سبد خرید 0

5 نکته هنگام تمیز کردن پارکت و لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 14 دی 1399 در ساعت 10 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروز میخواهیم یک سری از نکات در رابطه با تمیز کردن پارکت و لمینت  و شرایط نگهداری از آنها را به صورت جداگانه برای شما بازگو کنیم پس اگر کفپوش منزل یا محیط کارتان در حال حاضر نصب شده است این نکات میتواند بسیار پر کاربرد برای شما باشد.

تمیز کردن کفپوش لمینت

کفپوش لمینت به نوعی کفپوش اقتصادی  به شمار می‌رود که با توجه به قیمت ارزانی که دارد جلوه زیبایی به خانه می‌بخشد. نظافت پارکت لمینت نیز بسیار ساده است و با رعایت نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد ساده تر هم میشود! نکاتی که باید درباره نظافت پارکت لمینت و مراقبت از آن بدانید تا بتوانید استفاده بهینه‌تری از این نوع کفپوش داشته باشید:

  • سعی کنید از بخارشوی یا تی خیس برای نظافت کفپوش لمینت استفاده نکنید چرا که ممکن است به این نوع کفپوش آسیب برسانند.
  • سطح کفپوش را از هر گونه خاک و گرد و غبار پاک سازی کنید. این کار می تواند با جارودستی یا جاروبرقی انجام گیرد.
  • تا انجا که میشود اجازه ندهید هیچ لکه‌ای روی کفپوش باقی نماند و. نباید بگذارید مایعات مدت زمان زیادی روی کفپوش باقی بمانند به محضی که چیزی روی کفپوش لمینت ریخت با یک دستمال مرطوب سعی کنید آن را تمیز کنید چرا که به مرور زمان منجر به آسیب دیدن کفپوش لمینت می‌شوند.
  • اگر لکه‌ای از چربی، رنگ، رژ لب یا جوهر روی کفپوش لمینت باقی ماند سریع آن را با استون یا لاک پاک کن پاک کرده و سپس با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. در نهایت با یک دستمال خشک و تمیز جای آن را پاک کنید تا کفپوش شما عاری از هر گونه لکی باشد.
  • ماندن گرد و غبار به روی کفپوش موجب رنگ پریدگی لمینت شده و اگر مدت زمان زیادی باقی بماند تمیزکردن آن دشوار خواهد بود پس برای نظافت پارکت لمینت باید به طور مرتب برنامه گردگیری و جاروکشیدن را داشته باشید.
  • برای نظافت پارکت لمینت باید از مواد تمیزکننده مخصوص این نوع کفپوش استفاده کنید.
  • با تی خیس و مایع ظرفشویی، آب و مواد تمیزکننده چربی یا هر نوع محصول پاک کننده مایع دیگر پارکت لمینت خود را تمیز نکنید. برخی از این مواد موجب اسیب رسیدن به لمینت و سطح کفپوشتان میشود.
  • از تی‌های پنبه‌ای، تمیزکننده‌های قوی یا مواد کلورین برای نظافت پارکت لمینت استفاده نکنید.
  • اگر روی کفپوش لمینت لکه‌ای از شمع یا آدامس باقی ماند برای جداسازی اینگونه لکه ها از کفپوش بهتر است از یخ استفاده کنید و با یک وسیله که خیلی تیز نیست و به کفپوش آسیبی نمی‌رساند، همانند یک کارت، سعی کنید این مواد را از کفپوش بردارید و در نهایت جای آن‌ها را با دستمال مرطوب تمیزکرده و با یک دستمال خشک پاک کنید.
  • توجه داشته باشید برای نظافت کفپوش لمینت از هیچ دستگاه پولیشی استفاده نمی‌شود.
  • اکثر افراد این تصور را دارند که سرکه حلال مشکلات انها در تمیز نگهداشتن کفپوش لمینت منزلشان میباشد اما باید گفت اگرچه سرکه یک ماده تمیزکننده طبیعی مفید و مناسب برای بسیاری از کفپوش‌ها است اما پیشنهاد نمی‌شود از این ماده برای نظافت پارکت لمینت استفاده کنید چرا که خاصیت اسیدی آن ممکن است روکش محافظ این نوع کفپوش را از بین ببرد.
  • نحوه مراقبت از این نوع کفپوش ها بسیار حائز اهمیت میباشد چرا که لمینت کمی نسبت به سایر کفپوش‌ها آسییب پذیرتر است.
  • مراقب ناخن‌های حیوان خانگیتان باشید.
  • با کفش پاشنه بلند روی کفپوش لمینت راه نروید چرا که این کفپوش قدرت مقاومت در برابر ضرباتی که پاشنه کفش وارد می‌کند ندارد و ممکن است به روی آن خط و خش بیفتد.
  • یک ضربه گیر یا زیرپایه برای محافظت از کفپوش لمینت کمک بگیرید.
  •  مبلمان و وسایل پایه دار خانه را مستقیم روی کفپوش لمینت قرار ندهید.
  • هیچ وسیله‌ای را روی کفپوش لمینت هل ندید چرا که کشیدن وسایل روی کفپوش موجب آسیب دیدن و ایجاد خراش در سطح آن می‌شود.
  • حتما هفته‌ای یکبار نسبت به گردگیری آن اقدام کنید.
  • گوشه‌هایی از کفپوش که ممکن است گردگیری آن دشوار باشد را با کمک برس باریک جاروبرقی گردگیری کنید.

نتیجه گیری که میتوان کرد اینست که پارکت لمینت یکی از انواع کفپوش های مدرن میباشد که به شدت مورد استقبال اکثر افراد قرار گرفته است چرا که ظاهر براق و شیک این کفپوش جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی منزل می بخشد. برای اینکه پارکت لمینت همیشه تمیز و براق بماند، می بایست هر زمان که تشخیص دادیم، غبار یا لکه روی آن ها را فراگرفته اند با استفاده از روش های خانگی یا مواد شوینده اقدام به تمیز کردن آن نماییم.

 تمیز کردن کفپوش پارکت

کفپوش پارکت در هر خانه ای زیباست و سبک و طرح آن تقریباً با هر سبک دکوری مطابقت دارد.  روش‌های زیادی برای تمیز کردن پارکت وجود دارد که در این مطلب از مای دکوری قصد داریم که به طور مفصل به بررسی روش‌ها و نکات تمیز کردن انواع پارکت‌های چوبی بپردازیم.

پارکت‌ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن‌ها حساسیت بالایی در مقابل با برخی از روش‌ها و مواد شوینده دارند و به همین دلیل این نوع کفپوش ها مستلزم دقت در نگهداری و تمیز کردن میباشند. استفاده نادرست و غلط برای تمیز کردن پارکت‌ می‌تواند به آن آسیب جدی و دائمی وارد کند. برای پرهیز از این موضوع در وهله اول باید نوع پارکت خانه خود را بشناسید و سپس با مشورت از کارشناسان بهترین روش تمیز کردن آن را به کار ببرید. با رعایت یک سری نکات ساده میتوانید در افزایش طول عمر و سلامت کفپوش پارکت مثمر ثمر واقع شد. در ادامه به روش‌هایی اشاره شده است که‌ می‌توانند در فرآیند تمیز کردن پارکت بسیار کمک کنند.

نکته منفی کفپوش پارکت این است که نیاز به عمل پولیشینگ یا صیقل دادن، تمیزکاری خاص دارد و در بعضی مواقع ممکن است نیاز به لاک زدن و مهر و موم دوباره داشته باشد تا به شکل اولیه خود برگردد. تعمیر و نگهداری از این نوع کفپوشها کار دشواری نیست، اما باید به طور مکرر انجام شود تا کف شما در بهترین حالت ظاهر شود.

بیشتر تمیزکاری ها و نگهداری هایی که باید در کفپوش پارکت انجام شود نیاز به استخدام هیچ گونه متخصصی ندارد و به راحتی خودتان میتوانید از پس برآیید.

چه پارکت شما در آشپزخانه، اتاق نشیمن و یا چه در سرتاسر خانه شما باشد، در اینجا نکاتی برای کمک به درخشش آن برای شما مهیا کرده ایم:

 

برای از بین بردن خرده ریزها ، خاک و گرد و غبار به طور مرتب از جاروبرقی و دستگاه وکیوم استفاده کنید.

در صورت لزوم ، برای صیقل دادن و تمیز کردن کفپوش از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص کفپوش های چوب سخت یا پارکت هستند. هرگز از مواد شیمیایی تمیز کننده خشن و بسیار قوی یا ابزارها یا محصولات تمیز کننده که باعث ایجاد خراش و ساییدگی رو سطح کفپوشتان میشود، استفاده نکنید.

از آنجا که کف های چوبی رطوبت را جذب می کنند و می توانند آسیب رطوبت را تحمل کرده و تابیده شوند، بسیار مهم است که کف پارکت را خشک نگه دارید و رطوبت خانه خود را مدیریت کنید. هر چیزی که روی کفپوش منزلتان میریزد را بلافاصله پس از وقوع پاک کنید.

اطمینان حاصل کنید که خانه شما بیش از حد مرطوب نیست، به خصوص اگر کف پارکت در آشپزخانه یا حمام باشد. هنگام آشپزی می توانید پنجره ای را برای استفاده از رطوبت گیر برای کنترل رطوبت در کل خانه باز کنید.

استفاده از پرده برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به زمین برای مدت زمان طولانی ، که می تواند باعث محو شدگی وکمرنگی شود ، ایده خوبی است.

 اگر حیوانات خانگی دارید ، ناخن های آنها را مرتب کوتاه کنید تا کف خراشیده نشوند.

با استفاده از تمیز کننده هایی که برای کف پارکت طراحی شده اند به آرامی کف را تمیز کنید. هرچند برای جلوگیری از آسیب و به منظور جلوگیری از خراش و آسیب های دیگر، تا حد ممکن از آب و تمیز کننده کمتری استفاده کنید.

برای درخشش کفپوش خود می توانید از پولیش و لاک های مخصوص روی آنها استفاده کنید. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و فقط از محصولاتی استفاده کنید که برای کف چوب بی خطر هستند.

اگر کف خانه های شما فرسوده به نظر می رسد، ممکن است نیاز به آب بندی مجدد باشد.

به غیر از تمیز کردن زمین با دقت، نکات بسیاری دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای اطمینان از آسیب ندیدن کف آنها رعایت کنید. به عنوان مثال ، همیشه اطمینان حاصل کنید که مبلمان را با دقت جابجا می کنید تا کف زمین را خراشیده نکنید. همچنین ، با استفاده از یک فرش از مناطق پر رفت و آمد محافظت کنید و اطمینان حاصل کنید که در درب ورودی قالیچه یا چیز دیگری وجود دارد تا افراد بتوانند کف کفش های خود را قبل از ورود به اتاق یا منزل پاک کنند.

اگر برای دکوراسیون جدید منزل خود به دنبال یک کفپوش ویژه هستید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()