سبد خرید 0

کف پوش پله چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 24 شهریور 1400 در ساعت 16 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که در گذشته با شما در مورد انواع مختلفی از سقف کاذب صحبت کردیم, امروزه می‌خواهیم بیشتر در مورد کفپوش پله صحبت کنیم. همه بخش‌ها و قسمت‌های یک خانه جذابیت خاصی برای طراحان دارند. طراح داخلی با مشاهده بخشی از خانه با ایده‌های خالص در طراحی دکوراسیون منزل مواجه می شود. به این دلیل است که تمام قسمت‌های خانه برای معماران مهم هستند. اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق‌خواب، تالار پذیرایی، پله‌ها و … یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای طراحی دکوراسیون یک خانه مسکونی هستند.

پله‌ها و اهمیت آن‌ها در معماری

پله‌ها یکی از بخش‌های اصلی از خانه‌های مسکونی هستند. پله‌ها در تزئینات داخلی بسیار تاثیر گذار هستند. طراح همیشه یک برنامه خاص برای طراحی آن دارد، با دانستن این که پله‌ها برای بسیاری از افراد در خانه یک راهرو هستند.با توجه به ویژگی‌های این بخش، اکثر معماران تلاش می‌کنند این بخش را به طور موثر زیبا کنند و از کفپوش و با جنس ومواد مختلف برای طراحی این بخش استفاده کنند تا اثر زیبایی به خانه مسکونی بدهند. در واقه طراحان داخلی از کفپوش های مختلف برای دو برابر کردن زیبایی دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند.البته، در انتخاب کفپوش برای پله‌ها، فرد باید به مقاومت کفپوش توجه کند و نه تنها زیبایی باید به عنوان معیاری برای انتخاب در نظر گرفته شود. در ادامه، برخی انواع کفپوش را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم مزایا و معایب آن‌ها را تا حد امکان بررسی کنیم.

برای خرید سقف کاذب کشسان با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کفپوش پله از نوع سنگ

اولین گزینه که اغلب به ذهن می‌رسد کفپوش سنگی است. به خاطر وجود معدن های  بسیار غنی سنگی در کشور محبوب ما، استفاده از این نوع کفپوش نسبتاً رایج در کشور است، اما این گزینه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. کفپوش سنگ، به ویژه کفپوش مرمری، به خانه شما یک زیبایی خیره‌کننده می‌دهد و یکی از انتخاب‌های ویژه است. مرمر سفید با نرده‌های سنگی سیاه به خانه شما یک زیبایی خیره‌کننده خواهد داد.

کفپوش سنگ دارای مقاومت بسیار بالایی است و نیاز به خدمات متناوب بعد از نصب ندارد و دارای استحکام بسیار بالایی است. اما این نوع کفپوش، مشکلاتی دارد که یکی از آن‌ها وزن سنگ‌ها و افزایش وزن ساختمان است. در زمستان، شما احتمالاً پا برهنه بر روی صخره‌های پله‌ها راه می روید، سنگ سرما را در خود ذخیره می‌کند و وقتی شما روی آن راه می روید احساس سرما می‌کنید. یکی دیگر از مضرات این نوع کفپوش این است که لغزنده است، که باعث می‌شود کودکان لیز بخورند و شما ممکن است از پله‌ها بلغزد و حادثه برای شما رخ دهد. علاوه بر کودکان کف پوش سنگ برای افراد سالمند نیز مناسب نیست.

برای خرید انواع پوشش کف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کفپوش پله فرش

یکی از موثرترین راه‌های که از نظر اقتصادی هم هزینه کمی دارد استفاده از موکت یا فرش به عنوان کف پوش پله است. با در نظر گرفتن فرهنگ کشورمان و همچنین شهرت جهانی که در تولید فرش و فرش دست‌باف دست داریم، این نوع کفپوش ممکن است مورد علاقه شما باشد.هم چنین حضور یک لایه فرش یا موکت مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و شما گرما و لطافت مطبوع را زیر پاهای خود احساس خواهید کرد. همچنین سر و صدا را کاهش می‌دهد.فقط مطمئن باشید که فرش یا قالیچه را به طور مرتب از پله‌ها بردارید و تمیز کنید. این کار از انباشت گرد و غبار، میکروب‌ها و آلودگی جلوگیری می‌کند. اگر فرش ها به صورت منظم تمیز نشوند سبب ایجاد کپک و قارچ می شوند که برای سلامتی مضر هستند.

برای خرید پارکت لمینت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کف پوش پله چوبی

انواع زیادی از کفپوش چوب وجود دارد. یکی از انواع مدل‌های کفپوش پله ، کف پوش چوبی است. این نوع کفپوش به طور کامل از چوب طبیعی ساخته شده‌است و از بهترین نوع درختان راش، بلوط، گردو و برای ساخته شدن است. کف پوش های پله بسیار گران هستند، اما به جای آن یک زیبایی توصیف‌ناپذیر به خانه شما می‌دهد مورد اقبال مردم قرار دارند. نوع دیگر کفپوش چوب، کفپوش چوب مهندسی شده‌است. این نوع کفپوش، یک لایه از چوب سخت طبیعی در داخل آن دارد، درختان ضعیف‌تر از کفپوش چوب سخت استفاده می‌شوند.مدل بعدی کفپوش لمینیت، که از تخته‌های سه لایه نازک با لایه‌ای از چوب طبیعی تشکیل شده‌است.

کف پوش پله سرامیکی

کفپوش سرامیک یک گزینه عملی است که تمیز کردن آسان است. کف پوش سرامیکی در بسیاری از رنگ‌ها, طرح‌ها و الگوها در دسترس است. سرامیک ممکن است بسیار بادوام باشد, اما وقتی یک شی سنگین بر روی سرامیک سقوط می‌کند آن‌ها می‌توانند از هم جدا شوند. اگر به دنبال یک گزینه بادوام هستید, کفپوش سنگ را انتخاب کنید.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کف پوش پله لمینت

کف لمینت از تخته سه لا ساخته شده‌است و پوشش آن از چوب سخت طبیعی ساخته شده‌است. سطح کفپوش، تصویری از چوب طبیعی را نشان می‌دهد و سطح با مواد مختلف تقویت می‌شود تا از خراش و مشکلات دیگر جلوگیری شود. لمینت معمولاً ارزان‌ترین راه برای رسیدن به یک پله پوشیده از چوب است. با این حال، زیبایی و گرمی کف پوش تمام چوب را منتقل نمی‌کند.

 

چگونه کف پوش مناسب برای پله‌ها انتخاب کنیم

بهترین راه برای انتخاب کف پوش پله برای داخل خانه بستگی به عوامل زیادی از قبیل شرایط آب و هوایی، ابعاد پله‌ها، نیازهای ویژه خانواده و چیزهای دیگر دارد. زمانی که یک کف پوش انتخاب می‌کنید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

صدا: برای پلکان، نزدیک به فضاهایی مانند اتاق‌های نشیمن و اتاق‌خواب‌ها، بهتر است از کاشی‌های ضد صدا استفاده کنید. اگر این کار را نکنید، به طور مداوم صدای قدم‌های مردم را که از پله‌ها پایین می‌آیند خواهید شنید.

ایمنی: به دنبال موادی بگردید که لغزنده نیست. اگر شما کودکان در خانه خود دارید، به دنبال کفپوش باشید که لغزنده نیست.

برای خرید موکت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

ترافیک: برخی از پله‌ها در مناطق با رفت و آمد بالا قرار دارند و نیازمند یک سطح صاف و ساده هستند که ایجاد آن سال‌ها طول می‌کشد.

سبک: کف را براساس سبک طراحی داخلی خانه خود انتخاب کنید. این به هماهنگی بیشتر فضا از لحاظ رنگ و ماده کمک می‌کند.

نتیجه گیری

انواع مختلفی از کف پوش پله در بازار وجود دارد که می‌تواند بسته به بودجه و نیازهای شما انتخاب شود. چیزهایی مثل ایمنی, راحتی تمیز کردن, نگهداری کم و دوام را در نظر بگیرید. با این حال, قرار است که کفپوش پله برای مدت‌زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد و در ساده‌ترین حالت, اتصال بین کف یک خانه است. بنابراین انتخاب پوشش مناسب برای پله‌ها یک نیاز مهم است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()