سبد خرید 0

سرامیک ضد اسید چیست ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 24 شهریور 1400 در ساعت 16 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

وقتی نوبت به سرامیک ضد اسید می‌رسد, در مورد نوعی سرامیک صحبت می‌کنیم که بدون لعاب است و مقاومت بسیار بالایی نسبت به مواد اسیدی دارد و میزان جذب آب آن بسیار پایین است (حدود 1.5) یا حتی کم‌تر. رنگ این کاشی‌ها معمولاً کرم رنگ است و استحکام و سختی بالایی دارد. این کاشی‌ها به شکل‌های هندسی مستطیلی و مربعی ساخته شده‌اند و اغلب در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که در آن‌ها زمین یا دیواره‌ها در معرض اسید و مواد شیمیایی قرار دارند. علاوه بر این کاشی های ضد اسید این که این سرامیک عموماً مقاومت بسیار بالایی نسبت به هر ماده شیمیایی دارد که دارای قدرت خورنده است.در ادامه این مقاله، قصد داریم در مورد مزایا، کاربردها و نحوه نصب سرامیک‌های ضد اسید از و ارائه اطلاعات عملی در این زمینه، صحبت کنیم؛ با ما بمانید.

برای خرید انواع پوشش کف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

فواید سرامیک ضد اسید چیست؟

جذب آب بسیار کم و مقاومت بالایی در برابر سرمای شدید دارد

مقاومت به سایش بالا

مقاومت مکانیکی بالایی دارد

مقاومت در برابر اسیده‌ای طبیعی و مصنوعی

داشتن این مزایا این نمونه سرامیک را به موارد خاص تبدیل کرده‌است، که در ادامه کاربردهای مختلف سرامیک ضد اسید را بررسی خواهیم کرد.

برای خرید انواع کفپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

در چه مکان هایی از سرامیک ضد اسید استفاده می شود؟

مناسب برای پوشش کف و دیواره‌ای سالن‌های صنعتی

مناسب برای استفاده در صنعت مواد غذایی، کارخانجات تولید محصولات لبنی، صنایع استخراج نفت و چربی، کارخانه‌های تولید گوشت، کارخانه‌های کنسرو سازی، کارخانه‌های کنسروسازی، کارخانه‌های بسته‌بندی مواد غذایی و غیره مناسب است.

مناسب برای استفاده در استخرهای اسید و مواد شیمیایی

نمونه‌هایی از سرامیک‌های ضد اسید دارای سطوح ضد لغزش هستند که از لغزش مردم جلوگیری می‌کند و بنابراین برای استفاده در لبه استخرهای شنا و آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود که کف آن‌ها در معرض چربی و اسید قرار دارند. شما می‌توانید از این سرامیک استفاده کنید.شما می‌توانید از این سرامیک‌های ضد اسید در مکان‌هایی که احتمال بد و آزار دهنده وجود دارد، استفاده کنید چون قدرت جذب آب این سرامیک بسیار پایین است و این مساله جذب آب، ماندن و ایجاد بو جلوگیری می کند.

همانطور که گفتیم، سختی این سرامیک بسیار بالا است و نسبت به سایش به خاطر رفت و آمد زیاد مقاوم هستند، بنابراین یکی از کاربردهای آن‌ها در مکان‌های عمومی است که رفت و آمد بالایی دارند.

در کارگاهی هایی که که وسایل سنگین مخصوص حمل و نقل بار مثل لیفتراک رفت و آمد دارند، سرامیک ضد اسید انتخاب بسیار مناسبی است چرا که قادر هستند فشار بسیار زیادی را تحمل کنند. در نهایت، این سرامیک‌های مورد استفاده برای مکان‌هایی که در آن سرامیک معمولی ممکن است توسط اسید های بمختلف آسیب‌دیده باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای خرید پارکت لمینت با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

چگونه سرامیک‌های ضد اسید را نصب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در هنگام نصب سرامیک و کاشی کاری مد نظر داشته باشید این است که از یک ملات ضد اسید مناسب و استاندارد با محیط استفاده کنید. اگر از ملات معمولی استفاده می‌کنید، بعد از مدتی اسید ملات را می‌خورد، از اتصالات عبور می‌کند، به سطح زیر سرامیک نفوذ می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود که سرامیک شما از بین برود و علاوه بر آن باعث ایجاد بوی ناخوشایند در طول زمان می‌شود.

دومین نکته مهم برای نصب کاشی‌های ضد اسید بررسی زیر لایه است. باید چک شود که آیا سطح شیب‌دار است یا کاملاً صاف و یکدست است! به عنوان مثال، نصب کاشی‌های ضد اسید برای کف حمام و کف تالار که در آن مایعات باقی می‌مانند و به زمین یا اتمسفر یا کانال هدایت می‌شوند. . می‌توان جهت صرفه جویی در هزینه ملات را ضد اسید نگرفت اما الزاما بایستی بندکشی ضد اسید باشد. یا به عنوان مثال برای نصب سرامیک‌های ضد اسید برای سطح استخر یا اتمسفر و کانال، جایی که مواد اسیدی در آن ساکن و باقی می‌مانند. لازم است که از ملات ضد اسیدی برای این سطوح استفاده کنید.توجه داشته باشید که اگر بست‌ها سیمان و معمولی هستند، از دست دادن بست‌ها باعث می‌شود که مواد اسیدی به زیر سرامیک نفوذ کنند و در نهایت شل شوند و نابود شوند.

برای خرید کاغذدیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

نکات بسیار مهم برای نصب درست کاشی‌های ضد اسید

قبل از نصب کاشی‌های ضد اسید، لازم است که اجرای مناسب زیرساخت سطح کاشی را تضمین کنیم.از ملات یا چسب ضد اسید برای نصب کاشی‌های ضد اسید استفاده کنید.هنگام استفاده از ملات یا چسب و چسب مخصوص برای کاشی‌های ضد اسید، دستورالعمل سازنده باید دنبال شود.

هنگام نصب سرامیک‌های ضد اسید، بسته به اندازه کاشی، حداقل ۳ تا ۵ میلی متر باید رعایت شود، و نصب بدون بستن کاملاً اشتباه است.

توجه داشته باشید که زمان استفاده ملات یا چسب ضد اسید خیلی کوتاه بوده و بعد از قرار دادن بسیار سخت می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را از سطوح جدا کرد. بنابراین، برداشتن اضافه کردن ملات یا چسب خاص و چسب برای کاشی‌های ضد اسید در حین نصب و نصب ضروری است.

برای خرید دیوارپوش پی وی سی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

توجه داشته باشید که بستن کاشی‌های ضد اسید باید زمانی انجام شود که عملیات بستن منجر به شل شدن یا جدا شدن تراز کاشی ها از هم نشود.

نکته بعدی این است که خمیر ویژه ضد اسید باید و چسب خاص  باید برای اتصال کاشی ضد اسید مورد استفاده قرار گیرد (اپوکسی) باید برای تنظیم ملات به کار رود.

استفاده از خمیر و چسب برای سرامیک های ضد اسید باید به گونه‌ای انجام شود که هیچ منفذهای و حفرات بین آن‌ها باقی نمانده است. نفوذ اسید از اتصال کاشی باعث آسیب و خوردگی به کف کاشی می‌شود.

برای خرید سقف کاذب کناف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

زمانی که یک سرامیک ضد اسید را انتخاب می‌کنید باید به چه چیزی توجه کنید؟

در مناطق صنعتی که در آن سرامیک بیشتر کثیف می‌شود، بهتر است از سرامیک‌های ضد اسید قرمز استفاده کنید تا خاک کم‌تر قابل‌مشاهده شود.

برای محل هایی که رفت و آمد افراد در آن جا زیاد است باید از سرامیک های ضد اسید عاج دارد استفاده کرد تا افراد لیز نخورند.

توجه داشته باشید که زمانی که ملات را خریداری می کنید، باید دقیقاً مشخص کنید که ملات شما باید در برابر چه نوع مواد شیمیایی مقاوم باشد.

نتیجه گیری

کاشی های ضد اسید از جمله کاشی های پر فروش در صنایع صنعتی و آزمایشگاه ها در ایران هستند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()