سبد خرید 0

رنگ پارکت لمینت را چگونه انتخاب کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 بهمن 1399 در ساعت 12 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهمترین عناصری که هویت فضای زندگیتان را مشخص میکند، کفپوش پارکت لمینت است که در دکوراسیون خانه، اولین مرحله برای ایجاد تمایز و اثرگذاری است. جزئیات بسیاری از جمله رنگ پارکت لمینت ، بافت، عرض و جنس در کفپوش پارکت لمینت وجود دارد که قبل از استفاده از این نوع کفپوش باید مد نظر قرار گیرند. بدین ترتیب، باید از قبل بدانید که از چه رنگ و جنسی در کدام قسمت و تا چه مدت از آن استفاده خواهید کرد.

رنگ پارکت لمینت را که انتخاب می کنید مطمئنا روی فضای داخلی  شما تاثیرگذار می گذارد. با آگاهی از این که رنگ، نور و فضا به هم وابسته اند، انتخاب سخت تر میشود. رنگ سقف و دیوارها تاثیر قابل توجهی روی احساس شما از محیط می گذارد. رنگ انتخابی میتواند یک اتاق را بزرگ تر، کوچک تر، پهن تر، باریک تر، عمیق تر، بلندتر، روشن تر و یا گرم تر نشان دهد. برای رسیدن به جواب سوالاتی که در ذهنتان میگذرد بهتر است تا به نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد واقف باشید. با مای دکوری تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پارکت لمینت متناسب با سقف و ستون خانه

۱- یک اتاق با پارکت لمینت و دیوارهای روشن خانه را بزرگ تر نشان میدهد.

اما اگر فقط از رنگ های روشن استفاده شود، خانه سرد و بی روح خواهد شد.

۲- اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت لمینت و سقف روشن باشد، تاثیر خطوط افقی بیش تر می شود. به عبارت دیگر به خطوط افقی بیش تر توجه میشود.

۳- در صورتی که پارکت لمینت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریک تر و بلندتر به نظر میرسد.

۴- پارکت لمینت تیره با دیوارها و سقف روشن اتاق را پهن تر نشان می دهد.

۵- یک اتاق با پارکت لمینت و سقف تیره و دیوارهای روشن پهن تر و پایین تر به نظر میرسد.

۶- اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت لمینت تیره باشند، حس بودن در زیرزمین در فرد ایجاد میشود. چون نور فقط از بالا خواهد بود.

رنگهای پارکت لمینت و خصوصیات آنها

۱- پارکت لمینت بژ و کرم متمایل به زرد، جاهای کم نور و تاریک را روشن تر و شادتر میکند و آرامش بخش است.

۲- پارکت لمینت فندقی جزو رنگ های گرم و هماهنگ است و فضایی صمیمی ایجاد می کند.

۳- پارکت لمینت قهوه ای، حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد کرده و با مبلمان روشن زیباتر خواهد بود.

۴- پارکت لمینت بژ مایل به سفید احساس جدید بودن و پاکیزگی را بوجود آورده و فضای اتاق را روشن میکند.

۵- پارکت لمینت خاکستری تیره خنثی، شیک و آرامش بخش است.

نکات هنگام انتخاب رنگ

برای انتخاب رنگ و مدل باید معیار اصلی شما، دوام باشد.

ممکن است بعضی از مدل ها به خاطر رنگ و بافتی که دارند به نظرتان جذاب بیایند اما اگر جنسی دارند که زود کثبف و خش دار می شوند، ممکن است انتخاب خوبی برای شما نباشند.

به ویژه در انتخاب رنگ، پارکت لمینت را حتماً بر اساس رنگ مبلمان خود انتخاب کنید.

پارکت لمینت هایی که با مبلمان و اثاث خانه تضاد و کنتراست دارند، هم جذابیت فضا را بیشتر میکنند و هم باعث شیک تر شدن مبلمان میشوند. اگر رنگ دیوار یا دیوارپوش را درست مانند مبلمان از قبل تعیین کنید، انتخاب پارکت لمینت برای شما راحت تر خواهد بود.

رنگ مناسب برای پارکت لمینت اتاق خواب:

برای اتاق خواب ها رنگ پارکت لمینت باید باتوجه به رنگ وسیله ها ی دیگر مانند تختخواب ، دیوارها و پرده صورت گیرد . در اینجا چند نمونه از ترکیب رنگ ها برای اتاق خواب را به شما پیشنهاد می دهیم، همنشینی رنگ کرم یا بژ با پارکت لمینت نسکافه ای درخشش بی نظیری به اتاق خواب می دهد . این رنگ های جذاب فضای اتاق خواب شما را لوکس و در عین حال تمیز نشان می دهند.

اگر در اتاق خواب خود از رنگ بنفش استفاده کرده اید ، به کار بردن پارکت لمینت استخوانی موجب زیبایی اتاقتان می شود. به کار بردن رنگ خاکستری یا نقره ای و کمی بنفش در وسایل اتاق خواب در کنار پارکت لمینت قهوه ای ، زیبایی اتاق شما را دو چندان خواهد کرد. قرار گرفتن رنگ سبز همراه با رنگ دودی نیز با پارکت لمینت شکلی بسیار جذاب و چشم نواز خواهد شد . یکی دیگر از رنگ های متداول در اتاق خواب ، رنگ صورتی ست. رنگ صورتی و تناژ های مختلف آن مانند گلبه ای ، در کنار آبی فیروزه ای و طوسی فضایی رومانتیک و لطیف می سازد که اگر با پارکت لمینت با رنگ های فندوقی ، قهوه ای و شکالتی ترکیب شود جذابیت قدرتمندی خواهد ساخت.

رنگ مناسب برای پارکت لمینت اتاق نشیمن و پذیرایی :

پارکت لمینت فندقی ، فضای گرم و دل نشینی ایجاد می کند که پیشنهادی مناسب برای اتاق نشیمن یا پذیرایی است . البته توجه به مبلمان و رنگ دیوار ها فراموش نشود. برای مثال با مبلمان روشن ، پارکت لمینت قهوه ای با رگه های تیره هم خوانی ایجاد کرده ، حس طبیعت را به خانه می آورد و یکی از جذاب ترین رنگ های متداول است. چنانچه از مبلمان با رنگ های متمایل به سرد مانند بنفش یا آبی استفاده می کنید پارکت لمینت های به رنگ نسکافه ای ، تاثیر بسزایی در جذابیت دکوراسیون منزل شما و از بین بردن حس سردی فضا دارد.

اگر در مبلمان شما از رنگ های گرم مثل زرشکی یا قهوه ای استفاده شده ، ترکیب رنگ های سرد می نواند فضا را متعادل و دلنشین کند. بنابر این انتخاب رنگ روشن مانند کرم یا بژ برای پارکت لمینت ها پیشنهاد می شود. البته رنگ های تیره به قول معروف چرک تاب هستند و مدام به تمیز کاری نیاز ندارند واین به عمر پارکت لمینت شما می افزاید.

رنگ پارکت لمینت

سایر نکات اساسی برای انتخاب رنگ پارکت لمینت

علاوه بر آنچه گفتیم، توصیه‌های بیشتری برای شما داریم! برای اینکه به نتیجه‌گیری دقیق‌تری برسید، چهار نکته‌ی زیر را نیز درنظر داشته باشید:

 

 به سایز اتاق خود توجه کنید

اتاق های پهن و بزرگ

رنگ کف اتاق شما همیشه تأثیر بسزایی بر احساسی که از فضای اتاق دریافت می‌شود به شما هدیه می‌دهد. آیا اتاق شما بزرگ و پهن است؟

بنابراین پیشنهاد می‌شود انتخاب‌های خود را به رنگ‌های گرم و تیره، مانند قهوه‌ای سوخته محدود کنید. کاری که این تُن از رنگ‌ها با ذهن انسان انجام می‌دهند کوچک‌تر کردن و دلنشین‌تر نشان دادن اتاق است.

اتاق‌های کوچک

خبر خوب اینکه انتخاب رنگ برای اتاق‌های کوچک‌ نیز مفید و واقعاً قابل‌کاربرد است! منظور این است که اگر دکوراسیون شما یک اتاق با فضای کوچکی دارد، انتخاب یک رنگ هوشمندانه برای پارکت لمینت تفاوت‌های قابل‌توجهی را برای دکوراسیون شما رقم خواهد زد.

اگر فضای شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های روشن و طبیعی استفاده کنید (مانند رنگ کِرِمی و رنگ طلایی). این رنگ‌ها توانایی بالایی در بزرگ نشان دادن فضا دارند، بدون اینکه نیاز باشد از شر قسمتی از مبلمان خود برای آزاد کردن محوطه راحت شوید.

به بافت پارکت لمینت توجه کنید

بافت پارکت لمینت نیز در علاوه بر رنگ مولفه ی دیگری در انتخاب آن می باشد به طوری که بافت یا همان خطوط عمودی در طرح پارکت لمینت ، فضای اتاق را باریک و بزرگ تر و خطوط افقی در سطح پارکت، آن را پهن تر و کوچک تر نشان می دهد. به این ترتیب بهتر است با توجه به مبلمان ، رنگ پارکت لمینت ها، چند درجه تیره تر یا روشن تر از مبلمان در نظر گرفته شود.

از نور طبیعی بهره ببرید

در طول روز، میزان نور اتاق شما به مراتب تغییر خواهد کرد. امتحان کردن یک رنگ نمونه هنگام شب و قرار گرفتن پوشش کف یا پارکت لمینت در مقابل نور مصنوعی (لامپ و غیره) به شما ایده‌های کاملاً متفاوتی خواهد داد نسبت به حالتی که آن رنگ نمونه را در زمان عصر و در مقابل نور طبیعی امتحان کنید. بنابراین مراقب باشید که تست کردن رنگ انتخاب‌شده در نورهای مختلف قضاوت شما را برای تصمیم نهایی انتخاب رنگ تحت‌الشعاع قرار ندهد.

استایل اتاق شما 

استایل‌های مختلف یا سبک‌های متفاوت دکوراسیون برای لمینت‌های مختلفی به کار می‌آیند. در اینجا به چند تا از این ایده‌های عمومی و رایج برای شروع اشاره می‌کنیم:

  • اگر شما یک استایل ساحلی برای اتاق خود انتخاب کرده‌اید از پارکت لمینت رنگ‌های روشنِ چوبی یا سفید استفاده کنید.
  • اگر شما دکور سنتی برای اتاق در نظر گرفته‌اید، از پارکت لمینت رنگ‌های آلبالویی یا رنگ چوب بلوط (رنگی‌ست مایل به قهوه‌ای تیره و جگری) بهره ببرید.
  • اگر اتاق یا محل کار شما استایلی مدرن دارد، رنگ‌های خاکستری و تیره یا مشکی را امتحان کنید.

رنگ و طرح پارکت لمینت آهنگ خاصی به فضا و دکوراسیون اتاق شما می‌دهد، پس رنگی را انتخاب کنید که با استایل اتاق شما بهترین هماهنگی را ایجاد کند.

با توجه به آنچه خواندید از آنجایی که مبلمان بر روی سطح کفپوش قرار می گیرند باید تناسب رنگ بین اجزای تشکیل دهنده ی مبلمان وجود داشته باشد و با چند درجه اختلاف رنگ ، پارکت لمینت خود را انتخاب کنید تا از یکدست و خسته کننده شدن محیط جلوگیری نمایید.

مای دکوری

امیدواریم این راهنما بتواند به شما در انتخاب رنگ پارکت لمینت یا کفپوش دکوراسیونتان کمک کرده باشد. اگر معتقدید که پارکت لمینت برای پوشش کف شما مناسب‌تر است و اکنون در انتخاب رنگ آن مطمئن نیستید، می‌توانید از مشاوران فروشگاه اینترنتی مای دکوری با شماره 02133126516 کمک بگیرید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()