سبد خرید 0

8 دلیل کاربرد سقف کشسان در استخر

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 27 مهر 1400 در ساعت 15 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پوشش سقف استخرها بسیار مهم است. با توجه به رطوبت بالا، بخار آب و گاز کلر موجود در استخر، انتخاب یک سقف کاذب مناسب همواره از دغدغه های اصلی کارفرمایان می باشد. از سقف های کاذب زیادی برای پوشش سقف استخرها استفاده می شود. یکی از انواع سقف های کاذب استفاده شده در سقف استخرها، سقف کشسان است.

در ادامه مقاله زیر به 8 دلیل کاربرد سقف کشسان در استخر می پردازیم.

 

سقف کشسان استخر چیست؟

یکی از مدرن ترین انواع سقف های کاذب، سقف کشسان است. سقف کشسان از پارچه ایی از جنس پی وی سی ساخته شده است که دارای قابلیت کشسانی است. جنس پارچه سقف کشسان از 90 درصد پی وی سی، 5 درصد پلاستی سایز و 5 درصد افزودنی های مجاز تشکیل شده است. پلاستی سایز موجود در سقف کشسان، موجب ایجاد ویژگی کشسانی در آن می شود. این به این معنی است که می توان با گرمادهی به پارچه، آن را به اندازه مورد نظر کش آورد و سپس روی پروفیل های ویژه ایی آن را نصب کرد

ضخامت سقف کشسان بین 0.18 تا 0.25 میلی متر است. این نوع سقف جزء متریال های بسیار نازک و سبک ساختمانی محسوب می شود. سقف کاذب کشسان دارای زینک اکساید است، بنابراین این نوع سقف از بین برنده باکتری ها و قارچ ها است و آنتی باکتریال محسوب می شود همچنین این سقف دارای کلر در فرمولاسیون خود است، بنابراین ضد اشتعال و اصطلاحا نسوز محسوب می شود.

همچنین از پارچه کشسان می توان به عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد که در این صورت به آن دیوار کشسان گفته می شود. می توان سقف های کشسان و همچنین دیوارهای کشسان را نورپردازی کرد که این قابلیت از عناصر مهم زیباسازی دکوراسیون فضا به حساب می آید.

برای خرید سقف کاذب کناف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

علت نام گذاری سقف کشسان چیست؟

پارچه سقف کشسان از پی وی سی و مواد ارتجاعی ساخته شده است و می توان با گرمادهی، اندازه سقف را به میزان دلخواه در آورد. به این ویژگی، خاصیت کشسانی گفته می شود که در مواد ساخته شده از پی وی سی و پلاستی سایز می توان آن را یافت.

ویژگی کشسانی این نوع سقف در موقع نصب به این صورت است که هنگام برش، به میزان 7 درصد کوچکتر از ابعاد اصلی برش داده می شود و سپس با استفاده از گرمادهی به اندازه 7 درصد کش می آید و بر روی سقف اصلی نصب می شود.

کاربرد سقف کشسان در استخر:

در زیر به دلایل کاربرد سقف کشسان در استخر اشاره خواهیم کرد:

1. سقف کشسان توانایی پوشش فضای بزرگ را دارد: یکی از مناسب ترین سقف های کاذب برای پوشش سقف فضاهای بزرگ، سقف کشسان است. یک پارچه سقف کشسان توانایی این را دارد که محیطی به وسعت 80 متر مربع را پوشش دهد و بعد با اتصال این پارچه ها به هم، امکان پوشش هزاران متر مربع از سقف محیط فراهم می شود. معمولا استخرها نیز دارای فضای بزرگی هستند، بنابراین بهتر است برای پوشش سقف استخرها از سقف کشسان استفاده شود.

برای خرید سقف کاذب پی وی سی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

2. سقف های کشسان دارای تنوع در طرح و رنگ زیادی هستند: برای انتخاب تصویر و طرح در سقف کشسان هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، این سقف ها دارای طرح های زیادی برای انتخاب هستند. می توانید بر حسب علاقه، تصاویر مورد علاقه خود را بر روی سقف کشسان چاپ کنید. می توانید طرح سقف های کشسان را نیمه شفاف انتخاب کنید و یا می توانید طرح براق یا آینه ایی بر روی آن بزنید تا انعکاسی زیبا از محیط استخر را نشان دهد. همچنین برای زیباتر کردن این سقف ها می توان نورپردازی های زیبایی را در آن اعمال کرد.

3. سقف کشسان ضد پوسیدگی و ضد آب است: پارچه سقف کشسان، ضد آب است، بنابراین این سقف در برابر رطوبت و بخارهای خورنده مانند یک مانع عمل کرده و اجازه نمی دهد تا این عناصر وارد فضای خالی بین سقف کاذب و سقف اصلی شوند. همچنین سقف های کاذب کشسان پوسیده نمی شوند. متریال و جنس پارچه سقف کشسان در برابر رطوبت و گازهای سمی از جمله گوگرد و کلر مقاوم است. با وجود این دو دلیل استفاده از سقف کشسان در استخرها بسیار مناسب است.

4. سقف کشسان فضا را زیباتر می کند: ممکن است که سقف اصلی استخر شما حالت طبیعی و رنگ خود را از دست داده باشد و دیگر زیبایی قبل را نداشته باشد، سقف های کشسان در زیر سقف اصلی محل نصب می شوند، بنابراین به راحتی می توانند سقف اصلی شما را بپوشانند و نمایی زیبا به استخر شما بدهند.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

5. سقف های کشسان مقرون به صرفه هستند: یکی از معیارهای مهم در انتخاب و خرید پوشش سقف ها برای بسیاری از افراد، قیمت آن می باشد. هزینه های سقف کشسان برای نصب و نگه داری از آن ها نسبت به سقف های کاذب دیگر بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

6. سقف های کشسان سازگار با محیط زیست هستند: در بسیاری از جنبه ها، سقف های کشسان با محیط زیست سازگار هستند. سقف های کشسان کاملا قابل بازیافت هستند. همچنین می توان گفت این سقف ها به عنوان یک عایق عمل می کنند و انرژی مصرفی جهت گرم نگه داشتن محیط را کاهش می دهند.

7. سقف های کشسان به نگهداری کمی نیاز دارند: سقف های کشسان به نگهداری خاصی پس از نصب نیاز ندارند. سقف های کشسان، کاملا قابل شستشو هستند و به راحتی تمیز می شوند.

8. سقف های کشسان در برابر نشت آب مقاوم هستند: سقف های کشسان در برابر نشت آب مقاوم هستند و قابلیت این را دارند که در هر متر مربع، 150 لیتر آب را نگه داری کنند.

 

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

سخن آخر:

یکی از مدرن ترین انواع سقف های کاذب، سقف کشسان است. سقف کشسان از پارچه ایی از جنس پی وی سی ساخته شده است که دارای قابلیت کشسانی است.

8 دلیل کاربرد سقف کشسان در استخر شامل موارد زیر است: 1. سقف کشسان توانایی پوشش فضای بزرگ را دارد، 2. سقف های کشسان دارای تنوع در طرح و رنگ زیادی هستند، 3. سقف کشسان ضد پوسیدگی و ضد آب است، 4. سقف کشسان فضا را زیباتر می کند، 5. سقف های کشسان مقرون به صرفه هستند، 6. سقف های کشسان سازگار با محیط زیست هستند، 7. سقف های کشسان به نگهداری کمی نیاز دارند و 8. سقف های کشسان در برابر نشت آب مقاوم هستند.

با توجه به دلایل بالا می توان گفت استفاده از سقف کشسان برای پوشش سقف استخرها، بسیار مناسب است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()