینت هم در موارد متعددی می تواند دچار مشکل شود که یکی از آنها این است که باد می کند. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که علت باد کردن پارکت لمینت چیست.

منظور از باد کردن پارکت لمینت چیست؟

زمانی که می گوییم که پارکت لمینت باد کرده است منظور این است که پارکت بالا آمده است به شکلی که انگار زیر کار خالی است. زمانی که افراد این موضوع را مشاهده می کنندو دستپاچه می شوند چون فکر می کنند که پارکت لمینت خراب شده است. باید بدانید که جای نگرانی نیست چون می توان به سادگی این مشکل را حل کرد.

علت باد کردن پارکت لمینت

اما به چه دلیلی، پارکت لمینت باد می کند و باد می کند؟ در جواب این سوال باید گفت که فقط یک دلیل نمی توان برای آن بیان کرد و به دلایل زیادی پارکت لمینت ممکن است باد کند. در زیر به این دلایل اشاره شده است:

1.آزاد نبودن پارکت لمینت:

در هنگام نصب پارکت لمینت یک قاعده وجود دارد و ان هم این است که پارکت لمینت باید از دیوار به اندازه 8 میلی متر تا 1 سانتیمتر فاصله داشته باشد. این موضوع برای انقباض و انبساط پارکت لمینت ضروری است و افرادی که در نصب پارکت لمینت تجربه و تخصص دارند حتما این نکته را رعایت می کنند. در صورتی که پارکت لمینت جایی را برای انبساط و انقباض نداشته باشد به دیوار برخورد خواهد کرد بالا می آید (یا همان باد می کند). این که دلیل باد کردن پارکت لمینت در یک خانه ناشی از این دلیل باشد احتمال کمی دارد چون اکثر نصاب های پارکت لمینت به خوبی از این نکته اگاهی دارند و به همین دلیل آن را به خوبی انجام می دهند. بهر حال اما باید این علت هم بررسی شود.

2. وسایل سنگین:

حتما تا به حال خودتان هم دیده اید که در بسیاری از موارد موکت یا فرش در اطراف وسایل سنگین بالا می آیند و به اصطلاح باد می کنند.پارکت لمینت نیز به عنوان یک کفپوش از این قضیه مستثنی نیست و اگر وسایل سنگینی که روی ان قرار دارند اجازه انقباض و انبساط را به پارکت لمینت ندهند ، باعث می شوند تا پارکت لمینت بالا بیاید و باد کند.

این مشکل را می توان به راحتی رفع کرد. برای این کار شما باید این وسایل را که شامل چیزهایی مانند کمد، کابینت و میزها هستند را روی زمین قرار دهید تا فضا برای انقباض و انبساط  پارکت لمینت مهیا شود. برای این کار می توانید جای پایه های این وسایل را برش دهید و آنها را روی زمین قرار دهید. با این کار باد پارکت لمینت از بین خواهد رفت.

3.نفوذ رطوبیت به زیر پارکت لمینت:

یکی دیگر از علت های این که پارکت لمینت بالا می آید این است که رطوبت به زیر آن نفوذ می کند. این رطوبت می تواند به دلایل زیادی مانند دیوار مرطوب، لوله آب گرم غیر استاندارد و نصب لمینت بر روی سیمان خشک نشده و مرطوب است. بر اثر هر کدام از این ها که باشد رطوبت به زیر پارکت لمینت نفوذ کرده و این موضوع باعث انقباض پارکت لمینت می شود. بر اثر این اتفاق، پارکت لمینت به دوارها فشار می آورد و بالا می آید و به اصطلاح خودمان باد می کند.

برای بررسی و  رفع این مشکل باید زیر پارکت لمینت ها را بررسی کرد و اگر رطوبتی وجود دارد آن را از بین برد. شما باید پارکت لمینت های باد کرده را باز کنید. اگر دیدید که سیمان و گچ تازه وجود دارد و هنوز کاملا خشک شده از بخاری استفاده کنید تا به خوبی رطوبت آنها از بین برود. اگر هم مشکل از لوله های کف ساختمان بود، می توانید پلاستیکی را روی کف قرار داده تا رطوبت به پارکت ها نفوذ نکند و سپس پارکت ها را نصب کنید. پس از انجام این کارها دیگر باید مشکل برآمدگی پارکت لمینت شما برطرف شود.

رفع مشکل باد پارکت لمینت ها توسط افراد متخصص

دقت داشته باشید تا جایی که می توانید خودتان دست به تعمیر پارکت لمینت بادکرده نزنید. برای رفع این مشکل به شرکتی که پارکت لمینت را برای شما نصب کرده است زنگ بزنید و مشکل را بگویید. آنها مطمئنا به مشکل شما رسیدگی خواهند کرد. افراد مجرب به خوبی و به سرعت می  توانند بفهمند که دلیل باد کردن پارکت لمینت چیست و به همین خاطر به راحتی می توانند مشکل شما را برطرف کنند.

فقط در صورتی  خودتان اقدام به حل مشکل کنید که دارای تجربه باشید و بدانید که دقیقا باید چه کاری انجام دهید.

نکاتی که باید در مورد پارکت های لمینت های بادکرده رعایت کنید

زمانی که مشاهده کردید برخی از پارکت ها باد کرده اند باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که در زیر به آنها اشاره شده است:

1.روی بخش بادکرده تی نم دار نکشید:

روی قسمت های بادکرده را با تی نم دار تمیز نکنید. رطوبت موجود در تی شما می تواند کار را خرابتر کنید. تا زمانی که باد پارکت لمینت نخوابیده است کار خاصی انجام ندهید و بگذارید تا این مشکل برطرف شود سپس اقدام به تمیز کردن کنید.

2.روی بخش های بادکرده حرکت نکنید:

نباید به بخش هایی از پارکت لمینت که باید کرده اند فشار بیشتر وارد شود. این کار باعث آسیب رسیدن به آنها خواهد شد و این آسیب به دیگر قسمت های پارکت لمینت نیز سرایت خواهد کرد. بنابراین از حرکت و رفت و آمد روی این قسمت ها اجتناب کنید . با راه رفتن ممکن است چفت های پارکت ها شکسته شوند و این موضوع هزینه تعمیر شما را بالاتر خواهد بد.

3.با یک فرد متخصص تماس بگیرید:

یادتان باشد در صورتی که تجربه و مهارتی در این زمینه ندارید به هیچ عنوان به چیزی دست نزند و فقط با شرکت و افراد متخصص تماس بگیرید. افراد متخصص به خوبی این مشکل را برای شما برطرف خواهند کرد و پارکت لمینت شما را به حالت ائل درمی اورند.

نتیجه گیری

پارکت لمینت کفپوشی است که مزیت های زیادی دارد و افراد زیادی از آن برای پوشش کف ساختمان و خانه های خود استفاده می کنند. مزیت هایی مانند بهداشتی تر بودن، طرح و رنگ متنوع داشتن، زیبایی و جلوه آن و نیز دوام و استحکام ان باعث شده است تا این کفپوش مورد پسند افراد زیادی باشد.

با وجود همه این مزیت ها این کفپوش نیز بر اثر بی دقتی و بی احتیاطی می تواند دچار مشکل شود. یکی از این مشکل ها باد کردن یا بالا آمدن است. باد کردن پارکت لمنیت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.

یکی از دلایل این موضوع می  تواند به رطوبت زیر پارکت لمینت مربوط باشد. زمانی که پارکت لمینت ها مربوط شوند دچار انقباض می شوند و به دیوارها فشار می آوردند و بالا می آیند. برای رفع این مشکل باید منبع رطوبت زیر پارکت ها را پیدا کردو رطوبت را حذف کرد. از دلایل دیگر باد کردن می توان وجود وسایل سنگینی چون میز و کمد و دیگر موارد اشاره کرد که جلوی انقباض و انبساط پارکت لمینت را می گیرند. دلیل دیگر باد کردن هم این است که در زمان نصب، پارکت لمینت ها از دیوارها به اندازه کافی فاصله نگرفته اند.

در زمان مشاهده باد پارکت لمینت در اولین فرصت با متخصص تماس بگیرید. در ضمن روی بخش های بالا امده یا بادکرده راه نروید و با تی نم دارد آن را تمیز نکنید.

مای دکوری

اگر دنبال کفپوش پارکت لمینت با قیمت و کیفیت مناسب هستید، مای دکوری می تواند گزینه ای عالی برای شما باشد. مای دکوری فروشگاه آنلاین معتیری است که به فروش ادوات دکوراسیون داخلی می پردازد. انواع ادوات دکوراسیون داخلی مانند موکت، کاغذ دیواری، سقف کاذب، پارکت و دیگر موارد در این فروشگاه پیدا می شوند و شما می توانید انها را خریداری کنید.

مای دکوری بهترین پارکت لمینت ها را با قیمتی بسیارعالی را در سایت خود قرار داده است و شما می توانید به راحتی مشخصات آنها را بخوانید و در صورت پسندیدن خریداری کنید. انواع برندها و طرح های پارکت لمینت در مای دکوری وجود دارد و شما می توانید هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کرده وسفارش دهید. در کمترین مدت ممکن، سفارش برای شما ارسال خواهد شد.

در کنار قیمت مناسب، شما از خدمات پس از فروشی بسیار عالی بهره مند می شوید. در صورتی که مشکلی برای محصولات خریداری شده پیش بیاید شما می توانید با مای دکوری تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای رفع مشکل شما اقدام شود.

مای دکوری تخفیف های بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد  وشما می توانید پارکت هایی باکیفیت را با قیمتی عالی خریداری کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()