سبد خرید 0

چطور پارکت لمینت را براق کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 مرداد 1399 در ساعت 14 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشنایی با پارکت لمینت

پارکت لمینت یکی از متریال های پرکاربرد در طراحی داخلی ساختمان است که این روز ها بسیار مورد توجه صنعت دکوراسیون داخلی قرار گرفته و جمع کثیری از خریداران از بابت استفاده این محصول احساس رضایت دارند. لمینت در پوشش کف مکان های عمومی و یا اداری و تجاری و همچنین خانگی استفاده می شود که دارای طرح و رنگ های جالب و بسیار زیبا است. دانستن نحوه درست بکارگیری رنگ های گرم و سرد کنار هم یک محیط را از خشکی و بی روحی در می آورد و حس بهتری در ساکنین آن مکان ایجاد می کند. حتی نصب لمینت و کنار هم چفت شدن تایل های آن یک طرح خاص را برای محیط خلق می کند که آن هم فضا را زیباتر جلوه می دهد.

پارکت لمینت از چهار لایه تشکیل می شود که هر لایه تحت فشار به لایه دیگری متصل می گردد. پارکت لمینت ها دارای لایه مرکزی محکم و سفتی هستند که از نوعی چوب تشکیل می شود و یک لایه محافظ زیرین  و  یک لایه رویی دارد که به آن لایه دکور یا تزیین گفته می شود. شکل و طرح و رنگ خاص هر لمینت در این لایه دیده می شود و این لایه در معرض دید مشتری قرار می گیرد. مضاف بر این؛ لایه دکور یک نوع محافظ لمینت نیز هست. در برخی گونه ها این حفاظ به حدی قوی است که هر گونه خط و خال و خش را تحمل کرده و به هیچ وجه سوراخ نمی شود و یا حتی برخی از انواع لمینت ضد آتش هستند یعنی آتش قلیان یا سیگار نیز روی ان ها اثری ندارد ولی بهتر است در هر حال مراقب این جور آسیب ها باشید.

پارکت لمینت

در هر فضایی مثل اتاق یا سالن خانه ها و یا مکان های اداری تجاری قابل کاربرد است و کاربرد آن در هر ساختمان نمای ویژه و زیبا به بیننده القا می کند. نگه داری درست از پارکت لمینت راهکار خودش را دارد. شستشو به معنی ریختن آب زیاد و تی کشیدن نیست برای نگهداری و نظافت از پارکت لمینت با اسپری مخصوص پاک کننده لمینت ممکن است. این تمیزکننده ها کف خانه را تا حد امکان خشک نگه می دارند. این مایع را روی تی یا کفپوش اسپری کرده وتی بکشید، تی را تمیز کرده و دوباره لمینت را تی بکشید. تمیزکننده های لمینت اگر به همراه تی های ضد استاتیک استفاده شوند می توانند الکترون های حالت استاتیک را از بین ببرند.

چطور پارکت لمینت را براق کنیم؟

بهترین حالت نگهداری از لمینت خشک نگه داشتن آن است. بنابراین مراقب ریخته شدن آب یا چایی و دیگر مایعات روی سطح آن باشید. البته جای نگرانی نیست و مایع تمیز کننده مخصوص پارکت لمینت در بازار موجود است که کار نظافت را راحت کرده اما این روش چندان به صرفه ای نیست زیرا که مایع تمیزکننده مخصوص پارکت لمینت گران است. بنابراین روش ساده و راحت استفاده از تی کشیدن است به طوری که در ابتدا با تی نم دار کف را تمیز کرده و سپس مرحله خشک نمودن انجام  شود. ممکن است در اتاق های خانه یا حتی آشپزخانه و سالن هم لمینت داشته باشید و امکان ریخته شدن شربت یا مایعات و حتی روغن روی کف باشد پس باید بدانید در صورت چرب شدن چند قطره مایع پاک کننده روی تی بریزید و با نم و رطوبت کم آن را تمیز کنید. به هیچ وجه از جوهرنمک و یا مایع بی رنگ کننده و یا پودرهای قوی لباسشویی برای پاک کردن آن استفاده نکنید مراقب باشید این گونه مواد منجر به فرسایش لمینت می شوند. روش  تمیز کردن با حوله یا پارچه تمیز کننده کم هزینه و آسان بوده و در همه مکان های مربوطه مورد استفاده است. چنان چه به همین شکل از پارکت لمینت مراقبت کنید و نظافت مرتب داشته باشید پارکت لمینت مثل روز اولش تمیز و براق می ماند. در شستشوی گرد و غبار و آلودگی از روی پارکت لمینت از شیلنگ آب و سطل آب استفاده نکنید زیرا رطوبت زیاد و خیسی لمینت آن را از شکل می اندازد.

پارکت لمینت

توصیه می شود در چنین مواردی سطح لمینت را همیشه با یک جارو یا جاروبرقی از گرد و غبار پاک کنید. خشک ماندن و تمیز ماندن بهترین راه ماندگاری پارکت لمینت است. چنان چه جسم داغ مثل زودپز یا ته ظرف داغ دارید مراقب باشید روی پارکت لمینت قرار ندهید تا آسیب نبیند.

البته پارکت های لمینت بسیار مقاوم و ضد خش و ضربه هستند و فرایند تولید آن ها به گونه است که نوعی از آن ها حالت نسوز هم داشته باشند و مثلا در مقابل آتش سیگار یا گرما دوام بیاورند ولی درهر حال مراقبت از لکه نشدن و یا تمیز کردن منظم محیط به حفظ و ماندگاری لمینت شما کمک می کند.

پارکت لمینت و مقاومت در برابر سایش

علامت اختصاری AC بیانگر میزان تحمل و مقاومت پارکت لمینت در برابر تست های خاص فشار هستند. برای ثبت و درج کردن AC تست های مختلفی در آزمایشگاه های خاص رو پارکت لمينت انجام مي شود تا ميزان پایداری آن را تعيين کند. اين تست ها، تست های مختلف در مورد خاصیت ضدآتش بودن، ضد خط و خش، ضد ساییدگی و غیره مي باشند. تست ها در چندین مرحله صورت می گیرند افزون بر این تست فشار هم کنترل می شود برای این منظور مواردی مانند تست فشار پایه میز و صندلی و یا فشار قدم و کفش پاشنه بلند و... کنترل و بازرسی مي شود چنان چه تست ها مورد قبول واقع نشود پارکت لمينيت این درجه و علامت را نمي گيرد.

 بنابراین با توجه به تست های انجام شده لمینت ها در خانه یا اداره جات و یا مکان های پررفت و آمد مثل  ورزشگاه ها و غیره کاربرد دارند. اما به طور کلی این مصارف به دو شکل خانگی و تجاری تقسیم شده اند که خریدار بتواند بهتر خرید خود را انتخاب کند. حتی در مورد کاربردهای خانگی میزان رفت و آمد و تردد نسبت به موقعیت مکانی سنجیده می شود مثلا در اتاق خواب ها کمتر تردد می شود و یا اتاق مطالعه و استراحت یک مکان خلوت محسوب می شود ولی درعوض سالن محل رفت و آمد و عبور ومرور زیادتری است و برای انتخاب بهتر؛ هر کدام از این عوامل می توانند یک مدل لمینت را برای خریدار فراهم کنند که قدرت تحمل فشارش مناسب محل نصب پارکت لمینت باشد و در نهایت برای مصرف کننده بهترین گزینه پیشنهاد می گردد.

پارکت لمینت

(AC 1) لمینتی است که برای مصارف خانگی و آپارتمان ها با ترافيک رفت و آمد کم توصیه شده است و بنا به تجربه در اتاق های کم رفت وآمد مثل اتاق خواب مناسب است. لمینتی که کمی مقاوم تر باشد و تحمل فشار رفت و آمد معمولی را داشته باشد نشان (AC 2) دارد و (AC 3) برای مصارف خانگی و اماکن خصوصی مناسب مانند واحدهای تجاری با عبور و مرور کم و یا مسافرخانه ها و هتل ها می باشد. همچنین (AC 4) برای مصارف خانگی پر رفت و آمد و واحد های اداری مناسب می باشد. دسته لمینت(AC 5) برای اماکن عمومی پرتردد در نظر گرفته شده است و در نهایت مقاوم ترین نوع لمینت یعنی (AC 6) برای مکان های عمومی کاملا شلوغ مانند فرودگاها ؛ ایستگاه مترو و باشگاه ها و رستوران ها و ... مناسب می باشد.

ثبت سفارش انواع پارکت لمینت از طریق تماس با ما در سایت مای دکوری.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()