سبد خرید 0

انواع مدل های پالاز موکت کدامند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 21 دی 1399 در ساعت 10 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در حال حاضر طیف گسترده ای از موکت های مختلف در بازار وجود دارند که برای استفاده در فضای مختلف خانه های مسکونی طراحی شده اند. در این میان، موکت پالاز به عنوان یک موکت شیک و کارآمد توانسته است توجه مصرف کنندگان را نیز به خودش جلب کند. آنچه به عنوان نقطه تمایز میان موکت پالاز و سایر محصولات شناخته می شود، تنوع در طرح، رنگ و مدل این موکت است.امروز در این مقاله هدف خود را بیشتر بر روی انواع مدل های پالاز موکت متمرکز کرده ایم و شما را ویژگی هر یک آشنا خواهیم کرد.  

پالاز موکت به عنوان یکی از قدیمی ترین برندها در زمینه صنعت تولید موکت های با کیفیت و پرتنوع است. فروشگاه اینترنتی مای دکوری نمایندگی موکت های پالاز را در زمینه واردات و صادرات به کشورهای همسایه ایران و حاشیه خلیج فارس و پخش داخلی موکت در سراسر ایران را بر عهده دارد. این فروشگاه اینترنتی دارای مجوز رسمی از اتحادیه صنف تزئینات ساختمان می باشد. شما می توانید برای خرید موکت از این فروشگاه به صورت اینترنتی نیز اقدام کنید.

  مدل کات بی یا CUT B

طرح کات B در بین محصولات پالاز با ۱۸ رنگ زیبا ، بیشترین تنوع رنگی را داراست که از جنس نخ BCF (۱۰۰ درصد پلی پروپیلن). یکی از ویژگی های مهم الیاف پلی پروپیلن اینست که آب را جذب نمی کند، بنابراین باید با استفاده از حلالها رنگ را به خود جذب کند.

دیگر خصوصیت مطلوب این مدل از پالاز موکت اینست که رنگ موکت به راحتی از بین نخواهد رفت حتی زمانی که در معرض نور شدید خورشید، پودر و شامپو ها و یا دیگر مواد شیمیایی قوی قرار گیرد.

موکت کات بی یکی از پر طرفدارترین محصولات پالاز است که با ضخامت حدودا یک سانتیمتر با زیره نمد، برای فضاهای مسکونی مانند پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب پیشنهاد می شود.رنگ های شاد این محصول برای اتاق خواب بسیار جذاب می باشد.

شستشو و نگهداری این موکتها بسیار حائز اهمیت بوده چرا که بهترست به جای آبکشی به روش سنتی و نیز قالیشویی، از آب سرد و شامپو فرش استفاده شود.

 مدل های پالاز موکت

    مدل پونه

موکت پونه یکی دیگر از محبوب ترین محصولات پالاز می باشد که در دسته‌بندی موکت پالاز فروشگاه اینترنتی مای دکوری وجود دارد. این موکت با بافت گره ای ریز (لوپ پایل) برای مکان های پرتردد طراحی شده است. این طرح از موکت برای محیط های اداری بسیار مناسب میباشد. این محصول در فضای مسکونی هم استفاده میشود. ضخامت این موکت بین شش تا هشت میلی متر میباشد و جنس نخ آن پلی پروپیلن و پلی استر است. ویژگی های برجسته موکتهای لوپ پایل، کاهش چشمگیر صدای رفت و آمد است که فضا را به نوعی عایق صوتی می کند که از ملزومات اصلی محیط های اداری، موزه ها، کتابخانه ها ونظیر این اماکن می باشد.

***توجه: برای فضاهای بزرگ بهتر است از موکت های طرح دار استفاده کنید و برای اتاق هایی با ابعاد کوچک، موکت های ساده به رنگ روشن و با پرزهای کوتاه تر بهترین انتخاب هستند. این پیشنهاد باعث بزرگتر جلوه دادن اتاق می شود. موکت های پرز بلند که نرمی و لطافت بیشتری دارند برای نشیمن، اتاق خواب و اتاق کودک مناسب ترند. بافت های فشرده که پرزهای کوتاهی دارند نیز برای مکان های پرتردد مناسب تر هستند.

مدل های پالاز موکت

    مدل الماس

بد نیست بدانید که موکت طرح الماس میتواند بهترین انتخاب شما باشد اگر آن دسته از افرادی هستید کیفیت و دوام بالای هر چه می‌خرید، برایتان بیشترین اهمیت را دارد و به دنبال یک موکت باکیفیت و بادوام هستید. هم به این دلیل که از الیاف پلی آمید بافته شده و هم به این دلیل که با پرزهای بلندش، حس راه رفتن بر روی ابرها را به شما هدیه می‌دهد.

 پالاز موکت طرح الماس باعث میشود تا فضای منزل شما را دلبازتر و بزرگتر از متراژ واقعی نشان می دهد. موکت الماس پالاز با ضخامت دوازده میلیمتر عرضه میشود که در عین نرمی و راحتی قدم نهادن بر آن حس گرما و راحتی را تقدیم قدم های شما و فرزندانتان می کند و در مقایسه با بقیه محصولات قیمت پالاز موکت پرز بلند الماس نیز با توجه به جنس 100 درصد پلی آمید آن بهینه ترین قیمت موجود می باشد.

**با خدمات نوین فروشگاه مای دکوری، این امکان برای شما مشتریان عزیز فراهم شده است که بتوانید قبل از انتخاب نهایی، نمونه های موکت را در منزل مشاهده و بررسی نموده، آنگاه نسبت به خرید و ثبت نهایی محصول اقدام نمایید**

    مدل برکه

طرح برکه را میتوان یکی از جدیدترین طرح های موکت پالاز دانست که با طراحی ساده و در عین حال زیبای خود از تنوع رنگی گسترده ای بالغ بر ۲۲ رنگ برخوردار میباشد. ازجمله مواردی که این موکت را به انتخابی ایده آل تبدیل کرده است میتوان به:

 با کیفیت بودن الیاف، مقاومت در برابر کشیدگی و جا به جایی اجسام سنگین، ثبات در مقابل اشعه ی نور، مقاومت صوتی و حرارتی اشاره کرد.

    مدل افرا

موکت طرح افرا با الیاف پلی پروپیلن خود و همچنین رنگ و طرح ساده ای که داردکه موجب شیک و جذاب ساختن فضایی موکت استفاده شده میشود. ویژگی های مختلف فنی موکت افرا آن را به موکت مناسبی برای اتاق خواب، ویلاهایی که در مناطق سرد و مرطوب قرار دارند، اتاق نشیمن، سالن های نمایشگاهی، نمایشگاه ها و همچنین هتل ها تبدیل کرده است. هرچند که این  مدل موکت برای فضاهای خیلی پرتردد مثل محل کار کارمندان یک شرکت، مناسب نمیباشد.

لطافت و نرمی موکت طرح افرا برگرفته از الیاف پلی پروپیلن بافته شده بر روی یک لایه نمدی میباشد. این الیاف یک امتیاز مهم دیگر هم دارد و آن این است که می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند و آسیب نبیند. این مقاومت البته محدود به تحمل وزن سنگین یا سایش وسایل مختلف بر روی موکت نمی‌شود. این موکت به دلیل الیاف باکیفیتی که دارد، نسبت به نور آفتاب و همچنین مواد شوینده قوی نیز از خود مقاومت نشان میدهد و حس تعویض و نوکردن کفپوشتان را تا دراز مدت از شما دور میکند.

برای تمیز کردن موکت مدل افرا نیازی نداریم که وقت و انرژی زیادی صرف کنیم چرا که به راحتی با یک دستمال مرطوب یا با استفاده از یک شوینده ملایم میتوان گرد و غبار و لکه های احتمالی را از بین ببریم. ساختار این موکت به گونه ای است که لکه یا خاک در عمق الیاف آن نفوذ نکرده و کثیفی ها را به خود جذب نمی‌کند.

  مدل شبنم

این مدل موکت به طور معمول با دیگر وسائل و رنگ دیوارها ست می شود و به دلیل ویژگی ها و طرح و رنگ اسپرتی که دارد، برای فضاهای اداری، سالن همایش ها، سالن های نمایشگاهی یا برای آسانسورها و هتل ها مناسب میباشد.

به علاوه زیره آن به دلیل ساختار نمدی که دارد باعث میشود تا صدای کفش ها و کشیده شدن چرخ میزهای پذیرایی روی زمین به گوش نرسد.

البته کارایی موکت شبنم تنها به فضاهای اداری محدود نمی‌شود. در اتاق های مختلف خانه به خصوص اتاق کار، مطالعه یا نشیمن هم می‌توانیم این موکت را بکار ببریم.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد اینست که اگر کفپوش خانه شما از پارکت است، موکت شبنم انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن خانه شما نمیباشد. بهتر است از مدل ها و طرح های دیگر موکت پالاز برای پوشش کف استفاده کنید.

   مدل راش

 همانطور که از نامش پیداست طراحی این مدل از موکت ها الهام گرفته از پارکت‌های چوبی میباشد که از سالیان پیش پوشش گرم بسیاری از منازل و ساختمان‌ها بوده است.

این مدل از موکت ها ارامش خاصی را برای محیط­های ادارای فراهم میکند چرا که که موکت‌های راش حجم صدای محیط را کاهش می‌دهند و آرامش حاصل از آن باعث ایجاد شرایطی ایده‌آل برای کارکنان خواهد شد. یکی از لازمه‌های موکت‌های فضای پر تردد ثبات رنگ بالای آن می‌باشد. محصول موکت راش درکنار اینکه از رنگ‌هایی متنوع و مناسب فضای اداری بهره می‌برد از ثبات رنگ بالایی نیز برخوردار است. دلیل این ثبات رنگی را میتوان به خاطر الیاف پلی آمید بکار رفته در این نوع کفپوش ها دانست.

الیاف های پلی آمید بدلیل دارا بودن استانداردهای مقاومت در برابر اشعه‌های مضر و همچنین خنثی کردن تاثیرات منفی گرد و غبار باعث حفظ شفافیت رنگ در موکت می‌شوند. به لطف این الیاف دیگر نیازی نیست نگران تیرگی و رنگ پریدگی در این محصول باشیم. همچنین موکت طرح راش بصورت چاپی تولید می‌شود که تضمین کیفیت آن دستگاه‌های پیشرفته پالاز میباشد که با آخرین تکنولوژی روز تولید موکت‎های چاپی عمل می‌کند.

    مدل نیلوفر

موکت مدل نیلوفر یکی از اولین تولیدات پالاز موکت است که دارای کیفیت بالایی نیز می‌باشد. سطح روی موکت نیلوفر بافتی فشرده و تخت دارد که موجب می‌شود نظافت این محصول به صورت راحت‌تری انجام گیرد به صورتی که بافت فشرده این محصول مانع از نفوذ گرد و غبار به سطح داخلی آن می‌شود. هم امر به عنوان مزیتی مهم باعث افزایش طول عمر این محصول می‌شود.

 موکت طرح و مدل نیلوفر تنوع رنگ بالایی دارند. چهار خانه هایی که در طراحی این موکت بکار رفته است موجب شده تا جذابیت خاصی به آن ببخشد و شاید به همین دلیل است که این محصول در بین محصولات دیگر پالاز مخاطب‌های خاص خود را دارد و تولید آن همچنان ادامه دار میباشد.

لازم به ذکر است که موکت مدل نیلوفر بعد از طرحهای پونه و پامچال بالاترین مخاطب را در بین موکت‌های پالاز دارد.

  مدل پامچال

وقتی به بافت موکت طرح پامچال نگاهی میاندازیم و لایه زیره نمدی آنرا بررسی می‌کنیم، می‌بینیم این محصول موکت پالاز در کنار لطافت و نرمی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از کاربری‌های مختلف باشد که با خود آرامش استفاده بدون دغدغه را به همراه دارد. تنوعی که رنگ بندی موکت های پامچال بکار رفته است با بیشتر سلیقه‌ها و دکورهای مختلف همخوانی دارد که این خود قابل توجه میباشد.

این مدل موکت از جمله محصولاتی است که بخاطر داشتن الیاف اکرلیک  بدون داشتن هیچ گونه نگرانی از افت کیفیت در دراز مدت، میتوان در محیط هایی از جمله هتل ها، سالن های سمینار، اتاق خواب، اتاق کودک، نشیمن بکار برد.

برای نظافت موکت پامچال می‌توان گفت بهترین وسیله برای جارو کشیدن موکت پامچال، کشیدن جاروبرقی در خلاف جهت خواب موکت میباشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()