سبد خرید 0

پارکت سه بعدی چیست

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 22 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر با پارکت ها و کفپوش ها سروکار داشته باشید حتما تا به حال نام پارکت سه بعدی را شنیده اید. از این پارکت ها برای زیبایی بیشتر ساختمان ها استفاده می شود. این پارکت ها نیز طرفداران خاص خودشان را دارند و خیلی ها از آن خوششان می آید. در این مقاله به این پرداخته شده است که پارکت سه بعدی چیست.

منظور از سه بعدی بودن چیست؟

منظوز از پارکت سه بعدی این نیست که این پارکت ها دارای سه بعد هستند بلکه منظور تصویری که ایجاد می کنند. حتما شما در کتاب ها ، مجلات و یا اینترنت تصاویری را مشاهده کرده اید که به آنها سه بعدی می گویند. این تصاویر به گونه ای کشیده می شوند که بسیار واقعی به نظر می رسندو شما هر سه بعد یعنی طول و عرض و ارتفاع را احساس می کنید.

منظور از سه بعدی بودن پارکت نیز همین است. این پارکت ها به شکلی ساخته و تصویرگری شده اند که با دیدن آن افراد حس می کنند که سه بعدی است و حس واقعی تری نسبت به آن پیدا می کنند. وقتی شما یک پارکت سه بعدی را در خانه خود استفاده می کنید به زیبایی خانه خود می افزایید. شما می توانید با انداختن پارکت هایی سه بعدی از درختان، حیواناتف مناظر ، انسان ها و دیگر چیزها افرادی که به دیدن خانه تان می ایند را شگفت زده کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پارکت ها روز به روز در حال محبوب تر شدن هستند و افراد بیشتری از آنها استقبال می کنند.

پارکت سه بعدی چیست؟

پارکت سه بعدی در واقع همان پارکت معمولی است با این تفاوت که طرح سه بعدی دارد. نقاشی  و تصویر روی این پارکت ها به شکل سه بعدی کشیده شده است و برای همین از این پارکت ها می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد. زمانی که شما روی چنین پارکت هایی بایستید احساس می کنید که این پارکت دارای ارتفاع است و همین موضوع باعث حس جالبی در افراد می شود.

برای مثال تصور کنید که تصویر یک کوه به شکل سه بعدی روی یک پارکت است. زمانی که شما روی این پارکت می ایستید احساس می کنید که بر فراز یک کوه هستید یا اگر تصویر یک دره باشد احساس می کنید که ممکن است سقوط کنید. این ها خود موجب ایجاد یک جلوه هنری و بصری می شود که در نوع خودش جالب و هیجان انگیز است.

این پارکت ها در طرح ها  و رنگ های مختلف وجود دارد و شما می توانید بر طبق سلیقه خود به انتخاب یکی از آنها بپردازید.

نصب پارکت سه بعدی چگونه است؟

این پارکت ها در نصب تفاوتی با پارکت های معمولی ندارند .تنها تفاوتی که وجود دارد این است که تایل های پارکت باید به گونه ای کنار هم قرار گیرند که تصویر سه بعدی به خوبی تشکیل شود. نصاب باید در هنگام نصب آن باید به این موضوع توجه داشته باشد و آنها را به خوبی در کنار هم قرار دهد.

در چه جاهایی از پارکت های سه بعدی استفاده می شود؟

دکوراسیون داخلی در حال حاضر برای معماران و طراحان اهمیت زیادی دارد و برای همین است که پارکت های سه بعدی می توانند دکور جذاب و زیبایی را به خانه ببخشند. پارکت های سه بعدی در واقع جزء دکورهای جدید خانه هاست که می تواند زیبایی خاصی را به یک مکان ببخشد. این پارکت ها که یک تصویر واقعی را تداعی می کنند را می توان در جاهای زیادی استفاده کرد. در زیر به مواردی که در آنها از پارکت لمینت سه بعدی استفاده می شود اشاره شده است:

1.هتل ها:

در هتل ها از پارکت های سه بعدی زیاد استفاده می شود چون آنها می توانند به جذابیت هتل بیفزایند. پارکت های سه بعدی باعث می شود تا افراد در هتل حس هیجان انگیزتر و جالبتری را تجربه کنندو همین موضوع می تواند باعث جذب مشتری بیشتر برای یک هتل شود.

2.حمام و سرویس های بهداشتی:

از دیگر جاهایی که می توان از پارکت های سه بعدی از آن استفاده کرد، حمام و سرویس بهداشتی است. فرض کنید برای نظافت وارد حمام شوید و زیر پایتان منظره ای باشد که شما با دیدن آن حسی واقعی پیدا کنید. شما مطمئنا با چنین چیزی از حمام کردن خود یا استفاده از سرویس بهداشتی لذت بیشتری می برید.

آشپزخانه ها:

آشپرخانه ها محل دیگری هستند که می توان از پارکت سه بعدی در آنها استفاده کرد و بر جذابیت آن جا افزود. آشپزی یک کار زمان بر است و بنابراین داشتن یک مکان زیباو جذاب می تواند از خستگی افراد کم  کند و روی روحیه آنها تاثیر بگذارد. افراد با پارکت های سه بعدی هنگام آشپزی حس بهتری دارند.

مراکز خرید و پاساژها :

مراکز خرید باید دارای جذابیت باشد و به همین دلیل است که پارکت های سه بعدی می تواند برای آن مناسب باشد. پارکت های سع بعدی می توانند تصویری واقعی و زیبا را تداعی کنند و افرادی که در آنجا قدم می زنند حس خوشایندی در هنگام خرید داشته باشند. بنابراین به خوبی می توان از پارکت های سه بعدی در این مکان ها استفاده کرد.

استخرها:

استخرها جای دیگری هستند که می توان در آنها از پارکت سه بعدی استفاده کرد. این باعث زیبایی بیشتر استخرها و محیط شنا می شود.

سینماها :

سینما خود جایی است که از طریق جذابیت های بصری برای افراد لحظات دلنشینی را فراهم می کند. پارکت های سه بعدی که خود جذابیت بصری دارند می توانند به خوبی باعث زیبایی چنین محیطی شوند و بر لذت افرادی که آمده اند تا فیلم ببینند اضافه کنند.

مراکز بهداشتی:

یکی دیگر ازجاهایی که پارکت سه بعدی واقعا می تواند کارایی داشته باشد، مراکز بهداشتی و بیمارستان ها است. در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی افراد دارای روحیه خوبی نیستند و خسته تر از جاهای دیگر هستند. پارکت های سه بعدی می تواند روی این مسئله تاثیر بگذارد و از تنش و خستگی محیط بکاهد و باعث شود تا افراد در بیمارستان حس بهتری داشته باشند.

این ها فقط مواردی بود که پارکت سه بعدی در آنها استفاده می شد. موارد بسیار دیگری مانند رستوران ها، اماکن تجاری ، خانه ها و آمفی تئاترها و ... نیز وجود دارد که می توان از پارکت سه بعدی در آن استفاده کرد.

پارکت های سه بعدی چه جنسی دارند؟

قبلا گفته شد که پارکت های سه بعدی مانند پارکت های معمولی هستند و فقط طرح روی تایل آنها تفاوت دارد. بنابراین جنس آنها با جنس دیگر پارکت ها تفاوتی ندارد و دارای جنس های مختلفی است و قیمت های مختلفی نیز دارد.

نتیجه گیری

امروزه دیگر خیلی ها دنبال این هستند که دکور داخلی خانه خود را جذاب کنند. یکی از عوامل موثر در دکوراسیون داخلی پارکت ها هستند. پارکت های سه بعدی برای این ساخته شده ان تا با تداعی کردن تصویری واقعی بر زیبایی و جذابیت یک مکان بیفزاید.

تصور کنید وارد یک مکان می شوید و به ناگاه تصویر درختی را می بینید که حس می کنید واقعی است. آیا این به شما هیجان نمی دهد؟مطمئنا در نوع خود بسیار جالب و هیجان انگیز است.  پارکت های سه بعدی همان پارکت معمولی هستند که روی آنها تصویری سه بعدی وجود دارد. این موضوع باعث می شود تا افراد به محیط حس بهتری داشته باشند چون با هر بار دیدن کف، شما تصویری واقعی و جذاب را مشاهده می کنید.

از پارکت های سه بعدی در جاهای مختلفی استفاده می شود. از میان آنها می توان به آشپزخانه ها، رستوران ها،مراکز خرید، هتل ها، حمام و دستشویی ، مراکز بهداشتی، اماکن تجاری و مسکونی و دیگر موارد اشاره کرد.

مای دکوری

همان طور که خواندید پارکت ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارند و برای همین است که در هنگام خرید آنها باید دقت کرد. اگر دنبال خرید پارکتی مناسب و با کیفیت هستید، مای دکوری گزینه ای عالی برای شما محسوب می شود.

مای دکوری فروشگاه آنلاین است که ادوات دکوراسیون داخلی را می فروشد. مای دکوری بهترین پارکت ها را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی در اختیار افراد قرار می دهد تا با آنها خانه ها و اماکن خود را جذاب کنند. انواع پارکت ها در فروشگاه مای دکوری یافت می شود. شما می توانید پارکت های سه بعدی را نیز از این فروشگاه با قیمتی مناسب خریداری کنید و برای خانه خود استفاده کنید.

تخفیف های فوق العاده پارکت های سه بعدی می توانند هزینه شما را در خرید این نوع پارکت کاهش دهند. مای دکوری در کنار ارائه بهترین محصولات، خدمات پس ازفروش بسیار خوبی را نیز عرضه می کند. در صورت بروز مشکلی پس از خرید کافی است تا مای دکوری تماس گرفته و مشکل خود را گزارش دهید تا در سریعترین زمان ممکن رفع شود.

اعتبار مای دکوری به خاطر مشتری مداری آن است. شما با خرید از مای دکوری بهترین ها را نصیب خود خواهید کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()