سبد خرید 0

نقش و اهمیت چوب در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 27 شهریور 1400 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که می‌دانید, چوب مدت‌ها یکی از مواد اصلی و محبوب در ساخت بوده و به عنوان یک ماده مهم در تزئینات داخلی به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر چوب در تزئینات داخلی و دلیل محبوبیت و قابلیت آن صحبت کنیم:

تاثیر چوب در تزیینات داخلی

نقش و تاثیر چوب در تزئینات داخلی بر روی چشم هر طراح و علاقه به تزئینات داخلی پوشش داده نشده است. چوب در معماری داخلی و خارجی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آن بسیار محبوب است و در همه سبک‌های معماری، چه روستایی و چه حتی صنعتی و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چوب به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. در آن زمان، حتی در ساخت خانه، لوازم آشپزخانه و چوب به عنوان یکی از مواد ایده‌آل مورد استفاده قرار گرفت.

برای خرید پاراوان چوبی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

چوب اغلب توسط معماران در طراحی‌های منحصر به فرد استفاده می‌شود زیرا می‌تواند به خوبی با مواد دیگر ترکیب شود و فضایی گرم، صمیمی و آرامش‌بخش ایجاد کند. این قدرت مصالح چوب است. که حس بودن در محیط صنعتی و خشک دنیای ما را به ارمغان می‌آورد و بنابراین بسیار دلگرم‌کننده و محبوب است. تنها یک دستگاه چوبی را در خانه و اتاق خود قرار دهید تا گرمای منحصر به فرد چوب را بیشتر احساس کنید. یکی از این دستگاه‌های زیبا، که بسیار محبوب است، آینه‌های چوبی هستند. مواد اولیه این آینه چوب گردوی خرد شده است که به شکل طبیعی و روستایی آن‌ها دست‌نخورده باقی می‌ماند.

مزایای چوب در تزئینات داخلی

۱- تاثیر بر بهداشت و سلامتی

چوب به عنوان یک ماده گرم با تمام تجهیزات داخلی ساختمان می‌تواند به راحتی هم هم‌زیستی داشته باشد و شما می‌توانید به راحتی از آن در معماری داخلی استفاده کنید؛ رنگ طبیعی چوب با بیشتر رنگ‌ها و تزئینات تنظیم شده‌است. علاوه بر این، چوب می‌تواند بر سلامت خانه و افراد داخل خانه تاثیر بگذارد.

برای خرید سقف کاذب با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

طبق تحقیقات انجام‌شده تحت عنوان طرح بیوفیلیک براساس آب، نور، چوب و گیاهان در معماری، یک خانه سالم مثل غذا و ورزش می‌تواند بر سلامت انسان تاثیر بگذارد و از آنجایی که چوب عنصری است که مستقیماً از طبیعت سبز گرفته می‌شود و انرژی گرم طبیعت گرفته می‌شود. اگر یک خانه ساخته‌شده و براساس چوب تزیین شود، می‌تواند به ساکنان خود حس سلامت و صلح را در طبیعت بدهد. بنابراین، طراحان داخلی و معماران به استفاده از مواد چوبی در بهترین راه ممکن در تزئینات داخلی علاقمند هستند.

۲. عایق حرارتی و برودتی

با توجه به تحقیق و آزمایش‌ها، یکی از ویژگی‌های برجسته و ویژگی‌هایی که باعث تاثیر چوب در تزئینات داخلی شده‌است، توانایی آن برای عایق کردن است. بنابراین از آن به عنوان ماده بسیار عالی در کف ساختمان به عنوان کفپوش و همچنین در دیوارها به عنوان عایق حرارتی استفاده شده‌است. استفاده از چوب بخشی از معماری سبز است که به محیط‌زیست آسیب نمی‌رساند. و در علوم فنگ شویی بسیار مهم است.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

۳. مقاومت در برابر حریق

برخلاف باور عمومی، چوب در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد. به محض این که در معرض گرما قرار گیرد، خشک‌تر و قوی‌تر می‌شود، در حالی که مواد دیگر مانند فولاد و آهن، اگرچه قابل‌اشتعال نیستند. اما آتش مقاومت آن‌ها را تضعیف می‌کند و باعث ریزش سازه می‌شود. بنابراین، چوب یک ماده بهتر برای این دلیل است. به همین دلیل است که در گلولام از الوارهای چوب استفاده می شود .

۴- صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایش و سرمایش

از آنجا که چوب در برابر گرما مقاومت بیشتری نسبت به فولاد دارد و همچنین یک عایق حرارتی است، سازه‌های ساخته‌شده از چوب انرژی کمتری نسبت به سازه‌های ساخته‌شده از فولاد دارند و بنابراین در مصرف انرژی صرفه‌جویی و مقرون‌به‌صرفه هستند.

برای خرید پارکت لمینت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

۵  قابلیت تجدید پذیر بودن

چوب  یکی از انرژی‌های تجدید پذیر است و طبیعت در حال تولید چوب است. بنابراین، از آنجایی که انسان‌ها به دنبال استفاده کم‌تر از منابع محدود طبیعی هستند، استفاده از چوب گزینه بهتری است زیرا جنگل‌ها دوباره تولید می‌شوند. آن‌ها درختان جدید تولید می‌کنند؛ به علاوه، چوب یکی از موادی است که به سرعت به چرخه طبیعت برمی گردد و باعث آلودگی محیطی نمی‌شود.

۶- سازگاری محیطی

از آنجا که چوب به طور مستقیم از طبیعت و چوب تولید می‌شود، کربن دی‌اکسید از هوا گرفته می‌شود و در لایه‌های آن ذخیره می‌شود؛ زمانی که چوب در فرآیند تولید در کارگاه‌های تولید قرار می‌گیرد، زباله تولید کند، گرده چوب است، که از کربن ساخته می‌شود و مستقیماً به طبیعت باز می‌گردد. بنابراین، سازگاری کامل با محیط ما است.

برای خرید کاغذدیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

۸- توانایی برای شنیدن صدای آکوستیک

با توجه به این واقعیت که چوب ۱۰۰ % توانایی عایق‌بندی صدا ندارد، اما می‌تواند از ارتعاشات آزاردهنده تا حد زیادی جلوگیری کند و این قابلیت چوب را برای سالن‌های موسیقی صوتی و استودیوهای صوتی مناسب می کند.

سختی چوب کم‌تر از مواد ساختمانی دیگر است, بنابراین قابلیت ارتجاعی و بافت نرم دارد. این انعطاف‌پذیری و فرسایش پایین منجر به استفاده از چوب به عنوان یک ماده مناسب برای فضای داخلی خانگی و تولید مبلمان و اقلام تزئینی شده‌است.علاوه بر این، این ماده، تاثیر را جذب می‌کند و در برابر موادی مانند سنگ و فلز امن‌تر است.

علاوه بر این، چوب طبیعت گرم دارد و حتی در فصل‌های سرد سال، آنقدر سرد نمی‌شود که شما نمی‌توانید پابرهنه راه بروید.

این ماده نوعی عایق صدا است که صدا را جذب کرده و از انعکاس آن در فضا جلوگیری می‌کند. در حقیقت، چوب تفاوت در طول‌موج صدا را متعادل می‌کند در نتیجه مقدار صدا را به حداقل می‌رساند.راه رفتن با کفش بر روی چوب خشک، صدای کمی تولید می‌کند اما صدای تولید شده توسط چوب متراکم و انبوه کم است.

برای خرید دیوارپوش چوبی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

با توجه به ویژگی‌هایی که در مورد اثر چوب در تزئینات داخلی ذکر کردیم، این ماده کاربردهای مختلفی در صنعت دکوراسیون داخلی دارد که در این مقاله مزایای مختلف آن را بررسی کردیم. استفاده از چوب از دیرباز در طراحی داخلی رواج داشته است و همچنان هم چوب به عنوان یک عنصر طبیعی در تزئینات به کار می رود. هم اکنون هم بسیاری از موارد در طراحی داخلی از چوب تهیه و ساخته می شوند مانند آینه ها ، شومینه ها و صندلی و میز های چوبی.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()