سبد خرید 0

موکت نمدی دو لایه چیست ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 23 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمد از قدیمی ترین پوشش های سطوح در بین انسان در اکثر مناطق جهان بوده است این کف پوش در میان ایرانیان محبوبیت خاصی برخوردار است از زمان های گذشته تا اکنون زنان و مردان بسیاری مشغول این کار هستند

که در زمان حال نمد بافی بخصوص موکت های نمدی که قابلیت های فروانی و کارکرد های خاصی و متنوعی دارد طرفدار های زیادی نسبت به خودت جلب کرده است که به صورت یک صنعت رو به پیشرفت است که از دستگاه های مدرن در تولید موکت های نمدی استفاده میشود.

 

موکت نمدی دو لایه چیست ؟

کف پوشی است با الیاف پشمی است که در زمان حاظر با ماشین آلات مخصوص و به روز پیشرفته تولید میشود

این نوع موکت نسبت به موکت های یک لایه از ضخامت بیشتر و کیفیت  بالاتری برخوردار که این ویژگی ها باعث افزایش طول عمراین نوع کف پوش ها نمدی میشود

و همچنین در مقایسه با موکت های نمدی یک لایه نرم تر بافت مناسب تر و راحت تری دارد

در موکت های نمدی دو لایه چون از الیاف بیشتری  در تولید آن استفاده میشود در مقایسه با موکت های نمدی یک لایه باعث حفظ گرمایی بیشتری میشود که در دوام و کیفت ارائه موکت نمدی دولایه تاثیر خاص خود دارد.

 

موارد استفاده از موکت های نمدی دو لایه :

 

از آنجایی که نگهداری و تمیز کردن موکت های دو لایه نمدی نسبت به سایر کف پوش آسان تر میباشد مورد استفاده هم از موکت های نمدی بالاتر میرود.

مکان های همچون :

_ سالن های نمایش ‌، سالن های سینما وآمفی تئاتر

_ مهد کودک ها و خانه های بازی

( توصیه ميشود از موکت های با، بافت نرم استفاده شود چون کودکان ساعت های زیادی در این مکان ها هستند و روی این کف پوش ها مشغول به بازی وهستند باید مناسب برای کودکان باشد.)

 

_ نمایشگاه ها

نمایشگاه هایی مثل نمایشگاه های اتومبیل و سایر نمایشگاه که این کف پوش ها ظاهر شکلیل تری را به آن مجموعه میدهد که در جذب بازدید کننده بی تاثیر نیست

 

_ مساجد و حسینیه ها

مساجد که سالانه مراسم های مذهبی زیادی در این محیط انجام میشود موکت های نمدی از گزینه های مناسب برای این محیط ها است

_ گالری های هنری :

میتوان از موکت  نمدی دولایه ایی که طرح و رنگ مناسب به اون گالری که برا نمایش است را انتخاب کرد تا هماهنگی خاصی به محیط بدهد.

 

_ محیط های اداری و شرکت ها :

به دلیل اینکه روزانه رفت آمد در این محیط ها زیاد است بهتر است از موکت های نمدی با ضخامت بالاتر استفاده کرد که عمر طولانی تری نیز دارد چون تمیز کردن این کف پوش ها هم سریع است خیلی مناسب این محیط های شلوغ وبا رفت آمد زیاد است.

 

__ سالن های برگذاری مراسم عروسی

سالن های عروسی که میتوان از موکت های نمدی با رنگ های شاد برای این محیط ها استفاده کرد

 

_ دکوراسیون های داخلی :

استفاده از کف پوش های مناسب به محیط یکی از شاخص های است که در دکوراسیون ها وجود دارد چون موکت های نمدی از تنوع بالای برخودار است در چیدمان خانه های مسکونی و سایر مکان ها دردسترس ترین و بصرفه ترین گزینه برای استفاده میباشد.

_ هتل ها مهمان پذیر ها مسافر خانه :

یکی از جاهای که از موکت های نمدی دولایه برای پوشش سطح است لابی  هتل ها و راهرو های این محیط ها است.

 

_ محیط های مسکونی

مناظق مسکونی و منزل و استفاده از موکت های نمدی  زیاد تر شده به دلیل اینکه در سال های اخیر  کار های زیادی با تنوع زیاد و کیفیت های مختلف به بازار این محصولات ارائه شده است.

 

شرکت ظریف مصور با توجه به محیط شما مناسب ترین کار با بالاترین کیفت به شما ارائه میدهد.

 

ویژگی های موکت های نمدی دو لایه :

 

1: در مقایسه با موکت نمدی یک لایه موکت های نمدی یک لایه ضخامت بیشتری دارد

 

2: در فصول سرد بخصوص در مناطق سردسیر چون موکت های نمدی دولایه خاصیت نگهداری گرما را دارد و مناسب بیماران رماتیسمی و درد های عضلانی است از این کف پوش استفاده میشود.

 

3: یکی از ویژگی های مهم موکت های نمدی دولایه نداشتن پرز است که در فرایند های مخصوص با دستگاه های خاص این صنعت پرز های موکت گرفته میشود.

 

4: از ویژگی های مثبت موکت های نمدی دولایه مرغوب و با کیفیت ثبات رنگ در آن است.

که اگر محصول ما از کیفیت بالا و جنس مناسبی برخوردا باشد به مرور زمان رنگ و بافت آن دچار تغییرات زیادی نمیشود.

 

5: از نظر رنگ و طرح موکت های نمدی دولایه در بازار فروش این محصولات تنوع بالایی را دارد که همین ویژگی باعث میشود برند های مختلفی به بازار تولید و فروش این محصولات ورود پیدا کنند  چون مشتری های زیادی جذب این محصولات شده اند و به دنبال بهترین محصولات هستند همین امر باعت شده است و کار های متنوعی رو برا عرضه داشته باشند.

یکی از شرکت های موفق در این زمینه مجوعه ظریف مصور است که از برند های معتبر و با سابقه درخشان میباشد که عالی ترین محصولات با مناسب ترین قیمت و با بهترین کیفت موجود را دار است.

 

طرح های موکت های نمدی دولایه:

 

طرح چاپی: 

در روش چاپی طرح های متنوع خاص مثل طرح های مدرن فانتزی کارتونی مینیمال و…  به وسیله دستگاه های چاپ رنگی روی موکت نمدی چاپ میشود که کاربرد زیاد که بخصوص در طرح های کارتونی و فانتزی در مهد کودک ها خانه های بازی کودکان و پرورشگاه های نگهداری کودکان میباشد چون در روحیه بچه ها تاثیر مثبتی دارد

 

طرح حرارتی :

زمانی که موکت نمدی دولایه تولید میشود با استفاده از ماشین های مخصوص حرارتی قسمتی از کار سوزانده یا حرارت داده میشود که باعث تنوع در نقوش و طراح های موکت نمدی میشود.

 

طرح زر باف:

در روش زر باف از الیافی  استفاده میشود که با جنس موکت نمدی فرق میکند  و طرحی که مورد نظر است رو سطح موکت نمدی دوخته میشود.

 

طرح سوزنی :

در طرح سوزنی بین پرز های موکت از فاصله ایی از جهت ارتفاع قرار داده میشود که با همین روش طراح های مناسب و زیبایی روی آن اجرا میشود.

 

عوامل موثر در قیمت موکت های نمدی دولایه :

 

در مقایسه با فرش چون زمان دوخت موکت های نمدی زمان کمتری رو میبرد قیمت آن هم پایین تر است و همین پایین تر بودن قیمت آن زمان حاظر باعث رونق این محصول شده است

 

از عوامل موثر در قیمت موکت های نمدی میزان استفاده از الیاف است که در کیفت و جنس موکت تاثیر گذار است که هرچه الیاف بیشتر و جدید تر استفاده شود قیمت محصول هم بلاتر میرود و محصول ما با کیفت تر است

در محصولاتی که الیاف های سطح پایین تر در آن ها به کار برده شده است و قدیمی تر هستند قیمت آن ها پایین تر است

 

موکت های نمدی دولایه نسب به موکت های نمدی یک لایه چون از الیاف سطح بالاتری استفاده شده از کیفیت آن بالاتر است قیمت هم زیاد تر است.

 

مراحل تولید موکت نمدی نسبت به موکت های یافته شده چون سریع تر تولید و وارد بازار میشوند قیمت مناسب تری نیز دارند

 

از مورادی که باز هم تاثیر گذار است مواد اولیه ایی است که در تولید و دوخت موکت های نمدی مورد استفاده  قرار میگیرد اگر از مواد اولیه درجه یک استفاده شود کیفت محصول هم بهتر است و قیمت آن نیز بالاتر میرود.

مراحل تولید موکت نمدی دو لایه :

انسان های در همه زمان های به دنبال کف پوش های مناسب برای محیطی که در آن زندگی میکرده اند بودند انسان های اولیه از برگ درختان و شاخه آن ها برای زیر انذار خود استفاده میکرده اند که با مرور زمان و پیشرفت کم کم کف پوش ها دچار تغیر شده اند

 

در تولید موکت های نمدی الیاف ها بهم فشرده میشوند که و با استفاده از دستگاه مربوط به این کار تولید میشود همچنین برای میزان استحکام الیاف از چسب ورزین استفاده میشود

همه مراحل تولید موکت نمدی زیر فشار بالای حرارت بالا صورت میگیرد.

موکت های نمدی بصورت یک لایه و دو لایه وجود دارد که تفاوت آن ها در میزان استفاده شده الیاف است.

 

نتیجه گیری:

بصورت کلی موکت های نمدی چون از ویژگی های مثبتی زیادی برخوردار هستند  و کیفیت این محصولات رو به افزايش است از بازار مناسبی برا فروش برخودار است.

در این بین چون موکت های نمدی دو لایه نسب به موکت های نمدی یک لایه از ضخامت تنوع کیفیت و… بالاتری را دار است جایگاه بهتری در میان کف پوش ها نسبت به موکت نمدی یک لایه را دارد.

 

شرکت ظریف مصوراز شناخته ترین و معتبر ترین  تولید کننده های موکت های نمدی  در ایران است که تمام کار های خود را با تضمین کیفیت به بازار ارائه. میدهد

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()