سبد خرید 0

نحوه ترمیم موکت ها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 22 مرداد 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه تعمیر یا ترمیم موکت ها

موکت ها یکی از قدیمی ترین کفپوش ها در بین مردم می باشند. رفته رفته با افزایش نرخ انواع متنوع موکت، یا در دید نبودن قسمت آسیب دیده، گاها برخی افراد به فکر ترمیم یا وصله کردن آنها نیز می باشند. فروشگاه مای دکوری موکت های مختلفی از جمله تافتینگ، نمدی و سوزنی را در فهرست فروش خود دارد که دارای قیمت ها بسیار مناسب یا اقتصادی نیز هستند. اما با توجه به نیاز روز و توجه به همه سلیقه ها ، در این مقاله به نحوه ترمیم موکت ها نیز پرداخته می شود.

تعمیر موکت

هنگامی که موکت شما دارای قسمت های کوچکی است که دچار آسیب شده خوشحال میشوید اگر بتوانید آن را ترمیم کنید. وصله موکت روشی ساده، اقتصادی و منطقی است تا بتواند عمری دوباره برای موکت شما فراهم کند.

وصله موکت یک روش ساده است؛ به معنی برش دقیق منطقه آسیب دیده و جایگزین کردن آن با تکه موکتی دیگر به همان اندازه. از آنجا که منطقه صدمه دیده با یک تکه موکت متفاوت پر شده یا بدون تعمیر باقی می ماند، موکت وصله شده موکت ناقص تلقی می شود اما بازهم یک پیشرفت خوب است.

وسایل و لوازم مورد نیاز شما

    موکت های اضافی

    غلتک درز (ترجیحاً) یا یک شانه قدیمی

    نوار موکت دو طرفه (چسب، نه نوار گرما)

    چاقوی موکت یا چاقوی ابزاری

    موکت باقیمانده کوچک برای رفع ناحیه مشکل دار (اختیاری)

دستورالعمل ها

موکت آسیب دیده را بررسی کنید

وصله موکت به بهترین وجه برای نقاط کوچک و موضعی که در اثر سائیدگی، فرسودگی، سوختگی یا لک شدن آسیب دیده اند، بهترین عملکرد را دارد. این روش برای مناطقی که اندازه آن ها یک فوت مربع یا کمتر باشد مؤثرتر است. اگر قسمت های بزرگتر یا زیادی دارید، ممکن است بخواهید موکت دیگری برای کل اتاق در نظر بگیرید.

موکت مناسب برای تکه برداری را پیدا کنید

در حالت ایده آل، موکت اهدا کننده باید مدل جدیدی از همان نوع موکتی که به عنوان منطقه آسیب دیده است، باشد. تکه های ساخته شده با هر چیز دیگری غیر از این، حتی تکه هایی با رنگ و کرک نزدیک، به وضوح مشخص خواهند بود. ابتدا از قسمت های بلااستفاده از همان موکت استفاده کنید.

    بقایای  موکت اغلب از نصب اولیه باقی مانده اند. گاهاً این مبلغ اضافی را می پردازید تا در خانه خود منبع احتمالی لازم را فراهم کنید، زیرا آنها بهترین تکه های اهدا کننده را مهیا می کنند. ممکن است این تکه های اضافی را در یک گاراژ، اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین پیدا کنید.

    شاید بتوان تکه هایی مشابه همان موکت را از فروشگاه خریداری کرد. به همین منظور برای مطابقت با آن، باید اطلاعاتی در مورد نام تجاری و سبک موکت فعلی خود داشته باشید. تطبیق بصری قابل اعتماد نیست. اگر به همان فروشگاهی که موکت را خریداری کرده اید برگردید، ممکن است اطلاعات مربوط به سفارش شما در پرونده باشد.

اگر نمی توانید از قسمت های جدید کمک بگیرید، باید قطعات کوچکی از موکت موجود خود را از مناطق مخفی خانه جدا کنید. مناطق ترجیحی عبارتند از:

    کمد لباس یا کفش

    کمد آبگرمکن یا کوره

    زیر پله ها

    زیر اثاثیه ای که انتظار جابجایی آن را ندارید، مانند میز تلویزیون

    زیر تخت ها

    زیر میز

بخش آسیب دیده را علامت گذاری کنید

برای ایجاد یک مربع در اطراف منطقه آسیب دیده از یک قلم مناسب یا درپوش استفاده کنید. ابزار را درون موکت بین فشار داده و آن را به صورت مربع شکل بکشید. این قسمت های آسیب دیده را مشخص می کند و تعداد برش ها را به حداقل می رساند.

بخش آسیب دیده را قطع کنید

برای برش موکت در امتداد خطوط مربع، از موکت بر یا چاقوی ابزار خود استفاده کنید. تمام تلاش خود را کنید تا انتهای موکت برش خورده و از باقی ماندن لبه ها اجتناب کنید. با دقت بخش موردنظر موکت را بردارید. اگر الیاف موکت بهم چسبیده ماند، آنها را برش بزنید و بکشید.

موکت پرکننده را پیدا کنید

قطعه آسیب دیده ای را که جدا کردید روی موکت پرکننده بگذارید. از قطعه بالا به عنوان یک الگو استفاده کنید و با قلم آن را بکشید. همانند مرحله قبل، موکت پرکننده را برش دهید و مطمئن شوید که موکت پشتی را کاملاً برش می دهید.

جهت خواب پرز را مشخص کنید و قسمت بریده شده را امتحان کنید

موکت به گونه ای تولید می شود که خواب پرزها از یک جهت باشد. دست خود را روی موکت در چندین جهت مختلف بکشید تا ببینید کدام راه خواب واقعی موکت است. این امر در مورد موکت های کم ارتفاع مانند موکت های بربر یا موکت های بیراه صدق نمی کند. جهت را در مورد موکت پر کننده نیز تعیین کنید. قطعه اهدا کننده را در جهت درست در میان ناحیه ای که تعمیر می کنید تنظیم کنید و مطمئن شوید که حرکت نمی کند.

از نوار موکت استفاده کنید

نوار موکت هم در بالا و هم در پایین چسب دارد. از آنجا که بسیار چسبنده است فقط یک فرصت برای چسباندن آن روی موکت قابل استفاده وچود دارد. اگر آن را روی ناحیه اشتباه بچسبانید بهتر است نوار را جدا کنید، آن را دور بیندازید و با یک تکه نوار تازه شروع کنید.

با استفاده از کاغذ محافظ که هنوز در محل است، چهار نوار از نوار موکت را برش دهید تا محیط ناحیه مورد نظر را بپوشانید. اگر سطح آن 4 اینچ مربع یا کمتر است فقط دو نوار را برش دهید: یکی برای هر طرف.

کاغذ محافظ را از یک طرف هر نوار جدا کنید و آن را به کف بچسبانید. هر چهار نوار را قرار دهید، سپس کاغذ محافظ را از بالای همه نوارها جدا کنید. محکم فشار دهید تا بچسبد.

موکت پرکننده را با موکت اصلی یکی کنید

با استفاده از غلتک موکت، شانه و یا حتی یک پارچه خشک، موکت ها را از همه جهات مالش دهید تا موکت پر کننده با بقیه موکت ها یکی شود. به لبه ها توجه ویژه ای کنید. با این حال ، لبه ها را بیش از حد فشار ندهید زیرا ممکن است لبه های با ارزش را از بین ببرید.

موکت پرکننده (اختیاری)

اگر منطقه پر شده قابل رویت نیست در صورت تمایل می توانید آن را بدون علامت بگذارید. برای این کار بهترین روش این است که از بقایای موکت اصلی استفاده شود.

 

مای دکوری عرضه کننده برندهای معتبر موکت، پالاز موکت ، موکت ظریف مصور و موکت پارس با بیش از 300 طرح و رنگ متنوع، سفارشات مشتریان محترم را به صورت آنلاین می پذیرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()