سبد خرید 0

استفاده از چمن مصنوعی در فضای شهری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 در ساعت 14 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمام مطالعات فواید فضای سبز را در بهبود سلامت جسمی و روانی افراد ثابت کرده اند.
فرقی نمی کند که شما ساعت ها در فضای سبز خارج از شهر قدم بزنید یا 5 دقیقه در پارک قدم بزنید! اما با نزدیک شدن به فضای سبز می توانید از آرامشی که این محیط به شما می دهد لذت ببرید و زندگی شادتر و سالمی داشته باشید. وقتی به محیط سبز فکر می کنیم ناخودآگاه به سرزمین چمن زار فکر می کنیم. در حقیقت بهتر است بگوییم تصور فضای سبز بدون چمن غیرممکن است.
با این حال ، اخطارهای حفاظت از محیط زیست این روزها با تغییر آب و هوا و کاهش منابع آب افزایش یافته است. به همین دلیل ، کارشناسان شهری در مورد افزایش فضای سبز طبیعی که نگهداری آن دشوار است هشدار می دهند. در این مقاله قصد داریم به موضوع گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی بپردازیم. در پایان این مقاله ، شما دید کاملی نسبت به این موضوع خواهید داشت و طرفدار چمن مصنوعی خواهید شد!


فضای سبز شهری به چه محیط گفته می شود؟


فضای سبز شهری بخشی از فضای باز شهر است که از طبیعت (چه طبیعی و چه مصنوعی) مانند درختان ، گلها ، علفها و گیاهان دیگر برای پوشاندن استفاده می کند. کارشناسان شهری معتقدند که ایجاد فضای سبز به بهبود شرایط زندگی و رفاه افرادی که در محیط های شهری زندگی می کنند کمک می کند.


مزایای وجود فضای سبز شهری


مطالعات اخیر نشان داده است که دسترسی بهتر به پارکها و مراکز سبز باعث کاهش جرم و جنایت و افزایش حس نوع دوستی و ارتباط بین افراد می شود. افزایش فضای سبز باعث می شود نشاط به زندگی افراد وارد شود. این امر بر سلامت جسمی و روحی افراد تأثیر می گذارد و از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند. با کاهش میزان کلی بیماری ، هزینه های دولت برای مراقبت های بهداشتی نیز کاهش می یابد. به همین دلیل کارشناسان بر افزایش تعداد فضای سبز شهری تأکید دارند!


مشکلات ایجاد فضای سبز شهری


بسیاری از کشورها اقداماتی را برای افزایش تعداد پارک ها و فضای سبز انجام داده اند. با این حال ، مشکلات زیادی در این مورد وجود دارد. ایجاد فضای سبز شهری بسیار پرهزینه است. به عنوان مثال ، چمن طبیعی به آبیاری روزانه نیاز دارد. همچنین ، در هوای سرد باید تدابیری برای محافظت از آن بیندیشید. همه اینها باعث می شود مدیران شهری در ایجاد فضای سبز کمی تردید داشته باشند. اخیراً ، متخصصان راه حلی را تحت عنوان گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی پیشنهاد کرده اند که باعث کاهش هزینه های اضافی ایجاد فضای سبز با چمن طبیعی می شود و می تواند از استفاده از فضای سبز در محیط شهری استفاده کند.


چمن مصنوعی همیشه سبز و با طراوت است


هدف از ایجاد فضای سبز در شهرها ایجاد احساس نشاط و آرامش است. در بسیاری از شهرها شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد است و این باعث می شود گیاهان رشد خوبی نداشته باشند. در نتیجه ، به زودی شاهد انقراض آنها با صرف هزینه زیاد و ایجاد چمن طبیعی و درختان مختلف در این شهرها خواهیم بود. اما نکته قابل توجه در مورد گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی این است که از چمن مصنوعی می توان در هر مکان و در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. در نتیجه ، مدیران شهری می توانند به راحتی یک محیط خشک و بدون علف را به محیطی سرسبز و زیبا تبدیل کنند. این امر باعث می شود افراد زیادی به این محیط ها بروند و کودکان برای بازی در یک محیط سالم بازی کنند.


نتایج مطالعات بر روی گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی


مطالعات اخیر به موضوع گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی پرداخته است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که چمن مصنوعی احساسی مشابه چمن طبیعی را در افراد ایجاد می کند. همچنین استفاده از گلهای مصنوعی رنگارنگ یا ایجاد تپه های سبز باعث می شود محیط طبیعی کاملاً با افراد همراه شود. مطالعات نشان داده است افرادی که در یک محیط طبیعی رشد می کنند استرس کمتری دارند و کمتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند.
با گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی با بحران کمبود آب مبارزه می کنیم.
همه ما بارها در رسانه های مختلف خوانده ایم که جهان با بحران بزرگی روبرو است به نام بحران کمبود آب. محیط طبیعی به آبیاری و مراقبت فراوان نیاز دارد. اما اگر در مناطق شهری از چمن مصنوعی استفاده کنیم دیگر نیازی به آبیاری نیست و با استفاده از این محصول می توان در مصرف آب صرفه جویی قابل توجهی کرد. استفاده از چمن طبیعی باعث مصرف زیاد آب می شود و همانطور که می دانید این امر در کشور ما چقدر حیاتی است. تا جایی که در سال 1997 کاشت چمن طبیعی در فضای شهری تهران ممنوع شد!
چمن مصنوعی در فضای شهری مزایای بسیاری برای همه شهروندان خواهد داشت. ایجاد حس طراوت در چهار فصل در شهر - چمن مصنوعی ، بر خلاف چمن طبیعی ، در تمام فصول سبز باقی می ماند.
نیازی به نگهداری نیست - هزینه بالای نگهداری چمن طبیعی را می توان برای کارهای مهم دیگر هزینه کرد.


عدم نیاز به آب یاری مساوی است با محافظت از ذخیره ی آب


همانطور که مشاهده می کنید ، با جایگزینی ساده چمن طبیعی با چمن مصنوعی ، می توان مزایای زیادی را به شهر وارد کرد. اولین مزیت این ایجاد حس بهتر در بین شهروندان است. این امر به شادتر و سلامت جامعه شهری کمک می کند. از طرف دیگر ، هر روز تعداد زیادی از کارگران عزیز شهرداری وقت خود را صرف چمن زنی و مراقبت از فضای سبز شهری می کنند ، در کنار وقت زیادی که مهندسان و کارکنان شهرداری برای طراحی و برنامه ریزی برای حفظ فضای چمن طبیعی می کنند.
بنابراین ، با جایگزینی چمن مصنوعی با چمن طبیعی ، می توان مقدار زیادی از نیروی انسانی را صرف کارهای جدیدتر و مهمتر کرد. از طرف دیگر ، حفظ کره زمین یکی از وظایف جامعه بشری است.


مشکلات استفاده از چمن مصنوعی


همانطور که می دانیم استفاده از چمن طبیعی و گیاهان طبیعی در محیط به کاهش آلودگی هوا کمک می کند و دمای هوا را کاهش می دهد. این وظیفه ای است که چمن مصنوعی قادر به انجام آن نیست. اما کارشناسان شهری معتقدند در حالی که جهان با بحران های مختلفی روبرو است ، می توان از انواع دیگری از روش ها برای کاهش آلودگی هوا استفاده کرد.


چمن مصنوعی برای زیر درختان و بوته ها


از چمن مصنوعی برای زیبایی در زیر درختان و درختچه ها در فضاهای شهری و همچنین ویلا و سالن استفاده می شود. یک مزیت چمن مصنوعی در زیر درخت این است که برای رشد به خورشید احتیاج ندارد. اگر چمن طبیعی در سایه درختان به دلیل کمبود نور خورشید به صورت لکه دار و نامنظم رشد کند. برای این منظور ، چمن ها را در کنار مناطق انتخاب شده قرار داده و سپس متناسب با اندازه تنه درخت قلمه می زنند. برای نهایی کردن این ایده ، سعی کنید از عناصر تزئینی مانند سنگریزه های سفید در کنار تنه درخت یا گیاه استفاده کنید. نصب این مدل نیاز به برش دارد و سطح باغ باید صاف باشد و علف های هرز باید از بین بروند. برای این منظور می توانید از انواع چمن های تزئینی باغ مصنوعی استفاده کنید. اما بهتر است خیلی بلند نباشد تا از نظر نظافت کار را برای شما سخت نکنند.


نصب و اجرای فضای سبز شهری با چمن مصنوعی را از تیم مای دکوری بخواهید


شرکت مای دکوری با سالها تجربه در زمینه نصب و اجرای چمن مصنوعی در محیطها و فضاهای مختلف توانسته است تجربیات زیادی را در این زمینه بدست آورد. شما می توانید از مشاوره های رایگان این مرکز در زمینه نصب و اجرای چمن مصنوعی بهره مند شوید. همچنین ، اگر در مورد گسترش فضای سبز شهری با چمن مصنوعی سوالی دارید ، می توانید با تیم مای دکوری تماس بگیرید!

مای دکوری


فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان  در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.
ممنون از توجه شما مخاطبان عزیز

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()