سبد خرید 0

کاربردهای چمن مصنوعی رنگی چیست

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 16 فروردین 1400 در ساعت 11 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما وقتی نام چمن مصنوعی را می شنویم، یاد ورزشگاه و فوتبالیست هایی که روی آن می دوند می افتیم اما چمن مصنوعی کاربردهای زیادی دارد و افراد از آنها برای مصارف گوناگونی استفاده می کنند. چمن مصنوعی رنگ های مختلفی دارد اما اولین رنگی که به ذهن ما خطور می کند رنگ سبز است که باز هم علت آن به خاطر فوتبال است. چمن مصنوعی رنگ های دیگری هم دارد که در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به کاربرد چمن مصنوعی رنگی پرداخته شده است.

چمن مصنوعی رنگی

چمن مصنوعی همان گونه که از نامش پیداست چمنی است که به صورت مصنوعی ساخته شده است. چمن مصنوعی جایگزینی مناسب برای چمن طبیعی است و می تواند به راحتی در جاهای مختلف نصب شود. این چمن ها از الیافی مصنوعی ساخته می شوند که از پلی اتیلین یا پلی پروپلین هستند. این الیاف را می توان رنگ کرد و به این طریق چمن های مصنوعی مختلف با رنگ های مختلفی داشت.

رایج ترین رنگ مسلما رنگ سبز است که همه شما آن را دیده اید. خیلی از ورزشگاه های مطرح در دنیا از چمن مصنوعی برای زمین های خود استفاده می کنند. چمن مصنوعی دوام بیشتری دارد واین یکی از مزیت های آن نسبت به چمن طبیعی است.

به طور کلی دو نوع چمن مصنوعی رنگی وجود دارد : چمن مصنوعی تزیینی و چمن مصنوعی ورزشی . چمن مصنوعی تزیینی برای تزیین ساختمان ها و خانه ها و زمین ها استفاده می شود و چمن مصنوعی ورزشی هم برای انجام ورزش روی آن ساخته می شوند. ورزش های گوناگونی مانند هاکی، فوتبال، راگبی، تنیس، اسب سواری و خیلی از ورزش های دیگر روی چمن های مصنوعی انجام می شوند.

مزایای چمن مصنوعی رنگی

چمن های مصنوعی رنگی مزیت های زیادی دارند که در زیر به آنها اشاره شده است:

نصب آسان:

نصب چمن های مصنوعی رنگی کم هزینه و آسان است و وقت چندانی نمی برد. البته نصب آنها باید به  دست افراد متخصص صورت بگیرد و هر کسی نباید این کار را انجام دهد.

عدم نیاز به کاشت و مراقبت برای رشد چمن:

اگر شما بخواهید چمنی طبیعی داشته باشید باید در ابتدا زمینی را انتخاب کنید و سپس در آن بذر بپاشید و به خوبی آن را آبیاری کنید تا چمن رشد کند و در کنار آن شما باید مدام آنها را هرس کنید .همه این کارها زمان بر و هزینه بر است و برای خیلی ها مقدور نیست. خوبی چمن مصنوعی رنگی اینست که شما دیگر نیازی به این کارها ندارید.

تمیز بودن و بهداشتی بودن:

چمن طبیعی حشرات و حیوانات را به سمت خود جذب می کند و این باعث دردسر و کثیفی آن می شود. شما باید به طور مدام از آفت کش ها و علف کش ها برای مراقبت از چمن طبیعی استفاده کنید در حالی که چمن مصنوعی نیاز به این کارها ندارد و به خودی خود بسیار تمیز و بهداشتی است.

قابلیت استفاده در جاهای گوناگون:

از چمن مصنوعی می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد و به مدتی طولانی از آنها استفاده کردو این یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی می باشد.

کاربردهای چمن مصنوعی رنگی

چمن مصنوعی رنگی کاربردهای گوناگونی دارد و از آن می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد. در زیر به این کاربردها اشاره شده است:

زمین های ورزشی:

یکی از مهم ترین استفاده های چمن مصنوعی رنگی، استفاده از آن برای ورزش فوتبال است. این چمن ها را می توان به خوبی در ورزشگاه ها نصب کرد و از این طریق فضا را برای ورزش فوتبال مهیا کرد. مراقبت از چمن مصنوعی در ورزشگاه ها به نسبت چمن طبیعی بسیار راحت تر است و این خود مزیت مهمی محسوب می شود.

زمین فوتبال، یکی از زمین های ورزشی است که از طریق چمن مصنوعی آماده می شود. ورزش های بسیار دیگری نیز هستند که برای انجام انها نیاز به یک چمن مصنوعی رنگی وجود دارد. ورزش هایی مانند اسکی ،هاکی ، گلف، بیسبال و چوگان روی چمن انجام می شوند و بنابراین از چمن مصنوعی برای تهیه زمین آنها استفاده می شود.

خوبی چمن های مصنوعی رنگی برای زمین های ورزشی این است که زحمت نگهداری از آن بسیار کمتر است و بنابراین هزینه کمتری هم دارد و در ضمن تمیزتر و بهداشتی تر نیز هست.

زمین بازی کودکان:

یکی دیگر از استفاده های چمن مصنوعی رنگی این است که از آن برای زمین بازی کودکان استفاده می شود. رنگ های شاد باعث انرژی بیشتر کودکان می شود و این موضوع می تواند روی پرورش فکری آنها تاثیر بگذارد. با استفاده از چمن مصنوعی رنگی می توان برای کودکان، زمین هایی زیبا و رنگارنگ تهیه کرد تا کودکان روی آن به بازی و تفریح بپردازند و از این طریق پویاتر و خلاق تر تربیت شوند.

برای حیوانات:

امروزه خیلی از افراد در خانه خود حیواناتی مانند سگ ، گربه یا دیگر موارد را نگهداری می کنند و خیلی هم آنها را دوست دارند. یکی از کاربردهای دیگر چمن مصنوعی رنگی، ساختن مکانی برای این حیوانات است تا طبیعت را بیشتر احساس کنند. این زمین می تواند درون خانه یا بیرون از خانه و در حیاط باشد. خیلی ها از زمین های مخصوص رنگی برای تربیت حیوانات استفاده می کنند. رنگ های مختلف و متنوع باعث می شود تا حیوانات تحرک بیشتری داشته باشند و در نتیجه سرزنده تر باشند. بنابراین اگر در خانه خود سگ یا گربه یا حیوانی دیگر دارید می توانید با استفاده از چمن مصنوعی رنگی برایش محیطی جذاب و راحت را فراهم کنید.

برای نمایشگاه ها:

اگر به نمایشگاه رفته باشید حتما زمین های سبزرنگی را که در آنجا استفاده شده است دیده اید. خیلی از رویدادها روی چمن های مصنوعی رنگی برگزار می شود چون هم جذابیت بیشتری دارد و هم حس بهتری را به افراد می دهد.

در نمایشگاه هایی که دائمی هستند در اغلب موارد از چمن مصنوعی استفاده می شود و نه چمن طبیعی چون هزینه نگهداری چمن طبیعی بسیار بالاتر است و هم چنین عمر کوتاه تری هم دارد.

در ساختمان های مسکونی و تجاری:

یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی رنگی، استفاده آن در ساختمان های مختلف برای زیباتر کردن محیط آن است. از چمن مصنوعی رنگی برای کارهای زیادی در ساختمان ها استفاده می شود و با این چمن ها محیط ساختمان به شکل زیباتری در می آید.

در باغ ها و تالارها:

یکی از جاهایی که چمن مصنوعی به کار می رود، باغ ها و تالارها هستند که محل برگزاری مراسمات مختلف مانند عروسی، تولد و دیگر موارد می باشد. چمن مصنوعی به تالارها زیبایی می بخشد و از این طریق باعث احساس بهتر در افراد حاضر در باغ یا تالار می شود. این نوع چمن به نسبت چمن طبیعی دارای هزینه بسیار کمتری است بنابراین صاحبان تالارها و باغ ها به خوبی روی آن حساب باز می کنند و از آن به عنوان کفپوش خود استفاده می کنند.

روی پشت بام:

یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی استفاده از آن در پشت بام است. افراد می توانند با چمن مصنوعی روی پشت بام های خود را زیبا کنند. انواع رنگ ها را می توان برای پشت بام استفاده کرد تا زیبایی آن بیشتر شود. شما می توانید بهترین ها را انتخاب کنیدو پشت بام خود را زیبا کنید.

نتیجه گیری

چمن مصنوعی رنگی، نوعی کفپوش است که از آن می توان برای جاهای زیادی استفاده کرد. این چمن از الیافی مصنوعی ساخته شده است و مزیت های زیادی را دارد. هزینه آن نسبت به چمن طبیعی پایین تر است، عمر طولانی تری  دارد، تمیز تر و بهداشتی تر است و سریع تر هم می توان آن را آماده کرد.

از چمن مصنوعی رنگی برای زمین های ورزشی مختلفی چون فوتبال، هاکی، چوگان، گلف، تنیس، راگبی، بیس بال ، هاکی ، پرتاب نیزه و دیگر ورزش ها استفاده می شود. ورزشکاران به راحتی می توانند روی چمن های مصنوعی ورزش کنند. از چمن مصنوعی در جاهای دیگری چون مهد کودک ها( برای زمین بازی کودکان)، نمایشگاه ها، تالارها و باغ ها، پشت بام ها و ساختمان های مختلف استفاه می شود.

چمن مصنوعی محیط را زیباتر می کند و باعث می شود تا افراد بتوانند محیطی زیبا و بهداشتی را برای استفاده کردن در اختیار داشته باشند.

مای دکوری

مای دکوری، مجموعه ای است که سالهاست در حال عرضه خدمات برای دکوراسیون داخلی است و عرضه چمن مصنوعی نیز یکی از خدمات این مجموعه و سایت است. شما می توانید بهترین چمن های مصنوعی رنگی را با تخفیف های عالی از این سایت خریداری کنید و از آن برای کار مورد نظر خود استفاده کنید.

مای دکوری باکیفیت ترین چمن های مصنوعی را در اختیار شما می گذاردو آنها را با قیمتی مناسب در اختیار شما می گذارد. این چمن ها در طرح ها و رنگ ها  و متراژهای مختلف در دسترس هستند و فقط کافی است شما آنها را انتخاب کنید تا صاحبشان شوید. این چمن ها به همه جای کشور ارسال می شوند پس به راحتی می توانید آنها را سفارش دهید و از آنها استفاده نمایید. مای دکوری اعتبار خود را از خدمت رسانی اش گرفته است و مفتخر است که بهترین ها را به شما عرضه می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()