سبد خرید 0

4 روش تزئینی برای پوشاندن راه پله

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 30 مهر 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

4 روش تزئینی برای پوشاندن راه پله

 

معمولاً پله ها فقط به عنوان راهی برای حرکت بین طبقات دیده می شوند نه به عنوان یک عنصر تزئینی. اما پله ها به اندازه کافی در املاک و مستغلات موجود هستند که مستحق تزئین باشند. این مقاله چهار روش را برای بهبود ظاهر پله ها و عملکرد آنها به عنوان عنصر طراحی در خانه شما شرح می دهد.

توجه به اصطلاحات: آج پله به سطحی افقی گفته می شود که پای شما روی آن می رود. خیز پله بخشی عمودی بین آج ها است.

1-    روی خیز پله کاشی نصب کنید.

 دکور پله ها

دیدن کاشی در سطح خارجی پله ها، به خصوص در خانه هایی به سبک اسپانیایی معمول است. در مورد استفاده از کاشی داخل راه پله های خودتان نظرتان چیست؟

در اینجا طرحی از گرانیت و مرمر Pental نشان داده شده است که دارای سه فروشگاه خرده فروشی در شمال غربی اقیانوس آرام است. این طرح با کفپوش کاشی و سرامیک Clayhaus با رنگ سفید مات و با پله های چوب سخت سازگار است. البته کاشی های مشابه را می توان از هر خرده فروش کاشی خریداری کرد. تغییرات سبک در این نوع تزئین تقریباً بی پایان است.

2-    نقاشی خیز پله ها

 دکور پله ها

وقتی از پایین پله های خود بالا می روید، منظره ای که می بینید فقط نمای خیز پله ها بدون عاج است. بسته به طول پلکان شما می توانید به یک سطح عمودی با عرض تقریباً 3 فوت و ارتفاع 8 فوت نگاه کنید.

در اینجا ما در حال مشاهده خیزهای پله رنگ آمیزی شده به رنگ آبی و نارنجی متناوب با نقوش شابلونی به رنگ سفید هستیم.

چنین طرح شلوغی ممکن است برای همه مناسب نباشد ولی رنگ آمیزی خیز پله ها به رنگی که رنگ های دیوار را تکمیل می کند فرصتی برای خلاقیت به وجود می آورد.

3-    برای آج و خیز پله روکش نصب کنید.

 دکور پله ها

ما در مورد جایگزینی کل پایه یا برداشتن آن صحبت نمی کنیم. در این سبک یک محصول تجاری وجود دارد که برای پوشاندن کامل پله با روکش های تزئینی طراحی شده است. پس از نصب، پوشش آج و خیز پله ها دقیقاً شبیه پله واقعی است. مزیت این است که برای نصب آج ها و خیز پله های جدید نیازی نیست که وظیفه سنگین برداشتن کل آج یا خیزهای پله های زیر را بپذیرید.

کیت های مقاوم سازی پله ها، مانند کیت StareCasing، دارای آج و خیز پله محکم است. به اندازه برش بزنید و با میخ های نهایی به پله های موجودتان متصل کنید. سایر کیت ها از چوب مهندسی شده استفاده می کنند.

البته توجه داشته باشید که کیت های بازسازی، سطح پله های شما را بالاتر می برند. این چیزی است که در اولین و آخرین مرحله متوجه خواهید شد نه در قسمت میانی اجرای نصب.

4-    از موکت های مخصوص آج پله سیزال بهره بگیرید.

 دکور پله ها

یک جایگزین برای پوشاندن کامل پله ها با موکت (ظاهری که چندان جذاب نیست) یا استفاده از ترمز موکت، استفاده از روکش های آج سیزال یا گیاهان دریایی بر روی سطح آج پله ها است. آنها به اندازه ترمز موکت دائماً صدا را کاهش نمی دهند، اما نصب موکت بسیار آسان تر است. همچنین این نوع موکت ها از پله های شما در برابر فرسودگی نیز محافظت می کنند.

 

فروشگاه اینترنتی مای دکوری، نماینده و عامل فروش موکت های پالاز ، ظریف مصور و پارس برای سراسر ایران می باشد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()