سبد خرید 0

پارکت آرتا چطوره

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 در ساعت 13 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت آرتا

این روزها استفاده از پارکت آرتا و لمینت ها در طراحی دکوراسیون منزل و حتی محیط های اداری و تجاری بسیار محبوب شده است. پارکت آرتا از برندهای محبوب ایرانی می باشد که ما در این مقاله به تفصیل درباره این برند و انواع پارکت ها و لمینت ها می پردازیم.
یکی از موارد مهمی که در زمان تغییر دکوراسیون منزل اهمیت دارد آگاهی از تفاوت پارکت و لمینت است. که می تواند شما را به سمت انتخاب بهترین گزینه ی مناسب راهنمایی کند.

شایان ذکر است بدانید نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی بر این است که انتخاب صحیح  و مناسب کفپوش (پارکت یا لمینت ) بیشترین تاثیر را بر زیبایی فضای داخلی منزل دارد.

در ادامه ابتدا تفاوت های پارکت و لمینت را بررسی خواهیم کرد و سپس درباره برند محبوب پارکت آرتا صحبت خواهیم کرد. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

پارکت یا کفپوش چوبی چیست؟

پارکت یا کفپوش های چوبی از پرکاربرد و محبوب ترین کفپوش ها در سراسر دنیا می باشند. در زمان تولید پارکت های چوبی عموما از فرآیند خاص و پیچیده ای استفاده نشده است. در ابتدا چوب درختان را به الوار و سپس آن ها را به ابعاد های کوچک تری برش می دهند تا در زمان نصب با چسب مخصوص به آسانی به کف خانه یا ساختمان چسبیده شوند. سپس بعد از خشک شدن چسب و سفت شدن لایه های پارکت، سطح پارکت را به خوبی سابیده و در نهایت لاک می زنند تا صاف و درخشان شوند. در حقیقت تفاوت اصلی و چشمگیر بین پارکت های چوبی در نوع درختی است که چوب پارکت را از آن تهیه کرده اند.

کفپوش لمینت چیست؟

لمینت ها بر خلاف پارکت چوبی مستقیما از چوب درخت تهیه نمی شوند. در حقیقت لمینت از مواد مختلفی ساخته می شود که یکی از آن ها چوب می باشد. در واقع لمینت کفپوش مدرنی است که از الیاف چوب فشرده شده به همراه رزین ملامین تهیه و ساخته می شود و درنهایت روکش لمینت را با اکسید آلومینیوم می پوشانند.

تفاوت های پارکت و لمینت

-         در طریقه ی نصب آن ها

-         درشکل و ظاهر آن ها ( از نظر تنوع طرح و زیبایی )

-         لمینت این قابلیت را دارد که عایق صدا و حرارت باشد. ولی پارکت چوبی خیر

-         در مقاومت آن ها در برابر رطوبت و آب

-         در ماندگاری و دوام

-         در قیمت آن ها

-         در نگهداری از آن ها (لمینت از پارکت بسیار راحت تر می باشد)

-         در مقاوت در برابر اجسام نوک تیز

 

مزایا و معایب پارکت و لمینت

 

  1. نصب لمینت در مقایسه با پارکت  چوبی با سرعت بیشتر و بسیار آسان تر انجام می شود.
  2. پارکت چوبی به طور مستقیم از چوب خالص درختانی همچون افرا، گردو،کاج، بلوط و… استخراج می شود و عموما عملیات منحصر به فرد و فرآیند خاصی بر روی این کفپوش ها صورت گرفته نمی شود.
  3. لمینت از لحاظ حفظ محیط زیست از چندین لایه چوب فشرده شده و رزین ملامین و اکسید آلومینیوم ساخته می شود و جز محصولات غیر اورگانیک و شیمیایی محسوب می شود. و برای محیط زیست مضر هستند.
  4. مقاومت لمینت نسبت به پارکت در برابر رطوبت، آب و همچنین اجسام نوک تیز بسیار بیشتر است.
  5. در حقیقت عمر مفید پارکت چندین برابر لمینت می باشد ولی همانطور که گفته شد در مقایسه با لمینت نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد.
  6. لمینت از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از پارکت است. به همین منظور نصب پارکت به عنوان هزینه ای لوکس محسوب می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پارکت ها میتوانید مقاله (تفاوت پارکت چوبی و پارکت لمینت) را مطالعه کنید.

 

درباره گروه صنعتی آرتا

 

گروه صنعتی آرتا ، مجموعه ای است با بیش از 40 سال سابقه در امر تولید محصولاتی از قبیل انواع کف‌پوش های چوبی ، پارکت لمینت ، چمن مصنوعی و موکت ، که به همراه تیمی حرفه‌ای و با بهره گیری از به روزترین تجهیزات و همچنین پیشرفته‌ترین امکانات در مجموعه‌ ای  به نام آرتا پلاست و با برند تجاری به نام آرتا کلیک که تحت لیسانس کمپانی یونیلین بلژیک ، و واقع در استان اردبیل است ، به عنوان اولین تولیدکننده‌ی  پارکت لمینت در ایران در حال فعالیت می باشد. شرکت آرتا با اعطای برگه ی ضمنانت ‌نامه‌ی 10 ساله به مصرف کنندگان خود در محیط‌های مسکونی و نیز ضمانت‌نامه‌ی 5 ساله برای مصرف کنندگان در محیط‌های اداری اقدام به گارانتی محصولات خود برای جلب رضایت مشتریان خود در هنگام خرید کرده است

 

از محاسن پارکت آرتا میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. مقاومت بالا  در برابر اجسام نوک تیز
  2. مقاوم در برابر خراشیدگی های محیطی
  3. قابلیت شستشوی آسان و آنتی باکتریال
  4. مقاوم در برابر حرارت و اشتعال
  5. مقاوم در برابر سایش های محیطی
  6. مقاوم در برابر مواد شوینده قوی
  7. قابلیت انتقال گرما از کف ( یکی از فوق العاده ترین ویژگی های این محصول که ضمن انتقال گرما از کف به داخل منزل ، از خروج گرما از کف نیز جلوگیری می کند و در حقیقت نسبت به داخل عایق می باشد..

 

پارکت های آرتا دارای ضخامت 8 میلی متر و درجه سختی AC4می باشند که مناسب برای استفاده در منازل و اماکن اداری با تردد کم در نظر گرفته شده اند. همچنین لمینت آرتا نسبت به قیمت آن از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است که دارای 10 سال ضمانت است.

مزایای نصب پارکت لمینت آرتا

ساختار کلی سیستم کلیک های استفاده شده در پارکت لمینت های آرتا به گونه ای طراحی و ساخته شده است که می توان در مدت زمان کوتاهی این پارکت لمینت را برای محل مورد نظر نصب نمود زیرا دیگر نیازی به اتصال پارکت به طورکشویی و یا ضربه ای نمی باشد و بدین صورت پارکت لمینت بر اثر ضربه نیز آسیبی نمی بیند و می توانید تا آخرین الوار را با کیفیت بالا را بر روی کف نصب نماییم. همچنین نوع کلیک های این محصول به گونه ای است که از هم جدا نمی شوند و به صورت دائم بر روی یک دیگر پرس می شوند و تا سال ها فضایی دلنشین و زیبا برای کف فضای مورد نظر شما به وجود می آورند. کشش در پارکت لمینت آرتا به شکل مساوی تقسیم می شود و آن هم به دلیل دارا بودن شیار U شکل این محصول است. این پارکت لمینت دارای تاب نیست زیرا زبانه ها دارای کنگره ها و شیارهایی از موادی شبیه الوارهای پارکت لمینت ساخته می شوند. موادی که در ساخت پارکت لمینت آرتا استفاده شده است به گونه ای است که در برابر گرما به شکل یکنواختی منبسط خواهند شد و تغییر شکل نخواهند داد. وجود کلیک در هر چهار طرف پارکت لمینت آرتا نیز ضامن یکنواختی این کفپوش پس از نصب می باشد.

به دلیل مرغوبیت بسیاربالای پارکت آرتا در سطح جهانی این برند جز نمونه‌های درجه یک پارکت شناخته شده است. همچنین استحکام بالای پارکت آرتا سبب‌شده‌است تا از آن برای ساختمان‌های مجلل و هتل‌های پررفت وآمد نیز استفاده‌کرد.

این نوع از پارکت‌ها نه تنها در برابر ضربه بلکه در برابر خط وخش نیز مقاوم هستند و در اثر سایش وسایل سنگین نیز دچارآسیب نمی‌‍‌‌شوند. دلیل این مقاومت زیاد پوششی(از جنس پلاستیک) است که روی سطح این پارکت قرارگرفته‌ می شود و از آن ها در مقابل خط و خش تا حد زیادی نیز نگهداری می شود..

از جمله مواردی که سبب آسیب به پارکت ها می‌شود ، رطوبت و آب است، زیرا جنس پارکت ها از چوب است و چوب هم درمقابل رطوبت آسیب پذیر است. پارکت آرتا در برابر نفوذ رطوبت و آب بسیار مقاوم است و این امر باعث می‌شود تا رسیدن رطوبت به چوب پارکت به آن آسیبی  وارد نکند. برای جلوگیری از ورود آب به درزهای پارکت آرتا از پارافین برای کلیک تایل استفاده می‌شود . در نتیجه آب نمی‌تواند از طریق درزهای پارکت وارد قسمت‌های داخلی تر آن شود.

شایان ذکر است که در بعضی از مناطق کشور که باران بسیار زیاد می‌بارد و رطوبت در همه روزهای سال فراوان است توصیه می‌شود از پارکت لمنیت به جای پارکت چوبی استفاده شود..

پارکت آرتا به خوبی از نفوذ سرما و گرمای شدید به داخل منزل جلوگیری می کند و همین امر باعث می‌شود تا هم برای فصل تابستان و هم برای فصل زمستان بسیار مناسب باشد.  به طوری که درنهایت در فصل تابستان کف پارکت سرد و در فصل زمستان گرم خواهدبود.

هم چنین برای شستشو و تمیزکردن این نوع پارکت‌ها به هیچ عنوان به زحمت و مراحل دشوار نیاز نیست زیرا این پارکت ها به هیچ عنوان نیازی به واکس زدن ندارند..

بسیاری ازافراد هستند که به دلیل وجود حشرات موذی مانند موریانه از خرید پارکت ها منصرف می‌شوند، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در ساختار پارکت آرتا رزین به کاررفته‌است و این امر نیز سبب می‌شود تا حشرات موذی به آن ها نفوذ نکنند.

بسیاری از خانم‌ها برای شستشو و تمیزکردن و نظافت منزل از سفیدکننده‌ها و پاک کننده‌های اسیدی بسیار قوی استفاده می‌کنند که اگر هنگام استفاده از این مواد مقداری از آن روی پارکت ها بریزد به هیچ عنوان جای نگرانی نیست . پارکت های آرتا درهنگام برخورد با این موادشوینده ی مضر  هیچ تغییری نمی‌کنند.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()