سبد خرید 0

موکت آنتی میکروبیال شرکت ظریف مصور چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 23 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت و‌فرش جزء جدای ناپذیر خانه ها، الخصوص خانه های ایرانی هستند و به دلیل کم هزینه بودن و سهولت در استفاده، در ساختمان بسیار مورد توجه است و با توجه به تنوع طرح، رنگ و بافت موکت امکان استفاده از آن را برای انواع مختلف دکوراسیون داخلی فراهم کرده است.

با تمام این تفاسیر موکت و فرش ممکن است در جریان هوا، رطوبت و دیگر عوامل ایجاد مشکل کنند. هوای داخل ساختمان ها ترکیبات پیچیده ای از زیست آتروسل ها و ذرات غیر زیستی هستند و همین باعث میشود که  موکت ها محیط مناسبی برای رشد کپک ها و باکتری هایی باشند که احتمال ابتلای مصرف کننده را به بیماری افزایش میدهد. اما ما در این مقاله شمارا با موکتی آشنا میکنیم که مزیت ها و ویژگی های منحصربفردی دارد که آن را از سایر موکت ها متمایز میکند و سطح جدیدی از پاکیزگی را به شما عزیزان ارائه میدهد. موکت آنتی میکروبیال یکی از بهتر تولیدات قرن حاضر است که موجب جلوگیری از بیماری های مثل حساسیت های پوستی و تنفسی میشود.

 

موکت آنتی میکروبیال چیست؟

موکت آنتی میکروبیال یا آنتی باکتریال با استفاده از فناوری های جدید باعث میشود باکتری ها و آلودگی های سطح موکت از بین برود و باعث جلوگیری از هرگونه حساسیت میشود. در واقع مواد آنتی میکروبیال نانو باعث ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در سطح موکت می شود که در نتیجه از رشد باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری میکند.

این موکت به نوعی در دسته ی محصولات دوستدار محیط زیست قرار میگیرد، چرا که در صورت وجود گاز های سمی در محیط، این موکت ها با جذب گازهای سمی ایمنی شما و عزیزانتان را تامین میکند.

 

مواد تشکیل دهنده ی موکت آنتی میکروبیال:

 

در روش معمول برای ایجاد ویژگی آنتی میکروبیال روی منسوجات مواد موثر به صورت پوشش روی آن ها قرار داده میشود. چسبندگی این پوشش به منسوج، دوام و پایداری آن را  تضمین می کند، اما به خاطر محدودیت های این روش، پایداری پوشش در برابر سایش پایین است، بنابراین نمی توان برای موکت از آن استفاده کرد.

اما تولید کنندگان این موکت ها مواد نانو را در مرحله تولید نخ پلیمر اضافه میکنند که باعث می شود اثری دائمی داشته باشد.

موکت آنتی میکروبیال از ذرات نانو اکسیدی که مانع از رشد و‌نموی باکتری و قارچ میشود تشکیل شده و اثر این ذرات نانواکسیدی که خاصیت ضد باکتریای دارد به صورت گسترده در سطح موکت پراکنده است که باعث از بین رفتن هر نوع میکروب و باکتری به صورت دائم میشود.

با داشتن ویژگی میکروبیال این موکت نیاز به شست و شوی موکت هم بسیار کاهش می یابد.

 

 

تفاوت موکت معمولی با موکت آنتی میکروبیال:

 

موکت معمولی خاک و رطوبت را در الیاف خود جذب می کند و در صورت تمیز نکردن و خشک نشدن به موقع آن ها ممکن است بو نامطبوع و کلونی های میکروبی در خود ایجاد کند و باعث تاثیر باکترهای و قارچ ها در آن محیط شود. اما موکت آنتی میکروبیال کلیه مناطق موکت، حتی مناطقی که دیده نمی شود را تمیز نگه داشته و به ماندگاری هرچه بیشتر کفپوش کمک میکند.

 موکت معمولی بعد از مدتی پاخوردگی و استفاد ضخامت استاندارد خود را از دست میدهد اما موکت آنتی میکروبیال با تراکم بالا و یکنواخت، بسیار لطیف میتواند کیفیت و کارایی خود را حفظ کند. موکت آنتی میکروبیال از جهات کیفیت و ‌دوام از موکت معمولی ایده آل تر است.

  

ویژگی و فواید موکت آنتی میکروبیال:

این موکت ویژگی های زیادی دارد که بخشی از آنها عبارت اند از:

‌1: این موکت ها ضد باکتری و میکروب هستند،

2: دربرابر شست وشو با مواد ضد عفونی کننده مقاوم هستند،

3: ضد سایش هستند،

4: ضد حریق هستند،

5: محافظ در برابر لک،

6: ضد الکتریسته ساکن،

7: محافظ در برابر تغییر رنگ ناشی از کپک ها و قارچ ها،

8: مقاومت بالا در برابر وزن سنگین،

9: کم وزن و سبک بودن این موکت ها،

10:و درنهایت اینکه تمیز کردن آنها آسان است.

  همچنین این موکت پرز و خاف نمیدهد و برای همین باعث بروز حساسیت ها تنفسی و پوستی نمیشود و برای کسانی که مشکلات ریوی و تنفسی دارند بسیار مناسب است.

یکی از محیط های که به استفاده از موکت آنتی میکروبیال توصیه میشود، انتخاب این نوع موکت برای اتاق کودک است. کودکان زمان زیادی را روی زمین، بروی موکت و فرش میگذرانند، برای همین بهداشتی بودن و عدم وجود میکروب روی موکت ها بسیار مهم است. همچنین بخاطر سطح نرم آن نسبت به دیگر موکت ها برای بازی کودکان مناسب تر است‌.

جالب است بدانید که این موکت عایق صوتی و حرارتی است. این کفپوش  از انعکاس صوت به طور قابل توجه ی جلوگیری میکند و مانع از هدر رفتن انرژی گرمایی از کف اتاق می شود.

سطح ایمنی موکت ها مانع از لیزخوردن افراد و یا سقوط افراد میشود.

باید به این نکته اشاره کنیم که با شیوع بیماری در سطح کشور، ارتقاسلامت جامعه در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل استفاده وخرید موکت ها و فرش های آنتی میکروبیال تاثیر بسزای در سلامت جامعه داشته و به عنوان مهم ترین عامل در افزایش سلامت شناخته شده است.

 

 

این موکت در مکان هایی استفاده میشود که به سلامت افراد حاضر اهمیت داده میشود مانند:

بیمارستان ها،

مراکز بهداشت و مطب پزشک،

اتاق کودک،

مهدکودک،

آشپز خانه،

راه پله،

کف آسانسور،

مساجد و حسینیه

و مکان های اداری

 

طریقه ی نگهداری و‌مراقبت از موکت آنتی میکروبیال:

 

در هرحال هر وسیله ی مقاوم و باکیفیتی هم به مراقبت و نگهداری اصولی نیاز دارد تا عمر طولانی تری داشته باشد، موکت آنتی میکروبیال هم از این قاعده مستثنا نیست. برای حفظ کیفیت و دوام این موکت ها و طولانی تر شدن خواص آنتی میکروبیال، بهتر است این نکته ها را رعایت کنید:

1: موکت آنتی میکروبیال را دور از حرارت و محیط مرطوب نگهداری کنید

‌2: روی این موکت ها مواد آلوده رنگی نریزید

3: موکت آنتی میکروبیال را دور از لوازم برنده قرار دهید

4: از تابش مسقیم آفتاب بر روی سطح موکت جلوگیری کنید

5: برای شستشوی این نوع موکتها از مواد شوینده مناسب و استاندارد استفاده کنید.

 

 

نحوه ی شستشوی موکت آنتی میکروبیال:

 

بهتراست بدانید که در هربار شستشوی موکت آنتی میکروبیال خاصیت آنتی باکتریای آن کاهش میابد، درصورت نیاز به شستن آن را به مراکز معتبر بسپارید

واگر اقدام به شستن به روش سنتی کردید به این موارد توجه کنید:

اول اینکه از مواد شوینده مناسب و استانداردی استفاده کنید که دارای PHخنثی میباشد مثل شامپو بچه

دوم استفاده از کف حاصل از محلول شوینده

سوم پس از اتمام کار سطح موکت را با دستمال کتان نمدار تمیز کنید.

 

 

نتیجه گیری:

موکت به عنوان کفپوش بسیار نرم و راحت است، که اگر به درستی و با کیفیت مناسب انتخاب شود آسودگی را برای صاحب خانه به ارمغان خواهد اورد. این موکت با پوست بدن هم سازگاز است و مشکلی برای پوست شما ایجاد نخواهد کرد.

موکت هم مانند دیگر اسباب منزل باید مورد توجه باشد چرا که بطور مستقیم ‌‌و‌غیر مستقیم با سلامت ما در ارتباط است و میتوان با استفاده از آن سلامت عزیزانمان را تضمین کنیم.

موکت آنتی میکروبیال هم درکنار مسئله زیباشناختی دارای خواص فوق العاده ای هست و میتوان از آن در بسیاری از محیط های عمومی و خصوصی استفاده کرد.

شرکت ظریف مصور یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع موکت بخصوص موکت آنتی میکروبیال است که با بکار گیری فناور های پیشرفته و مواد درجه یک توانسته موکت هایی با کیفیت و با تنوع رنگی بالا و طرح های مختلف تولید کند.

در این مقاله به بررسی موکت آنتی میکروبیال و ویژگی هایی که این موکت را از سایر موکت های موجود در بازار متمایز کرده  پرداختیم تا به کسانی که این مقاله را میخوانند کمک کرده باشیم تا بهترین را برای بهترین های خود تهیه کنند چرا که شما لایق بهترین ها هستید.

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()