سبد خرید 0

نصب و اجرای چمن مصنوعی چگونه است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 در ساعت 14 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


یکی از مهمترین موارد پس از خرید هر محصولی ، نصب آن است. به عنوان مثال ، هنگام خرید ماشین لباسشویی ، تلویزیون ، سیستم صوتی ، کولر و غیره ، این تجهیزات آماده سرویس نیستند و باید نصب شوند. بعضی اوقات نصب و تهیه این تجهیزات بسیار آسان است و به مهارت و تخصص خاصی احتیاج ندارد و افراد عادی می توانند این کار را به صورت حضوری انجام دهند. اما گاهی اوقات ، فرآیند نصب کالاها و ارائه آنها به مرحله بهره برداری و استفاده بسیار پیچیده و زمان بر است و به دانش ، تجربه و تسلط بالایی نیاز دارد.
به همین دلیل شرکت ها و مجموعه های فروش کالاهای مختلف خدمات نصب و راه اندازی محصولات خود را نیز به مشتریان ارائه می دهند. بسیاری از شرکتها حتی بیشتر از این هم پیش می روند و تنها در صورت تضمین محصولشان که فقط توسط تیم نصب آنها راه اندازی شده باشد و اگر خریدار محصول را خودش نصب کرده باشد یا از یک نیروی غیر شرکتی باشد. خدمات پس از فروش ارائه نمی دهد. چمن مصنوعی مانند سایر کالاها گاهی بدون هیچگونه ترتیب خاصی قابل استفاده است و گاهی به دلیل پیچیدگی نوع استفاده و محل مورد نظر ، نیاز به نصب دارد.


اشکال مختلف استفاده از چمن مصنوعی در کف


استفاده از چمن مصنوعی به روش های مختلفی انجام می شود. برخی از آن به عنوان پادری و برخی دیگر آن را در کف اتاق ، باغ و غیره پخش می کنند.
در بیشتر موارد ، کاربران چمن مصنوعی ترجیح می دهند آن را برای همیشه و در یک مکان ثابت نصب کنند.
از چمن مصنوعی می توان به دو روش استفاده کرد ، یعنی پخش و نصب ساده. در ادامه ، این موقعیت ها را شرح و توضیح خواهیم داد.


پهن کردن ساده و بدون اتصال


چمن مصنوعی را می توان به راحتی در مناطق خلوت و دارای ترافیک کم یا در مکان هایی مستقر کرد که قصد گسترش و جمع آوری چمن مصنوعی را داریم.
دقیقاً مانند فرش ، موکت، زیرانداز و غیره که بدون اتصال به زمین پهن می شوند.
در چنین شرایطی ممکن است با حرکت پای عابر پیاده ، چمن مصنوعی جابجا ، موج دار و چروکیده شود یا لبه های محیطی آن بالا برود که باعث آسیب دیدگی طولانی مدت می شود.
برای جلوگیری از حرکت چمن مصنوعی ، اشیا ی سنگین مانند گلدان های بزرگ ، مجسمه ها و مجسمه ها ، نمادهای تزئینی و غیره را می توان در لبه های چمن قرار داد.
از طرف دیگر ، نصب چمن مصنوعی در برخی از محیط های عمومی ممکن است به دلیل عدم امنیت و محافظت در ساعات غیر کاری (شب) آسیب ببیند.
به همین دلیل ، در مکانهایی مانند محل عبور عابر پیاده در خیابانی که توسط رستوران یا کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد ، توصیه می شود چمن مصنوعی به طور مساوی پخش شود و پس از ساعت کار ، چمن ها جمع آوری و به یک مکان امن (مثلاً در داخل مجموعه) برده شوند.
در بعضی از محیط ها ، به دلیل نیاز به تمیز کردن چمن مصنوعی در فواصل کوتاه یا جابجایی تجهیزات سنگین (که به چمن مصنوعی آسیب می رساند) روی سطح مورد نظر ، می توان از نصب چمن مصنوعی جلوگیری کرد و فقط آن را صاف و پهن کنید.
برخی از این محیط ها شامل پشت بام مرکز تجاری ، تراس و پاسیوی داخلی و ورودی تالار عروسی است.


نصب چمن مصنوعی


به طور کلی ، بسته به مواد و ماهیت سطح زمین ، نصب چمن مصنوعی را می توان به دو دسته تقسیم کرد که نوع پوشش کف (زیرسازی) را تعیین می کند.
در سطوح سخت که آب نفوذ پذیر نیست
روی سطوح نرم و متخلخل با قابلیت عبور آب


نصب بر روی سطح سخت و غیر قابل نفوذ


این سطوح بسیار متنوع بوده و شامل موادی مانند ملات سیمان ، بتن ، آسفالت ، روسازی ، موزاییک ، آجر ، کاشی و سرامیک ، فلز ، چوب ، شیشه ، عایق حرارتی ، سطوح پلیمری و ... می باشد.
در چنین سطوحی ، چمن مصنوعی روی پوششهای پلیمری جدا کننده نصب می شود یا مستقیماً به سطح چسبانده می شود.
امروزه ، در بسیاری از نقاط جهان ، از جمله کشور ما ، چمن مصنوعی بر روی چنین سطوحی نصب شده است.
به دلیل عدم توانایی انتقال و خروج آب در جهت عمودی و رو به پایین ، سطوح ذکر شده باید این کار را در جهت افقی انجام دهند و به همین دلیل باید شیب زمینی ایجاد کنیم.
شیب سطح از مرکز به حاشیه با شیب حدود 1٪ انجام می شود.
به این ترتیب آب در جهت شیب زمین روی چمن مصنوعی حرکت کرده و از اطراف خارج می شود.
این کار را می توان در سطوح کوچک (حدود 1000 متر مربع) به خوبی انجام داد ، اما در مناطق بزرگ ، آب های سطحی به طور کامل تخلیه نمی شوند.
کم هزینه_اجرای سریع_از مواد مرسوم و موجود استفاده کنید_بدون نیاز به مهارت و دانش خاص (دسترسی آسان به مجریان)_ مقاومت بالا در برابر فرسایش ناشی از شرایط آب و هوایی_امکان استفاده از سطح ایجاد شده برای سایر کاربردها


نصب بر روی سطوح نفوذ پذیر:


نصب در خاک طبیعی ، شن و ماسه ، سنگ ریزه ، سنگ خرد شده و قلوه سنگ که در علوم عمران به عنوان غیرقابل تلفیق شناخته می شود.


مزایای زیرساخت های زمینی از این طریق در زیر آمده است:


اجرای مقرون به صرفه_تخلیه و نفوذ آب در خاک ، جلوگیری از تجمع آب و حل مشکل پوسیدگی چمن_نرمی و تأثیر چمن مصنوعی را افزایش می دهد و آسیب های جسمی استفاده کنندگان از خاک را کاهش می دهد_عمر مفید و دوام چمن مصنوعی را افزایش می دهد.


مرحله ی برش چمن:


پس از تسطیح دالها و تسطیح چمن با اضلاع کار ، ابتدا نوار سیاه اضافی اطراف چمن را برداشته و سپس با برشهای طولی و عرضی اضافی در امتداد الگوی لبه های محل نصب ، قسمتهای اضافی را جدا کرده و چمن را در جای مخصوص خود قرار دهید.


نکته ی مهم در این مرحله چیست؟


با توجه به اینکه دال ها روی زمین گیر نمی کنند و برش ها به گونه ای انجام می شوند که فقط دال ها به شکل خاصی باشند. برش و تثبیت نهایی دال ها با کناره های دیوار در مرحله پس از چسباندن انجام می شود.
باید توجه داشت که تیغه برش از طریق الیاف چمن حرکت کند تا به ساختار اصلی الیاف آسیب نرساند.


چسباندن چمن:


برای نصب چمن مصنوعی ، تخته های چمن مصنوعی را به آرامی از وسط زیر و رو کنید و سپس بعد از مدتی تخته سنگ چمن مصنوعی را روی چمن سیاه و زمینی که تخته سنگ مصنوعی قرار داده شده قرار دهید. چسب (حدود 15 دقیقه) تخته چمن مصنوعی را در موقعیت اول پخش کنید و با فشار بر لبه های بریده شده چمن ، لبه های کار را لمس کنید. نیمه دیگر تخته و سایر قطعات چمن مصنوعی را به همین ترتیب با چسب به زمین وصل کنید.


نکته ی مهم در این مرحله:


اول ، باید مراقب باشیم هنگام کوچک شدن و صاف کردن چمن ، تخته سنگ را جابجا نکنیم ، زیرا مرتب سازی مجدد آن یک کار زمان بر است.


نصب و اجرای چمن مصنوعی:


پس از چسباندن کامل دال های برش ثابت و نهایی ، لبه های چمن را به لبه ها فشار دهید تا اضافه شدن چمن مصنوعی مشخص شود ، سپس با تیغه برش و لبه های اضافی دال چمن مصنوعی به مرحله پرداخت بروید.


نکات مهم در این مرحله:


تیغه برش را در حالت عمودی نگه دارید تا از قطع شدن تصادفی از دال اصلی جلوگیری شود.
اکنون می خواهید فضای شخصی ورزشی خود را با چمن مصنوعی در تراس و بالکن یا چمن مصنوعی مدارس و یا حتی با چمن مصنوعی زیبا کنید و یا نمی دانید برای ابعاد چمن مصنوعی فوتسال کجا چمن مصنوعی سفارش دهید ، نگران نباشید.
ما همچنین این اطلاعات را ارائه می دهیم تا بتوانید به راحتی و بدون سردرگمی چمن مصنوعی را نصب و اجرا کنید.

مای دکوری



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان  در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()