سبد خرید 0

لوازم محافظت از چمن مصنوعی فوتبال

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 17 خرداد 1400 در ساعت 19 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان گونه که می دانید یکی از استفاده های اصلی چمن مصنوعی برای ورزش فوتبال است. این کفپوش ساخته شده از الیاف مصنوعی به خاطر مزیت هایی که دارد به خوبی می تواند برای  ورزش فوتبال مناسب باشدو بازیکنان می توانند به راحتی روی این کفپوش بدوندو بازی خود را انجام دهند. اما بهرحال باید از چمن مصنوعی فوتبال محافظت کرد. در این مقاله شما با لوازم محافظت از چمن مصنوعی فوتبال آشنا خواهید شد.

چرایی محافظت از چمن مصنوعی فوتبال

هر چند چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی نیاز کمتری به مراقبت و محاافظت دارد اما به هر حال این چمن  هم نیاز به محافظت دارد. در این میان چمن مصنوعی فوتبال به دلیل این که بیشتر تحت ضربات و فشار قرار می گیرد و هم چنین همواره باید مرتب باشد ، نیاز به محافظت بیشتری دارد. در زیر به دلایل این که چرا چمن مصنوعی فوتبال نیاز به محافظت دارد اشاره شده است:

1.کثیف شدن چمن مصنوعی فوتبال:

به هر حال چمن مصنوعی فوتبال کثیف می شود و گردو غبار و دیگر آلودگی ها روی آنها قرار می گیرند. اگر چمن از گرد و غبار و دیگر آلودگی ها پاک نشود آسیب خواهد دید.

2.مرتب کردن چمن مصنوعی فوتبال:

از دیگر دلایل این که چمن مصنوعی نیاز به محافظت دارد این است که چمن مصنوعی باید مرتب باشد و حالت مناسبی داشته باشد. الیاف چمن مصنوعی فوتبال باید مرتب باشد تا برای بازیکنان مناسب باشد .

لوازم محافظت از چمن مصنوعی فوتبال

در زیر به لوازمی که برای محافظت از چمن مصنوعی نیاز است اشاره شده است:

دستگاه فرچه زنی:

یکی از مهم ترین کارها برای افزایش دوام یک چمن مصنوعی فوتبال این است  که الیاف آن مرتب باشند و حالت ایستا داشته باشند. یعنی الیاف یک چمن مصنوعی فوتبال نباید حالت خمیده داشته باشند. برای این کار از دستگاه فرچه زنی استفاده می شود. همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است ، این وسیله کار فرچه زدن را انجام می دهد. این دستگاه بر خلاف جهت الیاف حرکت می کند و باعث می شود تا الیاف از حالت خمیده خارج شوند و به صورت قائم بایستند. این کار باعث می شود تا الیاف دوام بیشتری داشته باشند و در نتیجه باعث عمر بیشتر چمن مصنوعی فوتبال شود.

واترجت

یکی دیگر از لوازم محافظت و مراقبت از چمن مصنوعی فوتبال ، واترجت می باشد. واترجت وسیله ای است که آب را با فشار زیاد به روی چمن مصنوعی می ریزد و در نتیجه باعث می شود تا چمن مصنوعی تمیز شود. یکی از عوامل موثر روی عمر چمن مصنوعی ، تمیزی آن است. گرد و غبار و آلودگی ها باعث می شوند تا از عمر چمن مصنوعی کم شود بنابراین واترجت می تواند موثر باشد. باید هر از 40 تا 45 روز یکبار از واترجت استفاده کرد و چمن مصنوعی را تمیز کرد و از این طریق بر دوام و زیبایی چمن مصنوعی افزود. نکته ای که باید توجه داشت این است که واترجت تنها وسیله برای تمیز کردن و شستشوی چمن مصنوعی نیست و وسیله های دیگری هم برای تمیز کردن چمن مصنوعی وجود دارد.

دستگاه خط کشی

از دیگر وسایلی که برای محافظت از چمن مصنوعی فوتبال مورد نیاز است،دستگاه خط کشی است. همین گونه که خودتان به خوبی می دانید زمین فوتبال دارای خطوطی است که برای قوانین لازم است. محوطه  پنالتی،  محوطه جریمه، خطوط اوت و کرنر همگی باید به طور واضح دیده شوند . بر اثر گذشت زمان و دویدن بازیکنان روی آن رنگ های خطوط کم رنگ می شوند و آرام آرام ناپدید می شوند. برای همین است که دستگاه خط کشی برای چمن مصنوعی فوتبال مورد نیاز است. دستگاه خط کشی دارای مخزنی است که درون آن رنگ قرار می گیرد. این دستگاه دارای غلطکی است که می چرخد و خط کشی روی زمین را صورت می دهد. هر چقدر که رنگ شما ماندگاری بیشتری داشته باشد ، دیرتر هم از بین می رود.

برس

برس یکی دیگر از لوازم محافظت از چمن مصنوعی است. برس مانند دستگاه فرچه زنی برای این است که الیاف مصنوعی را صاف کرده و از حالت خمیده خارج کند. برس زدن باید به صورت درست و مناسب انجام شود. تنها تفاوت با دستگاه فرچه زنی این است که برس به صورت دستی انجام می شود. به عبارت دیگر برس و دستگاه فرچه زنی هر دو برای شانه زنی الیاف چمن مصنوعی هستند.

دستگاه وکیوم

یکی دیگر از وسایل محافظت از چمن مصنوعی فوتبال ، وکیوم است. پس از هر بار بازی شما می  توانید با استفاده از دستگاه وکیوم ، چمن مصنوعی را تمیز کنید و با این کار به دوام و طول عمر چمن مصنوعی بیفزایید.

نکات مهم برای افزایش دوام چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی فوتبال به دلیل فعالیت زیادی که روی آن وجود دارد، بیشتر در معرض آسیب است. بنابراین باید به خوبی به آن توجه کرد. در زیر چند نکته برای این موضوع آورده شده است:

زود به زود چمن را بشویید

نباید گذاشت که کثیفی و گردو غبار زیادی روی چمن مصنوعی بنشیندو سپس ان را شست. باید در زمان های مناسب و سریع ، چمن مصنوعی را از آلودگی ها پاک کرد تا با این کار به دوام آن بیفزایید.

از مواد شوینده مخصوص برای ضدعفونی کردن چمن مصنوعی استفاه کنید

هر چند که چمن مصنوعی بسیار بهداشتی  تر از چمن طبیعی است اما بهرحال باز هم امکان رشد کثیفی و باکتری روی آن وجود دارد. شوینده های مخصوصی برای چمن مصنوعی وجود دارند که هم باعث تمیزی و براق شدن چمن می شوند و هم انتی باکتریال هستند.

حرارت و اتش را از چمن مصنوعی دور نگه دارید

حرارت زیاد و آتش می تواند باعث آسیب جدی به بافت چمن مصنوعی شود. پس حتما به این نکته توجه کنید.

از اشیاء تیز برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده نکنید

وسایل و اشیاء تیز می توانند به بافت چمن مصنوعی آسیب وارد کنند. بنابراین در هنگام تمیز کردن سعی کنید از وسایل تیز استفاده نکنید.

تمیز کردن روزانه

به طور روزانه باید از چمن مصنوعی فوتبال مراقبت کرد و آشغال ها و برگ ها و دیگر کثیفی های روی آن را جمع آوری کرد. هم چنین درزها ، خطوط و دیگر موارد لازم باید به طور روزانه بررسی شوند تا در صورت وجود اشکال و ایراد به سرعت برطرف گردند.

ترمیم کردن قسمت های آسیب دیده

به هر حال چمن مصنوعی هم هر از گاهی آسیب می بیند که باید به سرعت و به شکل مناسب ترمیم شود. این کار نیاز به تخصص وتجربه کافی دارد.

برف روبی در فصل زمستان

در روزهای سرد زمستان و پس از بارش برف، چمن مصنوعی باید به سرعت برف روبی شود. این کار باعث دوام بیشتر چمن مصنوعی خواهد شد.

جلوگیری از ریختن آشغال روی چمن مصنوعی فوتبال

تا جایی که بتوان باید از این که افراد روی چمن مصنوعی فوتبال آشغال( ته سیگار،پلاستیک، خوارکی، تخمه، آدامس و غیره) روی مصنوعی بریزند جلوگیری کرد. این کار باعث دوام و طول عمر زیاد چمن مصنوعی خواهد شد. این نکته را بسیار جدی بگیرید

نتیجه گیری

محافظت از چمن مصنوعی فوتبال ضرورت دارد چون این چمن زیر پای بازیکنان قرار دارد و در نتیجه فشار زیادی روی آن وجود دارد. محافظت و مراقبت از چمن مصنوعی فوتبال باعث می شود تا دوام وعمر آن بالاتر رود. برای این کار شما نیاز به وسایلی دارید.

از جمله این وسایل می توان به واتر جت، دستگاه فرچه زنی، دستگاه خط کشی، برس،دستگاه وکیوم و دیگر موارد اشاره کرد. واترجت برای این است که با فشار  بالای آب آن چمن را تمیز کنید. با دستگاه خط کشی، باید خطوط چمن فوتبال را پررنگ کنید ، با دستگاه فرچه زنی الیاف خمیده را صاف و راست می کنید تا دوام انها را بالاتر ببرید، با وکیوم هر بار بعد از استفاده از چمن آن را تمیز می کنید و با برس به صورت دستی الیاف را مرتب و صاف می کنید.

هر کدام از این وسایل برای محافظت و مراقبت نقش مهمی دارند. یادمان باشد که چمن مصنوعی فوتبال اگر چه نسبت به چمن طبیعی نیاز به مراقبت کمتری دارد اما باز هم باید از آن محافظت کرد تا دوام خوبی داشته باشد.

مای دکوری

اگر دنبال خرید چمن مصنوعی برای زمین های فوتبال هستید، می توانید روی فروشگاه مای دکوری حسابی ویژه باز کنید. مای دکوری سالهاست که در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است . محصولات مای دکوری هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت خوبی دارند. شما می توانید با استفاده از تخفیف های مناسب این فروشگاه هزینه خرید خود را پایین بیاورید و محصول مناسب خود را تهیه کنید.

تنوع محصولات در این فروشگاه بسیار مناسب است و افراد می توانند به راحتی محصول مد نظر خود را پیدا کنند و آن را سفارش دهند. محصول به سرعت برای فرد ارسال می شود و ظرف چند روز کاری به دستش می رسد. در کنار همه این ها مای دکوری دارای خدمات پس از فروش بسیار مناسبی هستند و در صورت بروز مشکل برای محصول پس از خرید ، مشتریان می توانند با یک تماس با مای دکوری برای رفع آن اقدام کنند.

مای دکوری همواره سعی کرده است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند و خود را متعهد به این کار می داند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()