سبد خرید 0

روش های تمیز کردن چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 فروردین 1400 در ساعت 14 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیاف خاصی ساخته می شود و از آن برای موارد زیادی استفاده می شود. مشهورترین استفاده چمن مصنوعی بدون شک برای زمین فوتبال است. بسیاری از چمن های ورزشگاه های مشهور در حال حاضر مصنوعی است و بازیکنان روی آن به فوتبال کردن و مسابقه دادن می پردازند. به هر حال مانند هر محصول دیگری، چمن مصنوعی هم کثیف می شود و نیاز به تمیز شدن دارد. در این مقاله به بررسی روش های تمیز کردن چمن مصنوعی پرداخته شده است.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از الیاف پلیمری پلی اتیلین و پلی پروپیلن ساخته می شود و در جاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. درست است که این محصول به نسبت چمن طبیعی کمتر استفاده می شود اما به هر حال کثیف می شود و نیاز به تمیز کردن دارد. برای تمیز کردن چمن مصنوعی از روش های مختلفی می توان استفاده کرد . به طور کلی چمن های مصنوعی از لحاظ تمیز کردن در چند مورد قابل بررسی هستند:

تمیز کردن عادی و معمولی

تمیز کردن چمن مصنوعی از کثیفی ها و لکه ها

تمیز کردن چمن مصنوعی از برف و یخ

تمیز کردن چمن مصنوعی از برگ ها

در زیر به بررسی هر کدام از این موارد پرداخته شده است.

تمیز کردن عادی :

منظور از تمیز کرن عادی ، یعنی شما همان گونه که فرش خانه خود را تمیز می کنید و جارو می کشید، چمن مصنوعی را نیز تمیز کنید. برای این کار شما می توانید از از جاروبرقی یا دست استفاده کنید. دقت کنید که اگر می خواهید از چنگگ استفاده کنید مراقبت کنید تا به بافت چمن مصنوعی آسیبی وارد نشود. چمن مصنوعی را از آشغالها پاک کنید و ظاهر آن را تمیز کنید. در این روش از تمیز کردن دیگر شما نیازی به استفاده از آب و مواد ضدعفونی کننده و شوینده ندارید. هدف از این نوع تمیز کردن، ایجاد ظاهری شیک و تمیز برای چمن مصنوعی است.

تمیز کردن چمن مصنوعی از کثیفی ها و لکه ها:

چمن مصنوعی نیز مانند دیگر محصول دچار لکه می شود و الیاف آن کثیف می شود که باید به خوبی تمیز شود. این لکه ها و کثیفی ها اگر به موقع تمیز نشوند می توانند موجب آسیب به بافت چمن مصنوعی شوند و از عمر و دوام محصول شما بکاهند. برای این که چمن مصنوعی را تمیز کنید و لکه های آن را بزدایید شما باید در قدم اول آن را تمیز کنید.

در گام اول، شما باید با استفاده از جاروبرقی و دیگر وسایل، آشغال ها و گرد و غبار چمن مصنوعی را پاک کنید تا چمن مصنوعی آماده مرحله بعدی شود. حال باید چمن مصنوعی را از لکه ها پاک کنید. برای این کار شما در ابتدا باید محلولی پاک کننده یا یک شوینده را آماده کنید. شما می توانید شوینده های آماده را از پیش خریداری کنید یا این که خودتان محلولی مناسب را آماده کنید.

برای پاک کردن لکه ها شما باید از پارچه یا حوله کاغذی یا دستمال استفاده کنید. بدین ترتیب که پارچه یا دستمال یا حوله کاغذی را به محلول شوینده و پاک کننده آغشته کنید و سپس آن را روی لکه های چمن مصنوعی بمالید. شما باید آرام و با حوصله این کار را انجام دهید تا آسیبی به بافت چمن مصنوعی شما وارد نشود. پس از آن که لکه ها را به اندازه کافی تمیز کردید می توانید با مقداری آب، آن قسمت از چمن مصنوعی را بشویید تا مواد شوینده در روی آن باقی نماند.

ممکن است برای برخی لکه ها شما نیاز به مواد خاصی نیاز داشته باشید پس حتما به این موضوع دقت کنید.

تمیز کردن چمن مصنوعی از یخ و برف

خیلی اوقات است که برف روی چمن مصنوعی می نشیند و باعث می شود تا استفاده از آن ممکن نباشد. در حالت عادی می توان، این چمن را به حال خود رها کرد تا یخ ها و برف ها روی آن ذوب شوند اما اگر عجله وجود داشته باشد و شما بخواهید چمن مصنوعی خود را داشته باشید باید آن را تمیز کنید. برای این کار شما نباید از پاروهای فلزی استفاده کنید چون به بافت چمن مصنوعی آسیب وارد می کند. از یک پاروی پلاستیکی استفاده کنید. برف ها را در ابتدا به گوشه ای از چمن مصنوعی ببرید و سپس آنها را دور بریزید. دقت داشته باشید که این در صورتی است که شما عجله داشته باشید و در صورت عجله نداشتن ، افتاب خود به طور عادی برف ها و یخ ها را ذوب می کند.

تمیز کردن چمن های مصنوعی از برگ

خیلی اوقات است که شما مشاهده می کنید برگ ها روی چمن های طبیعی یا مصنوعی قرار می گیرند و سطح آن را نازیبا می کنند. مخصوصا در فصل پاییز، شما بیشتر شاهد این قضیه هستند. برای تمیز کردن برگ ها از روی چمن مصنوعی باید چه کرد؟ برخی ها ممکن است بگویند با استفاده از یک چنگگ می توان  به راحتی این کار را انجام داد اما این کار اشتباهی است. چنگگ می تواند به بافت چمن مصنوعی آسیب بزند. برای تمیز کردن چمن مصنوعی از برگ ها شما باید از دستگاه دمنده باد استفاده کنید. این دستگاه وزن زیادی ندارد و با جریان بادی که ایجاد می کند به راحتی برگ ها را از روی چمن کنار می زند. البته اگر حوصله داشته باشید و حجم برگ ها زیاد نباشد با دست هم می توانید برگ ها را جمع کنید. پیشنهاد ما همان دستگاه دمنده است.

مزیت های چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مزیت های زیادی دارد و برای همین است که در موارد بسیاری به چمن طبیعی ارجحیت دارد. از مزیت های چمن مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمر بالا:

چمن های مصنوعی عمر بالایی دارند و تا سالیان زیادی بدون مراقبت خاص می توان از آنها استفاده کرد.

تمیزتر و بهداشتی تر بودن:

به نسبت چمن طبیعی، چمن مصنوعی تمیزتر و بهداشتی تر است چون نه حشرات و نه رطوبت را به خود جذب می کند و نه علف اضافه ای در آن می روید.

نگهداری آسان تر:

برای مراقبت از چمن مصنوعی شما نیاز به کار خاصی ندارید و فقط هر از گاهی باید آن را تمیز کنید که در روش های بالا ذکر شد. برای نگهداری از چمن طبیعی اما دردسرهای بیشتری وجود دارد. برای مثال شما باید هر از گاهی از علف کش ها و حشره کش ها استفاده کنید. شما باید هر از گاهی چمن طبیعی را کوتاه کنید و هر از گاهی هم بذرپاشی کنید.

تنوع بیشتر:

چمن طبیعی مطمئنا فقط در یک رنگ وجود دارد و ان هم سبز است اما چمن مصنوعی در رنگ های مختلفی چون سیاه، نارنجی، آبی، قرمز و دیگر رنگ ها وجود دارد. شما می توانید انواع چمن های مصنوعی رنگی  را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

چمن مصنوعی هم مانند چمن طبیعی، نیاز به مراقبت و تمیز شدن دارد(هر چند کمتر). بهر حال شما باید هر از گاهی چمن مصنوعی را تمیز کنید. چمن مصنوعی هم مانند همه محصولات بر اثر عواملی کثیف می شود و باید آن را به خوبی تمیز کرد.

چندین روش برای تمیز کردن چمن مصنوعی وجود دارد. روش عادی و معمول آن است که شما با جاروبرقی و دست ظاهر چمن مصنوعی را تمیز کنید. در روش تیمز کردن لکه ها شما با استفاده از محلول های شوینده و ضدعفونی کننده ، لکه های چمن مصنوعی را تمیز می کنید. در این روش شما پارچه یا دستمالی را به محلول شوینده مخصوصی آغشته می کنیدو آن را به آرامی روی لکه های چمن مصنوعی می کشید و سپس آن قسمت را با آب می شویید. برای پاک کردن برف ویخ از چمن مصنوعی هم از پاروی پلاستیکی استفاده می شود و در آخر برای برگ های روی چمن از دستگاه دمنده باد استفاده می شود.

مای دکوری

چمن مصنوعی در صورتی که دارای کیفیت مناسبی نباشد زود آسیب می بیند و کارایی اش را از دست می دهد. اگر دنبال جایی هستید که هم بتوانید انواع چمن های مصنوعی باکیفیت را خریداری کرده و هم هزینه مناسبی خرج کنید ، فروشگاه مای دکوری گزیه مناسبی برای شما خواهد بود.

مای دکوری، فروشگاهی آنلاین برای فروش محصولات دکوراسیون داخلی است و می تواند انواع چمن های مصنوعی در رنگ ها و طر ح ها و متراژهای مختلف را به شما عرضه کند. شما می توانید بهترین چمن های مصنوعی را با بهترین قیمت از فروشگاه مای دکوری خریداری کنید. مای دکوری ، تخفیف های بسیار خوبی به خریداران می دهد و هم چننی خدمات پس از فروش بسیار مناسبی دارد که می تواند برای مشتریان بسیار مناسب باشد.

پس از سفارش خرید، محصول مورد نظر به سرعت ارسال می شود و ظرف مدت بسیار کوتاهی به دست خریدار می رسد. مطمئنا افرادی که از فروشگاه مای دکوری خرید می کنند از کیفیت و قیمت آن راضی خواهند بود. مای دکوری سالهاست که بهترین ها را عرضه می کند و همیشه سعی کرده است تا رضایت مشتری های خود را به بهترین شکل ممکن جذب کند. شما می توانید با خیال راحت از فروشگاه آنلاین مای دکوری خریداری کنید .

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()