سبد خرید 0

برداشتن کفپوش وینیل

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399 در ساعت 0 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه برداشتن یا کندن کفپوش وینیل

 

بررسی اجمالی

    زمان کار: 5 ساعت

    عملکرد: 200 فوت مربع

    سطح مهارت: مبتدی

    هزینه تخمینی: 5 تا 25 دلار

کفپوش وینیل در هنگام نصب بسیار عالی به نظر می رسد اما در نهایت دوره عمر آن سپری خواهد شد. کفپوش وینیل تاریخ دار، فرسوده یا پاره شده و به راحتی و به طور مؤثر قابل ترمیم نیست. غالباً، بهترین راه برای مقابله با این مسئله جایگزینی آن با کفپوشی دیگر است. در بسیاری از موارد، ساده است که کفپوش وینیل را در جای خود باقی بگذارید و پوشش کف جدید را روی آن نصب کنید. کفپوش وینیل تا زمانی که از نظر ساختار مناسب باشد، می تواند لمینت، برخی کفپوش های چوبی، موکت و برخی از انواع وینیل را بپذیرد.

با این حال بسیاری از صاحبان خانه ترجیح می دهند کفپوش وینیل را کاملاً بردارند. ملاحظات لایه بندی و ارتفاع ممکن است در این تصمیم مؤثر باشد. یا ممکن است فقط بخواهید به کفپوش سطح بعدی روی یک تخته سنگ کاملاً تازه بروید. در این حالت حذف تنها گزینه است.

مواد پاک کننده چسب بر پایه مواد شیمیایی مایع مانند Klean-Strip (عاری ساز پارچه ای) می توانند در حذف کفپوش وینیل کمک کنند؛ اما آنها با مشکلات خاص خود مانند بو، به هم ریختگی، هزینه و ایمنی همراه هستند. علاوه بر این استریپرهای مایع اغلب مطابق وعده داده شده عمل نمی کنند. روش خشک و فاقد مواد شیمیایی که در اینجا شرح داده می شود به صبر و عزم و اراده، همراه با ابزار مناسب و درک چگونگی چسباندن کفپوش وینیل بستگی دارد.

ملاحظات ایمنی

هنگام برداشتن کفپوش وینیل، یک ابزار گرمائی بسیار ارزشمند است اما می تواند بسیار خطرناک باشد. نزدیک نگه داشتن ابزار گرمایی به مواد قابل اشتعال می تواند آتش را شعله ور کند. در دور نگه داشتن اسلحه گرمایی از مواد قابل اشتعال بسیار مراقب باشید و حتماً از دستکش استفاده کنید.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزارها

    نوار مسطح تخت

    پتک یا چکش

    ابزار پنج در یک

    ابزار چاقو

    ابزار گرم

    دستکش کار

مواد

    بلوک چوبی

دستورالعمل ها

1-     اصلاح ربع دور را بردارید

    اگر تریم چهارم در جلوی تخته های قرنیز به عنوان روشی برای پوشاندن شکاف بین تخته های قرنیز و کفپوش نصب شده است، ابتدا باید برداشته شود. یک چهارم دور را به آرامی با انتهای صاف میله بردارید.

2-    پایه ها را بردارید

    در بعضی موارد، کفپوش درست در لبه تخته های قرنیز، در زیر قالب چهارم دور نصب می شود، اما نصب تخته های پایه روی کفپوش معمول است. در این حالت برای برداشتن کل کفپوش قدیمی، باید تخته های قرنیز را کاملاً بردارید.

    چند سانتی متر بالای تخته پایه یک بلوک چوبی را روی دیوار قرار دهید. انتهای صاف میله پرانتزی را در قسمت بالا، در جایی که بلوک چوبی و دیوار قرار دارد، قرار دهید. یک ضربه سریع با دستان دستکش دار کافی است تا میله زیر تحت فشار قرار گیرد. در غیر این صورت، به میله پرانتزی با یک پتک لاستیکی یا چکش ضربه بزنید.

    به آرامی بلوک چوبی را به صورت مرحله ای دور کنید و در امتداد دیوار حرکت کنید. سریع امتحان کردن ممکن است ممکن است باعث شکستن شود. حتی اگر قصد استفاده مجدد از آن را ندارید، جابجا کردن آن، آسان تر است تا خرد نشود.

    قرنیزها اغلب هنگام برداشتن آسیب می بینند. بنابراین، فقط در صورتی که شما تخته قرنیزهای گران قیمت و با کیفیت داشته باشید، ممکن است بخواهید هزینه نجات و ترمیم تخته های قرنیز قدیمی را نسبت به خرید قرنیزهای جدید بپردازید.

 نحوه برداشتن یا کندن کفپوش وینیل

نکته

اگر قصد استفاده مجدد از بلوک چوبی را دارید، برای نصب آسان تر بعد از کار، یک سیستم علامت گذاری در پشت آن طراحی کنید. ممکن است بخواهید با نوشتن «1» در پشت قطعه اول با یک فلش «بالا» شروع کنید و سپس به روش منظم در جهت عقربه های ساعت در اتاق ادامه دهید.

3-    بخش مرکزی کفپوش را حذف کنید

غالباً متوجه خواهید شد که کفپوش وینیلی که به طور کامل محیط را پوشانده است باعث می شود پروژه حذف بسیار سریعتر انجام شود. به عبارت دیگر، در یک محیط 6 اینچی چسب خورده یا منگنه شده وسط کفپوش وینیل سست است.

کفپوش را در اطراف محیط اتاق، در فاصله حدود 8 اینچ با دیوارها برش دهید. برش خود را موازی با دیوارها نگه دارید و ببینید آیا مرکز کفپوش به راحتی بالا می آید یا خیر.

 نحوه برداشتن یا کندن کفپوش وینیل

4-    کفپوش را به صورت نواری برش بزنید

چاقوی کمکی خود را همیشه در دست داشته باشید و کفپوش را به شکل نوارهای باریک و بلند برش دهید و عرض آن بیش از 18 اینچ نیز نباشد. قسمت طولی را فقط در صورت نامطلوب بودن برای برطرف کردن آن قطع کنید. باریک نگه داشتن نوارها بعداً هنگام دور انداختن کفپوش قدیمی به نفع شما خواهد بود.

شروع به عقب کشیدن یا رول کردن ورق های بزرگ همزمان می تواند وسوسه انگیز باشد. این کار توصیه نمی شود، زیرا ورق وینیل سنگین شده و مدیریت آن دشوار می شود. هیچ دلیلی ندارد که بخواهید وینیل را در ورق های بزرگ نگه دارید مگر اینکه قصد داشته باشید آن را به یکی از دوستان خود بدهید یا در قسمت دیگری از خانه از آن استفاده مجدد کنید.

برداشتن کفپوش وینیل 

5-    قسمت چسبیده را با یک میله اهرمی جدا کنید

 

چه کل کفپوش چسبیده باشد و چه فقط اطراف آن، حذف قسمت های چسب خورده بهتر است از طریق ضربات محکم انجام شود. کار را با تکاپوی هرچه بیشتر با نوک میله تخت مسطح شروع کنید و در زیر وینیل پیش روی کنید تا از زیر لایه جدا شود. از آنجایی که اهرم تیز نیست، فقط در صورتی که چسب وینیل محکم نباشد کار می کند.

 برداشتن کفپوش وینیل

6-    از یک ابزار پنج در یک استفاده کنید

وقتی دیگر نمی توانید با میله اهرمی ادامه دهید، به یک ابزار تیزتر نیاز دارید. توسط یک ابزار پنج تایی که تازه تیز شده، انتهای تیز را بین ورق وینیل و زیر طبقه با حرکات ضربتی و فشاری قرار دهید. اگر چسب قدیمی باشد، متوجه می شوید که ابزار به راحتی چسب را از بین می برد.

در حالی که این کار را ادامه می دهید، با استفاده از دست دیگر خود وینیل ورق را بلند کنید. وقتی نوار خیلی طولانی شد، به راحتی با کارد آن را ببرید تا کار راحت تر شود.

اگر به نظر می رسد که هنگام بیرون کشیدن ورق وینیل خیلی راحت کنده می شود، به احتمال زیاد دارید ورق وینیل را لایه لایه می کنید (لایه وینیل را از لایه پشتی آن جدا می کنید). اطمینان حاصل کنید که در هنگام ضربه زدن و کشیدن، کفپوش با تمام ضخامتش کنده می شود.

برداشتن کفپوش وینیل 

7-    با دست کفپوش را بکنید

هر زمان که می توانید قسمتی از کفپوش را بگیرید، سعی کنید آن را به سمت راست یا عقب به سمت خود بکشید. این به شما قدرت کشش بیشتری می دهد.

 برداشتن کفپوش وینیل

8-    از Heat Gun (ابزار گرمایی) استفاده کنید

یک ابزار گرمایی می تواند برای شل شدن چسبی که تراشیدن آن بسیار سخت و دشوار است، بسیار مفید باشد. حرارت ابزار گرمائی را کم کنید، صبر کنید تا به اندازه کافی گرم شود و آن را در اطراف محل اتصال کفپوش و بخش زیرین آن تکان دهید یا سعی کنید قسمت بالای کفپوش را در یک قسمت کوچک گرم کنید؛ سپس آن قسمت را به عقب بکشید. هنگامی که کاشی های وینیل چسب خورده را بر می دارید، یک ابزار گرمایی به خوبی کمک می کند.

برداشتن کفپوش وینیل 

9-    کفپوش قدیمی را دور بیندازید

اگر کفپوش را با ابزار چاقو بریده باشید، می توانید نوارهای طولانی ورق وینیل را به شکل آکاردئونی مربع شکل تا بزنید. جمع شدن آسان امتیاز اول خواهد بود. به دست آوردن مزایای بیشتر دشوارتر است. باید کمی آنها را فشار دهید تا کاملاً تا خورده و جمع شوند.

در اکثر جوامع، کفپوش ورق وینیل قابل بازیافت نیست؛ بنابراین احتمالاً شما باید آن را دفن کنید. مربع های تا شده را درون کیسه بگذارید و آنها را در محل جمع آوری زباله های خانگی قرار دهید. در بعضی از جوامع، مصالح ساختمانی در سطل آشغال خانگی پذیرفته نمی شوند، بنابراین روش های دفع صحیح را با مقامات محلی بررسی کنید. این ممکن است شامل بردن کفپوش به یک مکان مشخص برای دفع زباله باشد.

یکی از گزینه ها، بازیافت کفپوش است. به عنوان مثال، اگر انبار هیزم یا چوب شما دارای کفپوش چوبی تخته- رشته (OSB) جهت دار باشد، قرار دادن ورق وینیل جارو کردن را آسان تر می کند و از آن در برابر رطوبت و قطرات روغن محافظت می کند.

 برداشتن کفپوش وینیل

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()