سبد خرید 0

چند نوع پارکت داریم ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 دی 1400 در ساعت 15 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در زمان های نه چندان دور، کف سرامیک بسیار زیبا و پر طرفدار بود، اما با گذشت زمان و ویژگی های منحصر به فردی که پارکت ها در اختیار مردم قرار دادند، به سادگی جای سرامیک های سرد و سفید رنگ را بر روی کف خانه ها گرفتند.‌ ویژگی پارکت ها اغلب برگرفته از چوب می باشد و ظاهری بسیار شیک به خانه شما می بخشد. اما انتخاب آن ها چندان ساده نیست. انواع مختلفی از پارکت ها در بازار موجود است، که در ادامه به بررسی دقیق هر یک خواهیم پرداخت. اگر به دنبال پاسخ صحیح سوال چند نوع پارکت داریم، هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

پارکت چوبی

چند نوع پارکت داریم

در میان انواع مختلف پارکت ها و جهت پاسخ به سوال چند نوع پارکت داریم، لازم است با قدیمی ترین نوع آن ها نیز آشنا شوید. این پارکت های بسیار زیبا، ظاهری کاملا طبیعی دارند و این ظاهر طبیعی آن ها اغلب به دلیل استفاده از چوب بلوط و کاج در ساختارشان می باشد. این پارکت ها بسیار با دوام هستند. به همین دلیل است که طول عمر قابل توجهی را دارند. طبق یک قانون کلی، این مدل از پارکت ها به صورت طبیعی و بدون سنباده بر روی سطح زمین قرار می گیرند. سپس قبل از روغن کاری، آن را سنباده کشیده و برای استفاده آماده می کنند.

 

پارکت موزاییکی (به صورت موازی)

چند نوع پارکت داریم

در پاسخ به سوال چند نوع پارکت داریم، باید گفت که پارکت های موزاییکی اغلب به شکل موازی قرار می گیرند تا ظاهری مرتب، یکنواخت و زیبا را به کف منزل شما ببخشند. این پارکت ها با استفاده از لایه های بسیار نازک چوب ساخته شده اند. ضخامت آن ها به ۸ میلی متر می رسد. همین ضخامت کم، یک مزیت بزرگ برای آن ها محسوب می شود، زیرا به راحتی بر روی سیستم های گرمایشی قرار گرفته و مانع جدی در برابر عبور گرما نخواهد بود و به راحتی گرما را منتقل می کند.

 

پارکت صنعتی

چند نوع پارکت داریم

در ادامه پاسخ به سوال چند نوع پارکت داریم، لازم به ذکر است که پارکت های صنعتی نیز بسیار کاربردی هستند. از ویژگی های منحصر به فرد آن ها می توان به ظاهر بسیار شیک و زیبای آن ها اشاره کنیم که توسط لایه های عمودی منحصر به فردی، ایجاد شده اند. اگر با پارکت چوبی مقایسه شوند، می توان گفت که دوام پارکت های چوبی بالا تر است، اما در زیبایی، پارکت های صنعتی حرف اول را می زنند. اغلب دارای ضخامت ۲۲ میلی متر و عرض ۸ میلی متر ارائه می شوند. اغلب معماران شناخته شده آلمانی، از این پارکت ها در طراحی های خود استفاده کرده و ظاهری زیبا را به فضا می بخشند.

 

پارکت چند لایه

پارکت چند لایه

اگر  برایتان سوال پیش آمده است که چند نوع پارکت داریم، باید گفت که پارکت چند لایه جزو گزینه های پر طرفدار قرار دارد و از ۳ لایه چوب ساخته شده است. اغلب ساختار و چیدمان لایه ها به شکل زیر می باشد. در ساختار این پارکت از چوب سخت مانند چوب بلوط و با ضخامت ۲.۵ میلی متر ساخته شده است و در لایه های دیگر اغلب از چوب کاج یا ورقه های چوبی مانند الیاف چوب فشرده شده یا HDF ساخته شده اند. به دلیل ۳ لایه بودن این پارکت، بسیار با دوام و مقاوم بوده و به راحتی از بین نخواهد رفت.

 

پارکت نواری

پارکت نواری

جهت پاسخ به سوال چند نوع پارکت داریم، لازم‌است به نمونه های نواری که به دلیل دوام و مقاومت بسیار بالای خود شناخته می شوند نیز اشاره کنیم. این نوع پارکت ها ظاهری سنتی و قدیمی دارند که اغلب به عنوان نمونه ای کلاسیک شناخته می شوند. این پارکت ها بسیار متنوع و مختلف هستند. در انواع طرح های مختلف به راحتی جای خواهند گرفت و برای دکوراسیون های مختلفی استفاده می شوند. اغلب دارای ۱۰ تا ۲۲ میلی متر ضخامت می باشند.

رایج ترین چوب ها جهت ساخت پارکت

جهت پاسخ دقیق تر به سوال چند نوع پارکت داریم، لازم به ذکر است که چوب های مختلف، انواع پارکت ها را می سازند. بنابراین در ادامه مطلب چند نمونه از رایج ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

چوب گیلاس

چوب گیلاس

برای پاسخ به سوال چند نوع پارکت داریم، لازم به ذکر است چوب گیلاس به دلیل رنگ قرمز و صورتی که دارد و همچنین دانه های برجسته و قابل لمس خود، بسیار شناخته شده است. با توجه به این که چوبی نرم شناخته می شود، اما دوام بسیار خوبی دارد. این چوب حساسیت کمی به نور خورشید نشان می دهد و شاید تاثیر آن را بعد از چندین سال قرار گیری زیر نور خورشید مشاهده کنید. اغلب قیمت بالایی دارد و چندان مقرون به صرفه نیست.

 

چوب گردو

چوب گردو

جهت پاسخ به سوال چند نوع پارکت داریم ، لازم به ذکر است یکی دیگر از چوب های محبوب در دنیا، مخصوصا در ایران چوب گردو می باشد. در آمریکای شمالی، یکی از رایج ترین چوب های مصرفی برای پارکت است و رنگ قهوه ای تیره آن طرفداران بسیاری دارد. این مورد نیز به عنوان چوب نرم شناخته می شود، اما دوام بسیار بالایی داشته و در مقابل نور خورشید مقاوم است. این چوب در پارکت ها بسیار دیده می شود، زیرا وزن سبکی دارد و برای طبقات بالا به راحتی و بدون هیچ ریسکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چوب بلوط

چوب بلوط

چوب بلوط بسیار پر طرفدار است و ظاهری کلاسیک را به فضای شما ارائه خواهد داد. این چوب در دو نوع یافت می شود.

  • چوب بلوط قرمز: بسیار سبک است و رنگی مایل به قرمز کم رنگ دارد.
  • بلوط سفید: این مورد رنگی مانند قهوه ای کم رنگ دارد و برای استفاده از پارکت بسیار مناسب است.

 

هزینه پارکت ها

جهت بررسی دقیق سوال چند نوع پارکت داریم، نیاز است نگاهی به قیمت نمونه های ذکر شده نیز بیندازیم. به طور کلی قیمت یک پارکت به کیفیت چوب و روش تولید آن متکی است. اما می توان گفت که نمونه های چوبی قیمت بالا تری نسبت به مدل های صنعتی دارند. اگر بودجه کمی دارید، بهتر است به بررسی پارکت های صنعتی بپردازید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()