سبد خرید 0

پارکت لمینت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 18 آبان 1398 در ساعت 23 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت

پارکت لمینت چیست؟
در دنیای امروزۀ ما که تکنولوژی و علم لحظه به لحظه در حال پیشرفت میباشد و ما در پی راحتی خود میباشیم میتوانیم از محصولاتی که برای راحتی ما تولید و ساخته شده اند بهره ببریم. یکی از نیاز های ما نیاز به مسکن میباشد که همین نیاز اصلی ، مارا نیازمند بسیاری از اجناس و وسایل اصلی و فرعی دیگر میکند که از جمله آنها میتوان به متریال ساخت (مثل : تیر آهن ، میلگرد ، سیمان ، سفال ، آجر و...) و متریال تکمیل کننده ساختمان (مثل: پوشش سقف ، پوشش دیوارها ،پوشش کف و اجناس تزئینی ) اشاره کرد.

پارکت لمینت یکی از همین متریال ها میباشد که جهت پوشاندن کف محیط از آن استفاده میشود. البته باید این را بدانیم که برای اجرای پارکت لمینت در ساختمان نیاز به سطح زیرین ساف و یک دست میباشد که میتواند سیمان ، گچ ، سرامیک ، یا سنگ باشد.

مواد تشکیل دهنده پارکت لمینت

پارکت لمینت را اصطلاحاً پارکت یا لمینت نیز مینامند. اجزای اصلی این متریال HDF میباشد که سختی و تراکم بیشتری نسبت به MDF ها دارند و برخلاف MDF ها که جهت ساخت سازه های دیواری به کار میروند HDF ها به دلیل سختی خود برای ساخت  پوشش کف استفاده میشوند.

در زیر مغز HDF که اجزای اصلی پارکت لمینت میباشد ، یک لایه محافظ وجود دارد که پارکت لمینت ها را از نفوذ از طرف زیر آن محافظت میکند.

بر روی مغزی اصلی (HDF) یک لایه چاپ شده وجود دارد که طرح پارکت لمینت را بر روی آن چاپ میکنند که هر کد یا شناسه پارکت لمینت یا بهتر بگوییم هر شرکت و کارخانه طرح های مخصوص خود و مدلهای خاص خود را بر روی آن چاپ کرده تا طرح دلخواه خود را روانه بازار کند.

لایه رویی پارکت لمینت ها را روکش لمینت تشکیل میدهد که باعث میشود مقاومت پارکت لمینت بالا رود و در مقابل نفوذ و خط و خش مقاومت بالایی از خود نشان دهد

لایه لمینت هر محصول با محصول دیگر میتواند متفاوت باشد و درجه بندی خاص خود را داشته باشد که نماد درجه بندی لایه رویی لمینت ها AC میباشد. در حال حاضر پارکت های موجود در ایران را به سه دسته میتوان تقسیم بندی کرد که AC3 ، AC4 ، و AC5 میباشند که هرچه بالاتر باشد کیفیت و مقاومت بالاتری دارد.

به این ترتیب شما با ساختار اصلی پارکت لمینت ها آشنا شدید و میتوانید یک پارکت لمینت خوب را از جنس بد تشخیص دهید ،البته با توجه به گستردگی محصولات موجود در ایران پیشنهاد میکنیم از کارشناس مخصوص جهت راهنمایی هم کمک بگیرید.

 لایه پارکت لمینتاگر کمی به عقب برگردیم تا همین 15 سال پیش از نوع دیگر کف سازی به نام پارکت چوبی در ساختمانها استفاده میکردند که به چند دلیل استفاده از آنها منسوخ شده که در پایین به چند مورد اشاره میکنیم:

1_هزینه بالا ی اجرا و نگهداری

پارکت های چوبی نسبت به دیگر متریال هال کف هزینه تا چند برابر به مصرف کننده تحمیل میکنند که این امر باعث شده توجهات از روی این نوع پارکت ها برداشته شود. (مثال 1متر پارکت لمینت کامل=150هزار تومان/ 1 متر پارکت چوبی کامل = 450هزار تومان)

2_مشکل در نگهداری

پارکت های چوبی را باید هر سال یا هر چند سال یک بار ساب و لاک زد تا از جلوه اولیه برخوردار شوند و عمر آنها کوتاه نشود که این امر با توجه با سختی های خود مصرف کننده را از استفادۀ این متریال منصرف میکند.گذشته از این هر بار ساب و لاک زدن هزینه ای معادل یک چهارم هزینه اولیه دارد که مصرف کننده ترجیح میدهد از پارکت لمینت بجای پارکت چوبی استفاده نماید.

انواع پارکت لمینت

در حال حاضر بازار خیلی وسیعی برای پارکت لمینت در کشور وجود دارد که همین امر موجب شده تا سودجویان دست به کار شوند و محصولات با کیفیت پایین را به دور از قیمت واقعی و با قیمت بالا در کشور عرضه کنند.

شما باید برای انتخاب و خرید پارکت لمینت دو موضوع را در نظر بگیرید که این دو عبارتنداز: مقاومت مغزی HDF که اصطلاحاً دانسیته می نامند و مقاومت رویه پارکت لمینت که  با نشان AC مشخص میشوند.

مقاومت دانسینه پارکت لمینت ها اصولا باید بالاتر از 850 باشد که هرچه این عدد بالاتر باشد جنس مغزی پارکت بهتر میباشد. در مورد مقاومت روکش(AC) هم باید بگوییم که هر چقدر بالاتر باشد بهتر و مقاومت تر است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()