سبد خرید 0

سقف کاذب چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 2 مرداد 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 سقف کاذب چیست؟

یکی از امکانات جدید در طراحی ساختمان های امروزی بهره گیری از سقف کاذب می باشد. که بخصوص برای فضاهای ادارای و یا مسکونی بسیار مورد توجه قرار گرفته و نمایی سه بعدی و رویایی و چشم نواز به فضایی که در آن به کار می رود ایجاد می کند. همان طور که از نام آن پیداست، یک سقف کاذب، سقفی است که به دلیل کاربردی بودن و نمای تزیینی آن و یا پوشاندن سقف اصلی روی آن نصب می شود تا فرم، رنگ و یا مدیریت نسبت های یک اتاق به آن اضافه شود. این سقف کاربردی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد: منحنی،  گرد،  راست، مربع…. با این همه مزایا، در حال حاضر جزیی از ادوات و خدمات طراحی داخلی ساختمان های شیک و مدرن شده است.

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که بنا بر نیاز به تحقیق درباره سقف کاذب می پردازید و شاید حتی از پیشروان طراحی داخلی باشید؛ به هر حال این مقاله نکات مهم  درباره سقف کاذب و نکاتی که باید هنگام خرید سقف کاذب بدانید را مطرح می کند.

نکاتی که باید راجع به سقف کاذب بدانید:

  • سقف کاذب روی تیرهای سقف قبلی را پوشش می دهد. مضاف بر این به بهبود خواص آکوستیک و  تسهیل عایق حرارتی کمک می کند. همچنین تهیه استراتژی های روشنایی برای آن مکان را امکان پذیر می کند یا خدماتی نظیر استتار و پوشاندن مجراهای برقی یا تاسیسات. بسته به اینکه آیا شما می توانید شبکه تشکیل دهنده آن را ببینید یا نه،  یک سقف کاذب می تواند در معرض دید یا پنهان از نظر باشد.
  • سقف کاذب را می توان با استفاده از POP بر روی شبکه های سیم و کانالهای آلومینیومی،  پانل های گچی آماده یا تخته های چوبی،  چوب،  تخته سه لایه،  PVC،  فلز،  شیشه،  آکریلیک،  پارچه و غیره ساخت. هر ماده دارای منطقه خاصی از کاربرد و مجموعه خاص خود است. از مزایای یک سقف کاذب ارتفاع یک اتاق را کاهش می دهد. بنابراین اگر قبلاً با چالش کم ارتفاع روبرو هستید،  این ممکن است بهترین گزینه نباشد.
  • آفات نگرانی بزرگی را ایجاد می کنند زیرا می توانند خانه ای بین دو لایه سقف ایجاد کنند و شروع به پرورش کنند.
  • سقف کاذب در هنگام وقوع زلزله بسیار پایدار نیست.
  • در هنگام قرار دادن لوستر یا تزئینات دیگر باید بسیار مراقب باشید.
  • در موارد سقف کاذب ساخته شده از POP،  نشت آب از سقف واقعی به سمت پایین می رود و ظاهر را خراب می کند زیرا مواد مقاوم در برابر آب نیستند.

 سقف کاذب

نکاتی که باید درخرید سقف کاذب از آن باخبرباشید:

انتخاب سقف کاذب در مرحله اول باید همفکری و نزدیکی نظر معمار و مجری را با هم داشته باشد تا به طرح ایده آل و کاربردی برسید.

انتخاب نوع درست نوع سقف کاذب در فضای خاص شما بسیار اهمیت دارد. برای این منظور باید بدانید که سقف های کاذب به چند گروه سقف کاذب گچی و اکوستیک و پی وی سی و رابیتس و... تقسیم بندی می شوند. مدلی که برای هر فضا می تواند کارآمد باشد را باید پیدا کنید. در نظر بگیرید یک فضای اداری دارید طبیعتا با فضای اتاق یا سالن کاملا متفاوتند و سقف کاذب متناسب خود را می طلبند. نکته دیگرکه باید در هنگام خرید سقف کاذب در نظر داشته باشید؛ انتخاب ترکیب رنگ بندی است که با فضای شما می تواند هارمونی دلچسبی داشته باشد. و از شرایط آب و هوایی منطقه خود نیز غافل نباشید. منظور میزان رطوبت و نم و خشکی هوا  و یا  بارندگی سالانه است.
استفاده از پانل های پی وی سی مناسب مناطق پربرف و باران می باشد .
چون از هر لحاظ عایق رطوبت و حرارت بوده و کمک شایانی به بالا بردن عمر مفید بنا و ساختمان می کند.
ولی در شهرهای گرم و خشک که میزان بارندگی کم است در انتخاب سقف کاذب ساختمان های مسکونی بهتر است از تایل ها و ورق های کناف استفاده کنیم.

  • سقف های PVC

سقف های PVC است که از دو قسمت تشکیل شده اند. یک نوع با استفاده از PVC انعطاف پذیر و دیگری PVC جامد که به نصب آسان چراغ ها و لوازم جانبی دیگر کمک می کند. این پنل های PVC دارای مزایای بسیاری هستند که نصب آنها سریع و آسان است و امکان پایان دادن به لبه ها و گوشه ها را فراهم می کند.

به علاوه ؛ از مزایای استفاده از پانل های سقفی PVC،  نگهداری آسان، بدون رنگ، بادوام،  مقاوم در برابر آب، سبک وزن و جایگزین عالی برای سقف های POP و سقف گچی است. سقف های پی وی سی بیشتر در اتاقهای نشیمن، اتاق خوابها و اتاق های آشپزخانه استفاده می شود.

در مکان هایی که دارای سقف معمولی  هستند و سقف صرفا جنبه پوشش تزییناتی دارد از تایل ساده استفاده می شود.

همچنین در مکان هایی که دارای سقف کاذب اکوستیک از تایل پانچ دار استفاده می شود که برای تایل پانچی منظم و یا نامنظم و مریعی می توان استفاده نمود.

  • سقف کاذب AMF :

نکته دیگر در هنگام خرید سقف کاذب توجه به عایق بودن آن است که بخواهیم عایق حرارتی و صوتی باشد یا خیر. چنانچه جواب مثبت است باید به سراغ سقف کاذب AMF  بروید.

  • سقف کاذب فلزی و آلومینیومی

این نوع سقف دارای تنوع زیادی می باشد که موارد زیر را می توان نام برد:

سقف کاذب دارای تایل هایی از جنس آلومینیومی ساده هستند که به صورت فلت نصب می شوند. مزایای این سقف داشتن مقاومت بیشتر نسبت به انواع دیگر می باشد و چنانچه به دنبال جایگزین مناسب برای سقف های کاذب قدیمی مانند رابیتس و سقف کاذب گچی می گردید به سراغ آنها بروید .

  • سقف های مشبک کناف (Click) 

سقف هایی هستتند که دارای قابلیت اجرایی سریع و آسان می باشند. همچنین دسترسی به فضای تاسیساتی در پشت سقف کاذب را آسان می کنند. البته نگهداری یا تعمیرشان خیلی راحت تر است و به راحتی رنگ آمیزی قبلی آنها را می توان پاک کرد در صورتی که از صفحات روکش دار استفاده کنید.

  • سقف های چوبی

 سقف های کاذب چوب به دلیل بافت و الگوهای طبیعی آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به نوع و ماهیت چوب، بافت و انتهای آن انتخاب شده است تا جلوه ای دلپذیر به چشم ها ببخشد. آنها به دلیل داشتن خواص صوتی خوب، خاصیت عایق کاری، مقاومت عایق بندی بالا بسیار مناسب هستند و جلوه ای طبیعی و خنک به خانه شما می بخشند. آنها به راحتی در رنگ ها و بافت های مختلف نگهداری و در دسترس هستند. نوع چوب بکار رفته در سقف ها چوب چوب انبار،  فاکس یا چوب تقلبی و تابلوهای فیبر معدنی است.

سقف کاذب

به طور خلاصه:

بعضی از سقف های کاذب از فضای بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارد. قبل از انتخاب نوع خاصی، ارتفاع دیوار مورد نیاز خود را علامت بزنید و میزان فضای اتاق برای سقف و تیرچه های سقفی را اندازه گیری کنید. برای تأمین نیازهای نصب خود آماده باشید تا یک یا چند اینچ در ارتفاع سقف افزایش یا کاهش دهید.

اطمینان حاصل کنید که شکل سقف انتخابی شما می تواند در فضای موجود باشد. لطفاً اینگونه نباشد که فکرکنید،  تمام گزینه های سقف نمایش داده شده در بازار یا سایت های خرید آنلاین در اندازه اتاق مربوطه متناسب است.

از آنجا که ممکن است زمانی به وجود بیاید که نیاز به تعمیر سقف کاذب خود داشته باشید، علاوه بر نصب فوری هنگام خرید، تعمیرات بعدی را نیز در نظر بگیرید.

 شما مشتریان محترم می توانید از طریق تماس با ما انواع سقف کاذب را برای فضای خود تهیه و اجرا نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()