سبد خرید 0

کاربرد های قرنیز و ابزار

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 18 تير 1399 در ساعت 16 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

منظور از ابزار، انواع مختلفی از پروفیل ها هستند که در مکان های مختلف جهت پوشش فضاهای خاص استفاده می گردند. ابزار ها نیز دارای تنوع در جنس و همچنین شکل و فرم می باشند. از جمله این ابزارها می توان به قرنیز تاشو، ابزار گرده، ابزار میانه، ابزار روکوب و دیگر موارد اشاره کرد.

ویژگی های بارز قرنیز و ابزارآلات

هر قرنیز یا ابزار ابتدا و قبل از هرچیز باید از مقاومت و استحکام بالای برخوردار باشد. به دلیل این که قرنیز ها و ابزارها معمولا در قسمت های پایینی و کف دیوار ها نصب می شوند، این امر موجب می شود که بیش تر در معرض ضربه و یا فشار قرار بگیرند. ویژگی بارز دیگری که یک قرنیز یا ابزار باید داشته باشد این است که در برابر نم و رطوبت و شستشو مقاوم باشد. قرنیز ها و ابزارها مانند کفپوش ها و پارکتها به خاطر این که در کف خانه نصب می شوند ممکن است در معرض آب خوردگی و رطوبت باشند. پس می توان گفت یک قرنیز ضدآب برای اکثر خانه ها و ساختمان ها بهترین گزینه است.

قرنیزها پوشاننده درزهای احتمالی هستند که در لایه زیرین قرار می گیرد. پس قرنیز ها به تعبیری عایق سرمایشی گرمایشی هستند. اینکه خیلی خوب کنار هم و یکدست قرار بگیرند علاوه بر زیبایی که به سالن و یا فضا می دهند؛ می توانند جلوی ورود و خروج سرما را در پایین دیوارها بگیرند و به عنوان عایق عمل کنند. پس نحوه نصب قرنیز بسیار مهم است که کاری در نهایت تمیز و شیک درآید. بهترین حالت استفاده از قرنیز خوش طرح و رنگ و بادوام و ضدآب است که به راحتی نصب می شود و یک استادکار حرفه ای می تواند آن را خوب از کار در بیاورد.

قرنیز

 بخش مهم انتخاب قرنیز به طوری که با رنگ کاغذ دیواری ها هارمونی یا تضاد داشته باشد، بسته به سلیقه شماست. چیدمان و رنگ غالب منزل می توانند در انتخاب دسته رنگ قرنیزها و نصبشان تاثیر بگذارند. در اینجا با انواع قزنیز و یا ابزارآلات آشنا می شوید:

  •  قرنیز های سرامیکی و سنگی

در اکثر منازل قدیمی تر یا به طور کلی در گذشته از این نوع قرنیز استفاده می شد و اساسا این دسته از قرنیزها به دلیل استحکام بالا، جای زیادی را در گذشته بین مصرف کنندگان باز کرده بود. اما با پیشرفتهای تکنولوژی و روی کار آمدن متریال ام دی اف و ساخت کابینت های ام دی افی و استفاده از پارکتهای طرح چوب و...؛  قرنیزها هم به روز شده اند و امروزه قرنیزهای ام دی افی بیشتر مورد استقبال هستند.

از معایب قرنیز های سرامیکی و سنگی می توان به این موارد اشاره کرد: شکنندگی، وزن زیاد و حمل و نقل سخت و نصب دشوار. البته با روی کار آمدن چسب، تا حدودی نصب این نوع قرنیز ها هم که در گذشته به صورت دوغابی نصب می شدند ، آسان تر شده است ولی باز هم به دلیل این که بعضی از دیوارها منحنی دارند و حتما باید آن ها را با دوغاب نصب کرد می توان گفت که نصب آن ها مثلا در مقایسه با قرنیز پلی استایرن خیلی دشوار تر است.

ابزارهای دیوارپوش طرح سنگ:

  • قرنیز
  • ابزار قابی
  • یو
  • تسمه
  • ابزار اختلاف سطح
  • نبشی
  • کنجی (اسکوتی)
  • تسمه
ویژگی های بازر ابزار و قرنیز ام دی اف

قرنیز های ام دی اف دارای ارتفاعهای ۷ ، ۹ ،۱۱ و ۱۵ سانتی متری و قطری با ضخامت ۸ و ۱۶ میلی متری هستند که در ایران موجود است و با طرح بندی و رنگ بندی های زیادی که دارند می توانند نظر هر مشتری با سلیقه خاص را هم جلب کنند.

ابزار و قرنیز پی وی سی

کاربرد و هنر اصلی قرنیز یا ابزار پی وی سی این است که در مقابل هرگونه نم و رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارد و بسیار مناسب مناطق سردسیر و بارانی است. یا مکان هایی که نیاز به شستشوی مداوم دارند.

قرنیز های پی وی سی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • تو خالی: قرنیزهای پی وی سی توخالی ، خوش قیمت ترند وپوشش مناسب فضاهایی هستند که از آن جا سیم یا کابل عبور کرده یا قرار است عبور کند.
  •  تو پر : قرنیز های پی وی سی توپر از استحکام زیادی برخوردارند و در مقابل ضربه استحکام بالا هستند.
ابزار و قرنیز پلی استایرن

 ابزار و قرنیز های پلی استایرن؛ ضدآب بوده و کاملا قابل شست و شو هستند. یعنی شما هر چقدر آن ها را شست و شو دهید هیچ گونه آسیبی نخواهند دید. بیشتر روی دیوار هایی که به صورت منحنی و برآمدگی هستند، نصب می شوند. این نوع از محصول دارای خواص آنتی باکتریال می باشد و به راحتی قابل بازیافت می باشد و عاری از هرگونه گاز فرمالدئید یا ترکیبات آلی ناپایدار بوده و برخلاف محصولات ام دی اف در مقابل هرگونه قارچ و باکتری نیز مقاوم می باشد.

 ابزار و قرنیز پلی استایرن به دلیل وزن کم به راحتی قابل حمل می باشد. ولی بر خلاف سبکی؛ زیر فشار دوام می آورد چون منعطفند. متخصصان امر به دلیل مزایا و ویژگی های این قرنیز پیش بینی می کنند که  این نوع محصول در آینده بیش ترین مصرف ابزار و قرنیز را به خود اختصاص دهد.

 قرنیز

انتخاب قرنیز یا ابزار

ایده آل ترین راه انتخاب قرنیز مناسب خانه شما؛ نوع سلیقه شما در انتخاب طرح و رنگ قرنیز با توجه به سبک چیدمان خانه است. نوع جنس قرنیز بر اساس اینکه پلی استایرن باشد یا ام دی افی به سطح دیوارها و میزان برآمدگی یا هموار بودن آن ها بستگی دارد و اینکه منطقه سکونت شما پر رطوبت است یا خیر؟ اینکه کف مکان با کفپوش و یا پارکت پوشیده شده است یا خیر؟

همگی به اطلاعات و شناخت شما از مکان مورد نطرتان که می تواند واحد مسکونی یا یک واحد تجاری-اداری باشد؛ بر می گردد. پس شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد به سراغ نوع خاص قرنیز خود بروید. اگر کفپوش یا پارکت دارید می توانید از قرنیز های ام دی اف در زیبا سازی محیط استفاده کنید. البته استاد کاران ماهر می توانند در انتخاب نوع و متراز دقیق به شما کمک بزرگی بکنند.

در پایان می خواهیم به کسانی که قصد خرید قرنیز و ابزار را دارند توصیه هایی کنیم که آنها را در این زمینه کمک کند.

پس اگر کفپوش منزل شما دارای رنگ روشن است، از قرنیز تیره رنگ استفاده کنید و اگر کفپوش منزل شما تیره رنگ می باشد استفاده از قرنیز با رنگ روشن را به شما پیشنهاد می دهیم.

در صورت وجود هرگونه سوال و یا احتیاج به مشاوره میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از طریق ارسال نظرات ، از کارشناسان مای دکوری کمک بگیرید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()