سبد خرید 0

چگونه کیفیت موکت را تعیین کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 1 شهریور 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 چگونه کیفیت موکت را تعیین کنیم؟

خرید موکت برای خریداران تازه کار دشوار است که کیفیت را فقط با نگاه کردن به آن تشخیص می دهند. بسیاری از ویژگی های نهفته وجود دارد که به کیفیت کلی موکت کمک می کند. برای تعیین کیفیت واقعی، باید تمام خصوصیات موکت را درک و به آن توجه کرد.

در زیر لیستی از عواملی که به کیفیت کلی موکت کمک می کند آورده شده. هیچ عامل واحدی را نباید به تنهایی مشاهده کرد. ترکیب مناسب ترکیبی از همه عواملی است که بهترین عملکرد، دوام و ماندگاری را فراهم می کند.

1-    وزن لایه سطحی

 کیفیت موکت

وزن لایه سطحی موکت، وزن توده آن در هر یارد مربع است که در واحد اونس اندازه گیری می شود. متأسفانه وزن لایه سطحی به گونه ای به بازار معرفی شده که به بسیاری از مصرف کنندگان این تصور را می دهد این عامل بهترین راه برای تعیین دوام موکت است.

    به راحتی می توان باور داشت که وزن بالاتر لایه سطحی نشانگر موکت بادوام تر است اما این همیشه اینطور نیست زیرا چندین چیز بر وزن موکت تأثیرگذار است.

2-    تراکم موکت

    تراکم موکت به چگونگی نزدیکی الیاف به هم وصل شده (بخیه شده) در پشت موکت اشاره دارد و با استفاده از یک فرمول خاص محاسبه می شود. هنگام مقایسه موکت هایی که دارای تراکم های متفاوتی ولی در همه عوامل دیگر یکسان هستند (همان نوع فیبر، سبک و غیره)، مقدار تراکم بالاتر نشانگر موکت با دوام تر است.

3-    پیچش نخ

    پیچ خوردگی الیاف غالباً یکی از نادیده گرفته ترین جنبه های یک موکت و در عین حال یکی از بهترین شاخص های کیفیت آن است. پیچش نخ به تعداد دفعاتی که رشته های نخ به هم پیچیده می شوند اشاره دارد و به صورت اندازه میان یک نخ در طول یک اینچ اندازه گیری می شود. نتیجه حاصل به عنوان پیچ خوردگی موکت ارائه می شود. گاهی اوقات به عنوان چرخش در هر اینچ (TPI) نیز گفته می شود.

    آسان است که خودتان آن را محاسبه کنید. طول یک اینچ از الیاف موکت را اندازه بگیرید و تعداد گره را در آن بشمارید. اگر الیاف کوتاهتر از یک اینچ است، نیم اینچ را اندازه گیری کرده و سپس تعداد گره های شمارش شده را دو برابر کنید تا عدد پیچش را بدست آورید.

کیفیت موکت

4-    نوع الیاف

    نوع الیافی که موکت از آن ساخته شده است عاملی بزرگ در کیفیت آن است. الیاف مختلف خصوصیات متفاوتی دارند و برخی از انواع الیاف در برخی شرایط بهتر از سایرین عمل می کنند.

    الیاف موکت مصنوعی رایج شامل نایلون، پلی استر، الفین (پلی پروپیلن) و تریکسا هستند. الیاف موکت طبیعی مانند پشم و سیزال کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما هنوز هم در صنعت موکت نقش دارد.

5-    ضمانت سازنده

    کلیه موکت ها دارای ضمانت تولید کنندگان هستند. اما هنگامی که گارانتی از اصطلاحاتی مانند «حفظ بافت»، «ساییدگی ساینده» و «محرومیت» استفاده می کند درک دقیق ضمانتی که تولید کننده ارائه می دهد دشوار است.

کیفیت موکت

6-    سبک موکت

    سبک موکت می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. متداول ترین سبک های موکت مسکونی شامل ساکسونی، بربر، فریز و حلقه برش و حلقه است. البته هر سبک موکت با طیف وسیعی از کیفیت در دسترس است اما برخی از سبک ها برای مناطق پر رفت و آمد مناسب تر از سایرین هستند.

همانطور که گفته شد در هنگام خرید موکت باید فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود. جای تعجبی نیست که بسیاری از خریداران این فرآیند را گیج کننده و پرمسئله می دانند. اما تجزیه این فرآیند به گزینه های خاصی برای در نظر گرفتن به شما کمک می کند تا درک بهتری از آنچه در موکت خود جستجو می کنید داشته باشید. توصیه می کنیم در مورد نیازها و شرایط خانه خود با متخصص فروش موکت صحبت کنید و به پیشنهادات آن گوش دهید. بیشتر مردم می دانند کدام موکت عملکرد خوبی دارد و کدام یک از نظر بودجه مناسب هستند و اگر یک خریدار آگاه باشید می توانید حقیقت را در آنچه فروشنده می گوید بشناسید و گمراه نشوید.

کیفیت موکت

شما مشتری محترم می توانید انواع موکت را با برترین کیفیت ها از سایت فروشگاهی مای دکوری خریداری فرمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()