سبد خرید 0

اجزا تشکیل دهنده کف کاذب چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 22 شهریور 1400 در ساعت 16 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کف کاذب نوعی کفپوش است که یک سطح بالای زمین یا که قرار دارد و با هدف ایجاد فضاهای خدماتی برای استفاده از تاسیسات مکانیکی و الکتریکی نصب شده‌است. کف کاذب در حال حاضر در ساختمان‌های اداری مدرن و مکان‌های خاص مانند مراکز داده‌ها, آزمایشگاه‌ها, اتاق‌های سرور, اتاق‌های کامپیوتر (پایش), اتاق‌های برق و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیازمند مسیرهای خدماتی از جمله هستند. از جمله برق, خدمات الکتریکی, سیم‌کشی, کابل‌های قوی, فیبر نوری و یا حتی سیستم  خنک‌کننده برای خنک نگه داشتن محل مورد استفاده. در این مقاله قصد داریم شما را با اجزای تشکیل دهنده کف کاذب آشنا کنیم.

مدل های متنوع کف کاذب

کف کاذب انواع مختلفی از ابعاد و بلندی دارد که بسته به نوع کاربردی و مکان متفاوت است. تنوع کف  کاذب از ارتفاع ۳۰ سانتی متر تا ۱.۲ متر وجود دارد که بسته به نوع خدمات یا استفاده نصب می‌شوند و حتی به گونه‌ای هستند که فرد می‌تواند از بالا به آن دسترسی داشته باشد، یا حتی به گونه ای باشد که فرد بتواند به داخل ان برود و به صورت سینه خیز امور مختلف را انجام دهد و تاسیسات را بررسی و تعمیر کند. .

برای خرید پارکت لمینت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

این روزها سیستم کف کاذب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عناصر در صنعت ساخت‌وساز شده‌است؛ اما جالب است که بدانیم که استفاده از این سیستم تنها برای زندگی صنعتی امروزی نیست و توجه معماران را از زمان باستان به خود جلب کرده‌است و مورد استفاده قرار گرفته‌است. شواهدی از این ادعا برخی از آثار تاریخی ساختمان‌های رومی و ایرانی است که می‌تواند با بررسی مختصری دیده شود. در میان مکان‌هایی که این سیستم در ساخت آن‌ها به کار می‌رود، می‌توانیم به حمام‌های قدیمی اشاره کنیم.

ممکن است علاقه‌مند باشید که بدانید چه زمانی استفاده از این سیستم بیشتر مورد توجه قرار گرفت؟ باید بگوییم که استفاده گسترده و مدرن از سقف کاذب به اواخر دهه شصت و اوایل قرن بیستم، که به انقلاب مدیریت ساختمان نیز مشهور است، باز می‌گردد.اما اخیراً، استفاده از انواع خاصی از کف کاذب برای گرم کردن زمین و انتقال آب سطحی و کاهش رطوبت، و همچنین روشن کردن ساختمان‌ها در ابعاد مختلفاستفاده می شود و معمولاً ۴۰ ×۴۰ ، ۴۰ × ۶۰ ، ۵۰ × ۵۰ ،۶۰ × ۶۰ ، ۸۰ × ۸۰ و ۱۲۰ × ۶۰ است.

از آنجا که این بخش از ساختمان با توجه به سقف کاذب متقارن است، به همین دلیل در زبان فارسی نیز آن که کاذب  نامیده می‌شود. کف کاذب در واقع به زمین نسبت داده می‌شود که طبقه اصلی ساختمان نیست و بر روی کف اصلی با استفاده از پایگاه‌ها نصب‌شده، و یکی از کاربردهای آن افزایش ارتفاع ناحیه تردد است.جالب است بدانید؛ کلمه "کف بلند شدخ" در واقع ترجمه صحیح نام این محصول است و از آنجا که اغلب برای پوشش دادن حجم زیادی از کابل‌های نصب در برخی مکان‌ها استفاده می‌شود.

این موارد شامل اتاق‌های کنترل و کنترل مراکز کامپیوتر سرور، ایستگاه‌های قدرت و مخابرات، برج‌های کنترل، اتاق‌های قرنطینه، گلخانه های مکانیزه، و غیره می‌شوند.

در حال حاضر، انواع خاصی از کف کاذب جهت روشن کردن ساختمان‌ها و همچنین تامین گرمایش ، انتقال آب سطحی و کاهش رطوبت در پروژه‌های ساخت‌وساز مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای خرید چمن مصنوعی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

ارتفاع کف کاذب باید با نسبت اندازه مرکز داده‌ها و تجهیزاتی که قرار است از آن عبور کند، تعیین و پیش‌بینی شود. اگر چه استانداردهایی برای تامین برق و ارتباطات در ساختمان وجود دارد، طراحی‌های جدید سیم‌کشی ساختمان را از سقف انجام می‌دهند و فضای کافی را در کف کاذب جهت عبور آب یا لوله‌های هوا و یا فراهم کردن سیستم گرمایش و سرمایش در اختیار قرار می‌دهند.

کف های کاذب استانداردهای محلی، ملی و بین‌المللی دارند. کف  کاذب مقاومت بالایی نسبت به سایش دارند و همچنین مواد رسانا دارند و به حذف الکتریسیته ساکن از محیط‌زیست کمک می کنند. مهندسین آمریکایی مکانیسم‌های لازم برای نصب سیستم‌های خنک‌کننده، گرمایش و تهویه مطبوع را طراحی و توسعه داده‌اند که همه آن‌ها به صورت کف  کاذب اجرا می شوند.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کف کاذب از چه موادی ساخته می شود؟

پوشش کف کاذب مانندسایر  پوشش‌های کف کاذب از کف‌پوش‌های مختلف با تنوع زیاد مانند کفپوش‌های صنعتی و آنتی استاتیک انواع PVC و لمینت‌های H.P.L ، پارکت، موکت و موارد دیگری از این دست ساخته می شود. تمامی کف پوش های کاذب مقاومت بالایی در برابر حریق و ضرب‌دیدگی و سایش دارند.

 

اجزای تشکیل دهنده ی  کف کاذب چه موادی هستند؟

سه جز کلی از جمله تایل، پایه و استرینگر، اجزای اصلی که  کاذب هستند. البته، با توجه به نوع کف کاذب، مواد مختلف در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استرینگر در واقع اجزای افقی هستند که پایه ها را به هم متصل می‌کنند. این اجزا به سر پایه متصل می‌شوند و برای حمایت جانبی به کار می‌روند.

پنل کف

این بخش برای ایجاد یک پوشش استفاده می‌شود. هر پانل باید قادر به تحمل ۲.۵ برابر بار مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد. پایبندی به این استاندارد خطر سقوط و آسیب رساندن به فرد یا تجهیزات را به حداقل می‌رساند.

برای خرید کاغذدیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

پایه

پایه برای ایجاد فضایی بین کف کاذب و کف اصلی قرار داده می‌شود. یک ساختار عمودی طراحی‌شده برای حفظ ساختار کلی سیستم‌های کف کاذب است. این پایه‌ها معمولاً به کف اصلی چسبیده شده و با چسب ویژه در محل نگهداری می‌شوند.

واسط یا استرینگر

قسمت عمودی، دسترسی به کف کاذب است که پایه‌های آن را محکم نگه می‌دارد. از استرینگر برای اتصال به انتهای پایه استفاده می‌شود و از وزن کف در ارتفاعات بالاتر پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، این واسط‌ها برای فراهم کردن دسترسی به فضای داخل زمین مجازی و تضمین امنیت بیشتر طراحی و ساخته می‌شوند. پنل‌های مجازی از سولفات کلسیم تشکیل‌یافته و دارای خواص فیزیکی برجسته هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های این ساختار، عایق صدا است که توجه تولید کننده را به خود جلب می‌کند.

کف کاذب شامل یک ساختار شبکه‌ای و یک زیرساخت قابل تنظیم است که از تغییر ارتفاع سطح پشتیبانی می‌کند و معمولاً ابعاد ۶۰ تا ۶۰ دارد. ارتفاع پایه‌ها با حجم کابل یا حجم لوله به زیر آن تعیین می‌شود. اما معمولاً ۱۵ سانتیمتر برای تمیز کردن آسان در نظر گرفته می‌شود که به ۳۶ و حتی ۷۲ سانتیمتر می‌رسد.

نتیجه گیری

 کف کاذب در حال حاضر در مکان های مختلف کاربرد فراوانی دارد که در این مقاله به کاربرد و مواد به کار رفته در ساخت آن اشاره کردیم.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()