سبد خرید 0

انواع سقف‌های کاذب چه ویژگی‌هایی دارند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 17 شهریور 1400 در ساعت 16 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انواع سقف کاذب یک پوشش تزیینی برای سقف داخلی است و نه تنها نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن بازی می‌کند، بلکه می‌تواند برای پنهان کردن عیوب پشت‌بام، سیم‌کشی و امکانات نصب‌شده در آن مورد استفاده قرار گیرد. این سقف ظاهر تمیز را به فضا می‌دهد و کاربرد آن در طراحی دکوراسیون ساختمان بسیار مهم است. سقف‌های معمولی فقط با سقف‌های کاذب و نورپردازی و تغییر ظاهر فضا زیبا می‌شوند. امروزه طراحان و معماران ایده‌های متفاوتی برای طراحی یک سقف کاذب ارائه می‌کنند که هر کدام از آن‌ها زیبایی خود را با توجه به فضای اتاق و دکوراسیون خود دارند. محل این سقف زیر سقف اصلی است، و در فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب، شما می‌توانید تاسیسات ساختمان یا سیم‌های برق مربوط به نورپردازی و روشنایی منزل را مخفی کنید. اگر به دکوراسیون خانه‌های امروزی نگاه کنید، به حضور سقف‌های کاذب با طرح‌ها و رنگ های مختلف مواجه خواهید شد. برخی افراد معتقدند که سقف کاذب سقف اتاق را کاهش می‌دهد و فضا را دلسرد می‌کند، اما اگر به دیوار نصب نشده باشد، از کاهش ارتفاع سقف تا حدودی جلوگیری خواهد کرد. به علاوه، اجرای نورپردازی در سقف کاذب منجر به  ایجاد فضای روشن‌تر و بزرگ‌تری می‌شود.

کاربردهای سقف کاذب و انواع آن

سقف کاذب اکنون به عنوان یک جایگزین برای کچ بری استفاده می‌شود. ساختار این سقف از مصالح بسیار نوری و پیش‌ساخته ساخته شده‌است. سقف‌های کاذب  یا بر روی محل و یا پیش‌ساخته نصب می‌شوند. در تولید این سقف، موادی نظیر آلومینیوم، چوب، مرکب، PVC و … استفاده می‌شوند. علاوه بر این ، سقف کاذب می‌تواند در حمام‌ها و توالت‌ها نصب شود. سقف‌ها که در این بخش از ساختمان نصب شده‌اند ضد آب هستند و از آسیب و کپک در برابر رطوبت و رطوبت رنج نمی‌برند. سازه‌های معلق PVC به طور عمده در حمام‌ها و دیگر مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. سقف‌های کاذب گاهی به عنوان عایق‌بندی سقف در نظر گرفته می‌شوند و از نظر سرمایش و گرمایش، کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن، و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه هستند. سقف‌های کاذب به دو نوع  پیش‌ساخته و غیر پیش‌ساخته تقسیم می‌شوند. سقف های کاذب مدرن که در ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، پیش‌ساخته شده‌اند. سرعت سقف پیش‌ساخته بسیار بالا است و سطوح ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوشش داده شوند. با استفاده از پانل پیش‌ساخته، طرح‌های معماری مختلف می‌تواند به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها اجرا شود. به طور کلی، سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند تا برآمدگی‌ها و نقص‌های سقف را پوشش دهند، فرم‌های معماری مختلفی را اعمال کرده و تعادل در مقیاس ساختمان ایجاد کنند.

برای خرید موکت با کارشناسان ما در مای دکوری همراه باشید.

عوامل موثر بر زیبایی انواع سقف های کاذب

مهم‌ترین عاملی که نقش ویژه‌ای در زیبایی سقف‌های کاذب و دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند نورپردازی است. در طراحی برخی خانه‌ها یا محل‌های کار، از سقف‌های کاذب برای برجسته کردن یک فضای خاص استفاده می‌شود. برای مثال، در خانه، برای تاکید بر زیبایی میز غذا خوری و فضای غذاخوری، زیر یک سقف کاذب با نور بسیار زیبایی قرار داده می‌شود. در محل کار، جایی که میز کنفرانس در آن قرار دارد می‌تواند با سقف کاذب تزیین شود و به آن جذابیت منحصر به فردی بدهد. یکی از مزیت‌های منحصر به فرد این نوع سقف، امکان حرکت و تعمیر و بازسازی آن‌ها است. علاوه بر این، در مورد مشکلات موجود در تاسیسات یا سیم‌کشی ساختمان، سقف کاذب می‌تواند به راحتی برداشته و پس از تعمیر نصب شود. بازسازی یک سقف مصنوعی ارزان‌تر از یک سقف معمولی خواهد بود، چون نیازی به تخریب آن نیست و فضای پشت سقف تنها می‌تواند با قطعات متحرک قابل‌دسترسی باشد. هر دو نوع سقف‌ها با مواد مختلف و کاربردهای مختلف ساخته شده‌اند و زیبایی منحصر به فردیخودشان را دارند. سقف کاذب توانایی تنظیم و مطابق با طرح انتخاب‌شده را دارد, می‌تواند در ارتفاعات ویژه نصب شود. این سقف ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند و کاربرد آن‌ها در طراحی دکوراسیون ساختمان, فضا را تغییر می‌دهد و اثر متفاوتی به آن می‌دهد. 

برای خرید چمن مصنوعی با کارشناسان ما در مای دکوری تمای بگیرید.

مزایای یک سقف کاذب عبار تند از:

توانایی نصب بر روی سطوح یکپارچه، قوس و سط

انتقال و حمل و نقل آسان

طراحی و اجرای شکل هندسی مورد نظر

نصب آسان

توانایی نصب از پایین سقف

تنوع در پوشش سطح و رنگ

تغییر شکل در اثر گرما ایجاد نمی شود

فقدان رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک

انواع مختلف سقف های کاذب

سقف کاذب چوبی

چوب یکی از مواد طبیعی است که حضورش در ساختمان یک احساس گرم و صمیمانه را منتقل می‌کند و طبیعت را به درون خانه می‌آورد. همان طور که چوب برای ساخت و پوشش دیوارها به کار می‌رود، حضور آن در طراحی سقف نیز در خانه‌های امروزی دیده می‌شود. سقف کاذب چوبی، همان طور که از نامش پیداست، از چهار چوب فولاد و چوب تشکیل شده‌است. ۴ بخش اصلی سقف و چوب فرعی دارد. این سقف به گونه‌ای اجرا می‌شود که تسطیح سقف توسط چهار چوب قبل از نصب انجام می‌شود. سقف کاذب نقش مهمی در بهینه‌سازی مصرف سوخت در زمستان ایفا می‌کند، زیرا مانع از فرار گرما می‌شود و خانه را گرم نگه می‌دارد.

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

سقف کاذب آکوستیک

سقف‌های کاذب آکوستیک نوعی از سقف عایق صدا هستند و برای مکان‌هایی مانند آمفی تئاترها، اتاق‌های کنفرانس، سینما و غیره بسیار مناسب هستند. موادی مانند ورق‌های مقوایی فشرده و صفحات گچ و چوب برای ساختن این سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، این سقف‌ها ویژگی‌های مهار کننده آتش هستند و به راحتی زیر سقف اصلی نصب می‌شوند. قیمت سقف کاذب آکوستیک مناسب است و می‌تواند در ادارات مختلف، تجاری، مسکونی، مسکونی، و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی، همانطور که نام آن نشان می‌دهد، ترکیبی از چند سقف کاذب است. در پیاده‌سازی سقف کامپوزیت، طراحی باید انتخاب شود که قابل‌اجرا باشد و یک طراحی هندسی مناسب را در زمان ترکیب ایجاد نماید.

برای خرید انواع کاغذ دیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

نتیجه گیری

سقف کاذب یکی از انواع سقف های رایج برای ساخت و ساز در انواع ساختمان ها است. در این مقاله مزایای انواع سقف های کاذب و انواع مدل های سقف های کاذب را بررسی کردیم. سقف های کاذب به دلیل سهولت در استفاده ای که دارند در اغلب ساختمان ها خصوصا ساختمان های اداری استفاده می شوند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()