سبد خرید 0

چگونه سطوح سنگی را تمیز کنیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 در ساعت 11 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمیز بودن همواره باعث زیبایی بیشتر خانه ها بوده است. هر چقدر که سطوح سنگی یا غیر سنگی در یک خانه تمیزتر باشد، آن خانه شیک تر و زیباتر دیده می شود. خیلی ها دوست دارند بدانند چگونه باید سطوح سنگی را تمیز کنند. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که چگونه سطوح سنگی را تمیز کنیم.

سطوح سنگی

همان طور که می دانید امروزه علاوه بر سطوح سنگی، سطوح چوبی هم برای خانه ها وجود دارند. مسلما نحوه تمیزی و مراقبت از آنها تفاوت هایی با هم دارد. سطوح سنگی محکم تر هستند و باید به شکل مناسب خود تمیز شوند. سطوح چوبی اما حساس تر هستند و در قبال آنها هم باید روش مناسب خودشان را به کار گرفت.

برای تمیز کردن هر کدام از این سطوح باید نکاتی را دانست. در زیر توضیح داده شده است که چگونه سطوح سنگی را تمیز کنیم.

چگونه سطوح سنگی خود را تمیز کنیم؟

درباره این که چگونه باید سطوح سنگی خود را تمیز کنیم باید پیش از شروع کار تمیز و براق کردن، به چند نکته توجه کنیم:

1.نوع سنگ

2.نوع شوینده

3.نحوه تمیز کردن

هر سه این موارد در نوبه خود در تمیز کردن سطح سنگی مهم هستند. در زیر به انها پرداخته شده است:

نوع سنگ:

یکی از عوامل موثر در پروسه تمیز کردن سطوح سنگی ، نوع سنگ است. سنگ های مرمر، مرمریت ، گیوتین، بادبر، گرانیت، سنگ آهک ، تراورتن و کواترزیت و دیگر موارد از انواع سنگ های ساختمانی به شمار می روند که هر کدام ویژگی های خودشان را دارند.

برای هر کدام از این سنگ ها باید نکات جداگانه ای را بلد بود. البته مسلما این سنگ ها نقاط اشتراک زیادی دارند اما بهرحال در هنگام تمیز کردن شما باید از نوع سطح سنگی باخبر باشید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. شما می توانید به راحتی از نوع سنگ خود با توجه به ظاهر یا کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای آگاه شوید تا در قبال آن عملکرد مناسب داشته باشید.

2.نوع شوینده :

نوع شوینده باید برای سطح سنگی شما مناسب باشد و در این موضوع باید دقت شود. خیلی از شوینده ها هستند که برای یک سطح سنگی مناسب نیستند و در نتیجه به ان آسیب می رسانند. برای مثال اسیدیته یک شوینده ممکن است بالا باشد و باعث شود تا رنگ یک سطح سنگی کم شود و سطح سنگی آن جلا و زیبایی خود را از دست بدهد.

در نتیجه باید نوع شوینده را با دقت انتخاب کرد تا سطح سنگی به خوبی تمیز و براق شود بدون آن که به ان آسیبی برسد.

3.نحوه تمیز کردن:

نحوه تمیز کردن هم باید به شکلی باشد که بهترین نتیجه  حاصل شود. برای تمیز کردن سطوح سنگی ، نمی توان از هر نوع شوینده ای به هر میزان و با مخلوط کردن ان با هر نوع حلالی استفاده کرد. خیلی ها هستند که می خواهند کار خود را راحت کنند بنابراین از تمیزکننده های خانگی برای تمیز کردن سطوح سنگی استفاده می کنند. خیلی از اوقات این کار به سطح سنگی آسیب می زند.

مراحل تمیز کردن سطوح سنگی

اما برای تمیز کردن سطح سنگی باید چه کاری انجام دهیم. در زیر به این مراحل پرداخته شده است:

1.آماده کردن سطح سنگی:

سطح سنگی را باید پیش از تمیز کردن اماده کرد. وسایلی اگر روی آن وجود دارد باید برداشته شود، گرد و غبار و کثیفی های روی آن باید تمیز شود و سطح سنگی آماده تمیزکاری شود. مانعی نباید سر راه شما برای تمیز کردن سطح سنگی باشد.

2.آماده کردن محلول شوینده :

برای اماده کردن محلول شوینده همان طور که گفته شد باید به نوع سنگ توجه کرد. توجه داشته باشید که خیلی از شوینده ها را نباید با آب گرم مخلوط کرد چون خاصیت خود را از دست می دهند. آنها را باید طبق دستورالعمل مناسب با حلال مناسب( در بیشتر موارد آب ولرم است) مخلوط کرد. میزان مناسب آن را شما باید تشخیص دهید. شوینده ها ممکن است صنعتی باشند یا این که در خانه درست شوند. هر دوی این ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

یادتان باشد که اگر از شوینده مناسب استفاده نکنید می تواند باعث کاهش عمر سنگ شما شود. در نتیجه همه موارد( مانند PH شوینده، نوع سنگ و دیگر موارد) را در نظر بگیرید. اگر اطلاعات کمی در این زمینه دارید حتما با یک فرد آگاه در این زمینه مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

3.تمیز و براق کردن سطح سنگی:

حالا که سطح سنگی و محلول شوینده را به شکلی مناسب اماده کردید، نوبت تمیز کردن سطح سنگی است. برای این کار ابتدا محلول را روی قسمت های مختلف سطح سنگی بریزید تا تمام سطح سنگی توسط مایع شما پوشانده شود. این کار باعث می شود تا اگر لکه یا جرمی از نظر شما پنهان مانده باشد به خوبی تحت اثر شوینده قرار گیرد و نرم شود.

حالا شما می توانید با یک طی پارچه ای یا یک پارچه تمیز( و با دست) شروع به تمیز کردن سطح سنگی خود کنید. به میزان مناسب از شوینده خود روی سطح سنگی بریزید و کار تمیز کردن با طی یا پارچه را ادامه دهید. بگذارید مدتی مایع شوینده روی سطوح باقی بماند تا اثر خود را به خوبی بگذارد( البته نه در حدی که خشک شود).

پس از طی یا پارچه کشیدن حسابی و استفاده از مایع شوینده، نوبت تمیز کردن آن به همراه اجرام و لکه ها است. سطل خود را از آب تمیز پر کنید و روی سطح سنگی خود بپاشید و با یک طی یا پارچه ای دیگر شروع به تمیز کردن سطوح سنگی خود کنید. آب تمیز به خوبی ، لکه ها و شوینده را از روی سطوح پاک می کند و ان را براق می کند.

حالا باید برای چند ساعتی، سطح سنگی را به  حال خود بگذارید. در این مدت کوتاه نباید به کسی اجاره عبور از روی سطح یا دست زدن به آن را بدهید چون ممکن است باعث کثیفی آن شود. حالا دیگر کار تمیز کردن سطح سنگی شما تمام شده است.

نکته : یادتان باشد که برای تهیه محلول شوینده، شما حتما لازم نیست از شوینده های صنعتی استفاده کنید. برخی از مواد در خانه نیز می توانند برای ساخت شوینده مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال برای لکه های روی سنگ مرمر شما می توانید از آبلیمو استفاده کنید و برای برق انداختن آ از روغن زیتون بهره بگیرید. این اطلاعات را به خوبی می توانید از سایت های معتبر یا افراد خبره بدست آورید تا در زمان های لازم از آنها استفاده کنید.

نتیجه گیری

همه شما به خوبی می دانید که ما انواع مختلفی از سطوح را در خانه ها یا دیگر جاها داریم. سطوح می توانند سنگی ،چوبی یا غیره باشند. سطوح سنگی جزء سطوح رایجی است که در خانه ها و اداره ها دیده می شود. خوبی سطوح سنگی در زیبایی و ماندگاری انهاست . شما می توانید با خیال راحت تا سالیان دراز آنها را داشته باشید.

یکی از مسائل مهمی که در قبال آنها وجود دارد نحوه تمیز کردن انهاست. تمیز کردن سطوح سنگی راحت تر از سطوح چوبی است چون دیگر شما نگران اثر رطوبت روی آنها نیستید.

برای تمیز کردن سطوح سنگی باید نوع سنگ،نوع شوینده و نحوه تمیز کردن را مد نظر داشت. پس از تهیه محلول شوینده مناسب، شما باید سطح سنگی را اماده کنید و سپس مایع شوینده را روی تمام سطح ان بریزید. بعد از آن با یک طی یا پارچه تمیز شروع به تمیز کردن سطح از اجرام و لکه ها کنید به شکلی که به خوبی تمیز شود. پس از این کار و کمی صبر کردن تا اثر شوینده به خوبی تمام شوید، باید با آب تمیز محلول و اجرام را از روی سطح سنگی بشویید و منتظر بمانید تا سطح خشک شوید. در این مدت نباید کسی روی ان راه برود یا به ان دست بزند تا آن را کثیف کند. حالت شما سطح سنگی تمیزی دارید که می توانید به خوبی استفاده کنید.

نکته ای که باید به ان توجه داشته باشید این است که حتما لازم نیست از شوینده های صنعتی استفاده کنید بلکه می توانید از روش های خانگی و موادی مانند مایع ظرفشویی، پودر رختشویی، آبلیمو،  سرکه، روغن زیتون و دیگر موارد هم برای شستشو و براق کردن سطح سنگی خود استفاده کنید. برای این کار باید دارای اطلاعات کافی باشید که می توانید انها را از افراد آگاه یا سایت ها و دیگر منابع دریافت کنید.

مای دکوری

اگر دنبال خرید محصولات دکوراسیون داخلی هستید، فروشگاه انلاین مای دکوری گزینه ای عالی برای شما خواهد بود. شما می توانید انواع محصولات دکوراسیون داخلی اعم از انواع پوسترها، انواع کفپوش ها، کاغذ دیواری ها  و دیگر موارد را در این فروشگاه پیدا کنید و با قیمتی مناسب خریداری کنید

محصولات عرضه شده توسط مای دکوری همگی کیفیتی مناسب دارند و می توانند به خوبی جوابگوی نیاز شما باشند. مای دکوری به نقاط مختلف کشور، محصول ارسال می کند و از این لحاظ جای نگرانی نیست.

هم چنین مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارد که باعث می شود تا شما بتوانید با خیال راحت از آن خرید کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()