سبد خرید 0

تمیز کردن انواع لکه از روی پارکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 16 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


پارکت  به فرانسوی "یک محفظه کوچک" موزاییکی هندسی از قطعات چوب است که برای جلوه های تزئینی در کف استفاده می شود. الگوهای پارکت اغلب کاملاً هندسی و زاویه دار هستند مانند - مربع ، مثلث ، پاستیل - اما ممکن است حاوی منحنی باشند. محبوب ترین الگوی کف پارکت ، استخوان شاه ماهی است. پارکت از کلمه های قدیمی فرانسه (پارک مصنوعی) گرفته شده است ، معنای واقعی کلمه  "یک فضای بسته کوچک"است.  مربع های بزرگ مورب معروف به پارکت ورسای در سال 1684 با عنوان parket de menuiserie "پارکت های چوبی" برای جایگزینی کف مرمر که به شستشوی مداوم احتیاج دارد ،انتخاب شد.سنگ مرمر تمایل به پوسیدگی داشت. در نتیجه چنین پارکت هایی با مضرات توسط معمار سوئدی دانیل کرونستروم در ورسای و گراند تریانون در سال 1693 مورد توجه قرار گرفتند. از الوارهای متضاد رنگ و دانه ، مانند بلوط ، گردو ، گیلاس ، آهک ، کاج ، افرا و غیره بعضاً استفاده می شود و در انواع گران تر از چوب ماهون پر رنگ و گاه از دیگر چوب های سخت گرمسیری نیز استفاده می شود. بامبو گرچه از نظر فنی چوبی نیست ,ولی یک ماده محبوب برای کف مدرن است. کف پارکت قبلا معمولاً با قیر داغ چسبانده می شد. امروزه معمولاً از چسب های سرد مدرن استفاده می شود.


چگونه می توان لکه ها را از روی پارکت پاک کرد؟


حلقه ها و لکه های روی چوب سخت پاک می شود اما نگران نباشید این مقاله در مورد نحوه از بین بردن لکه های کف چوب است و به رایج ترین سوالات شما در مورد تمیز کردن و محافظت از چوب سخت پاسخ می دهد. وقتی نشت روی کف چوب اتفاق می افتد ، معمولاً یک تمیز کاری سریع و شاید کمی محلول تمیز کننده برای پاک کردن لازم است. اما در صورت عدم مراقبت ، گاهی اوقات نشت و حوادث دیگر می تواند به عنوان لکه های کف چوب بر روی پارکت ماندگار شود. شاید یکی از اعضای خانواده ناخواسته یک لیوان پر از چای را یک شب  بر روی زمین بریزد ، در این صورت ممکن است نشتی به طور کامل تمیز نشود. دلیل آن هر چه باشد ، لکه های موجود در کف چوب ممکن است ناخوشایند باشد. قبل از اینکه از لکه های کف چوب خود وحشت کنید ، توجه داشته باشید: ممکن است گزینه هایی برای از بین بردن لکه در کف چوب داشته باشید. بسته به نوع و عمق لکه ، ممکن است بتوانید به راحتی لکه را برطرف کنید. برای نحوه پاک کردن لکه های کف چوب این مراحل را دنبال کنید.

چگونه می توان لکه ها را از کف چوب پاک کرد؟


برای از بین بردن لکه های کف چوب ، ابتدا حلقه ی لکه را مشخص کنید. شکل ظاهری آن به شما در درک چگونگی رفع بهتر لکه کف چوب کمک می کند و برای شما مهم است. به عنوان مثال لکه های سفید نوعی لکه آب را نشان می دهد که به راحتی پاک می شود. رنگ نشان می دهد که آیا لکه در انتهای کف قرار دارد یا در  لایه سطحی کف یا همان پارکت قرار دارد .


نحوه ی حذف کردن حلقه های سفید لکه های آب از روی پارکت


ابتدا اجازه دهید لکه به مدت دو روز خشک شود تا ببینید آیا خود به خود از بین می رود یا خیر. در غیر این صورت ، یکی از این روش ها را برای از بین بردن حلقه های آب سفید از پارکت امتحان کنید. علاوه بر این تکنیک های پاک کردن لکه ها ، برخی از کیت ها و محصولات را نیز می توانید به طور خاص به عنوان پاک کننده های لکه های آب پیدا کنید. روشی که برای از بین بردن لکه های آب از چوب استفاده می کنید به این بستگی دارد که کف شما با یک موم یا لکه نفوذی تصفیه شود یا کف دارای سطح رویی باشد. همانطور که از نامش پیداست ، لکه یا روی سطح پارکت می نشیند ، و یا ممکن است به عمق چوب رود و به طور معمول در خانه های قدیمی یافت می شود. برای لکه هایی که به عمق پارکت نفوذ کرده است ، لکه ی مورد نظر را با پشم و موم استیل روی چوب بمالید. اگر با این روش لکه از بین نرفت ، با کاغذ سنباده ریز به آرامی سنباده بزنید. ناحیه سمباده زده شده را با استفاده از پشم استیل و مواد معدنی یا تمیز کننده کف چوب تمیز کنید. بگذارید کف خشک شود و نهایتا نتیجه را مشاهده کنید که آیا لکه از بین رفته یا نه. روشی که برای از بین بردن لکه ها از چوب استفاده می کنید به این بستگی دارد که آیا لکه به قسمت های عمقی پارکت نفوذ کرده است یا بر روی قسمت سطحی باقی مانده است. همانطور که از نامش پیداست ، لکه یا روی سطح پارکت می نشیند ، و یا ممکن است به عمق چوب رود و به طور معمول در خانه های قدیمی یافت می شود. برای لکه هایی که بر روی سطح قرار دارند ، از پاک کننده ای استفاده کنید که مخصوص پارکت ساخته شده است. برای لکه های روی پارکت ، با استفاده از یک پاک کننده و یک پد اسکراب ساخته شده برای پارکت ، اسکراب بزنید. اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد ، این ایده های اضافی را در مورد چگونگی حذف علائم لکه از پارکت را در نظر بگیرید. لکه را با یک پارچه پنبه ای خشک بپوشانید و به مدت دو تا سه ثانیه با اتوی داغ  به شرطی که روی بخار قرار نگیرد بمالید. در آخر ، سعی کنید یک پارچه را با الکل دناتوره مرطوب کنید و فقط برای چند ثانیه روی لکه بمالید.


چگونه می توان لکه های تیره را از روی پارکت از بین ببریم


حلقه های سیاه یا علائم لکه های تیره می توانند مشکل سازتر باشند زیرا اینها به طور کلی لکه های آب هستند که به انتهای کف نفوذ کرده اند. برای از بین بردن لکه های  تیره از کف چوب ، دو راه پیش رو دارید: یک برس کوچک (مانند مسواک) را به مقدار کمی سفید کننده آغشته کرده و روی لکه بمالید. راه دوم را بعد از چند ساعت انجام دهید و اجازه دهید منطقه تا روز بعد استراحت کند. در صورت امکان ، می توانید ناحیه را نوار بزنید ، سنباده بزنید و دوباره آن را صاف کنید.


چگونه می توان لکه های دیگر را از پارکت خارج کرد؟


لکه هایی مانند مواد روغنی ، مانند غذا و لاک ناخن ، باید با مواد شوینده در آب گرم مخلوط شده و با یک پارچه نرم روی محل مالیده شود. برای لکه های چرب ، مانند روغن و کره ، روی موم یا کفهای نافذ نازک ، محل را با یک صابون که دارای مقدار زیادی کف است ، مالش دهید. همچنین می توانید یک پنبه یا پارچه را با پراکسید هیدروژن خیس کنید و آن را روی لکه قرار دهید. سپس یک لایه پنبه دیگر را با آمونیاک اشباع کرده و روی اولین تکه پنبه قرار دهید. این روند را تکرار کنید تا لکه از بین برود. بگذارید لکه خشک شود و سپس با دستمال به رو آن بکشید. برای حذف لکه های آب از پارکت، با استفاده از مراحل بالا ، لکه های چرب را در سطح پارکت از بین ببرید.
هنگام از بین بردن لکه های پارکت ، همیشه دستورالعمل های کلی برای تمیز کردن پارکت را دنبال کنید: رطوبت را از بین ببرید و همیشه محل را کاملاً خشک کنید. فقط از محصولات توصیه شده برای پارکت و کفپوش خود استفاده کنید. اگر لکه بزرگی است یا چیزی سرسختانه است ، با یک متخصص کفپوش تماس بگیرید ، زیرا آنها می توانند در مورد نحوه پاک کردن لکه ها از پارکت به روشی که آسیب جبران ناپذیری ایجاد نمی کند ، راهنمایی کنند.


جمع بندی:


به طور خلاصه برای از بین بردن لکه از روی پارکت ابتدا:
 ابتدا با برداشتن لایه سطحی کف با استفاده از کاغذ سنباده 100 ریز شروع کنید. در جایی که لکه آب خیلی عمیق به داخل چوب نفوذ نکرده باشد ، این روش باید در از بین بردن لکه نیز کافی باشد. کاغذ سنباده را در جهت دانه مالش دهید. لبه های منطقه برداشته شده را با استفاده از پشم استیل پر کنید - این به شما کمک می کند تا لکه مورد نظر از بین برود. در آخر ، چندین لایه لاک یا موم بزنید تا با پوشش اصلی مطابقت داشته باشد.

 

مای دکوری:


مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()