سبد خرید 0

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 19 شهریور 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

کاغذدیواری 

با اینکه مدل های مختلف کاغذ دیواری در سبک دکوراسیون خانه وجود دارند، یک مسئله ثابت همیشه وجود دارد. کاغذ دیواری ها باید مرتباً تمیز شوند زیرا هر نوع کاغذ دیواری گرد و غبار، ذرات چربی منتقل شده توسط هوا، جرم و اثر انگشتان را به خصوص در اطراف کلیدپریزها جمع می کند. فقط با چند ابزار و لوازم می توانید کاغذ دیواری را روشن و تمیز نگه دارید.

کاغذ دیواری ها را چندین بار تمیز کنید.

باید کاغذ دیواری حداقل هر دو ماه یکبار گردگیری شود و اگر در منطقه ای با گرد و غبار زیاد زندگی می کنید ماهانه باید گرد و غبار گرفته شود. لکه ها و قطرات باید بلافاصله پاک شوند و سپس کپک زدایی شوند. مراقبت از کاغذ دیواری نقش بسزایی در حفظ کیفیت آن دارد.

قبل از اینکه شروع کنید.

قبل از اینکه گردگیری کنید، لازم است بدانید که چه نوع کاغذ دیواری در خانه خود دارید. بنابراین می توانید از آسیب رسیدن به محصولات جلوگیری کنید.

هشدار

اگر در مورد نوع کاغذ دیواری که دارید مطمئن نیستید، اول آن را تست کنید تا مطمئن شوید که می توان آن را تمیز کرد. یک یا دو قطره از مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم حل کنید. مقدار کمی از محلول را در قسمتی مخفی از کاغذ دیواری بمالید. اگر آب داخل آن نفوذ کرد یا رنگ آن جاری شد، سعی نکنید یک تمیز کردن کلی را انجام دهید و یا از محلول های مبتنی بر آب روی لکه ها استفاده نکنید.

وینیل

کاغذ دیواری وینیل و پارچه و محصولات روکش شده با وینیل از بادوام ترین و راحت ترین مواد برای تمیزکردن هستند. به دلیل مقاومت در برابر آسیب با آب و بیشترین تمیزشوندگی، این محصولات اغلب در حمام ها و آشپزخانه ها یافت می شوند.

فایبرگلاس

کاغذ دیواری فایبرگلاس با دوام فوق العاده، مقاوم در برابر شعله و مقاوم در برابر کمرنگ شدن اغلب در محیط های تجاری یافت می شود و به خوبی در مکان هایی که در معرض مالش و رطوبت هستند می چسبد.

منسوج نبافته

مدل های جدید کاغذ دیواری به صورت بافته نشده، ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است که در روش تولید به فیلترکردن قهوه مشابه است. در حالی که مقاومت در برابر پارگی دارند و به دیواره ها اجازه نفس کشیدن می دهند، قابل شستشو نیستند و پاک شدن لکه ها از روی آن بسیار دشوار است.

کاغذ های سنتی، جمع شده و فویل

کاغذ دیواری سنتی ساخته شده از الیاف سلولز می تواند تک لایه یا دو لایه باشد. مقرون به صرفه است و به راحتی در دسترس است اما به راحتی پاره می شود و در برابر رطوبت یا تمیزشوندگی مقاومت خوبی ندارد. فویل و کاغذهای جمع شده دارای پایه سلولز هستند که با یک لایه نازک از فویل فلزی یا الیاف شبیه مخمل روی کاغذ اعمال می شود.

علف های طبیعی و بامبو

این مواد با پایه گیاهی از اجزای طبیعی مانند جو، سیزال، کنف یا نی بافته شده و دارای بافتی بسیار خشن است. کاغذ دیواری بامبو از بامبو طبیعی ساخته شده که به پشت کاغذ چسبانده می شود. هیچ یک از انواع آنها در برابر آب یا محصولات تمیز کننده سنتی مقاومت نخواهند کرد.

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات:

  • مایع ظرفشویی
  • اب
  • نشاسته ذرت (اختیاری)
  • دستمال پلاستیکی (اختیاری)
  • سرکه سفید مقطر (اختیاری)
  • حوله های کاغذی (اختیاری)
  • سفید کننده کلر (اختیاری)
  • پنبه (اختیاری)

ابزارها:

  • گردگیر پارچه ای ریزبافت یا جاروبرقی با دسته بلند به همراه اتصال تودوزی
  • سطل
  • اسفنج
  • پارچه ریزبافت
  • پاک کن چسب (اختیاری)
  • چاقوی لبه دار
  • اتو (اختیاری)

دستورالعمل ها

1-    گرد و غبارهای سطحی را بردارید.

    هر نوع کاغذ دیواری باید ماهانه با گردگیر، گردگیری شود یا جارو برقی (با اتصال برس داخلی) شود تا تار عنکبوت، گرد و غبار و خاک سست برداشته شود. از بالای دیوار شروع کنید و با مکث های طولانی به صورت صاف به پایین حرکت کنید.

    نکته

    حتی اگر قصد دارید کاغذ دیواری های وینیل و فایبرگلاس را با آب و صابون تمیز کنید، همیشه با گردگیری شروع کنید. با این کار خاک سطحی از بین می رود و از گسترش آن به اطراف جلوگیری می کند.

2-    محلول پاکسازی را آماده کنید.

    برای تمیز کردن کاغذ دیواری های قابل شستشو وینیل و فایبرگلاس، دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک گالن آب گرم در یک سطل مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مایع پخش شود.

3-    دیوارها را پاک کنید.

    یک اسفنج نرم را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و آن را بیرون بکشید تا کمی مرطوب بماند. از بالای دیوار شروع کنید و در قسمت های مساوی از پایین کار را ادامه دهید. با این کار ممکن است قطره های آب کثیف ایجاد شود. سعی کنید بیش از حد کاغذ دیواری را خیس نکنید و به شدت آن را مالش ندهید.

4-    کاغذ دیواری را خشک کنید.

    اجازه دهید کاغذ دیواری خشک شود یا از پارچه ریزبافت برای خشک کردن دیوارها استفاده کنید.

5-    از نظر ماندن لکه بررسی کنید.

    پس از خشک شدن دیوارها، کاغذ دیواری را برای وجود لکه های خاص و مناطق به شدت آلوده بررسی کنید. حساس ترین مناطق در اطراف صفحات کلید برق، پشت سینک و مناطقی است که کودک می تواند با مداد رنگی به آنجا برسد.

6-    خراش ها، آلودگی ها و اثر انگشت ها را بردارید.

    با استفاده از پاک کننده چسب صنعتی، محل آسیب دیده، لکه ها و اثر انگشتان را به آرامی مالش دهید. از این روش می توان روی انواع کاغذ دیواری استفاده کرد. روی کاغذهای وینیل و فایبرگلاس از یک قطره مایع ظرفشویی روی اسفنج مرطوب استفاده کنید تا لکه ها پاک شود. ناحیه را با یک اسفنج تمیز آغشته به آب معمولی و فشرده با رطوبت کم بشویید.

   7- لکه های چربی را پاک کنید.

    مقدار زیادی نشاسته ذرت را روی یک پارچه مربع شکل پلاستیکی بمالید. آن را روی کاغذ دیواری بر روی لکه چربی بچسبانید و اجازه دهید تا نشاسته ذرت حداقل 24 ساعت بماند تا روغن را جذب کند. با استفاده از یک پارچه نرم ، باقیمانده نشاسته ذرت را جدا کرده و پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

    برای لکه های چربی روی کاغذ دیواری وینیل یا فایبرگلاس، یک دوم فنجان سرکه سفید مقطر را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آن را به محل لکه دار بزنید. با حوله را محل خشک کنید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

8-    اثرات مداد رنگی را از بین ببرید.

    با استفاده از یک چاقوی لبه دار یا لبه کارت اعتباری موم اضافی نوک مداد رنگی را به آرامی از بین ببرید. چندین لایه حوله کاغذ سفید را روی علامت ها قرار دهید و با اتو (بدون بخار) روی پایین ترین درجه روی آن ها فشار دهید. رنگ به حوله های کاغذی منتقل می شود. این کار را با حوله های تمیز برای هر علامت تکرار کنید.

   9- لکه های کپک را پاک کنید.

    برای لکه های کپک زده روی کاغذهای وینیل یا فایبرگلاس، محلول سفید کننده کلربه اندازه یک چهارم فنجان و یک فنجان آب را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک اسفنج یا پنبه، محلول را روی لکه های کپک بزنید. بگذارید پنج دقیقه بماند تا اثر کند و سپس با یک اسفنج آغشته به آب ساده پاک کنید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()