سبد خرید 0

پارکت لمینت تجاری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 10 شهریور 1399 در ساعت 20 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کفپوش لمینت تجاری درجه یک چیست؟

 پارکت لمینت تجاری

کفپوش لمینیت به لطف دوام و تطبیق پذیری آن، یک کفپوش بسیار محبوب برای نصب در خانه است. این کفپوش از لایه ای از ورقه پلاستیکی تزئینی که به یک ماده اصلی وصل شده و با یک لایه محافظ سایش پوشانده شده است، ساخته می شود تا مانند طیف گسترده ای از مواد از جمله چوب، سنگ، کاشی سرامیکی و حتی فلزات به نظر برسد و نصب آن نسبتاً آسان است و آن را به گزینه ای محبوب در بین نصاب ها تبدیل کرده است. همین برتری هاباعث می شود کفپوش چند لایه در خانه ها محبوبیت پیدا کند و آن را به یک انتخاب محبوب برای مکان های تجاری، مانند فروشگاه های خرده فروشی و دفاتر تجاری مشتری مدار نیز تبدیل می کند. اما از آنجایی که ممکن است این گونه مکان ها ترافیک بالاتر رفت و آمد را داشته باشد، مدل های کفپوش های چند لایه مورد استفاده در این مکان ها به شکل دیگری است که اغلب به عنوان کفپوش لمینیت «درجه تجاری» یا «پر ترافیک» شناخته می شود. با وجود اینکه که به اندازه برخی از مواد کفپوش دیگر مانند کاشی و سرامیک محکم نیست، این شکل از لمینیت انتخابی عالی برای مشاغلی است که به دنبال داشتن کفپوش کم هزینه برای مکان هایی با ترافیک متوسط ​​هستند.

با این وجود، قبل از تصمیم گیری نهایی درک ویژگی ها و رتبه بندی مواد لمینت مهم است.

ساختار کفپوش لمینیت

کفپوش های چند لایه از انواع مختلف و به طور کلی از چهار لایه تشکیل شده است. بیشتر مواد (حدود 85 درصد) یک پرکننده فیبری با چگالی بالا است که بعضی اوقات از درصد قابل توجهی از مواد بازیافت شده تشکیل شده. در زیر این لایه، یک لایه پشتیبان یا متعادل کننده قرار دارد که در تماس مستقیم با زیرپوش یا زمین زیر قرار می گیرد.

در بالای میانه پرکننده یک لایه چاپی تزئینی وجود دارد که ظاهر کفپوش را فراهم می کند که بسته به نوع جنسی که کفپوش در تلاش است تقلید کند، می تواند انواع مختلفی داشته باشد. می توان آن را چاپ کرد تا تقریباً به هر چیزی از جمله چوب، سنگ یا حتی الگویی تصادفی شبیه باشد. در بالای این لایه پلاستیکی، لایه پلاستیکی گرمادیده قرار گرفته است. این لایه به طور واضح لایه سایشی است. بنابراین می توان سطح تزئینی را مشاهده کرد، در برابر خاک یا مایعات نیز غیرقابل نفوذ است و از لایه تزئینی و هسته لمینت محافظت می کند. بیشتر این ضخامت و کیفیت این لایه سایشی است که باعث ایجاد تفاوت بین محصولات کفپوش تجاری و مسکونی می شود.

حقیقت خنده دار

کفپوش لمینیت در اوایل دهه 1980 در اسکاندیناوی به عنوان شاخه ای از میزهای لمینت ملامین تولید شد. با این حال، ورقه تقویت شده مورد استفاده در کفپوش ها، حدود 10 برابر از لمینت تولید شده در اسکاندیناوی قوی تر است.

کفپوش لمینیت درجه تجاری در مقایسه با کفپوش خانگی

محصولات کفپوش لمینت با درجه AC طبقه بندی می شوند که نشان دهنده دوام محصول و توانایی آن برای مقاومت در برابر سایش، ضربه، سوزش و لکه ها است. سیستم رتبه بندی کفپوش را در مقیاس مختلف از AC1 تا AC5 قرار می دهد. کفپوش های چند لایه دارای درجه AC1 یا AC2 برای کاربردهای مسکونی مناسب تر است در حالیکه کفپوش های AC4 یا AC5 دارای لایه سایشی کمتر ساینده هستند و در هنگام انتخاب کفپوش لمینیت برای مناطق تجاری، گزینه های بهتری هستند. کفپوش AC3 برای مکان ها تجاری کم تردد کافی خواهد بود و گاهی اوقات برای بازسانی محل های مسکونی که در آن دوام بیشتری لازم است استفاده می شود.

    AC1 برای اتاق خواب ها و مناطق مسکونی کم ترافیک مناسب است اما برای استفاده تجاری توصیه نمی شود.

    AC2 برای مناطق مسکونی عمومی مانند اتاق های نشیمن و اتاق های غذاخوری مناسب است اما برای استفاده تجاری مناسب نیست.

    AC3 برای تمام نیازهای کفپوش مسکونی مناسب است و می تواند در محیط های تجاری با ترافیک سبک استفاده شود.

    AC4 به طور خاص برای استفاده تجاری با ترافیک سبک تا متوسط ​​تولید شده است. با این حال، لایه ساینده اش آن را برای استفاده مسکونی راحت نمی کند.

    AC5 برای محیط های تجاری با ترافیک متوسط ​​تا زیاد از جمله فروشگاه های بزرگ، دفاتر و مراکز خرید طراحی شده است اما برای استفاده مسکونی بسیار ساینده است.

تعمیر و نگهداری پارکت لمینت تجاری

کفپوش لمینیت با درجه تجاری دارای برخی از برتری ها و خصوصیات نگهداری همان لمینت های مسکونی است و همچنین دارای برخی خصوصیات خاص نیز است:

    از آنجا که لایه سایشی کفپوش های تجاری از کیفیت بالایی برخوردار است در برابر خراشیدن و نفوذ کاملاً مقاوم است. از آنجا که ریخت و پاش ها، کثیفی ها و مواد رنگ زا به طور کلی فقط روی سطح قرار می گیرد، نگهداری منظم به سادگی فقط نیاز به پاک کردن لکه ها و دور ریختن خاک و خرده ریزها دارد.

    زرد شدن به دلیل قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش، به لطف ماهیت لایه سایشی برای سطح اتفاق نمی افتد. این کفپوش چند لایه می تواند بدون نگرانی در مناطق عمومی سرباز که در آن پنجره ها مقدار زیادی از اشعه ماوراء بنفش را در عبور می دهند، استفاده شود.

    مانند لمینت های مناطق مسکونی، کفپوش لمینت با درجه تجاری قابل ترمیم نیست. لایه سایشی نامرئی روی سطح، تنها خط دفاعی است که شما دارید. هنگامی که خراش های عمیق یا ساییدگی شروع به نفوذ در لایه تزئینی می کنند، مجبور به تعویض کفپوش می شوید. بنابراین، خرید لمینت های تجاری با کیفیت و دارای لایه سایشی کافی، برای دستیابی به اهداف شما مهم است.

    ضمانت های کفپوش با درجه تجاری با توجه به کیفیت (و قیمت) محصول متفاوت است. گارانتی راه های خوبی در مورد چگونگی استفاده مناسب از کفپوش ارائه می دهد. بسیاری از ضمانت های لمینیت تجاری دارای بندهای زیادی هستند که به تشریح شیوه ها، محیط ها و خطاهایی می پردازند که می تواند ضمانت را باطل کند. با بررسی این پیش بینی ها می توانید تعیین کنید که پارکت لمینت انتخاب مناسبی برای یک مکان تجاری خاص است یا خیر.

گزینه های طراحی و نصب

گزینه های بی شماری در هنگام انتخاب کفپوش های چند لایه وجود دارد. از آنجا که می توان این مواد را به گونه ای چاپ کرد که مانند هر چیز دیگری باشد، می توانید لمینت هایی را پیدا کنید که ظاهر مواد طبیعی مانند چوب های عجیب و غریب، سنگ طبیعی، بامبو یا حتی چوب پنبه را تداعی می کند. این امر باعث می شود تا بتوانید ماده ای را پیدا کنید که مطابق با زیبایی شناسی و خلق و خوی شما باشد. گزینه های موجود در سبک های طراحی شده مدل های متنوعی  را برای انتخاب به شما می دهد.

ظاهر طبیعی کفپوش لمینت را می توان با استفاده از زیرپوش مخصوص نصب شده در زیر آن تقویت کرد تا بتوانید صدای کفپوش چوب سخت را هنگام راه رفتن روی آن ایجاد کنید. جزئیاتی مانند لبه های باریک نیز می تواند جذابیت زیبا و تزئینی را به آن اضافه کند.

گزینه های «سازگار با محیط زیست» به طور گسترده ای در دسترس هستند. کفپوش لمینیت از رزین های پلاستیکی و چسب های ساخته شده از جنس شیمیایی ساخته می شود، بنابراین ذاتاً محصول ساختمانی دوستدار محیط زیست نیست. کف پوش های چند لایه قدیمی نیز وقتی از بین بروند به راحتی قابل بازیافت نیستند. درست است که ماده اصلی معمولاً کامپوزیتی از مواد چوبی است که از لحاظ تئوری قابل سوختن یا بازیافت هستند، اما لایه سایشی سطح شامل اکسید آلومینیوم است که نه قابل سوختن است و نه به راحتی بازیافت می شود. واقعیت این است که بیشتر کفپوش های لمینت قدیمی برای دفن در محل زباله های سنتی در نظر گرفته شده اند.

اما روش های مختلفی وجود دارد که تولید کنندگان می توانند خریداران علاقه مند به محصولات سازگار با محیط زیست را در گروه خریداران خود جای دهند. گاهی اوقات کفپوش با استفاده از درصدی از مواد سالم بازیافتی تولید می شود. کفپوش های چند لایه که توسط فناوری «کلید بر روی قفل» نصب شده است که روی لایه زیرین شناور می شود، ذاتاً از کفپوش هایی که با چسب های مبتنی بر نفت برای نصب بهره می برند و ترکیباتی دارای گاز VOC هستند، ایمن تر است. هر نوع مصالح ساختمانی حاوی پلاستیک، پتانسیل آزاد کردن بعضی از مواد خطرناک به ویژه فرمالدئید را دارد و کفپوش لمینیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگام خرید کفپوش لمینیت به اطلاعات رتبه بندی توجه کنید: لمینیت هایی با سطح فرمالدئید پایین تر دارای برچسب E1 ، E0 یا CARB P2 هستند.

در بعضی موارد، استفاده از کفپوش لمینیت حتی می تواند به اندازه کافی «سبز» باشد تا اعتبار LEED کسب کند و این باعث می شود که عنوان محصول اکولوژیکی به برند شرکت شما کمک کند.

جهت خرید برترین برندهای پارکت لمینت برای مصارف گوناگونی چون تجاری، هتل ، آشپزخانه و ... به اینجا مراجعه فرمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()