سبد خرید 0

انواع موکت ظریف مصور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 2 بهمن 1399 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از زمان قدیم تا به امروز در دکوراسیون داخلی منزل از کف پوشهای متنوعی به نام موکت در متریال مختلف استفاده می شود که امروزه در رنگ ها و طرح های مختلف تولید و عرضه می گردد. مـوکـت از جمله کفپوش هایی است که طرفداران خود را دارد و به دلیل خصوصیات ذاتی اش تجربه یک فضای متفاوت و دلنشین را به همراه می آورد کماکان یکی از برند هایی که در صنعت تولید موکت مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است برند ظریف مصور میباشد.

موکت های برند ظریف مصور جزو موکت های مرغوب ایرانی میباشد که سالهاست در خانه ی ایرانیان می درخشد. اولین و آخرین هدف این شرکت یعنی برند ظریف مصور در طی این سال ها رضایت و ارضای نیاز های مشتریان بوده و با توجه به بازخورد ها و فروش محصولات می توان گفت تا حدود زیادی در این امر موفق عمل کرده است. موکت های برند ظریف مصور دارای بیش از 60 نوع طرح متنوع و شیک که هرکدام رنگ های جداگانه ای دارند. معیار های دسته بندی موکت ها نوع الیاف، نوع و اندازه پرزدهی همچنین تافتینگ و یا نمدی بودن آن میباشد که مای دکوری در این مقاله به هریک از آنها به همراه ویژگی هایشان پرداخته است بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موکت های ظریف مصور به دلیل داشتن ویژگی های مختلف، به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • موکت تافتینگ:

موکت‌های تافتینگ با ماشین‌آلاتی بافته می‌شوند که قادر به تولید موکت‌های پرزبلند با ارتفاع پرز‌های مختلف هستند. این ماشین‌آلات شباهت زیادی به ماشین‌آلات تولید فرش ماشینی دارند. برای بافت موکت تافتینگ از الیاف و نخ‌های مختلفی استفاده می‌شود. تافتینگ ها که با نام موکت های پرز بلند نیز شناخته شده هستند، امروزه اغلب با دستگاه تافتینگ تولید می شوند. این دستگاه دارای سوزن هایی است که الیاف را از آستر رویی عبور داده و به آستر زیر قلاب می کند.

این الیاف، پرزهای موکت تافتینگ را تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه این موکت ها خود انواع مختلفی دارند، این پرزها نیز ممکن است به شکل حلقه ای یا قیچی شده یا ترکیبی از این دو نوع باشد. موکت ظریف مصور در گروه موکت تافتینگ، با ارائه قیمت مناسب و طرح هایی بسیار شیک و بروز، می تواند گزینه بسیار مناسبی جهت پوشش کف منزل یا محل کار باشد.

استفاده از الیاف های نرم و لطیف، عدم پرز دهی، مقاومت در برابر فشار اجسام سنگین، عدم سایش، ساختار یکپارچه و بافتی محکم، تنوع در رنگ و طرح، عایق حرارت و صدا بودن از مزیت های مهم این موکت ها می باشد. موکت های سیدنی کلاسیک، ونیز، نویان، کاملیا، بهار، بیستون، هستی، آی هان، هامون اسپرت، رها، رویال، ترانه، الیت، هراز، هرمس، آی سو، مینیون، پائیز، رویال کلاسیک، بره ناقلا، میخک، ونوس، حصیری و باران از ظریف مصور، موکت های تافتینگ هستند.

برند ظریف مصور

  • موکت نمدی:

ضخامت این نوع موکت‌ها به گونه‌ایست که هم می‌توان از آن‌ها به تنهایی به عنوان کفپوش استفاده کرد و هم می‌توان روی آن‌ها از فرش، قالیچه و انواع دیگر فرش‌ها استفاده کرد. موکت نمدی به دلیل سرعت تولید بالا، نسبت به دیگر موکت‌های قیمت ارزان‌تری دارد و با طیف گسترده طرح و رنگ خود، برای ایجاد تنوع و تغییر در سبک و روح دکوراسیون محیط‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی است. این نوع موکت‌ها عایق گرمایی و صوتی هستند و کمک می‌کنند که در فصول سرد محیط گرم‌تری داشته باشیم و همچنین انتقال صدا به طبقات زیرین را به حداقل می‌رساند علاوه بر این موارد، نظافت این نوع موکت‌ها به آسانی انجام می‌شود وهمین مورد باعث شده تا برای محیط‌های پر رفت و آمد گزینه مناسبی باشند.

در حقیقت جنس بافت آن یعنی نمد این خاصیت عایق صدا بودن را دارد. از ویژگی های منحصر به فرد دیگر نمد جذب چسب، نرم تر کردن موکت و ضربه پذیری موکت است. خاصیت جذب چسب نمد رابطه مستقیمی با حمل آسان و در حقیقت پرتابل بودن این موکت دارد. می توان این موکت را به صورت پرتابل و یا برای چندین بار مورد استفاده قرار داد؛ البته این در صورتی امکان پذیر است که موکت نمدی را با چسب های دو طرفه رولی اجرا کنیم. تاثیر این چسب ها این است که موکت بر روی زمین جا به جا نمی شود و در هنگام برداشتن نیز آسیب نخواهد دید.

در تولید موکت های نمدی از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود که جنس الیاف طبیعی از پشم است. تنوع الیاف مصنوعی نسبت به طبیعی بسیار بالا است و ویژگی های فراوانی دارد.

از جمله این ویژگی ها می توان به ضد قارچ بودن الیاف مصنوعی اشاره کرد. از دیگر ویژگی های الیاف مصنوعی یا سنتز شده می توان به بالا بردن کیفیت موکت ، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت اشاره کرد.

الیاف مصنوعی به کار رفته در موکت های نمدی شامل الیاف پلی آمید ، الیاف آکریلیک ، الیاف پلی استر ، الیاف پروپیلن هستند.

 موکت های اروند، نارون، قاصدک، شراره، توسکا، کارون، جلفا، درنیکا، ماهور، مارلیک، اشرافی، درباری، اطلس، برکه، دیبا، مینا، رادین، سایه، کبریتی، مارال، درسا، کارینا، نسیم، سناتور، فرزان، سیلوانا، توی استور، پونی و گیسو از ظریف مصور، موکت های نمدی هستند.

 برند ظریف مصور

  • جنس الیاف:

الیاف موکت بیشترین تاثیر را در کیفیت و ماندگاری آن دارند. انواع موکت رول، تافتینگ، موکت تایل برای ساختمان های مسکونی و اداری با برندهای مختلف تولید می شوند. بدون در نظر گرفتن طرح، رنگ و اعتبار برند ظریف مصور، الیاف موکت تولید شده مهم ترین ویژگی در انتخاب آن است که انواع به موارد زیر تقسیم بندی میشود:

  پلی آمید:

الیاف نایلون یا پلی آمید از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده و در صنعت تولید موکت کاربرد گسترده ای دارند. این الیاف مناسب اماکن پرتردد نظیر هتل ها، دفاتر اداری، فروشگاه ها و سازمان ها هستند. الیاف پلی آمید به راحتی ساییده و کوبیده نمی شود و مقاومت خوبی در مقابل کثیفی و لکه شدن دارد. طول عمر بالا، خاصیت ارتجاعی، دارای استاندارد مقاومت گسترش حریق، مقاومت در برابر خورندگی و کهنگی و ثبات رنگی برخی از مزایای الیاف نایلونی پلی آمید هستند که مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

جنس نخ موکت های اروند، اشرافی، اطلس، بهار، باران، برکه، بیستون، درباری، دیبا، درنیکا، درسا، الیت، ارم، فرزان، قاصدک، گیسو، هامون اسپرت، هراز، حصیری، هستی، هرمس، آی هان، آی سو، جلفا، کاملیا، کارینا، کارون، کبریتی، ماهور، مارال، مارلیک، میخک، مینا، مینیون، نارون، نسیم، نویان، پاییز، پونی، رادین، رها، رویال، رویال کلاسیک، سایه، سناتور، شراره، بره ناقلا، سیلوانا، سیمین، سیدنی کلاسیک، ترانه، توسکا، توی استور، ونیز و ونوس از ظریف مصور، پلید آمید هستند.

    پلی پروپیلن:

 الیاف پلی پروپیلن در صنعت تولید موکت رتبه بعدی دارند. استفاده از الیاف پلی پروپیلن به گستردگی الیاف پلی آمید نیست ولی به دلیل قیمت مناسب ، همواره مورد توجه خریداران بوده است. این الیاف دارای ثبات رنگ خوبی بوده و موجب کاهش الکتریسیته ساکن می شوند. استاندارد مقاومت حریق الیاف موکت پلی پروپیلن نسبت به الیاف پلی آمید اندکی کمتر است. چنانچه در هنگام خرید موکت با نام اولفین روبرو شده باشید منظور همین الیاف موکت پلی پروپیلن است. از مزایای این الیاف مقاومت خوب در مقابل همه لکه ها به جز لکه های روغنی ، عدم جذب رطوبت و همچنین قیمت ارزان موکت میباشد.

    پلی استر :

انواع موکت رول و موکت تایل را می توان با استفاده از الیاف Polyester تولید کرد. این الیاف در برابر لکه مقاومت خوبی دارند ولی نمی توانند در برابر سایش و کوبیدگی دوام خوبی داشته باشند. استفاده از موکت با الیاف پلی استر در اماکن پر تردد توصیه نمی شود. این الیاف در برابر رطوبت، کپک زدگی، بید مقاومت خوبی دارند ولی در مقایسه با الیاف پلی آمید و پلی پروپیلن از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

    پشم (Wool):

موکت با الیاف پشم در صنعت تولید موکت از گران ترین تولیدات محسوب می شوند. این الیاف لطیف و نرم بوده، انعطاف پذیری و استقامت بسیار بالایی دارند. موکت با الیاف پشمی به راحتی تمیز شده و زیبایی بی نظیری دارد ولی نگهداری آن از دیگر انواع موکت دشوارتر است. الیاف پشمی در صورتی که در شرایط نامناسب و مرطوب نگهداری شوند، مستعد حمله حشرات بوده و به سرعت آسیب می بینند.

 نوع بافت:

پایل موکت دقیقا همان الیافی است که شما بروی سطح موکت می بینید. این الیاف در اغلب مواقع کیفیت ، لطافت و ظاهر موکت را تعیین می کند و در موکت های مختلف توع باف متفاوتی نیز دارند که اغلب به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

موکت کات پایل

موکت کات پایل پرطرفدارترین انواع پایل موکت موجود در بازار است و همان طور که از نامش پیداست موکتی است که الیاف آن پس از بافت بریده می ‎شوند. پس از برش ، الیاف موکت به صورت عمود روی موکت قابل رویت هستند. موکت کات ها نیز در ضخامت ، طول ، رنگ و جنس مختلفی عرضه می شود اما اغلب از جنس پلی استر و پشم هستند.

موکت کات پایل دارای پیچ و تابی است که موجب می شود مقاومت این نوع موکت بالاتر برود که این یکی از مزایای آن محسوب می‎شود. همچنین موکت کات پایل معمولا نسبت به لوپ پایل لطافت بیشتری دارد. هرچند باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن موکت کات پایل به دلیل آزاد بودن الیاف آن دشوار تر است چرا که لا به لای این الیاف آلودگی جمع می شود و اگر آب به روی آن ریخته شود سریع تر پخش می شود.

موکت لوپ پایل

یکی دیگر از انواع پایل موکت ها موکت لوپ پایل است. موکت لوپ برخلاف موکت کات دارای بافت حلقه ای است و الیاف آن برش نخورده اند. این نوع موکت نیز در ضخامت و وزن مختلفی بافته می شود و اغلب در جنس نایلونی، پشمی یا اولفین در بازار موجود است.

 از مزایای موکت لوپ پایل می توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. این نوع موکت می تواند در برابر ترافیک و رفت و آمد بالا تا مدت طولانی تری سالم بماند و به اصطلاح با پا خوردن زیاد آسیب نمی بیند. بنابراین می توان آن را یک انتخاب ایده آل برای فضا های پرتردد نظیر سالن اصلی و یا پلکان دانست. همچنین به دلیل بافت حلقه ای که این نوع موکت دارد، رد جاروبرقی یا پا روی آن باقی نمی ماند. اما از سوی دیگر این نوع پایل موکت در برابر اشیاء تیز مقاوم نیست و آسیب می بیند. این نکته را باید افرادی که حیوان خانگی دارند در نظر بگیرند چرا که پنجه های حیوان خانگی ممکن است روی موکت کشیده شده و به آن آسیب بزند.

 نوع بافت موکت های اروند، اشرافی، اطلس، بهار، برکه، بیستون، درباری، دیبا، درنیکا، درسا، الیت، ارم، فرزان، قاصدک، گیسو، هامون اسپرت، هراز، حصیری، هستی، هرمس، آی هان، آی سو، جلفا، کاملیا، کارینا، کارون، کبریتی، ماهور، مارال، مارلیک، میخک، مینا، مینیون، نارون، نسیم، نویان، پاییز، پونی، رادین، رها، رویال، رویال کلاسیک، سایه، سناتور، شراره، بره ناقلا، سیلوانا، سیمین، سیدنی کلاسیک، ترانه، توسکا، توی استور، ونیز و ونوس از ظریف مصور، کات پایل هستند و نوع بافت موکت باران، از برند ظریف مصور، لوپ پایل است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()