سبد خرید 0

انواع پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 آذر 1398 در ساعت 12 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انواع پارکت لمینت

در دنیای امروز ما ساخت اکثر ساختمانها برای سازندگان بسیار دشوار و تا حدودی سخت است و دلیل آن هم بالا بودن هزینه ساخت و تکمیل ساختمان ها از یک جهت و زمان بر بودن آن از جهتی دیگر میباشد. همین دلیل باعث شده تا سازندگان ، طراحان و شرکت های ساختمانی به فکر پایین آوردن هزینه تولید و ساخت ساختمان ها باشند.

پایین آوردن هزینه ساخت یکی از راه های فروش بیشتر و به طبع سود بالاتر می باشد که همه بیزینس های امروزی خط مشی کاری خود را بر این پایه استوار کرده اند. یکی از قسمت های ساختمان که زمان و هزینه زیادی از سازندگان صرف میکند ، کف ساختمان می باشد. اصولا کفسازی برای ساختمان سختی هایی همراه خود دارد که از جمله آن تهیه و حمل مصالح از جمله سیمان و شن و ماسه می باشد. از مشکل قبل که چشم پوشی کنیم بعد از مشکلات اجرا به مرحله تکمیل و خشک شدن مصالح میرسیم که کمی زمان بر است و کار ساخت و تکمیل را کمی مختل میکند.

اما شرکت های تولیدی فعال در زمینه متریال ساختمان از چند دهه پیش در اروپا و چندین سال پیش در ایران ،این مشکلات را برطرف کرده اند و محصولاتی به نام پارکت لمینت را به دنیا معرفی کرده اند. ابتدا پارکت ها به صورت تمام چوب بودند ولی رفته رفته به دلیل آسیب پذیر بودن متریال چوب با کمی مواد مصنوعی ترکیب شدند تا از شدت آسیب پذیری آنها کم کنند. تا امروز به محصولات با کیفیت و با دوام به نام پارکت لمینت رسیده ایم.

تفاوت پارکت لمینت ها

تولید پارکت لمینت ابتدا به یک صورت و یک شکل انجام میشد که همگی در یک سایز و با اتصال (کلیک) مشابه بودند. اما امروزه با به روز شدن تکنولوژی ساخت پارکت لمینت ها تنوع زیادی در اندازه ، شکل و مقاومت پارکت لمینت ها وجود دارد.

لایه پارکت لمینت

تفاوت در قطر و ضخامت

یکی از مزایای پارکت لمینت ها خاصیت عایق بودن آنهاست. به گونه ای که در محیط های سرد تر (طبقات روی پارکینگ) در صورت استفاده از این متریال ارزشمند حدودا 4تا5 درجه هوای محیط را گرمتر کرده و موجب راحتی مصرف کننده میگردد. یکی از دلایل این امر ضخامت پارکت لمینت ها میباشد که از 6 میلیمتر تا 15 میلیمتر متغییر است. هر چقدر ضخامت پارکت لمینت ها بیشتر باشد خاصیت عایق بودن آنها نیز بیشتر است ، در حال حاضر در ایران پارکت لمینت ها با ضخامت 7 تا 12 میلیمتر موجود میباشد.

ضخامت پارکت لمینت

تفاوت در مقاومت (سایش)

پارکت لمینت ها در برابر سایش و ضربه مقاوم هستند اما این مقاومت ها در محصولات مختلف به صورت های مختلف ظاهر میشوند که از مقاومت 2 شروع و تا 6 ادامه دارد. در اصطلاح به نوع مقاومت پارکت لمینت ها AC نیز میگویند مثلا (AC3 یا AC4 و...) که هر چقدر این عدد بیشتر باشد مقاومت سایشی پارکت لمینت بیشتر است و هرچقدر کمتر باشد مقاومت سایشی پارکت لمینت کمتر است.

در قسمت کلیک پارکت لمینت ها هم باید ترتیبی اتخاذ شود که رطوبت از این ناحیه به لایه های میانی نفوذ نکند، به همین دلیل بعضی از شرکت ها کلیک های پارکت لمینت را آغشته به پارافین میکنند که جلوی نفوذ رطوبت را بگیرند. در اصطلاح به این نوع پارکت ها کلیک پارافین خورده میگویند.

مقاومت پارکت لمینت

تفاوت در طرح

در قسمت ظاهر پارکت لمینت ها نیز تفاوت هایی وجود دارد که این محصولات را از این نظر متنوع میکند و دست خریداران را برای انتخاب باز می گزارد. یکی از این تفاوت ها طرح چاپ شده روی کاغذ چاپ پارکت ها میباشد که در اشکال مختلف وجود دارند. بیشتر این طرح ها ، طرح چوب طبیعی میباشد که خواهان بیشتری دارد. بعضا در مواردی شرکت ها طرح چوب را به صورت برجسته بر روی پارکت لمینت کار میکنند که بیشتر بر روی پارکت لمینت با ضخامت 12 میل این اتفاق می افتد. مشتریان این نوع محصولات باید هزینه بیشتری نسبت به سایر محصولات پرداخت کنند.

طرح های پارکت لمینت

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()