سبد خرید 0

موکت ظریف مصور بهتر است یا پالاز موکت؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 25 دی 1399 در ساعت 16 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این روزهای سرد زمستان حتما شما هم مجبورید تمام مدتی که در منزل هستید جوراب بپوشید تا بتوانید روی پارکت یا سرامیک سرد خانه به راحتی راه بروید، چندی پیش درباره انواع پارکت، سرامیک، کفپوش چوبی و سایر پوشش‌های امروزی صحبت کردیم، تمامی این کفپوش‌ها بسیار شیک هستند و هرکدام مزایای خودشان را دارند، اما هنوز هم عده‌ای هستند که با وجود انواع رنگارنگ کفپوش‌های جدید موجود در بازار به دنبال خرید موکتی مناسبند و ترجیح می‌دهند تا با موکت کردن کف اتاق‌ها کف خانه را گرم نگه دارند. در این مقاله میخواهیم هر دو موکت مصور و پالاز موکت را بایکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک بهتر است؟

شرکت ظریف محصولاتی با خصوصیات و ویژگی هایی تولید می کند که هر کدام برای انتخاب و خرید موکت ظریف مصور باکیفیت عالی برای هر مشتری قابل توجه و ملاحظه میباشد.

ویژگی محصولات موکت ظریف مصور:

شرکت ظریف مصور محصولاتی با خصوصیات و ویژگی هایی تولید می کند که هر کدام برای انتخاب و خرید موکت ظریف مصور باکیفیت عالی برای هر مشتری قابل توجه و ملاحظه میباشد:

  • موکت برای مصارف خانگی و اداری
  • موکت برای مصارف خودرویی
  • بی بافت ها
  • ژیو سنتتیک ها
  • الیاف پلی پروپیلن
  • نخ BCF
  • مستربچ

محصولات و تولیدات موکت ظریف مصور عبارت است از:

     موکت تافتینگ (موکت پرز بلند)

     موکت نمدی یا ساده

     موکت کبریتی

     موکت داغی یا حرارتی

     موکت چاپی

     موکت های صنعتی (موکت ژئوتکستایل)

     و …

موکت ظریف مصور

از جمله موکت های بسیار محبوب که طرفدارانی بسیاری را جذب خود کرده پالاز موکت است و فضای رقابتی را برای شرکت ظریف مصور ایجاد کرده است. موکت های پالاز از نظر ظاهری به دو دسته موکت ساده و موکت طرحدار تقسیم می‌شوند. موکت های ساده پالاز آنهایی هستند که نقش و نگار و بافت خاصی ندارند. و موکت طرحدار پالاز هم آنهایی هستند که طرح های چاپی یا طرح هایی با بافت خود موکت دارند.

ویژگی محصولات پالاز موکت:

     با کیفیت بودن الیاف

      مقاومت در برابر کشیدگی و جا به جایی اجسام سنگین

      ثبات در مقابل اشعه ی نور

     مقاومت صوتی و حرارتی

     و ....

     محصولات و تولیدات پالاز موکت عبارت است از:

  • پالاز موکت مدل الماس
  • پالاز موکت مدل برکه
  • پالاز موکت مدل پونه
  • پالاز موکت مدل پامچال
  • پالاز موکت مدل خزان
  • پالاز موکت مدل نیلوفر
  • پالاز موکت مدل افرا
  • پالاز موکت مدل شبنم
  • پالاز موکت مدل راش
  • و ...

 

برای پاسخ به این سوال که کدام یک بهتر است جواب قطعی و روشنی نداریم اما مای دکوری نکات مهم هنگام خرید را به شما یاداوری میکنیم که در هنگام انتخاب موکت عملکرد بهتری داشته باشید. هر چند که قابل ذکر است که هر دو طرفداران مخصوص به خود را دارند و نمیتوان به طور صریح گفت که کدام یک بهتر است.

بافت

پیش از اینکه بخواهیم مقاومت یک موکت را زیر سوال ببریم، باید بافت آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. در بین انواع مختلف بافت موکت، موکت‌های نمدی و موکت‌های پرز بلندی که به روش لوپ تولید می‌شوند، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار میباشند. رفت و آمد بیش از حد بر روی این نوع موکت‌ها مشکلی در فرم اولیه آن‌ها ایجاد نکرده و عمر این نوع موکت‌ با دوام در مکان‌های پرتردد طولانی است. موکت نمدی بر اساس مواد تشکیل دهنده آن، عایق حرارت است و از انتقال دمای سرد کف اتاق به فضای داخل اتاق و حتی به بدن شما جلوگیری می‌کند. در این میان موکت‌های نمدی دولایه با ضخامت بیشتری که دارند در جلوگیری از انتقال سرما به داخل فضای خانه بسیار بهتر عمل می‌کنند. در کنار گرم بودن این کفپوش در فصل سرد سال، نرمی آن نیز در دلپذیر کردن هر چه بیشتر فضای خانه نقش مهمی دارد. فیبر همان بافت اصلی موکت است که در انواع مختلفی مانند فیبر‌های پشمی و فیبر‌های نایلونی وجود دارند.

 همچنین فیبر‌ها می‌توانند از الیاف پلی استری یا پلی استر رنگ محلول، الیاف پلی استر تریکستا و یا الیاف اولفین ساخته شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه به انواع فیبر‌های به کار رفته در موکت‌ها میپردازیم.

فیبر‌های پشمی: این نوع فیبر‌ها گران‌ترین نوع فیبر بوده، دارای عمر طولانی و نرم و در عین حال دارای قیمت بالا هستند.

 

فیبر‌های نایلونی: فیبر‌های نایلونی بادوام‌ترین نوع فیبر‌ها هستند. نرم و متنوع در طرح و رنگ هستند. این فیبر‌ها هم راحت کثیف می‌شوند و هم راحت پاک می‌شوند.

الیاف پلی استری: موکت‌هایی که از پلی استر ساخته می‌شوند، مزایای فراوانی دارند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به قیمت مناسب و نوع ساخت آن و کمتر تکه دار شدن آن‌ها اشاره کرد.

پلی استر رنگ محلول: این نوع پلی استر در رنگ‌های محدود به بازار عرضه می‌شود. اما در عوض دارای قیمت مناسب، مقاوم و ضد لک است و در عین حال در مقابل اشعه ماورابنفش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد؛ یعنی نور آفتاب نمی‌تواند رنگ آن را برگرداند.

الیاف پلی استر تریکستا: این نوع پلی استر بهترین نوع از پلی استری است که در ساخت موکت استفاده می‌شود. در واقع این پلی استر با ساختار مولکولی خاصی که دارد بیشترین مقاومت در مقابل آلودگی را نشان می‌دهد و از دوام بالایی برخوردار است.

الیاف اولفین: الیاف اولفین از ساده‌ترین و مقاوم‌ترین نوع پلاستیک (در برابر لکه) است. ولی موکت تولید شده از آن نرم نیست و دوام زیادی ندارد.

شکل گیری

نوع شکل‌گیری موکت میتواند اخرین شاخص انتخاب و خریداری موکت باشد. موکت‌ها به روش‌های متنوعی تولید می‌شوند. که این روش تولید در طرح آن و در نوع بافت آن تاثیرگذار است. از همین رو بعضی از انواع مختلف موکت نسبت دیگر انواع آن ویژگی‌های خاصی داشته و برای کاربردهای تخصصی تولید می‌شوند که موکت های مصور و پالاز موکت هم ازین قاعده مستثنا نیستند. به طور مثال موکت‌های تافتینگ که به صورت لوپ تولید می‌شوند، دوام بسیار بالایی نسبت به دیگر انواع موکت‌های تافتینگ دارند، اما شاید بسیاری از افراد طرح‌های این نوع موکت را که به دلیل روش تولید، به گونه‌‌ای خاص هستند، دوست نداشته باشند.

موکت ظریف مصور

قیمت و هزینه موکت

چیزهایی اعم از میزان هزینه ای که باید برای آن پرداخت کنید( نیاز به شست و شوی مرتب و… ). برای مثال موکت هایی که در فضای آشپزخانه نصب می شوند احتیاج به شست و شوی بیشتری دارند و موکت هایی نیز که در دکوراسیون نشیمن و یا پذیرایی قرار می گیرند غالبا به دلیل مدل هایی که دارند هزینه های بالاتری را نیاز خواهند داشت.

تراکم و فشردگی

مسئله مهم دیگری که در زمان خرید موکت باید به آن اهمیت دهید آن است که پشت موکت خود را از نظر کیفیت مواد و یا نوع گره هایشان بررسی نمایید. شما باید این را بدانید که هر چه گره ها نزدیک تر و متراکم تر باشند و فشردگی بافت موکت بیشتر باشد، استحکام موکت نیز بیشتر خواهد شد.

نرمی و راحتی موکت 

این موضوع تنها به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد. اگر دوست دارید زیر پایتان نرم و راحت باشد از موکت‌های با پرز و پشم زیاد و بلند استفاده کنید.

نصب موکت 

هنگام خرید حتما در مورد نحوه‌ی چسباندن و نوع چسب برای چسباندن از فروشنده کمک بخواهید و هنگام نصب موکت دقت کنید جهت خواب موکت به یک طرف باشند.

بعضی از دکوراتورها بر این باورند که باید دکوراسیون را براساس کف چیدمان کرد بنابراین اگر دکوراسیون شما از قبل طراحی شده و اکنون تصمیم به خرید موکت دارید باید با دقت و ریزبینی، موکتی مناسب با چیدمان منزل‌تان انتخاب کنید، موکت برخلاف آنچه تاکنون در تصور شما ممکن است بوده باشد بسیار تجملی است و اگر به درون کاخ‌های قدیمی قدم گذاشته باشید حتما متوجه شده‌اید که تمام کف ساختمان سراسر پوشیده از موکت‌های بسیار زیبا و شکیل بوده است و حتی در گذشته روی پله‌های ساختمان را هم با موکت می‌پوشاندند.

موکت‌ها علاوه بر اینکه عایقی حرارتی محسوب می‌شوند و تا حد بسیار زیادی گرمای کف را حفظ می‌کنند به عنوان عایق صدا هم موثرند و در ساختمان‌های چند طبقه یا خانه‌های دوبلکس صدا را کمتر منتقل می‌کنند که این خود از نکات بسیار مهم و حائیز اهمیت میباشد.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()