سبد خرید 0

مقاله سقف کاذب 60در60

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 23 بهمن 1398 در ساعت 7 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سقف کاذب 60 در 60

این مقاله برای بالاتر بردن اطلاعات شما در مورد سقف های کاذب یا پیش ساخته میباشد که در آن تلاش شده تا تجربیات و اطلاعات متخصصین این امر را به صورت ساده و عامیانه برای شما در چند خط توضیح دهیم.

سر فصل موضوعات
جنس سقف کاذب 60*60

کاربرد سقف کاذب 60*60

نصب و اجرای سقف 60*60

نگهداری سقف 60*60

  • جنس سقف کاذب 60*60

این متریال در چند سال اخیر بسیار مورد توجه سازندگان بوده است و دلیل این امر هم به چند ویژگی این نوع سقف ها برمیگردد. ساختمان ها را برای مقاومت بیشتر در برابر آسیب پذیری و یا حتی میتوان گفت برای مقاومت بیشتر در برابر زلزله و یا حوادث اینچنینی سعی میکنند سبک تر و با مصالح کم وزن تری نسبت گذشته بسازند و سقف کاذب از این لحاظ خیلی به کمک سازندگان و انبوه سازان آمده است. در این هنگام در بین تولید کنندگان این محصول هم رقابتی با این مضمون در حال رخ دادن است که چه شرکتی سقف کاذب سبک تر و با کارآیی بیشتری تولید میکند.

در حال حاضر در بازار ایران این متریال با جنسهای مختلفی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به کناف ، pvc و آلومینیومی اشاره کرد.

 کناف را میتوان سنگین تر از دو نوع دیگر سقف کاذب توصیف کرد به دلیل اینکه مواد تشکیل دهنده اصلی این محصول گچ و رشته های کناف میباشد که در لابه لای صفحات گچی قرار میگیرند . وجود همین رشته های کناف باعث استحکام بیشتر محصول شده است.

 pvc

سقف کاذب pvc 60*60 یکی از محصولات مورد استفاده در پوشش سقف میباشد که با توجه به مواد اولیه سبک که مواد پلاستیکی یا همان pvc میباشد از گراماژ بسیار پائینی برخوردار است و همین خاصیت باعث شده تا یکی از پر مصرف ترین محصولات مورد استفاده در سقف باشد. ساختار این محصول به گونه ای میباشد که دو صفحه در پشت و روی این محصول قرار دارد که با استفاده از تیغه های pvc به یکدیگر متصل میشوند و باعث استحکام این متریال میشوند.

سقف کاذب pvc

آلومینیومی

یکی دیگر از متریال های کاربردی در این نوع سقف ها آلومینیوم میباشد. سقف کاذب آلومینیومی با همان شکل 60 در 60 و با ضخامت 50 میکرون از بهترین نوع این محصول میباشد.

در چند ساله اخیر بیشتر مراکز اداری به این محصول روی آورده اند ،دلیل آن هم مقاومت بسیار بالای آن و طول عمر زیاد این محصول میباشد.

اما به دلیل هزینه بیشتر این نوع سقف کاذب ها کمتر منازل و محیط های مسکونی از این نوع متریال استفاده می نمایند.

سقف کاذب

کناف

اولین بار در سالهای گذشته در سال 1355 هجری شمسی این نوع پوشش ها وارد ایران شده اند . همانطور که در بالا توضیح دادیم پایه اصلی سقف کاذب کناف گچ و رشته های کناف میباشد که در هم آمیخته شده اند. استفاده از گچ در مواد اولیه این نوع پوشش ها کمی آنها را نسبت به انواع دیگر سقف کاذب سنگین تر کرده است و همین امر باعث میشود مصرف کنندگان کمی دلسرد شوند.لازم به ذکر است بدانید که در صورت استفاده از این متریال شما هیچگاه نمیتوانید آنها را بشورید چرا که به شدت در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند.

سقف کاذب کناف

  • کاربرد 

همانطور که از نام آنها پیداست نوعی سقف است که نمای سقف اصلی را دارد ولی در واقع سقف اصلی نیست و لایه ای متفاوت از سقف اصلی میباشد. به دلیل سهولت در اجرای سقف کاذب 60 در 60 این نوع از سقف ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و میتوان گفت هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ زمان به نفع ما هستند. تنوع زیاد مدل های آن باعث شده تا مورد کاربری این سقف ها بسیار زیاد بوده به طوری که ما نمیتوانیم این نوع سقف ها را به محیط خاصی مرتبط کنیم و از منازل و محیط های مسکونی گرفته تا ادارجات و بانکها و بیمارستان ها و مغازه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

  • نصب و اجرا

همانطور که گفتیم سقف کاذب 60*60 یکی از پر مصرف ترین نوع سقف کاذب میباشد، که یکی از دلایل آن هم سهولت در اجرای آن است که سرعت بالا و هزینه ای پایین تسبت به بقیه پوشش ها برای سقف را داراست.

نصب سقف کاذب

طریقه اجرای سقف کاذب 60 در 60 به اینصورت میباشد:

برای اجرا اول باید فاصله تا سقف اصلی را مشخص کنیم و در مرحله بعد در ارتفاع دلخواه با استفاده از تراز همه اندازه ها را یکسان کرده و علامت میزنیم. بعد از علامت گذاری باید در ارتفاع دلخواه شبکه هایی با استفاده از سازه های گالوانیزه یا آلومینیوم ایجاد کنیم تا قطعه های سقف کاذب 60 در 60 بر روی آن ها اجرا شوند. شبکه سازی فلزی ما باید با آویز به سقف اصلی متصل گردد تا از ایجاد نا تراز شدن سقف در آینده جلوگیری کند.

  • نگهداری

همانطور که قبلا نیز گفتیم این محصولات با سه متریال کناف و پی وی سی و فلزی در بازار موجود است که هر یک شرایط نگهداری خاصی دارند، سقف کاذب کناف را بهتر است در محیط های خشک و کم رطوبت استفاده کرد، چرا که پایه این نوع سقف کاذب گچ بوده و در مجاورت با رطوبت به شدت آسیب میبیند . بهتر است بگوییم در صورت وجود آلودگی در این نوع سقف حد الامکان با دستمال خشک تمیز شود و یا میتوان آن تایل را به سهولت جایگزین کرد.

در مورد نوع pvc میتوان گفت که تنها چیزی که به آنها آسیب می زند ضربه میباشد و هیچگونه حساسیتی نسبت به رطوبت نداشته و میتوان آنها را با آب و مایع تمیز کننده شستشو داد. سقف کاذب آلومینیومی هم مانند سقف های pvc حساسیتی نسبت به رطوبت ندارند و تا حد زیادی میتوان گفت سقف کاذب آلومینیومی در برابر ضزبه هم تا حد زیادی مقاوم بوده و آسیب پذیر نمیباشد.

 در حال حاضر شما میتوانید از مشاوره رایگان و خدمات حرفه ای فروشگاه اینترنتی مای دکوری در راستای استفاده از این متریال ها استفاده نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()